Matematyka w życiu Codziennym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ODBICIE LUSTRZANE - POWTÓRZENIE POWTÓRZENIE ODBICIE LUSTRZANE -
Advertisements

Odbicie lustrzane, oś symetrii figury.
Trening przed klasówką.
albo zachować w pamięci to, co zobaczyłem.
Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
Figury geometryczne PRZESTRZENNE – wykorzystanie w życiu codziennym
POLA FIGUR PŁASKICH.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
MATEMATYKA NA LEKCJI Opracowanie: Kacper Jagodziński Maciej Kędziora.
Karolinka Pachucy kl.6d.
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
W krainie geometrii.
TEMAT: „PRZYKŁADY BRYŁ OBROTOWYCH.”
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Jakie jest pole kwadratu?
Bryły obrotowe V – objętość Pc – pole powierzchni całkowitej.
S jak Stożek, czyli wszystko o stożku
Pola figur.
FIGURY przestrzenne.
Figury przestrzenne.
RÓŻNE WZORY NA POLA TRÓJKĄTÓW
FIGURY PŁASKIE.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur. Temat: Pole trójkąta.
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
M Jak Matematyka Pt."Pola i Obwody" Reżyseria Natalia Orlicka
BRYŁY OBROTOWE ©M.
Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
Witamy ! Zapraszamy do obejrzenia prezentacji na temat : Twierdzenia matematyczne, o których warto pamiętać.
ŚWIAT Z BRYŁ KATARZYNA MICHALINA
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Matematyka wokół mnie – gdzie jako jedenastolatek widzę królową nauk ?
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
Gotowi? No to zaczynamy .
Edyta Wachowiak, Sebastian Belof, Szymon Krasowski
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
FIGURY PRZESTRZENNE Klasa 8
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Możesz kliknąć na odnośnik. Aby wyjść naciśnij Esc
BRYŁY OBROTOWE Wykonał: Jan Kowalski.
Patrycja Walczak Kl. III-5 Przedstawia BRYŁY OBROTOWE.
Temat: O kątach w kole prawie wszystko
Zbiory Co to jest zbiór? Nie martw się, jeśli nie potrafisz odpowiedzieć. Nie ma odpowiedzi na to pytanie.
Bryły Obrotowe.
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcja liniowa Temat: Pole czworokąta a funkcja liniowa.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
MATEMATYKA.
„ Mądrzejsi, pewniejsi ”
Prędkość, droga, czas opracowała Krystyna Krawiec Dalej.
Omówienie i poprawa sprawdzianu
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Bryła obrotowa - to bryła geometryczna ograniczona powierzchnią powstałą w wyniku obrotu figury płaskiej dookoła prostej (nazywanej osią obrotu ).
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
Kalendarz i zegar.
Matematyka w życiu codziennym
Zastosowanie matematyki w życiu codziennym.
Zadania tekstowe z ostrosłupami.
Odbicie lustrzane, oś symetrii figury.
Zapis prezentacji:

Matematyka w życiu Codziennym

Spis treści: Gdzie możemy znaleźć matematykę? Gdzie możemy ją wykorzystać? Matematyka gołym okiem

Gdzie możemy znaleźć matematykę? Odpowiedź jest bardzo prosta-wszędzie !

Już od dziecka towarzyszy nam matematyka Już od dziecka towarzyszy nam matematyka. Najlepszym przykładem jest pytanie o nasz wiek. Każdy z nas odpowiadał za poprzez pokazanie swojego wieku za pomocą palców u dłoni. Są to pierwsze kroki wkraczania w świat liczb. Na co dzień spotykamy się z matematyką w szkole . Tam ją poznajemy oraz poszerzamy naszą wiedzę.

Gdzie możemy ją wykorzystać? Chociażby w pieczeniu ciasta. Piekąc ciasto potrzebujemy paru składników o określonej gramaturze. Wykorzystujemy do tego wiedzę o jednostkach masy. Jednostki Masy: 1 gram 1 dekagram = 10 g; 1 kilogram = 100 dag = 1000 g 1 tona = 1000 kg Innym przykładem jest zakup owoców, warzyw czy też mięsa. Gdy prosimy o dany towar podajemy jego wagę.

t=s/v Jadąc do pracy pokonujemy pewną drogę. Dzięki licznikowi w samochodzie możemy odczytać prędkość z jaką jedziemy. Zatem po oznaczeniu drogi literką S i prędkości literką V możemy obliczyć czas przejechania zaznaczonej trasy. Korzystając ze wzoru: t=s/v

Jedną dobę możemy rozbić na godziny, minuty i sekundy: Codziennie budząc się rano spoglądamy na zegar by sprawdzić, która godzina. Jak wiemy rok składa się z 365dni. Możemy go podzielić na miesiące, tygodnie, a nawet dni. Nawet wtedy wykonujemy pewne działania. Doba ma 24h, a więc przechodzimy do jednostek czasu. Jedną dobę możemy rozbić na godziny, minuty i sekundy: 1 doba (dzień)=24 h=1440 min=86400 s Z tego wynika, że: 1h=60min 1min=60s

Matematyka gołym okiem Spoglądając na rysunek piłki od razu zauważamy, że jest to figura geometryczna -koło. Możemy obliczyć jej obwód, promień oraz średnicę.

Jadąc na wakacje także spotykamy się z bryłami Jadąc na wakacje także spotykamy się z bryłami. To właśnie ich kształty przybierają budowle. Na przykład w piramidzie dostrzegamy trójkąty, dzięki którym możemy obliczyć wysokość, krawędź, pole czy objętość piramidy. Patrząc na zdjęcie obok widzimy trójkąt oraz prostokąty, a nawet koło. Figury geometryczne występują wszędzie. Ułatwia nam to dostrzeganie matematyki, a co za tym idzie – różne obliczenia.

Dziękuję za uwagę ! koniec

Źródła: http://www.sciaga.pl/t ekst/69867-70- jednostki_masy_dlugos ci_powierzchni_i_objet osci google/grafika-zdjęcia  Justyna Bonk kl. 2e