Napiszmy do FIFA i UEFA Innowacja w planowaniu mediów / Innowacyjna komunikacja w marketingu społecznym / Non- profit.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Aktywny Kibic+ Działania Ministerstwa Sportu i Turystyki 21 października 2010.
Advertisements

Polish Decade 10 lat Instytutu Adama Mickiewicza.
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
TELEKOMUNIKACJA POLSKA- PR korporacyjny
Kibice na EURO wyzwanie organizacyjne Franca Kobenter Prezes zarządu austria.info Sp. Z o.o.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
Company LOGO Raport Sesja Przyszłość Stowarzyszenia 2010.
PROGRAM AMBASADORSKI CITI HANDLOWY
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Organizator Stowarzyszenie Gospel Al. Daszyńskiego 15a/10
Jak dzięki mediamikser.pl być bliżej ludzi tworzących rynek mediów i reklamy?
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
OFERTA WSPÓŁPRACY SPONSORSKIEJ LISTOPAD 2013
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Agata Blady, Komunikado PR,
Tytuł prezentacji Miejscowość, DD MM RRRR Tytuł prezentacji Miejscowość, DD MM RRRR Tytuł prezentacji Miejscowość, DD MM RRRR Tytuł prezentacji Miejscowość,
Najważniejsze sportowe wydarzenie roku nadchodzi.
Sport w Wielkiej Brytanii
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
KAMPANIA POŁECZNA 9-10 maja 2009 r. KAMPANIA SPOŁECZNA 9-10 maja 2009.
SPORTS_GOL Piłkarska oferta specjalna. SPORTS_GOL Piłkarska Oferta Specjalna EURO 2012 – mega wydarzenie 422 tys. kibiców z zagranicy przyjedzie do Polski.
Program misyjny Euro 2012 Więcej niż puchar 8 – 28 czerwca WARSZAWA WARSZAWA GDAŃSK GDAŃSK POZNAŃ POZNAŃ WROCŁAW WROCŁAW I nie tylko... I nie tylko...
To zaskakujące, ale… … motorem do uruchomienia platformy internetowej są…. problemy finansowe!* * z którymi boryka się tak wiele klubów sportowych...
Sukcesy polskiej reprezentacji piłkarskiej już były. Od wielu już lat kibice pocieszają się, że "może tym razem się uda", ale niestety, znów się nie udaje.
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
CZERWONA KARTKA DLA KORUPCJI W PIŁCE NOŻNEJ
EURO quiz 1. Jak nazywają się maskotki mistrzostw EURO 2012?

INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Śladami legendy Gerarda Cieślika PROJEKT EDUKACYJNY KLASY III GIMNAZJUM.
ŚLĄSK WROCŁAW. Śląsk Wrocław Śląsk Wrocław – polski klub piłkarski z siedzibą we Wrocławiu. Dwukrotny mistrz Polski (1977, 2012), trzykrotny wicemistrz.
Klasa matematyczna – I C Fascynuje Cię świat nowoczesnych technologii? Masz otwarty, ścisły umysł? Chcesz jeszcze lepiej zrozumieć prawa rządzące naszym.
FIVB MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE SIATKOWEJ MĘŻCZYZN POLSKA 2014 PODSUMOWANIE.
Tytuł prezentacji Miejscowość, DD MM RRRR Tytuł prezentacji Miejscowość, DD MM RRRR Tytuł prezentacji Miejscowość, DD MM RRRR Tytuł prezentacji Miejscowość,
Wolontariat w Gdańsku Perspektywa lat 2011 i 2012 Gdańsk,
1 Energia dla Życia, Warszawa, dn r. PKP Energetyka S.A. Energia dla Życia Podsumowanie II roku funkcjonowania programu.
Dlaczego piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie ?
Czego nauczyliśmy się, biorąc udział w programie?
FIFA 16 FIFA 16 to kolejna wersja znanej na całym świecie gry.
Oferta współpracy. USSports.pl – kim jesteśmy Jesteśmy grupą pasjonatów sportów amerykańskich. Kręci nas futbol amerykański, baseball, koszykówka, hokej.
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show
INNOWACYJNE AKCJE SPECJALNE i EVENTY
Innowacja w planowaniu mediów
„Żywiecka Energia Przyszłości”
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Pasmo filmowe Wiesz Co Dobre
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
HOOP - Dzień Przytulania
Blend-a-med 3D White Fresh – Event otwartości
Okno na Hooptymistyczny świat
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Mobilna Bankowość Best Use of Content.
Klasa matematyczna – I C
Sytuacja w polskiej piłce nożnej w oczach kibiców Konferencja prasowa ARC Rynek i Opinia Sport Management Polska ul. Słowackiego października.
Blogosfera.
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
Zapis prezentacji:

