Jak zaczynam przygodę z programowaniem z gimnazjalistami?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie w języku Visual Basic
Advertisements

Szyfrowanie symetryczne 1
Algorytmy – zapis struktur programowania
dr A Kwiatkowska Instytut Informatyki
Języki programowania C++
SZYFRY BEZ TAJEMNIC.
Podstawy kryptografii
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Dodawanie i odejmowanie wektorów
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Kryptografia i kryptoanaliza
ALGORYTMY INSTRUKCJE WARUNKOWE Część III.
Tworzenie nowej biblioteki
KRYPTOGRAFIA.
Dążenie do odkrywania tajemnic tkwi głęboko w naturze człowieka, a nadzieja dotarcia tam, dokąd inni nie dotarli, pociąga umysły najmniej nawet skłonne.
Projekt edukacyjny klasy IID
KRYPTOGRAFIA Krzysztof Majewski Paweł Szustakowski Bartosz Frąckowiak.
Pliki WSADOWE.
Temat 3: Co to znaczy, że komputer ma pamięć? Czy można ją zmierzyć?
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
Szkoła Przysposabiająca do Pracy przy Zespole Szkół Nr 3 we Włocławku
MATEMATYCZNE METODY SZYFROWANIA
Warsztaty programowania w języku Python
T Zsuwanie się bez tarcia Zsuwanie się z tarciem powrót.
Ćwiczenia z Worda
Pliki Pojęcie i rodzaje plików Definicja typu plikowego Operacje wykonywane na plikach elementowych.
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
Zastosowania ciągów.
ZASTOSOWANIE KRYPTOGRAFII W SZYFROWANIU DANYCH
Szyfry Anna Odziomek Kamila Lenarcik Paulina Majzel.
Warsztaty programowania w języku Python
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Temat: Projektowanie slajdów
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
Warsztaty dla nauczycieli przedmiotów informatycznych
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
Program Logomocja.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Szyfrowanie i deszyfrowanie
T. 3. Arytmetyka komputera. Sygnał cyfrowy, analogowy
Andrzej Majkowski informatyka + 1.
JĘZYKI ASSEMBLEROWE ..:: PROJEKT ::..
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Tabele w edytorze tekstu. Sposoby wstawiania tabeli poleceniem Wstaw tabelę poleceniem Rysuj tabelę.
SZYFROWANIE Kacper Nowak.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
PHP Operacje na ciągach znaków Damian Urbańczyk. Zabezpieczanie tekstów Pewne dane muszą być przechowywane w taki sposób, aby nie mogły się do nich dostać.
PHP Zmienne Damian Urbańczyk. Czym są zmienne? Zmienne zajmują pewien obszar pamięci, aby przechować pewne dane. W przypadku PHP, zmienne stosuje się.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Kompresja i Szyfrowanie
Lekcje z komputerem, 2006.
METODY REPREZENTOWANIA IFORMACJI
Podsumowanie wiedzy MPDI2 sem.3 INFORMATYKA. tworzenie nowego pliku i katalogu, nawigacja po katalogach, listowanie zawartości katalogu, zmiana nazw,
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
K ODY ZMIENNEJ DŁUGOŚCI Alfabet Morsa Kody Huffmana.
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
RODZAJE ALGORYTMÓW 2.-warunkowe 1.-liniowe i=i+1 3.-iteracyjne.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Środowisko Logo Komeniusz Program Logo Komeniusz jest edukacyjnym językiem programowania pracującego w środowisku Windows. Umożliwia rozwiązywanie problemów.
Wykonanie krzyżówki w programie EclipseCrossword Szkolenie wewnątrzszkolne Dębno 28 IV 2016 r. 1.
Czym jest PHP? ● Językiem programowania przeznaczonym do tworzenia i generowania dynamicznych stron WWW. Działa po stronie serwera: Klient Żądanie strony.
Akademia ETI 2016 LABORATORIUM 2 – OBSŁUGA WYŚWIETLACZA GRAFICZNEGO.
Krok 1 Aby zadziałał szyfr ,,Cezar” musisz mieć zainstalowany program C++. Jeżeli nie masz to, w folderze o nazwie ,,c++ builder6 „ znajduje się instalator.
ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE
Algorytmy i struktury danych
Operacje na ciągach znaków
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
N Dostosuj ten transparent, wpisując własną wiadomość. Zaznacz literę i dodaj własny tekst. Używaj jednego znaku na slajd.
Liczby pierwsze oraz kryptologia
Zapis prezentacji:

Jak zaczynam przygodę z programowaniem z gimnazjalistami? Bożena Krzak Gimnazjum nr 86 w Warszawie

Wszyscy mamy swoje tajemnice Można ukryć pliki np. w zabezpieczonych hasłem folderach. Można zaszyfrować informację.

Do tego należy wykorzystać komputer. Rozbudzamy ciekawość Jak ukryć wiadomość w widocznym dla wszystkich tekście? Jak szyfrować i odczytywać zaszyfrowane informacje? Do tego należy wykorzystać komputer.

Pora na naukę Jak zamienić literę na liczbę? Każdej literze odpowiada jej kod ascii.

Niech komputer robi to za nas Treści informatyczne: Pisanie programu (realizacja algorytmu) Zmienna tekstowa Kody ascii w praktyce Przypisanie Wynik

Podnosimy poprzeczkę Zamień wyrazy na liczby. Treści informatyczne: Pusta zmienna tekstowa Powtarzanie czyli pętla „for” Zamiana tekstu na liczbę

Dla uzdolnionego Deszyfruj informacje czyli zamień liczby na litery. Treści informatyczne: Powtarzanie dopóki czyli pętla „while” Zamiana liczby na tekst Branie elementów grupami np. po 2 (jeśli ascii do 99) lub po 3 (jeśli ascii ponad 99) Równe i nierówne

Trochę historii czyli Szyfr Cezara Juliusz Cezar, rzymski wódz szyfrował korespondencję do swoich przyjaciół, używając szyfru przesuwającego z kluczem 3.

Zróbmy to samo co Cezar Treści informatyczne: Uzyskanie znaku o 3 pozycje dalej w tabeli kodów ascii Zatem ‘a’ zamienia się na ‘d’, ‘A’ na ‘D’ itd..

Prawie dobrze, ale… Treści informatyczne: Czy wszystko poprawnie? Co z literami „X”, „Y”, „Z”?

Źródło pomysłów to szyfry harcerskie http://stro.tvorlica.pl/zhp/szyfry.htm http://www.shdm.harc.pl/szyfrator.php http://harcbook.info/index.php/lacznosc/articles/szyfry.html

Szyfry graficzne Jak zamienić literę na rysunek? Może tak: -samogłoska na kwadrat -spółgłoska na okrąg. Aby rysować dodajemy bibliotekę: from turtle import *

a Treści informatyczne: Działamy w 3 okienkach Sprawdzanie warunku „if”, czy nasza zmienna jest samogłoską Powtarzaj 4 razy a

Trochę trudniej Treści informatyczne: Warunek przeciwny Polecenie na okrąg Badanie z którego punktu rysujemy okrąg Przejście od rysunku do rysunku

Dla uzdolnionego Treści informatyczne: Zamalowywanie kwadratu i okręgu Wyśrodkowanie rysunku Rysowanie poziomo

Szyfry graficzne, ale można odczytać wiadomość Mnóstwo pomysłów na zadania jest na stronie http://logia.oeiizk.waw.pl/

Programowanie jest fajne i warto się go uczyć Kody QR Programowanie jest fajne i warto się go uczyć

Dziękuję za uwagę