Pilotażowy program „Aktywny samorząd” 2017 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Uchwała nr 3/2012 Rady Nadzorczej PFRON z dnia 28 marca 2012 r.,
Polityka PFRON w stosunku do kształcenia osób niepełnosprawnych
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu trybu prezentacji 1.
Gmina Zawichost ul. Żeromskiego – 630 Zawichost tel. (015) fax. (015) ail: IV Spotkanie informacyjne.
Likwidacja barier funkcjonalnych jako alternatywa wobec umieszczania osób niepełnosprawnych w Domach Pomocy Społecznej.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową: Obszar AObszar A – likwidacja bariery transportowej: Zadanie 1 - pomoc w.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ
Program pilotażowy Aktywny samorząd. OBSZARY WSPARCIA A oprzyrządowanie samochodu B1 specjalistyczny sprzęt komputerowy B2 urządzenie lektorskie B3 urządzenie.
Możliwości wsparcia edukacji osób niepełnosprawnych ze środków PFRON Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Ministerstwo Pracy i Polityki.
Celem głównym programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów programu w życiu społecznym, zawodowym i.
Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Cel główny projektu Optymalizacja warunków prowadzenia przez doktorantów prac badawczych, przyczyniających się do podniesienia konkurencyjności i innowacyjności.
Działanie PFRON’u Oddział Świętokrzyski PFRON w Kielcach.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy - KFS
Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych ze środków PFRON
Stowarzyszenie na rzecz równego dostępu do kształcenia "Twoje nowe możliwości" Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności a specjalne potrzeby.
OSOBA NIEPEŁNOSPRAWNA NA OTWARTYM RYNKU PRACY „Prawdziwe człowieczeństwo to akt dobrej woli. Podajmy dłoń tym, którym los podciął skrzydła.”
POWIATOWY URZĄD PRACY W RACIBORZU
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Rynek pracy w gminie Swarzędz. sierpień 2015 roku
Młodzieżowe Centrum Kariery OHP w Chojnicach. Regulacje zawarte w projekcie rozporządzenia dotyczą: pracodawców oraz organizacji zrzeszających pracodawców,
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
1 Osoby starsze na rynku pracy
Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej.
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
Co to jest ZAZ Zakład Aktywizacji Zawodowej Definicja Przeznaczony jest dla osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia.
Polityka rynku pracy w Polsce 1 Polityka rynku pracy w Polsce jest prowadzona na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy W.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu.
Informacja na temat przygotowania samorządu Miasta Puławy do realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.
1 Dotacje na innowacjeInwestujemy w waszą przyszłość Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu.
W dniu 29 maja 2012 roku Rada Powiatu Tczewskiego podjęła uchwałę Nr XXIII/144/12 w sprawie przystąpienia do realizacji programu pn. „Aktywny samorząd”.
AKTYWNY SAMORZĄD POWIAT SĘPOLEŃSKI. ZAŁOŻENIA PROGRAMU Niezwykle ważną rolę w obszarze ochrony osób niepełnosprawnych przed wykluczeniem społecznym zgodnie.
- wsparcie pracodawców i ich pracowników Kielce, 28 czerwca 2016 r.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Zadania samorządu terytorialnego ze środków PFRON.
Pilotażowy program „Aktywny samorząd” realizacja w 2013 r.
Polityka rynku pracy w Polsce
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty pozakonkursowe w ramach Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
ŚWIADCZENIA RODZINNE UZALEŻNIONE OD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Komisja Dialogu Obywatelskiego 1 grudnia 2016 r. Poznańskie Centrum Świadczeń, ul. Wszystkich.
Szkolenie dla Wnioskodawców
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Pytania Realizatorów zadane drogą elektroniczną dotyczące realizacji programu „Aktywny samorząd” w 2017 r. Opracowane na podstawie dokumentu pn.: „Kierunki.
Ul. Wszystkich Świętych 1
Krajowy fundusz szkoleniowy
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Szkolenie dla Wnioskodawców
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
INFORMACJA O REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH LUB BRANŻOWYCH SZKÓŁ I STOPNIA NA ROK SZKOLNY 2018/2019.
Podstawa prawna na UKSW
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
„SOLIDARNOŚCIOWY FUNDUSZ WSPARCIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH” Mstów, 28 czerwca 2019 rok
Zapis prezentacji:

Pilotażowy program „Aktywny samorząd” 2017 r.