Napiszmy do FIFA i UEFA Innowacja w planowaniu mediów / Innowacyjna komunikacja w marketingu społecznym / Non- profit

CEL MARKETINGOWY 1a Zachęcenie jak największej liczby polskich kibiców do podpisania się pod listem nawołującym do zmian w Polskim Związku Piłki Nożnej. Przebicie się przez szum medialny i popularność alternatywnej inicjatywy „Koniec PZPN”. Zaistnienie z bardziej konstruktywnym, pozytywnym przekazem (bez demonstracji, bez nawoływania do bojkotu reprezentacji, czy sponsorów, bez obrażania oponentów, itp.), rozpoczęcie dialogu skonfliktowanych stron.

KOMENTARZ LEKTORA 1b Z uwagi na zbliżające się Euro 2012, największą imprezę kiedykolwiek organizowaną przez Polskę, nasz kraj jest teraz w centrum zainteresowania piłkarskiego świata. Wkraczamy w najważniejszy okres w historii polskiej piłki. Ale jednocześnie polska piłka przeżywa największy kryzys w historii, a Polski Związek Piłki Nożnej jest prawdopodobnie najbardziej skompromitowaną instytucją w Polsce. We wrześniu 2009 roku pojawiła się inicjatywa „Koniec PZPN”. Celem inicjatywy „www.fifauefa.pl” nie była rywalizacja z autorami „Koniec PZPN”, ale stworzenie konstruktywnej alternatywy, prowadzącej do nawiązania dialogu, a co za tym idzie – w przyszłości może i zmian w Związku.

GRUPA DOCELOWA 2a Kibice polskiej reprezentacji piłkarskiej, wszyscy ci, którym leży na sercu przyszłość polskiej piłki. Media, środowiska opiniotwórcze, sponsorzy.

KOMENTARZ LEKTORA 2b Szeroką grupę docelową naszych działań stanowili wszyscy Polacy, którym zależy na tym, żeby podczas Euro 2012 nie doszło do sportowej kompromitacji. Ale główną grupą, do której adresowaliśmy nasze działania byli kibice reprezentacji i wszyscy ci, którym leży na sercu dobro polskiej piłki. Z uwagi na charakter przedsięwzięcia (akcja społeczna, brak budżetu), niesłychanie istotną grupą docelową byli liderzy opinii, którzy mieli stać się ambasadorami naszego przekazu – agencje prasowe, dziennikarze (w tym zwłaszcza dziennikarze sportowi), blogerzy sportowi, itp.

WYZWANIE MARKETINGOWE 3a Podstawowe wyzwanie polegało na szerokim wypromowaniu akcji, pomimo braku budżetu marketingowego. Wyróżnienie się, zwłaszcza w kontekście rosnącej popularności akcji „Koniec PZPN”.

KOMENTARZ LEKTORA 3b Akcja miała zostać uruchomiona przy okazji ostatnich meczów eliminacyjnych do Mundialu, ze Słowacją i Czechami, kiedy szanse na awans zostały już wcześniej zaprzepaszczone, ucichła wrzawa po nieeleganckim zwolnieniu trenera Leo Beenhakkera, a inicjatywa „Koniec PZPN” osiągnęła swój punkt kulminacyjny – bojkot meczu ze Słowacją na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Wyzwanie polegało więc na wypromowaniu akcji przy zerowym budżecie oraz na odróżnieniu się od alternatywnej koncepcji autorów „Koniec PZPN”.

ROZWIĄZANIE 4a Wielki list do Prezydentów UEFA i FIFA, panów Michela Platiniego i Seppa Blattera od polskich kibiców, domagający się wsparcia dla rozpoczęcia procesu zmian w Polskim Związku Piłki Nożnej. Prosty mechanizm zbierania podpisów pod listem na www.fifauefa.pl Szeroko zakrojona akcja PR i wirusowa. Obcojęzyczne (angielska, francuska, niemiecka) wersje serwisu.

