Zadanie 1 Mała puszka farby wystarcza do pomalowania około 4m² powierzchni. Odpowiedz, ile metrów kwadratowych można pomalować, mając do dyspozycji: *

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MATEMATYCZNE MIASTO.
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Prostokąt Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Jego pole liczy się mnożąc długości boków.
WIELKOŚCI WPROST PROPORCJONALNE
Kartka w kratkę czy maszyna do obliczeń?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
1.
PATRONAT HONOROWY POLITECHNIKA GDAŃSKA.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
Opracowała: Iwona Kowalik
Proporcje- zastosowanie w życiu codziennym
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
Rozwiązywanie zadań dotyczących brył platońskich
DZIELENIE UŁAMKÓW ZWYKŁYCH PRZEZ UŁAMKI ZWYKŁE
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Opracowała : Hanna Wicińska – Andrejczak
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Witamy ! Zapraszamy do obejrzenia prezentacji na temat : Twierdzenia matematyczne, o których warto pamiętać.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Pytania Fermiego i moje miasto
Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej.
FUNKCJA KWADRATOWA
KONKURS ZANIM ROZPOCZNIEMY PREZENTACJĘ ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE NA NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE UKŁADU RÓWNAŃ.
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
Gotowi? No to zaczynamy .
PROCENTY %.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
CO TO JEST INFOGRAFIKA?.
Czytamy mapę turystyczną
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
O tym, jak dziadek Tadek i Ala cukierkami się zajadali
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Targi grudnia 2013 r.. Kodeks 2.0 Punkt 9 Chronimy prawa autorskie.
DALEJ Sanok Spis treści Pojęcie funkcji Sposoby przedstawiania funkcji Miejsce zerowe Monotoniczność funkcji Funkcja liniowa Wyznaczanie funkcji liniowej,
Czego dokonał Pitagoras?.
Wszyscy jesteśmy sobie potrzebni Autor i opiekun projektu: Monika Kubica Uczestnicy projektu: uczniowie Gimnazjum Publicznego im. Arkadego Fiedlera w.
Sentencje Pitagorasa. Liczba jest istot ą wszystkich rzeczy. Wszystko jest liczb ą. Liczby rz ą dz ą ś wiatem. Nie ł atwo i ść przez ż ycie kilkoma drogami.
Opracowanie Joanna Szymańska. Notacja wykładnicza służy do zapisywania bardzo dużych albo bardzo małych liczb. a · 10 n liczba całkowita.
Wykonanie krzyżówki w programie EclipseCrossword Szkolenie wewnątrzszkolne Dębno 28 IV 2016 r. 1.
PRAWA AUTORSKIE I UZYSKIWANIE PLIKÓW Z INTERNETU.
ROZWIĄZYWANIE UKŁADÓW RÓWNAŃ
Opracowanie Joanna Szymańska. 1. Co to jest równanie? Równanie to dwa wyrażenia połączone znakiem równości, jedno z tych wyrażeń musi być algebraiczne.
Copyright © 2006 by Czarek Wzory skróconego mnożenia Cezary Król kl. 2 H Gimnazjum nr 2 w Mielcu L u t y Prezentacja z matematyki Głosu udzieliła.
Matematyka nocą, czyli jak zapamiętać tabliczkę mnożenia?
Witajcie w Akademii Pana Kleksa!. Znajdź oś symetrii.
Kim był Pitagoras?. To grecki matematyk i filozof. Żył w latach ok. 572 – 497 p.n.e.
Projekt edukacyjny - Arkady Fiedler w oczach matematyka Pixabay.com CC0 Public Domain.
Kim był Pitagoras?.
Sentencje Pitagorasa.
Czego dokonał Pitagoras?.
Wyjazd do Schroniska dla zwierząt „Azorki”
Targi grudnia 2013 r..
Matematyka w życiu codziennym
MATEMATYKA Mnożenie w zakresie 10.
Sentencje Pitagorasa.
Zapis prezentacji:

Zadanie 1 Mała puszka farby wystarcza do pomalowania około 4m² powierzchni. Odpowiedz, ile metrów kwadratowych można pomalować, mając do dyspozycji: * 2 puszki * 5 puszek b) Oblicz, ile puszek musisz kupić, jeśli chcesz pomalować powierzchnię: * 40 m² * 100 m² Zobacz, jak rozwiązałam pierwszy przykład, a następnie spróbuj sam rozwiązać kolejny.

