Internet – medium dla branży nieruchomości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Wykorzystanie linku sponsorowanego w kampanii reklamowej Militaria.pl Militaria.pl SEM.
Serwis e-prawnik.pl serwis informacji prawnej na żądanie dla małych, średnich firm i nie tylko. stworzony przez firmę Legalsupport w 2000 r. 9 października.
źródło: Megapanel PBI/Gemius, maj 2010 Wybrane serwisy internetowe Grupy INFOR Dziennik.pl Dynamicznie rozwijający się serwis informacyjny skierowany.
Agenda Teraz Onet! Sponsoringi: – sponsoring z video – nowe, niższe ceny – promocja jesienna Wzbogacone pakiety zasięgowe: – na elementach stałych – navibox.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Możliwości reklamowe widoczne dla wszystkich użytkowników.
Liczby pierwsze.
Największy Polski Portal Pracy
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Jak dzięki mediamikser.pl być bliżej ludzi tworzących rynek mediów i reklamy?
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Listonic – Wygodna lista zakupów
Marketing elektroniczny w turystyce
Search Engine Optimization
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
marketing Spotkanie drugie w pełnym gronie….
Charytatywna akcja z INTERIA.PL: WYKLIKAJ UŚMIECH WARSZAWA, r.
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
FTB.pl Portal społeczności klubowej – prezentacja serwisu.
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Search Engine Marketing w promocji eventu
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Jak poprawnie korzystać z wyszukiwarek internetowych
Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski
Interactive Marketing Partner marketing
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Serwis internetowy tygodnika Polityka
EDI NET - badania.
EHoliday.
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Prezentacja ogólna – Grupa Styl.fm
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Zaufany partner na rynku e-commerce
Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów.
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Witryny kulinarne dają możliwość dotarcia do osób które poszukują pomysłów kulinarnych, które kupują produkty spożywcze.
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Skuteczna prezentacja oferty nieruchomości w serwisie internetowym Jakich informacji na temat Twojej oferty oczekują internauci? Krzysztof Dzięgielewski.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
„Marketing internetowy w obiekcie hotelowym 2014” Raport przygotowany przez serwis MojeKonferencje.pl.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Elementy geometryczne i relacje
Google AdWords.
Produkt SMART PEOPLE w oparciu rekomendowane scenariusze użycia
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
SEO/SEM – daj się znaleźć użytkownikowi
Zapis prezentacji:

Internet – medium dla branży nieruchomości

NEXT – część Starcom MediaVest Group Strategia Produkcja Kreacja Społeczności Badania Projekty zintegrowane Mobile marketing Advergaming Direct marketing Performance Marketing

Szeroki zakres usług w jednym miejscu Performance Marketing SEM & SEO Programy afiliacyjne Optymalizacja kreacje/www/infolinia Kreacje internetowe Reklamy banerowe Video i animacje Zarządzanie treściami WWW Kompleksowa obsługa serwisów Strony produktowe i konkursowe Blogi i fora dyskusyjne Projekty zintegrowane, cross-media Social Media Działania wirusowe Aplikacje mobilne Net PR Direct marketing, mailing Badania Ekonometria Etnografia Synergia mediów Badania konsumenckie

Kompetencje poparte doświadczeniem Performance Marketing/SEARCH Kreacje internetowe WWW Projekty zintegrowane Social Media Badania Mobile

O internecie co nieco

Ponad połowa Polaków online Jest alternatywa – internet. Korzysta z niego już połowa Polaków, i to prawie po 1,5 - 2 godziny dziennie. A w sieci są i filmy, i muzyka, i gry, no i najświeższe wiadomości. Zresztą zobacz na udział sieci w rynku reklamy – bez internetu rzadko która kampania się teraz odbywa. Źródło: TGI

…i do tego to ta „lepsza połowa” Wiek 76% ludzi w wieku 20-29 lat 67% ludzi w wieku 30-39 lat 50% ludzi w wieku 40-49 lat Wykształcenie (=zarobki) Wielkość miejscowości 84% ludzi z wykszt. wyższym 61% ludzi z wykszt. średnim 41% ludzi z wykszt. podstawowym 69% mieszk. miast 500 tys+ 61% mieszk. miast 200-500 tys 59% mieszk. miast 100-200 tys Źródło: NetTrack

Młodzi internauci – kiedyś 53% , teraz 38% Źródło: Gemius, Megapanel/PBI; rocznik demograficzny

Internauta = uczący się lub zarabiający studenci/uczniowie robotnicy wykwalifikowani pracownicy umysłowi dyrektorzy, wolne zawody właściciele firm emeryci/renciści Bezrobotni zajmujący się domem rolnicy indywidualni robotnicy do prac prostych Źródło: NetTrack; I-IV 2010

Już się buduje… …ale skąd mają o tym wiedzieć klienci?

Internet – dobre medium dla MSP Niska bariera wejścia Każdy może spróbować Pełna elastyczność zasięgu kampanii Kampania do 100 osób i do 10 mln osób wygląda dla każdego odbiorcy tak samo Możliwość mierzenia efektów …ale konieczne przemyślenie, co i jak zmierzyć Precyzja dotarcia Możliwość prowadzenia kampanii lokalnych lub skierowanych do konkretnych grup zawodowych

Przed kampanią – kluczowe pytania CO dokładnie oferujemy? Opis oferty w kilku słowach – trzeba wiedzieć, co będziemy podkreślać w reklamie DO KOGO chcemy mówić? Czego potrzebuje w życiu, co jest dla nich ważne? JAK się taka osoba zachowuje w sieci? Gdzie zagląda, sprawdza, gdzie czyta informacje związane z moją ofertą? CZEGO SZUKA w ofertach takich, jak moja? Na jakie cechy oferty zwrócić uwagę? Co przyciągnie uwagę takiej osoby? PRZEWAGA mojej oferty – na czym polega? Dlaczego moja oferta jest wyjątkowa? Czym odróżni się od innych?