Podstawa prawna Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych : „Środki Funduszu, w wysokości do 30% wydatków, przeznacza się na: programy służące rehabilitacji społecznej i zawodowej, w szczególności adresowane do osób niepełnosprawnych oraz do rodzin, których członkami są osoby niepełnosprawne” Aktywny samorząd

§ Pilotażowy program „Aktywny samorząd” Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów pilotażowego programu „Aktywny samorząd” w 2017 roku Zasady dotyczące wyboru, dofinansowania i rozliczania wniosków o dofinansowanie w ramach modułu I i II pilotażowego programu Aktywny samorząd” Zarządzenie Prezydenta Miasta Gdyni w sprawie ustanowienia Zasad udzielania dofinansowania w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd” ze środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rok 2017. Aktywny samorząd

CELE PROGRAMU Celem głównym jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów programu w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji. Cele szczegółowe: przygotowanie beneficjentów programu z zaburzeniami ruchu i percepcji wzrokowej do pełnienia różnych ról społecznych poprzez umożliwienie im włączenia się do tworzącego się społeczeństwa informacyjnego, przygotowanie beneficjentów programu do aktywizacji społecznej, zawodowej lub wsparcie w utrzymaniu zatrudnienia poprzez likwidację lub ograniczenie barier w poruszaniu się oraz barier transportowych, umożliwianie beneficjentom programu aktywizacji zawodowej poprzez zastosowanie elementów wspierających ich zatrudnienie, poprawa szans beneficjentów programu na rywalizację o zatrudnienie na otwartym rynku pracy poprzez podwyższanie kwalifikacji. Aktywny samorząd

Formy wsparcia: Moduł I, Obszar A, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu Moduł I, Obszar A, Zadanie 2 dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania prawa jazdy kategorii B Moduł I, Obszar B, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania Moduł I, Obszar B, Zadanie 2 dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania Moduł I, Obszar C, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym Moduł I, Obszar C, Zadanie 2 dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym Moduł I, Obszar C, Zadanie 3 dofinansowanie zakupu protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne Moduł I, Obszar C, Zadanie 4 dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny Moduł I, Obszar D dofinansowanie lub refundacja kosztów opieki nad osobą zależną Moduł II dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania wykształcenia na poziomie wyższym Aktywny samorząd

Moduł I, Obszar A, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności (a w przypadku osób do 16 roku życia orzeczenie o niepełnosprawności) wiek do lat 18, lub wiek aktywności zawodowej (a w przypadku osób w wieku emerytalnym zatrudnienie) dysfunkcję narządu ruchu* brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu   WYSOKOŚĆ MAKSYMALNEGO DOFINANSOWANIA: 5.000 zł MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 15% ceny brutto zakupu/usługi montażu oprzyrządowania (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON oraz ze środków NFZ) CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 3 lata, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy  *DYSFUNKCJA NARZĄDU RUCHU należy przez to rozumieć dysfunkcję stanowiącą podstawę orzeczenia, w przypadku osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu, która nie jest przyczyną wydania orzeczenia dot. niepełnosprawności, ale jest konsekwencją ujętych w orzeczeniu schorzeń (np. o charakterze neurologicznym - symbol orzeczenia: 10-N lub całościowych zaburzeń rozwojowych - symbol orzeczenia: 12-C), mogą zostać pozytywnie zweryfikowane pod względem formalnym pod warunkiem, że wnioskodawca dołączy do wniosku zaświadczenie lekarza specjalisty (załącznik nr 3) potwierdzające, iż następstwem schorzeń, stanowiących podstawę orzeczenia jest dysfunkcja narządu ruchu. Aktywny samorząd Aktywny samorząd 6

