Praca ze stopniami czyli jak stymulować wszechstronny rozwój

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DROGA KRZYŻOWA ROZMOWA MATKI Z NIENARODZONYM DZIECKIEM.
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
ROZWÓJ MOWY U DZIECI.
ZUCHY zarys metodyki.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Jak być własnym szefem?.
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
DATA 30 sierpnia 2012 Rozkaz L. 12 /2011 I oto jesteśmy!
DEKALOG DLA RODZICÓW Z KONWENCJI PRAW DZIECKA
Lider- Przywódca.
Metodyka harcerska i starszoharcerska
WOLONTARIAT.
SZLACHETNA PACZKA to ogólnopolska akcja świątecznej pomocy – realizowana od 2001 roku przez Stowarzyszenie WIOSNA. Głównym jej założeniem jest idea.
MISJA: UMOŻLIWIĆ JAK NAJSZERSZYM RZESZOM LUDZI CZERPANIE RADOŚCI Z UPRAWIANIA SPORTU, POPRZEZ: PROJEKTOWANIE I TWORZENIE ARTYKUŁÓW SPORTOWYCH SPRZEDAŻ
Ile słów zmieści się na planszy Scrabble?
Stopnie Harcerskie.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Recepta na sukces nauczyciela
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Wydział Harcerski GK ZHP
Czym jest Integracja?.
Najlepsi sportowcy ostatnich lat z Gimnazjum nr 3 w Żywcu.
Moja przedsiębiorczość
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
10 prostych kroków by poprawić pamięć
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
w praktyce pedagogicznej
Przyjacielu….
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Jakie są możliwości działania/włączenia się jeśli nie mam jeszcze prawa do głosowania ?
Co proponujemy? hm. Tomasz Kujaczyński i zespół
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
Bezpieczeństwo w Internecie.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Co to jest wolontariat? ?.
Co to jest WOLONTARIAT?.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
8 zasad postępowania lidera
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
CO SPRAWIA LIDER, BY INNI ROBILI TO, CO ON CHCE? Zapraszam!
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Organizacja zespołu projektowego
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Ekonomia Skala podatkowa a Obama Dr inż. Krzysztof Bogusławski
Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica i Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostródzie.
PSYCHOLOGICZNE I PEDAGOGICZNE UWARUNKOWANIA ZMIAN W SYSTEMIE OŚWIATY
Asystent osoby niepełnosprawnej Czas trwania nauki – 1 rok.
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
IM. IZABELI Z CZARTORYSKICH
ZAANGAŻOWANIE SPOŁECZNE POLAKÓW. Z badań Stowarzyszenia Klon/Jawor
Poczucie własnej wartości dziecka
Zapis prezentacji:

Praca ze stopniami czyli jak stymulować wszechstronny rozwój swoich podopiecznych phm. Lucyna Osińska

Każdy człowiek jest niepowtarzalną jednostką Po pierwsze: Każdy człowiek jest niepowtarzalną jednostką Dobry szef zna swój zespół: Wie, kto ma jaki stopień i dlaczego. Zna charakter i sposób pracy swoich podopiecznych. Zna ich zainteresowania i plany zawodowe. Próba powinna być dostosowana do osoby.

Próba należy do podopiecznego Po drugie: Próba należy do podopiecznego Opiekun tylko asystuje przy układaniu próby. Inicjatywa leży po stronie podopiecznego. Chętniej wykonuje się własne decyzje niż te narzucone z góry. Wykonywaniu zadań powinno towarzyszyć poczucie wolności. Nikt nie zna tak dobrze możliwości probanta jak on sam.

Harcerstwo wychowuje poprzez przykład Po trzecie: Harcerstwo wychowuje poprzez przykład Szef nie zdobywający stopni demotywuje, a często blokuje rozwój swoich podopiecznych. Zdobywanie stopni jest zaraźliwe, żadne namowy nie zastąpią przykładu z grupy.

Zdobywanie stopni jest ważnie, ale nie najważniejsze Po czwarte: Zdobywanie stopni jest ważnie, ale nie najważniejsze Nie ma sensu wymagać zdobywania stopni na siłę. Podopieczny musi chcieć. Unikaj HARCTRIXA. Stopnie mają wpływać na wszechstronny rozwój człowieka, ale nie są jedynym instrumentem jaki temu służy.

Zadania nie biorą się z Księżyca Po piąte: Zadania nie biorą się z Księżyca Zadania powinny być realne i celowe. Nikt nie chce wykonywać zadań bezsensownych, których wyniki pójdą do szuflady. W próbie jest miejsce na umieszczenie zadań związanych z poza harcerskimi aktywnościami. Nie chcemy podopiecznych zamykać na otaczający świat. Próba może zawierać zadania, które i tak dana osoba musi wykonać. Ważnie jest jak to zrobi.

Nie ważne jest wykonanie zdań, ale to czego uczy ich wykonywanie Po szóste: Nie ważne jest wykonanie zdań, ale to czego uczy ich wykonywanie Za częste zmiany zadań nie uczą odpowiedzialności. Nie podchodź do próby zadaniowo, podopieczni nie są „robotnikami w twojej fabryce”, zawsze najważniejszy jest człowiek.

„Zaufanie jest dobre, ale kontrola lepsza” Po siódme: „Zaufanie jest dobre, ale kontrola lepsza” Większość osób potrzebuje zewnętrznej presji, aby regularnie pracować. Będąc na bieżąco z próbami podopiecznych łatwiej w porę zaradzić problemom. Okresowe pochwały motywują do dalszej pracy.

Stres jest nieuniknionym elementem każdego wyzwania Po ósme: Stres jest nieuniknionym elementem każdego wyzwania Pokonywanie wyzwań łączy się ze stresem, który może być sprzymierzeńcem i motywować do wysiłku. Konstruktywnie krytykuj złe/negatywne zachowania, jednocześnie nie przekreślając samej osoby. Jeśli nie zaliczasz podopiecznemu jakiegoś zadania to daj szansę wykonania go jeszcze raz. Człowiek uczy się na własnych błędach, nie bój się konstruktywnie krytykować, podopieczni potrzebują informacji zwrotnej, a nie kółka wzajemnej adoracji.

Po dziewiąte: Nigdy nie mów nigdy Nie przekreślaj nikogo. Absolutnie każdy może zdobywać stopnie, często potrzebuje tylko kogoś kto pomoże mu w to uwierzyć. Nikt nie jest za stary na stopnie. Nawet kończący studia mogą wiele skorzystać na zdobywaniu stopni.

Korzystaj z Kapituły Stopni Wędrowniczych Po dziesiąte: Korzystaj z Kapituły Stopni Wędrowniczych Dzięki kapitule każdy może zdobywać stopnie bez względu na to jaki stopień ma szef grupy. Kapituła dodaje zdobywaniu stopni powagi i autorytetu, częściej też prowadzi do upowszechniania dorobku z prób. Kapituła jest elementem demokracji. Istnienie kapituły daje szansę na skorzystanie z wiedzy i doświadczenia starszych członków jednostki.