Dlaczego te pytania są ważne? CO dokładnie oferujemy? Musimy wiedzieć, co mówić w reklamach i gdzie pojawić się z ofertą. DO KOGO chcemy mówić? Od tego zależy, co będziemy mówić w reklamie i gdzie się ona powinna pojawić. JAK się taka osoba zachowuje w sieci? Od tego zależy, gdzie pojawimy się z reklamą. CZEGO SZUKA w ofertach takich, jak moja? Bez tego nasza oferta nie znajdzie się „w koszyku” z którego nastąpi zakup. PRZEWAGA mojej oferty – na czym polega? Dzięki temu reklama wyróżni się spośród innych.

Jak internauci dowiadują się o ofertach? Świadomi potrzeby Serwisy ogłoszeniowe Wyszukiwarki Znajomi Nieświadomi potrzeby Reklamy bannerowe i e-mailing

Wyszukiwarki

Jeśli wyszukiwarka, to Google Ponad 16 mln Polaków; po 7,5 godziny miesięcznie

Dwa typy obecności w Google Reklama płatna Wyniki naturalne

Wyniki naturalne – zawsze najlepsze Nie można tego kupić! Pozycja zależy od zawartości konstrukcji popularności strony Możliwy wpływ poprzez optymalizację konstrukcji strony (Search Engine Optimisation)

Linki sponsorowane – forma płatna Linki sponsorowane w wyszukiwarce (Adwords) Linki na witrynach zewnętrznych (Adsense) Płacimy za skuteczność! (kliknięcia w reklamę)

AdSense – czyli gdzie? Linki Google obecne na 80 000 polskich witryn Reklamy zależne od słów występujących w tekście

Dlaczego trzeba walczyć o najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania? Wynik badania EyeTracking, Enquiro …to trzeba być tutaj Jeśli nie ma nas tu…

Wszystko byłoby proste… …gdyby nie było konkurencji

Wielu chętnych = sprzedaż aukcyjna Deklarujemy maksymalną cenę za kliknięcie Nasza pozycja wśród linków zależy od: Zadeklarowanej ceny Wyższa cena = wyższa pozycja Tzw. wyniku jakości czas ładowania się strony www konstrukcja strony www klikalność reklamy inne zmienne (tajemnica Google)

Cała sztuka w szukaniu naszej niszy Szukamy: mieszkania Kraków Szukamy: mieszkania Ruczaj Najpopularniejszych słów jest mało Każdy na to wpadnie = wysokie koszty Trzeba szukać słów niszowych, a dobrze dopasowanych Mniejsza konkurencja = niższe koszty

Społeczności

Social media – szerokie pojęcie Dzielenie się Youtube, Slideshare, Flickr Współpraca (Google. Docs, MMO) Budowanie i podtrzymywanie stosunków Media społecznościowe, wirtualny świat Komunikacja, dyskusja (komunikatory, forum) Bieżące informowanie (mikroblogi, powiadomienia, Livecast. LiveStream) Publikacja (Blogi, Wiki, dziennikarstwo obywatelskie) http://networkeddigital.com/

Podstawowe zasady Poszukaj istniejących grup – tworzenie własnej trwa długo i jest kosztowne Obserwuj, jak działają Komunikuj się na ich warunkach Rozmowa, nie reklama! Uwaga na krytykę! Skontaktuj się z fachowcami, bo…

Reklama bannerowa i e-mailing

Portale – wydawnictwa z własną redakcją Gromadzi w jednym miejscu wiele usług Treści wysokiej jakości

Sieci reklamowe „Portale bez stron głównych” Powierzchnia nie należy do biura reklamy Produkty podobne jak w portalach

Serwisy tematyczne – często mocne wydawnictwa internetowe Zazwyczaj jednotematyczne Odpowiednik prasy specjalistycznej Często liderzy w swoim temacie Duża różnorodność jakości i poziomu obsługi

Jak sprecyzować uderzenie reklamowe? Według zainteresowań Odpowiednia część portalu, odpowiednia strona niezależna Geograficznie Kierowanie emisji tylko do województwa lub miasta Możliwe zawsze po tzw numerze IP komputera Możliwe wg deklaracji – tam, gdzie trzeba się rejestrować Demograficznie Kierowanie reklam do grupy w określonym wieku, płci Możliwe tam, gdzie konieczna rejestracja Inne (w tym branża oraz stanowisko) Serwisy branżowe wymagające rejestracji Kryteria mieszane (np. Kobiety 25-35 lat z mazowieckiego)

A co wiemy po kampanii? Liczba emisji Liczba odbiorców reklamy Ile było wyświetleń reklamy / wysłanych e-maili Liczba odbiorców reklamy Ilu użytkowników zobaczyło reklamę? Kliknięcia Ile było kliknięć? Ilu użytkowników kliknęło? Jaki był koszt kliknięcia? Czy kliknięcie zakończyło się wizytą na stronie? Akcje Czy po kliknięciu internauta zrobił na stronie to, na czym nam zależało? Konieczne zdefiniowanie tzw. akcji (np. rejestracja, wypełnienie formularza, pobranie oferty)

Kto w tym wszystkim może pomóc?

Dziękuję… …i życzę powodzenia! jacek.karolak@smvgroup.com.pl