Moduł I, Obszar A, Zadanie 2 dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania prawa jazdy kategorii B WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności wiek aktywności zawodowej dysfunkcję narządu ruchu* brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu   WYSOKOŚĆ MAKSYMALNEGO DOFINANSOWANIA: dla kosztów kursu i egzaminów - 1.500 zł dla pozostałych kosztów uzyskania prawa jazdy, w przypadku kursu poza miejscowością zamieszkania Wnioskodawcy - 600 zł Możliwość refundacji kosztów poniesionych w okresie do sześciu miesięcy przed złożeniem wniosku. MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 25% ceny brutto zakupu/usługi (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON ) CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 3 lata, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy  *DYSFUNKCJA NARZĄDU RUCHU należy przez to rozumieć dysfunkcję stanowiącą podstawę orzeczenia, w przypadku osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu, która nie jest przyczyną wydania orzeczenia dot. niepełnosprawności, ale jest konsekwencją ujętych w orzeczeniu schorzeń (np. o charakterze neurologicznym - symbol orzeczenia: 10-N lub całościowych zaburzeń rozwojowych - symbol orzeczenia: 12-C), mogą zostać pozytywnie zweryfikowane pod względem formalnym pod warunkiem, że wnioskodawca dołączy do wniosku zaświadczenie lekarza specjalisty (załącznik nr 3) potwierdzające, iż następstwem schorzeń, stanowiących podstawę orzeczenia jest dysfunkcja narządu ruchu. Aktywny samorząd

Moduł I, Obszar B, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny stopień niepełnosprawności (a w przypadku osób do 16 roku życia orzeczenie o niepełnosprawności) wiek do lat 18, lub wiek aktywności zawodowej (a w przypadku osób w wieku emerytalnym zatrudnienie) dysfunkcję obu kończyn górnych lub narządu wzroku* brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: dla osoby niewidomej 20.000 zł z czego na urządzenia brajlowskie 12.000 zł dla pozostałych osób z dysfunkcją narządu wzroku 8.000 zł dla osób z dysfunkcją obu kończyn górnych 5.000 zł MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 10% ceny brutto zakupu (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON) CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 3 lata, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy Aktywny samorząd

Moduł I, Obszar B, Zadanie 1 i Zadania 2 dofinansowanie zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania * DYSFUNKCJA OBU KOŃCZYN GÓRNYCH należy przez to rozumieć stan potwierdzony zaświadczeniem lekarskim (załącznik nr 4), m.in.: wrodzony brak lub amputację obu kończyn górnych – co najmniej w obrębie przedramienia a także dysfunkcję charakteryzującą się znacznie obniżoną sprawnością ruchową w zakresie obu kończyn górnych, wynikająca ze schorzeń o różnej etiologii (m.in. porażenia mózgowe, choroby neuromięśniowe); DYSFUNKCJA NARZĄDU WZROKU należy przez to rozumieć dysfunkcję wzroku stanowiącą powód wydania orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności, a także w przypadku: a) gdy dysfunkcja narządu wzroku nie jest przyczyną wydania orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności, ale wnioskodawca przedłoży zaświadczenie lekarskie wystawione przez lekarza okulistę (załącznik nr 4) potwierdzające, że osoba niepełnosprawna, której dotyczy wniosek, ma ostrość wzroku (w korekcji) w oku lepszym równą lub poniżej 0,05 i/lub ma zwężenie pola widzenia do 20 stopni; b) osób niepełnosprawnych w wieku do 16 roku życia, gdy wnioskodawca przedłoży zaświadczenie lekarskie wystawione przez lekarza okulistę (załącznik nr 4) potwierdzające, że osoba niepełnosprawna, której dotyczy wniosek, ma ostrość wzroku (w korekcji) w oku lepszym równą lub poniżej 0,1 i/lub ma zwężenie pola widzenia do 30 stopni; Aktywny samorząd

