Logomocja Polska edycja Imagine.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WIELOKĄTY, KOŁA I OKRĘGI
Advertisements

Wielokąty foremne i obroty.
Własnośći symetrii osiowej i przesunięcia.
DOWODY TWIERDZENIA PITAGORASA.
Temat: WIELOŚCIANY KLASA III P r.
Piszemy proste programy i tworzymy animacje w Logomocji .
PROSTOKĄTY I KWADRATY.
POLA FIGUR PŁASKICH.
Wielokąty foremne.
Rozpoznajemy wielokąty.
Rozpoznawanie wielokątów.
Opracował: Jakub K. kl. 4 b Czworokąty.
Czworokąty Wykonał: Tomek J. kl. 6a.
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Edytor Graficzny Paint
Temat: Okrąg wpisany i opisany na wielokącie foremnym.
Jakie jest pole kwadratu?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Logo Komeniusz Gimnazjum w Tęgoborzy Mgr Zofia Czech.
Graniastosłupy proste i nie tylko
Warsztaty programowania w języku Python
EDYTOR 3D OFERTA 1.Wybierz pamięć USB 2.Wybierz stronę pamięci USB na której chcesz umieścić nadruk 3.Wybierz kolor pamięci, ilość, pojemność oraz.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Pola figur.
Opracowanie Dorota Libera
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
POLA FIGUR PŁASKICH.
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Wielokąty foremne ©M.
Ćwiczenia w programie Simba 3D
Logo Środowisko pracy.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Temat: PROCEDURY Z PARAMETRAMI W LOGO KOMENIUSZ
1.Przykłady prostych algorytmów opisujących codzienne czynności
K o s t k a i k a R u b.
Aplikacje internetowe
Program Logomocja.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
Podstawowe narzędzia programu Paint
Algorytmy- Wprowadzenie do programowania
Logomocja - tworzenie procedur
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Temat: Wprowadzenie do programowania w środowisku LOGO KOMENIUSZ
Temat: LOGO KOMENIUSZ tworzenie grafik
Wstęp do Podstawy Programowania
PRZYKŁAD OBLICZENIOWY PRĘT
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Instrukcja obsługi aplikacji „Wizualizacja produktów CRH Klinkier”
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
Co to jest wysokość?.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Co to jest algorytm? Środowisko programu Logo Komeniusz
Środowisko Logo Komeniusz Program Logo Komeniusz jest edukacyjnym językiem programowania pracującego w środowisku Windows. Umożliwia rozwiązywanie problemów.
czyli geometria (i nie tylko) w sztuce. Fraktale w Logo Komeniuszu
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Geometria płaska Pojęcia wstępne.
FIGURY PŁASKIE.
Narysowana figura to sześciokąt.
Wielokąty wpisane w okrąg
POD - żółw przesuwa się po ekranie nie zostawiając za sobą śladu;
Programujemy figury o równych bokach
Procedury własne to procedury tworzone przez użytkownika, składające się z nagłówka, który zawiera słowa oto i nazwę procedury z parametrem, treści procedury.
PROCEDURY Definicję procedury rozpoczynasz od słowa oto. Następnie podaj nazwę procedury (nie może ona zawierać spacji), potem dodaj treść procedury. Koniec.
Desenie.
Rozpoznajemy wielokąty.
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Zapis prezentacji:

Logomocja Polska edycja Imagine

Logomocja

Podstawowe polecenia np - naprzód lw - lewo pw - prawo zam - zamaluj cs - usuń ukm - ustal kolor malowania

Podstawowe polecenia ugp - ustawia grubość pisaka, pod - podnosi żółwia, opu - opuszcza żółwia ed - tworzy procedurę o podanej nazwie, cs - czyści ekran.

PODSTAWOWE POLECENIA Żeby postać w logomocji ruszyła się do przodu należy wpisać polecenie: np liczba.

PODSTAWOWE POLECENIA Jeśli chcemy , żeby postać cofnęła się wpisujemy polecenie: ws liczba.

PODSTAWOWE POLECENIA Aby obrócić postać w prawo wpisujemy polecenie: pw liczba.

PODSTAWOWE POLECENIA Po to, żeby postać obróciła się w lewo potrzebna jest procedura: lw liczba.

Okno edycji Komenda - ed” otwiera okno edycji

Powtórzenia powtórz 4 [np 200 pw 90]

POWTÓRZENIA Nie musimy wszystkiego powtarzać ręcznie. Możemy użyć procedury: powtórz liczba [polecenie].

