INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO Visa a piłka nożna…. INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
1A Założenia i cele kampanii Marka: Visa Grupa docelowa: Posiadacze kart płatniczych Visa Cel: Zbudowanie świadomości marki Visa jako sponsora Mistrzostw Świata w piłce nożnej Narzędzie: „piłkarski” spot telewizyjny
1B Założenia i cele kampanii Celem kampanii było zbudowanie świadomości marki Visa jako sponsora zbliżających się mistrzostw świata w piłce nożnej. Była to pierwsza kampania Visa w ramach sponsoringu Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej (FIFA) Głównym narzędziem wokół którego należało budować kampanie był nowy piłkarski spot
2A Wyzwanie Wyzwanie: Do tej pory silne skojarzenie piłki nożnej z marką MasterCard Wyzwanie: Innowacyjne wykorzystanie spotu w trudnym okresie reklamowym Drugi kwartał roku to z reguły okres wzmożonej aktywności wielu marek Mundial to dodatkowa zachęta do prowadzenia działań marketingowych wokół piłki nożnej – clutter „aktywności mundialowych” różnych marek
2B Wyzwanie Piłka nożna jest dyscypliną sportową, która kojarzy się bardzo silnie z bezpośrednią konkurencją Visa, a więc systemem płatniczym MasterCard To MasterCard od lat jest sponsorem UEFA Wyzwanie przed jakim stanęliśmy było znalezienie innowacyjnych metod wykorzystania spotu telewizyjnego w stosunkowo krótkim okresie czasu Kampania zaplanowana była na drugi kwartał roku a więc okres z reguły charakteryzujący się wzmożoną aktywnością reklamową Spodziewaliśmy się ponadto wielu dodatkowych aktywności marketerów wykorzystujący fakt zbliżającego się Mundialu
3A Pomysł Pomysł: znalezienie innowacyjnych metod wykorzystania piłkarskiego spotu telewizyjnego również poza TV wzmocnienie przekazu kontekstową obecnością przy tematyce sportowej oraz związanej z Mistrzostwami Świata w RPA
3B Pomysł Pomysłem na realizacje celu było znalezienie innowacyjnych metod wykorzystania piłkarskiego spotu telewizyjnego poza telewizją Dla wzmocnienia efektu szukaliśmy dodatkowo obszarów silnie powiązanych ze sportem lub zbliżającymi się Mistrzostwami Świata w RPA
4A Realizacja Innowacje w planowaniu mediów: Klasyczna kampania zasięgowa w telewizji (obecność przy prawie każdym meczu) i kinie została wzmocniona o: Innowacje w planowaniu mediów: Kampanię on-line wykorzystującą video kontekstowo umieszczone na stronach o tematyce sportowej Sponsoringu transmisji meczów piłkarskich w technologii 3D (Strategiczne partnerstwo z Multikinem) Emisji spotu na portalu www.itvp.pl (przed transmisjami meczów)
4B Realizacja Klasyczna emisja spotu w telewizji (prawie przy każdym meczu) oraz na ekranach kin została wzmocniona o szereg innowacyjnych rozwiązań, a mianowicie: Kampanię internetową wykorzystującą video kontekstowo umieszczone na stronach sportowych Sponsoringu transmisji meczów piłkarskich w technologii 3D. Marka Visa była partnerem strategicznym tego unikalnego w skali światowej wydarzenia. Spot oprócz dużego ekranu był emitowany na ekranach umieszczonych na korytarzach kinowych Emisji spotu na platformie itvp.pl
4A Wyniki Pomimo tego że Visa dopiero rozpoczęła program sponsorski związany z FIFA i piłką nożną, dzięki innowacyjnemu wykorzystaniu materiału video na różnych platformach udało się uzyskać wizerunek marki kojarzonej z tą dyscyplina sportu Ranking przygotowany w Polsce przez firmę Pentagon Research pokazuje, że Visa jako debiutant znalazł się w ścisłej czołówce marek kojarzonych z mundialem w RPA http://www.press.pl/newsy/pokaz.php?id=23096
4B Wyniki Pomimo tego że Visa dopiero rozpoczęła program sponsorski związany z FIFA i piłką nożną, dzięki innowacyjnemu wykorzystaniu materiału video na różnych platformach udało się uzyskać wizerunek marki kojarzonej z tą dyscypliną sportu Ranking przygotowany w Polsce przez firmę Pentagon Research pokazuje, że Visa jako debiutant znalazł się w ścisłej czołówce marek kojarzonych z mundialem w RPA