Moduł I, Obszar B, Zadanie 2 dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny stopień niepełnosprawności (a w przypadku osób do 16 roku życia orzeczenie o niepełnosprawności) wiek do lat 18, lub wiek aktywności zawodowej (a w przypadku osób w wieku emerytalnym zatrudnienie) dysfunkcję obu kończyn górnych lub narządu wzroku* brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: dla osoby głuchoniewidomej 4.000 zł dla pozostałych adresatów obszaru 2.000 zł Możliwość zwiększenia kwoty dofinansowania w indywidualnych przypadkach, maksymalnie o 100%, (wyłącznie w przypadku, gdy poziom dysfunkcji narządu wzroku wymaga zwiększenia liczby godzin szkolenia). MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: nie jest wymagany CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 3 lata, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy Aktywny samorząd

Moduł I, Obszar C, Zadanie 1 dofinansowanie zakupu wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny stopień niepełnosprawności, (a w przypadku osób do 16 roku życia orzeczenie o niepełnosprawności) wiek do lat 18, lub wiek aktywności zawodowej (a w przypadku osób w wieku emerytalnym zatrudnienie) dysfunkcja uniemożliwiająca samodzielne poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym* brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: 7.000 zł Możliwość zwiększenia kwoty dofinansowania do 20.000 zł, w szczególnych indywidualnych przypadkach i pod warunkiem, że zwiększenie tej kwoty umożliwi zakup wózka dopasowanego do indywidualnych potrzeb zdrowotnych osoby niepełnosprawnej, będącej adresatem programu oraz celowość zwiększenia kwoty dofinansowania zostanie potwierdzona przez eksperta powołanego przez realizatora programu MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 10% ceny brutto zakupu (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON ) CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy *DYSFUNKCJA UNIEMOŻLIWIAJĄCA SAMODZIELNE PORUSZANIE SIĘ ZA POMOCĄ WÓZKA INWALIDZKIEGO O NAPĘDZIE RĘCZNYM - należy przez to rozumieć sytuację, kiedy stan zdrowia osoby niepełnosprawnej oraz poziom dysfunkcji narządu ruchu wyklucza samodzielne poruszanie się i przemieszczanie przy pomocy ręcznego wózka inwalidzkiego; brak takiej możliwości powinien wynikać z dysfunkcji charakteryzującej się znacznie obniżoną sprawnością ruchową w zakresie co najmniej jednej kończyny dolnej i górnej; stan ten może wynikać ze schorzeń o różnej etiologii (m.in. amputacje, porażenia mózgowe, choroby neuromięśniowe) i musi być potwierdzony zaświadczeniem lekarskim (załącznik nr 5). Aktywny samorząd

Moduł I, Obszar C, Zadanie 2 dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny stopień niepełnosprawności, (a w przypadku osób do 16 roku życia orzeczenie o niepełnosprawności) brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: 2.000 zł Możliwość refundacji kosztów poniesionych w okresie do sześciu miesięcy przed złożeniem wniosku MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: nie jest wymagany CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana po zakończeniu okresu gwarancji Aktywny samorząd

