Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie” Publiczne Gimnazjum nr 3 w Białymstoku Innowację programową realizują: Tadeusz Rutkowski Barbara Rybnik Iwona Gałaszewicz
Na czym polega nowatorstwo? Zajęcia z informatyki są rozszerzone o treści związane z programowaniem w języku Scratch. Na zajęciach dodatkowych w klasie drugiej uczniowie będą mieli możliwość zapoznania się z platformą programistyczną Arduino, składać własne układy elektroniczne/roboty, a następnie tworzyć programy do ich sterowania.
Co robimy? Uczymy się mechanizmów wykorzystywanych do tworzenia gier komputerowych w przyjaznym dla ucznia języku Scratch. Gotowe projekty udostępniamy w internecie. https://scratch.mit.edu/proj ects/128748595/
Tworzymy gry
Testujemy …
Co nie zawsze bywa łatwe…
Ale od czego są koledzy…
…i wreszcie wszystko działa!
Spodziewane efekty innowacji Zwiększenie zainteresowania programowaniem oraz informatyką Nabycie umiejętności algorytmicznego podejścia do rozwiązywania zadań Poznanie nowych języków programowania Nabycie umiejętności projektowania układów elektronicznych oraz ich sterowania.
Dziękujemy za uwagę