Powtórzenia Przykładowe powtórzenia w oknie edycji

Powtórzenia pw 180 powtórz 4 [np 100 pw 90 np 50 lw 90 np 25 lw 90 np 150 lw 90 np 25 lw 90 np 50 pw 90 np 100 pw 90]

Przekątna kwadratu Wzór na długość przekątnej przekątna = a * wzór na długość przekątnej w języku Logo przekątna = a * pkw 2

Kwadrat z przekątnymi przekątna = 50 * pwk 2

Polecenia Wielokąt Polecenie wielokąt powoduje że figura zostanie zamalowana Polecenie: wielokąt [powtórz 4 [np 200 pw 90]]

WIELOKĄT Jeśli chcemy mieć od razu zamalowaną figurę wpisujemy procedurę: wielokąt [polecenie].

Powiem wam jak zrobić wielokąty.

wielokąt [np 100 lw 90 np 100 lw 90 np 100 lw 90 np 100] To pierwszy wielokąt. ukp ”czarny wielokąt [np 100 lw 90 np 100 lw 90 np 100 lw 90 np 100]

Po prawej stronie robimy kolejny ukp "zielony wielokąt [np 100 pw 90 np 100 pw 90 np 100 pw 90 np 100 pw 90]

Potem, przekręcamy żółwia 180 stopni w prawo. pw 180

Jeśli mamy procedurę na wielokąt lw, wykonujemy tę operację. ukp ”czarny wielokąt [np 100 lw 90 np 100 lw 90 np 100 lw 90 np 100 lw 90]

Na koniec, robimy ostatni wielokąt po lewej stronie. ukp ”zielony wielokąt [np 100 pw 90 np 100 pw 90 np 100 pw 90 np 100 pw 90]

Nasza Liga Zadaniowa

ZADANIE 1 Napisz procedurę PLASTER, po wywołaniu której będzie rysowany taki fragment plastra miodu, jak na rysunku. Rysunek powinien być możliwie duży i na środku ekranu. Procedura plaster musi wykorzystywać procedurę sześciokąt. W obu procedurach musi być użyte polecenie powtórz.

Zadanie 2 Napisz procedurę KWIATEK, po wywołaniu której będzie rysowany kwiatek taki jak na rysunku. Każdy płatek jest zamalowany losowo wybranym kolorem. Rysunek powinien być możliwie duży i na środku ekranu. Procedura kwiatek musi wykorzystywać procedurę kwadrat lub procedurę trójkąt. W jednej z procedur musi być zastosowane polecenie powtórz.

Zadanie 3 Napisz procedurę KOLOR, po wywołaniu której powstanie rysunek taki jak obok. Kolory zamalowania poszczególnych elementów są losowe. Procedura KOLOR musi wykorzystywać procedurę sześciokąt lub procedurę trójkąt. W jednej z procedur musi być użyte polecenie powtórz. Rysunek powinien być możliwie duży i na środku ekranu. Zalecane jest stworzenie procedury sześciokąt (lub trójkąt) z parametrem określającym długość boku. Np. sześciokąt :bok, (trójkąt :bok)

Zadania Międzyszkolnego Konkursu z programowania w języku Logo

WIATRAKI Napisz procedurę WIATRAKI, po wywołaniu której będzie rysowany rysunek taki jak obok. Trzy wiatraki różniące się kolorem wypełnienia środkowych trójkątów. Kolor trójkątów powinien być losowy, ale dla każdego wiatraka tylko jeden. Daszki mają być wszystkie brązowe. Środkowy wiatrak musi być tak samo odległy od pierwszego, jak i od ostatniego wiatraka. Cały rysunek musi być możliwie duży i jednakowo odsunięty od prawej i lewej krawędzi rysunku. Szerokość ekranu wynosi ok. 770 kroków.

KOSTKA Napisz procedurę KOSTKA, która tworzy na środku ekranu dużą siatkę sześciennej kostki do gry według wzoru z rysunku. Procedura KOSTKA musi wykorzystywać procedurę kwadrat. W jednej z procedur musi być wykorzystane polecenie powtórz. Ilość podprocedur jest dowolna. Środek ekranu zaznaczony jest na rysunku czerwoną kropką. Proszę tej kropki nie rysować w projekcie.

WĄŻ Wąż składa się z głowy, szyi i pewnej liczby sześciokątów składających się na jego tułów. Napisz procedurę WĄŻ :ile, Która tworzy rysunek takiego węża. Parametr :ile oznacza liczbę sześciokątów tułowia. Może on zmieniać się w zakresie od 1 do 7. Na rysunkach przedstawiono wyniki wywołania procedury WĄŻ dla dwóch różnych wartości parametru :ile. Rysunek powinien być możliwie duży. Przy wywołaniu procedury z parametrem 7 powinien zajmować prawie całą szerokość ekranu, która wynosi ok. 770 kroków.

PRZYGOTOWALI: Jakub Matysiak Łukasz Leszczyński Michał Kubiński  Sebastian Antonowicz Jakub Matysiak Kajetan Nowik Patryk Matuszewski  Łukasz Leszczyński