Moduł I, Obszar C, Zadanie 3 dofinansowanie zakupu protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne WARUNKI UCZESTNICTWA: stopień niepełnosprawności wiek aktywności zawodowej (a w przypadku osób w wieku emerytalnym zatrudnienie) potwierdzona opinia eksperta PFRON stabilność procesu chorobowego potwierdzone opinia eksperta PFRON rokowania uzyskania zdolności do pracy w wyniku wsparcia udzielonego w programie brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: dla protezy na III poziomie jakości, po amputacji: w zakresie ręki 9.000 zł, przedramienia 20.000 zł, ramienia i wyłuszczeniu w stawie barkowym 26.000 zł, na poziomie podudzia 14.000 zł na wysokości uda (także przez staw kolanowy) 20.000 zł uda i wyłuszczeniu w stawie biodrowym 25.000 zł Możliwość zwiększenia kwoty dofinansowania w wyjątkowych przypadkach i wyłącznie wtedy, gdy celowość zwiększenia jakości protezy do poziomu IV (dla zdolności do pracy wnioskodawcy), zostanie zarekomendowana przez eksperta PFRON. Możliwość refundacji kosztów dojazdu adresata programu na spotkanie z ekspertem PFRON lub kosztów dojazdu eksperta PFRON na spotkanie z adresatem programu – w zależności od poniesionych kosztów, nie więcej niż 200 zł MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 10% ceny brutto zakupu/usługi (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON) CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 3 lata, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy Aktywny samorząd

Dla potrzeb niniejszego programu przyjęto cztery poziomy jakości i funkcjonalności protez kończyny dolnej powiązane z jej kosztem. Poziom I. Proteza wykonana w ramach limitu NFZ. Posiada najprostsze elementy mechaniczne. Nie daje możliwości lokomocyjnych dla codziennego funkcjonowania pacjenta. Poziom II. Poziom podstawowy umożliwiający w miarę sprawne poruszanie się pacjenta. Proteza taka jednak nie daje rzeczywistych możliwości intensywnego, bezpiecznego jej użytkowania potrzebnego do codziennej aktywności zawodowej. Poziom III. Poziom bardzo dobry. Proteza taka wykonana na nowoczesnych elementach (stopa, staw kolanowy) oraz posiadająca bardzo dobre zawieszenie, lej, także na elementach silikonowych. W tej grupie protez pacjent może otrzymać zaopatrzenie zapewniające takie możliwości lokomocyjne aby mógł podjąć lub kontynuować aktywność zawodową. Poziom IV. Grupa najnowocześniejszych w świecie protez, także z elementami sterowanymi cyfrowo, z wielowarstwowymi lejami oraz najlżejszymi elementami nośnymi. Umożliwiają w niektórych przypadkach także aktywność sportową i rekreacyjną pacjentów. Aktywny samorząd

powiązane z kosztem jej wykonania Dla potrzeb niniejszego programu przyjęto cztery poziomy jakości i funkcjonalności protez kończyny górnej powiązane z kosztem jej wykonania Poziom I. Prosta proteza o funkcji głownie kosmetycznej ewentualnie z najprostszymi elementami mechanicznego ustawiania pozycji łokcia i nadgarstka. Do wykonania w ramach limitu NFZ. Nie przywraca nawet podstawowych funkcji utraconej ręki. Poziom II. Proteza z prostymi elementami mechanicznymi oraz standardowym zawieszeniem na kikucie. W zasadzie możliwa do wykonania w ramach NFZ z niewielką dopłatą. Nie uniezależnia pacjenta od otoczenia w stopniu wystarczającym dla podjęcia aktywności zawodowej. Poziom III. Proteza z precyzyjnymi elementami mechanicznymi oraz nowoczesnym zawieszeniem kikuta (także z wykorzystaniem technologii silikonowej) oraz bardzo dobrym wykończeniem kosmetycznym. Uniezależnia pacjenta od otoczenia w stopniu umożliwiającym podjęcie aktywności zawodowej. Poziom IV. Proteza z elementami bioelektrycznymi (lub elementy kombinowane bioelektryczne i mechaniczne - tzw. hybrydowa). Proteza w części bioelektrycznej sterowana impulsami z zachowanych grup mięśniowych. W znacznym stopniu pozwala na uniezależnienie się od otoczenia, jednak nie zawsze jest akceptowana przez pacjentów, w szczególności z powodu znacznej wagi. Jej koszt to około 120 tys. zł (w zależności od stopnia skomplikowania). Koszt takiej protezy jest bardzo wysoki w stosunku do stopnia podniesienia sprawności pacjenta potrzebnej do jego aktywności zawodowej. Aktywny samorząd