Odpowiedź: Mając do dyspozycji 2 puszki farby pomalujemy Rozwiązanie: 1 puszka farby – 4 m² 2 puszki farby – x Strzałki skierowane są w tę samą stronę (rosnąco), więc zapisujemy równanie zgodnie z ich kierunkiem: Korzystając z własności proporcji, mnożymy na krzyż i otrzymujemy równanie: 1· x = 2 · 4 x = 8 Odpowiedź: Mając do dyspozycji 2 puszki farby pomalujemy około 8 m² powierzchni.

Rozwiązanie: 1· 40 = 4 · x 40 = 4x /:4 10 = x 1 puszka farby – 4 m² x puszek farby – 40 m² Strzałki skierowane są w tę samą stronę (rosnąco), więc zapisujemy równanie zgodnie z ich kierunkiem: Korzystając z własności proporcji, mnożymy na krzyż i otrzymujemy równanie: 1· 40 = 4 · x 40 = 4x /:4 10 = x Odpowiedź: Aby pomalować 40 m² powierzchni, należy kupić 10 puszek farby.

Zadanie 2 Pan Nowak kupił w hurtowni Wszystko dla nóg 350 par skarpetek i zapłacił 630 zł. a) Oblicz, ile par takich skarpetek można kupić za 450 zł? b) Oblicz, ile w tej hurtowni trzeba zapłacić za 450 par? Zobacz, jak rozwiązałam pierwszy przykład, a następnie spróbuj sam rozwiązać kolejny.

Odpowiedź: Za 450 zł można kupić 250 par skarpetek. Rozwiązanie: 350 par skarpetek – 630 zł x par skarpetek – 450 zł Strzałki skierowane są w tę samą stronę (rosnąco), więc zapisujemy równanie zgodnie z ich kierunkiem: Korzystając z własności proporcji, mnożymy na krzyż otrzymując równanie: x· 630 = 450 · 350 630x = 157500 /:630 x = 250 Odpowiedź: Za 450 zł można kupić 250 par skarpetek.

Zadanie 2 Sprawdź, czy wielkości są wprost proporcjonalne. Jeśli tak, to podaj współczynnik proporcjonalności y do x. x 20 8 30 7 2,8 y 140 56 210 49 19,6 x 1 2 3 4 5 y 9 16 25 a) b) Zobacz, jak rozwiązałam pierwszy przykład, a następnie spróbuj sam rozwiązać kolejny.

Rozwiązanie: Wielkości x i y są wprost proporcjonalne, a współczynnikiem proporcjonalności jest liczba 7.

Źródło: * Ilustracje pochodzą ze strony pixabay.com i są w domenie publicznej * Tekst i zadania zaczerpnięte z podręczników do matematyki: Matematyka Europejczyka klasa 1, autorzy: Aleksandra Grzybowska, Ewa Madziąg, Małgorzata Muchowska, Bożena Zawistowska, Wydawnictwo Helion Edukacja 2012. 2. Matematyka klasa 1, autorzy: praca zbiorowa pod redakcją Małgorzaty Dobrowolskiej, Wydawnictwo GWO 2008. 3. Policzmy to razem klasa 1, autor: Jerzy Janowicz, Wydawnictwo Nowa Era 2010.

Opracowała: Monika Kubica, nauczycielka matematyki Gimnazjum Publicznego im. Arkadego Fiedlera w Dębnie Licencja: O ile nie zaznaczono inaczej wszystkie materiały zamieszczone w tej prezentacji udostępniam na licencji Creative Commons CC BY-NC-SA 3.0 2014 r.