Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Advertisements

Informatyka to podstawa
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Wirtualny spacer po Białymstoku. Projekt realizują słuchacze CKU w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
E-learning w kształceniu technicznym
SPECJALNOŚĆ: Interaktywna Grafika Trójwymiarowa
ELEKTRONIKA PRZYSZŁOŚCI ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH ELEKTRONIKÓW POLSKICH I SŁOWACKICH Słowacja
Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Zajęcia pozalekcyjne i inicjatywy społeczności lokalnej
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
PRYWATNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. C. K. NORWIDA W LESZNIE
Na wysokościach myślenia jest sfera,
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
 Z dniem 1 września 2008 r. wprowadzony został do realizacji w naszej szkole „Program zintegrowanej nauki języków obcych w szkole podstawowej”.  Jest.
KODEKS 2.0.
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Witamy! w Gimnazjum Gminnym im. Janusza Korczaka w Sosnówce. Zapraszamy na prezentację, życzymy miłego odbioru :-)
Podstawy języka skryptów
Szkoła Podstawowa Nr 87, Wrocław ul. Parkowa 27, tel
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Lekcje z komputerem, 2006.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
Nowa specjalność na II stopniu Informatyki Informatyczne Systemy Mobilne i Przemysłowe Prowadzone przedmioty  Mobilne systemy operacyjne  Komputerowe.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ENERGETYCZNYCH
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Gimnazjum nr 5 im. Króla Władysława Jagiełły w Łodzi adres: ul. Sienkiewicza Łódź tel. tel strona.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Programowanie dla każdego
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Innowacja pedagogiczna „Pasja programowania”
Sprawozdanie z Pilotażu Programowania
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
„Pilotażowe wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach” Zespół Szkół w Gardnie.
Wojewódzka konferencja „Programowanie w szkole”
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Projekt Kim będziesz?.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Konferencja dla nauczycieli informatyki
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Matematyka małego informatyka
Spotkanie w ramach pracy w sieci konsultant Małgorzata Chodura
„MŁODZI KONSTRUKTORZY” „MAŁY INŻYNIER”
Zapis prezentacji:

Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie” Publiczne Gimnazjum nr 3 w Białymstoku Innowację programową realizują: Tadeusz Rutkowski Barbara Rybnik Iwona Gałaszewicz

Na czym polega nowatorstwo? Zajęcia z informatyki są rozszerzone o treści związane z programowaniem w języku Scratch. Na zajęciach dodatkowych w klasie drugiej uczniowie będą mieli możliwość zapoznania się z platformą programistyczną Arduino, składać własne układy elektroniczne/roboty, a następnie tworzyć programy do ich sterowania.

Co robimy? Uczymy się mechanizmów wykorzystywanych do tworzenia gier komputerowych w przyjaznym dla ucznia języku Scratch. Gotowe projekty udostępniamy w internecie. https://scratch.mit.edu/proj ects/128748595/

Tworzymy gry

Testujemy …

Co nie zawsze bywa łatwe…

Ale od czego są koledzy…

…i wreszcie wszystko działa!

Spodziewane efekty innowacji Zwiększenie zainteresowania programowaniem oraz informatyką Nabycie umiejętności algorytmicznego podejścia do rozwiązywania zadań Poznanie nowych języków programowania Nabycie umiejętności projektowania układów elektronicznych oraz ich sterowania.

Dziękujemy za uwagę