KOMENTARZ LEKTORA 4b PZPN jest instytucją autonomiczną, działającą zgodnie z prawem, jakiekolwiek próby ingerencji polskiego rządu w Związek mogłyby się zakończyć wykluczeniem przez UEAFA i FIFA naszej reprezentacji i polskich klubów z rozgrywek międzynarodowych, a w skrajnym przypadku nawet odebraniem Polsce organizacji Euro 2012. Dlatego poprosiliśmy o pomoc właśnie FIFA i UEFA. Osią akcji był wielki list otwarty od polskich kibiców, adresowany do Prezydenta UEFA, Michela Platiniego i Prezydenta FIFA, Seppa Blattera, opublikowany na www.fifauefa.pl. Stworzyliśmy prosty mechanizm umożliwiający podpisanie listu jednym kliknięciem. Informację o uruchomieniu akcji rozesłaliśmy do mediów oraz rozpoczęliśmy działania wirusowe. Dla zwiększenia wiarygodności uruchomiliśmy angielską, francuską oraz niemiecką wersję serwisu.

INNOWACYJNOŚĆ KAMPANII 5a Nawiązanie relacji z mediami sportowymi. Informacja wysłana do mediów niszowych. Współpraca z najpopularniejszymi blogami sportowymi. Wymiana linków z internetowymi fan klubami piłkarskimi, fan site’ami klubów piłkarskich, itp. Silna obecność na serwisach społecznościowych (wykop, nasza-klasa, śledzik, facebook, blip, twitter) Mechanizmy wirusowe – gra w Memory z PZPN, quiz „Którym człowiekiem PZPN jesteś” na facebooku

KOMENTARZ LEKTORA 5b Z uwagi na charakter kampanii, kluczowe było dotarcie z listem do opinii publicznej tam, gdzie odbiorcy mogą być potencjalnie na nasz przekaz najbardziej podatni. Informacja do akcji została wysłana do nie tylko do agencji prasowych, oraz największych działów sportowych największych polskich portali, ale również do piłkarskich mediów niszowych (np. weszlo.com, futbolowo.pl), blogów sportowych (supergigant.pl), alternatywnych serwisów sportowych (zczuba.pl), fan klubów piłkarskich (legia.net, wisla-online.pl). Profile akcji powstały na najważniejszych polskich serwisach społecznościowych (nasza-klasa, facebook, blip, twitter), informacja pojawiła się na wykopie, na śledziku. Akcja została wzbogacona o rozrywkowe mechanizmy viralowe – flashowa gra w Memory z PZPN oraz quiz na facebooku, w którym mogliśmy sprawdzić, do którego członka PZPN jest nam najbliżej.

REZULTATY 6a Ponad 164 tysięcy polskich kibiców podpisało się pod listem. Ponad 400 tys. odwiedzin, ponad 2 mln odsłon. Na początku 2010 roku list wraz ze wszystkimi podpisami wysłaliśmy do Prezydentów FIFA i UEFA, a także Prezydenta RP, Premiera RP, Ministra Sportu, Prezesa Ekstraklasy SA oraz Prezesa Polskiego Związku Piłki Nożnej, pana Grzegorza Lato Punktem kulminacyjnym naszej inicjatywy było wezwanie do zorganizowania obrad Piłkarskiego Okrągłego Stołu. Równolegle z podobną inicjatywą wystąpił Canal +. Obrady miały miejsce 5 grudnia.

KOMENTARZ LEKTORA 6b Do akcji przyłączyły się dziesiątki serwisów www, blogów, fanklubów piłkarskich, które wsparły akcję swoim logo na www.fifauefa.pl. Quiz rozwiązało 1500 użytkowników facebooka, w grę zagrało ponad 10 tys. osób. Pod wysłanym w styczniu listem podpisało się ponad 164 tysięcy kibiców. Kopię listu otrzymali Prezydent, Premier, Minister Sportu, Prezes Ekstraklasy SA oraz Prezes PZPN. Serwis www.fifauefa.pl zanotował w sumie ponad 400 tys. odwiedzin i ponad 2 mln odsłon. Średni czas przebywania na stronie wyniósł 3 min. 19 sekund. Punktem kulminacyjnym inicjatywy było wezwanie do dialogu i organizacji obrad Okrągłego Stołu. Równolegle z podobnym pomysłem wystąpił Canal +. W grudniowej debacie wzięli udział przedstawiciele wszystkich środowisk piłkarskich (związek, media, władze, kibice, sponsorzy). Jej efektem było przyjęcie siedmiu Postanowień dla Polskiej Piłki, których celem jest jej reforma.