Moduł I, Obszar C, Zadanie 4 dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny WARUNKI UCZESTNICTWA: stopień niepełnosprawności wiek aktywności zawodowej (a w przypadku osób w wieku emerytalnym zatrudnienie) posiadanie protezy kończyny (co najmniej na III poziomie jakości) potwierdzona opinia eksperta PFRON stabilność procesu chorobowego potwierdzone opinia eksperta PFRON rokowania uzyskania zdolności do pracy w wyniku wsparcia udzielonego w programie brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: dla protezy na III poziomie jakości, po amputacji: w zakresie ręki 2.700 zł, przedramienia 6.000 zł, ramienia i wyłuszczeniu w stawie barkowym 7.800 zł, na poziomie podudzia 4.200 zł na wysokości uda (także przez staw kolanowy) 6.000 zł uda i wyłuszczeniu w stawie biodrowym 7.500 zł Możliwość zwiększenia kwoty dofinansowania w wyjątkowych przypadkach i wyłącznie wtedy, gdy celowość zwiększenia jakości protezy do poziomu IV (dla zdolności do pracy wnioskodawcy), zostanie zarekomendowana przez eksperta PFRON. Możliwość refundacji kosztów dojazdu adresata programu na spotkanie z ekspertem PFRON lub kosztów dojazdu eksperta PFRON na spotkanie z adresatem programu – w zależności od poniesionych kosztów, nie więcej niż 200 zł MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 10% ceny brutto zakupu/usługi (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON) CZĘSTOTLIWOŚĆ UDZIELANIA POMOCY: Pomoc może być udzielana co 3 lata, licząc od początku roku następującego po roku, w którym udzielono pomocy Aktywny samorząd

dofinansowanie lub refundacja kosztów opieki nad osobą zależną Moduł I, Obszar D dofinansowanie lub refundacja kosztów opieki nad osobą zależną WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności aktywność zawodowa* pełnienie roli opiekuna prawnego dziecka brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA: 200 zł miesięcznie, jednak nie więcej niż 2.400 zł rocznie Możliwość refundacji kosztów poniesionych w okresie do sześciu miesięcy przed złożeniem wniosku. MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 15% ceny brutto zakupu/usługi (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON) * AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA - należy przez to rozumieć: zatrudnienie, lub b) rejestrację w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna, c) rejestrację w urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy i nie pozostająca w zatrudnieniu; Aktywny samorząd

Moduł II dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania wykształcenia na poziomie wyższym WARUNKI UCZESTNICTWA: znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności nauka w szkole wyższej lub szkole policealnej lub kolegium lub przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi brak wymagalnych zobowiązania wobec PFRON lub wobec realizatora programu    MAKSYMALNA KWOTA DOFINANSOWANIA DLA KAŻDEGO PÓŁROCZA 2017 ROKU: dodatku na pokrycie kosztów kształcenia – do 1.000 zł dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego – do 4.000 zł, opłaty za naukę (czesne) – wysokość kosztów czesnego w ramach jednej, aktualnie realizowanej formy kształcenia na poziomie wyższym W przypadku, gdy wnioskodawca w module II pobiera naukę w ramach dwóch i więcej form kształcenia na poziomie wyższym (kierunków studiów), kwota dofinansowania opłaty za naukę (czesne) może być zwiększona o równowartość połowy kosztów czesnego na kolejnym/kolejnych kierunkach nauki.   Dodatek na pokrycie kosztów kształcenia może być zwiększony, nie więcej niż o: 700 zł - w przypadkach, które określi realizator programu (przykładowo, gdy: wnioskodawca ponosi dodatkowe koszty z powodu barier w poruszaniu się lub z powodu barier w komunikowaniu się - w szczególności z tytułu pomocy tłumacza migowego lub asystenta osoby niepełnosprawnej itp.), 500 zł - w przypadku, gdy wnioskodawca ponosi koszty z tytułu pobierania nauki poza miejscem zamieszkania, 300 zł – w przypadku, gdy wnioskodawca posiada aktualną (ważną) Kartę Dużej Rodziny, 300 zł – w przypadku, gdy wnioskodawca pobiera naukę jednocześnie na dwóch (lub więcej) kierunkach studiów/nauki. Dodatek na pokrycie kosztów kształcenia nie przysługuje w przypadku, gdy wnioskodawca: z powodu niezadawalających wyników w nauce powtarza semestr/półrocze uprzednio objęte dofinansowaniem ze środków PFRON, zmieniając kierunek lub szkołę/uczelnię, ponownie rozpoczyna naukę od poziomu (semestr/półrocze) objętego uprzednio dofinansowaniem ze środków PFRON. Aktywny samorząd

