MOWA CIAŁA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH
Advertisements

Ergonomia.
Komunikacja interpersonalna
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Wprowadzenie do komunikacji
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
WYBRANE KOMUNIKATY NIEWERBALNE
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
AUTOPREZENTACJA.
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
Krótki kurs komunikacji niewerbalnej
2. Układ narządów artykulacyjnych przy wymowie wybranych głosek.
Pedagogika szkoły wyższej
Rzecz o efektywności w biznesie
GARŚĆ INFORMACJI O PJM I LINGWISTYCE MIGOWEJ. Beata Gorczyńska/Katarzyna Marczak.
PIERWSZA POMOC.
Wystąpienia publiczne.
Komunikacja Niewerbalna
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
„The truth is written all over our faces” Dr Paul Ekman
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Agnieszka Jaroma I B Paulina Bazylewicz I B
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Krwawienie z ,,nosa’’ 1. Gdy masz koło siebie rękawiczki załóż je.
Anoreksja...  zaburzenie odżywiania polegające na celowej utracie wagi wywołanej i podtrzymywanej przez osobę chorą. Obraz własnego ciała jest zaburzony;
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA.
Dr hab. Kazimiera Krakowiak, prof
Akademia NLP Przemek Huminiecki.
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
Technika Jacobsona.
Jak Cię widzą, tak Cię piszą.
Mowa ciała w pracy nauczyciela
PIERWSZA POMOC.
Komunikacja niewerbalna – mimika twarzy
Co mówi ich ciało? Dziewczyny, kobiety. Sygnały Być może wysyłasz „facetobójcze” sygnały. Oto pięć najczęściej spotykanych odstraszających, nieświadomych.
Metody komunikacji.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
Bariery komunikacyjne
Metody komunikacji ludzi
Znaczenie mimiki twarzy w kontaktach nauczyciel – uczeń
Mowa ciała w pracy Podsumowanie Zygmunt Korzeniewski.
Jak zachowuje się nasze ciało przy kłamaniu?
Detektor fałszu ulotnego języka ciała …czyli o wykrywaniu niewerbalnego fałszerstwa Zygmunt Korzeniewski, DODN.
Niewerbalne przejawy kłamstwa 1 Zygmunt Korzeniewski, DODN.
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Ukrywanie się za czymś to nasza reakcja obronna
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
Samy Molcho przedstawia „Miny i pojrzenia”
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Postawa i wygląd człowieka
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

MOWA CIAŁA

ZASADA 10 x 30 x 60 Skuteczność przekazu 10% - co mówimy 30% - jak mówimy (ton głosu, sposób artykułowania, precyzja wypowiedzi) 60% - mowa ciała

1) Większość zachowań niewerbalnych każdy interpretuje nieświadomie. 2) Interpretacji powinny podlegać zespoły gestów a nie pojedyncze gesty. 3) Spójność pomiędzy wypowiadanymi słowami a towarzyszącymi im gestami 4) Nie istnieje uniwersalny słownik gestów. 5) Należy pamiętać o wpływie sytuacji na zachowanie.

EKSPRESJE MIMICZNE

Uniesione kąciki ust (asymetrycznie przy udawaniu) Możliwe pokazanie zębów Zmarszczki od skrzydełek nosa do kącików ust Mięśnie wokół oczu (ciepły wyraz)

Uniesione wewnętrzne końce brwi (niepodrabialne) Trójkątne zmarszczki poniżej powiek Opadnięte kąciki ust Możliwe drżenie warg

Lekko uniesiona górna warga Zmarszczony nos Uniesione policzki Zmarszczki poniżej dolnych powiek Brwi uniesione lub zbliżone do siebie

Podniesione brwi Zmarszczki w centrum czoła Uniesione górne powieki Otwarte usta Wargi ściągnięte w tył

Uniesione brwi Długie poziome zmarszczki przez całą szerokość czoła Szeroko otwarte oczy Opuszczona żuchwa

Opuszczone i ściągnięte brwi Pionowe zmarszczki pomiędzy brwiami Napięte powieki i przymrużone oczy Ściągnięte wargi Rozchylone nozdrza

Kłamanie 1) Unikanie kontaktu wzrokowego lub częściej wpatrywanie się (nadkompensacja) 2) mikroekspresje i maskowanie 3) brak spójności pomiędzy wypowiedzią a zachowaniem 4) samodotykanie 5) wypowiedź zawiera więcej błędów językowych, uogólnień w rodzaju "każdy", "nigdy" a jej ton jest nieco wyższy od normalnego dla danej osoby 6) nienaturalne (szybsze lub wolniejsze) tempo

Jak sprawiać dobre wrażenie podczas rozmowy?

Wyraz twojej twarzy Staraj się zwrócić do rozmówcy całą twarzą. Jeśli Twój rozmówca zmieni położenie "podążaj za nim".

Kontakt wzrokowy Utrzymuj cały czas z rozmówcą kontakt wzrokowy. Nie unikaj wzroku rozmówcy, ale też nie wpatruj się uporczywie w oczy drugiej osoby, gdyż może to ją krępować.

Uśmiech Uśmiechaj się życzliwie. Sygnalizuj rozmówcy uśmiechem, gdy mówi o sprawach dla Ciebie ciekawych i ważnych.

Otwarta postawa Nie krzyżuj rąk i nóg, nie zaciskaj dłoni (np. na długopisie), nie kul się, nie rób (np. z notatnika) bariery. Nie chowaj głowy w ramiona. Takie zachowanie Twój rozmówca może odebrać jako niechęć lub opór przed tym co mówi.

Pozycja ciała Pochyl się lekko w stronę rozmówcy. To sygnalizuje, że utrzymujesz kontakt, że mówi on rzeczy interesujące. Twoje odchylenie do tyłu może być odebrane jako dezaprobata. Sztywna postawa może sprawiać wrażenie napięcia, niepewności, przeżywanego stresu.

Gestykulacja Zarówno ruchy głowy tzw. kiwanie głową, jak i potakiwanie: "tak", "właśnie", "mhm" mogą stanowić zachętę dla rozmówcy do kontynuowania wypowiedzi. Dzięki temu masz szansę na uzyskanie dalszych - ważnych dla Ciebie informacji.

Dźwięki nieartykułowane Unikać!!! odchrząkiwanie, wiercenie się, zakrywanie ust ręką, unikanie kontaktu wzrokowego, rytmiczne zaciskanie szczęk, "strzelanie" długopisem, pocieranie zaciśniętej dłoni, itp.