Moduł II dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania wykształcenia na poziomie wyższym   MINIMALNY UDZIAŁ WŁASNY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ: 15% wartości czesnego – w przypadku zatrudnionych beneficjentów programu, którzy korzystają z pomocy w ramach jednej formy kształcenia na poziomie wyższym (na jednym kierunku), 65% wartości czesnego - w przypadku zatrudnionych beneficjentów programu, którzy jednocześnie korzystają z pomocy w ramach więcej niż jedna forma kształcenia na poziomie wyższym (więcej niż jeden kierunek) –warunek dotyczy drugiej i kolejnych form kształcenia na poziomie wyższym (drugiego i kolejnych kierunków). (wkład nie może pochodzić ze środków PFRON) Wyliczona kwota dofinansowania kosztów opłaty za naukę (czesne) ulega zmniejszeniu o 300 zł w przypadku, gdy wnioskodawca po pomyślnym ukończeniu nauki objętej dofinansowaniem ze środków PFRON w ramach danej formy edukacji na poziomie wyższym, ponownie rozpoczyna lub kontynuuje naukę w ramach takiej samej formy edukacji na poziomie wyższym chyba że wnioskodawca: ubiega się o dofinansowanie semestru/półrocza danej formy edukacji na poziomie wyższym, jaki dotychczas nie był objęty dofinansowaniem ze środków PFRON, albo jednocześnie pobiera naukę na dwóch kierunkach w ramach tej samej formy edukacji na poziomie wyższym, wówczas zmniejszenie kwoty dofinansowania kosztów nauki (czesne) - nie obowiązuje. DOPUSZCZALNOŚĆ UDZIELANIA POMOCY W RAMACH MODUŁU II: każdy wnioskodawca może uzyskać pomoc ze środków PFRON łącznie maksymalnie w ramach 20 semestrów/półroczy różnych form kształcenia na poziomie wyższym - warunek ten dotyczy także wsparcia udzielonego w ramach programów PFRON: „STUDENT - kształcenie ustawiczne osób niepełnosprawnych”, „STUDENT II – kształcenie ustawiczne osób niepełnosprawnych”, Możliwość refundacji kosztów poniesionych w okresie do sześciu miesięcy przed złożeniem wniosku. Aktywny samorząd

Pomoc w module II w formie dodatku na pokrycie kosztów kształcenia ma charakter progresywny i motywacyjny. Wysokość dodatku dla każdego wnioskodawcy jest uzależniona od jego postępów w nauce i wynosi: 1) wyliczonej dla wnioskodawcy maksymalnej kwoty dodatku – w przypadku pobierania nauki na pierwszym roku nauki w ramach wszystkich form edukacji na poziomie wyższym, w przypadku form kształcenia trwających jeden rok – do 50% wyliczonej dla wnioskodawcy maksymalnej kwoty dodatku; 2) do 50% wyliczonej dla wnioskodawcy maksymalnej kwoty dodatku – w przypadku pobierania nauki na kolejnym, drugim roku edukacji w ramach wszystkich form edukacji na poziomie wyższym; 3) do 75% wyliczonej dla wnioskodawcy maksymalnej kwoty dodatku – w przypadku pobierania nauki na kolejnym, trzecim roku danej formy edukacji na poziomie wyższym; 4) do 100% wyliczonej dla wnioskodawcy maksymalnej kwoty dodatku – w przypadku pobierania nauki w kolejnych latach (od czwartego roku) danej formy edukacji na poziomie wyższym, przy czym studenci studiów II stopnia i uczestnicy studiów doktoranckich mogą otrzymać dodatek w kwocie maksymalnej na każdym etapie nauki. Aktywny samorząd

Przekazanie dofinansowania kosztów opłaty za naukę (czesne) oraz dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego następuje po zawarciu umowy dofinansowania. Przekazanie dodatku na pokrycie kosztów kształcenia następuje po przekazaniu realizatorowi programu informacji o zaliczeniu przez wnioskodawcę semestru/półrocza objętego dofinansowaniem lub po złożeniu zaświadczenia ze szkoły/uczelni, że wnioskodawca uczęszczał na zajęcia, objęte planem/programem studiów/nauki. Aktywny samorząd

Preferencje W 2017 roku preferowane są wnioski dotyczące osób niepełnosprawnych, które są zatrudnione. Punkty preferencyjne nie mogą stanowić mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do udzielenia w ramach oceny merytorycznej wniosku; pozostałe kryteria oceny merytorycznej wniosków określa realizator programu. Aktywny samorząd

Skala punktowa dla wniosków składanych w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd” – Moduł I

Skala punktowa dla wniosków składanych w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd” – Moduł I (cz. 2) Aktywny samorząd

Co należy zrobić, aby ubiegać się o dofinansowanie w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd”? Osoby niepełnosprawne, zainteresowane udziałem w programie powinny złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami, w tym m.in.: kserokopią orzeczenia o stopniu niepełnosprawności zgodą na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 1) oświadczeniem o wysokości dochodów (załącznik nr 2) Wypełnione wnioski należy składać w siedzibie MOPS w pokoju 41. Godziny urzędowania: Poniedziałek 11.00 - 17.00 Wtorek 8.00 - 13.00 Środa 8.00 - 13.00 Czwartek nieczynne Piątek 8.00 - 13.00 Tel. (58) 625 93 36 Aktywny samorząd

Cykle przyjmowania i rozpatrywania wniosków Wnioski o dofinansowanie w Module I rozpatrywane są w 3 cyklach: I cykl: ocena merytoryczna pozytywnie zweryfikowanych pod względem formalnym wniosków, złożonych do dnia 31 maja 2017 r. odbędzie się do 16 czerwca 2017 r., II cykl: ocena merytoryczna pozytywnie zweryfikowanych pod względem formalnym wniosków, złożonych do dnia 14 lipca 2017 r. odbędzie się do 28 lipca 2017 r., III cykl: ocena merytoryczna pozytywnie zweryfikowanych pod względem formalnym wniosków, złożonych do dnia 30 sierpnia 2017 r. odbędzie się do 15 września 2017 r. Wnioski o dofinansowanie w Module II rozpatrywane są w 2 cyklach: I cykl: wnioski na dofinansowanie nauki w pierwszym półroczu 2017 r. przyjmowane będą do dnia 31 marca 2017 r., a decyzja o przyznaniu, zakresie i wysokości dofinansowania podjęta będzie do dnia 12 maja 2017 r., II cykl: wnioski na dofinansowanie nauki w drugim półroczu 2017 r. przyjmowane będą do dnia 10 października 2017 r., a decyzja o przyznaniu, zakresie i wysokości dofinansowania podjęta będzie do dnia 30 listopada 2017 r. Aktywny samorząd

Dziękujemy za uwagę ! Elwira Bajerowska Magdalena Marszałek opracowanie: Elwira Bajerowska Magdalena Marszałek Aktywny samorząd