Wszystko o oponach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zimowe utrzymanie dróg krajowych Dolnego Śląska
Advertisements

Uszczelnienia łożysk tocznych
FIGURY PRZESTRZENNE.
Środowiskiem jest ogół elementów przyrodniczych : powierzchnia ziemi, kopaliny, wody, powietrze, świat roślinny i zwierzęcy, krajobraz a także klimat.
METRON Fabryka Zintegrowanych Systemów Opomiarowania i Rozliczeń
Zastosowanie systemów geokomórkowych w budowie i modernizacji infrastruktury drogowej, kolejowej oraz lotniskowej w aspekcie poprawy bezpieczeństwa ruchu.
Zaprawy murarskie i tynkarskie - co warto o nich wiedzieć
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Instytut Odlewnictwa w Krakowie
WŁAŚCIWOŚCI MECHANICZNE MATERIAŁÓW
Fiat 126p - maluch Tomasz Modrzyński.
Spajanie metali – rodzaje metod oraz spoin
Dach ze szczeliną wentylacyjną
Rozwiązywanie Problemów Z Nakładaniem Powłok. Identyfikacja Produktu u Sprawdź dokładnie jaki produkt używasz. u Zapisz Kod Produktu, opis i numer Serii.
99 % 94 % 95 %. Wpływ odkształceń cieplnych wstawek nowej konstrukcji na pracę hamulca klockowego pojazdu szynowego.
Gumowy surowiec Nie wyrzucaj- odzyskuj- chroń środowisko.
Budowa i rodzaje bieżnika
Budowa motoroweru.
EKO - JAZDA.
OPONY.
SUB 10 CLASSIC SUB 20 CLASSIC SUB 30 CLASSIC END Filozofia, Geometria jest kluczem. W tym rowerze to mieszanka komfortu i szybkości. Doskonałe wyważenie.
Seria MATRIX.
Żelbet-wiadomości wstępne
Rodzaje Nitów Wykonawca : Mariusz Mazurkiewicz Ie
Na zdjęciu przedstawiono: monta ż ownic ę monta ż ownic ę wywa ż ark ę wywa ż ark ę kompresor myjk ę ci ś nieniow ą myjk ę ci ś nieniow ą
KOTWY Autor: Anna Dajczer
Warszawa, 26 października 2007
Metodyka projektowania wałów
Ćwiczenia z geologii inżynierskiej wykonanie profili i przekroju z otworów geologiczno – inżynierskich.
WYMIAROWANIE ŻEBRA Przykłady obliczeniowe (wymiarowanie przekrojów zginanych RZECZYWIŚCIE teowych zbrojonych metodą ogólną i metodą uproszczoną). ZAJĘCIA.
Projekt pochylni dla osób niepełnosprawnych
Projektowanie Inżynierskie
„Bądź bezpieczny na drodze”
BRYŁY.
Materiały i uzbrojenie sieci wodociągowej
Guangzhou International Finance Center Jarosław Budniak TOB4.
WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKA ŚLĄSKA
Loty w okresie zimowym Mały teścik wiedzy. Czy jesteś gotowy na loty w warunkach zimowych? Quiz: Jak dobrze znasz zimowe warunki pogodowe?
Zaprawy murarskie i tynkarskie - co warto o nich wiedzieć
Opad atmosferyczny mający zazwyczaj postać kryształków lodu, które w powiększeniu mają kształt gwiazdy 6- ramiennej, łącząc się ze sobą tworzą płatki.
na roślinność przyuliczną
Rozpoznawanie brył przestrzennych
PROCESY SPAJANIA Opracował dr inż. Tomasz Dyl
Układ smarowania (olejenia)
Osprzęt stosowany obecnie
Obróbka Ścierna Opracował dr inż. Tomasz Dyl
OBRÓBKA SKRAWANIEM Opracował dr inż. Tomasz Dyl
Obróbka Ścierna Opracował dr inż. Tomasz Dyl
Stożek walec kula BRYŁY OBROTOWE.
PODSTAWY STEREOMETRII
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 6: Koła jezdne,
Analiza termiczna ściany osłonowej. Lekka ściana osłonowa – pionowy układ blach elewacyjnych.
Dlaczego niektóre metale ulegają niszczeniu – korozji?
CoroCut® Toczenie rowków i toczenie wzdłużne
Wojciech Bartnik, Jacek Florek Katedra Inżynierii Wodnej, Akademia Rolnicza w Krakowie Charakterystyka parametrów przepływu w potokach górskich i na terenach.
Diagnostyka układu hamulcowego
Zgniatacz walcowy Gigant GT 1750
HAMUCLE.
Wytrzymałość materiałów
Wytrzymałość materiałów
Jak powstaje? KAPSUŁKA MIĘKKA KAROLINA DZIEKANOWSKA
Wytrzymałość materiałów
Urządzenia do Oczyszczania Wody i Ścieków
CoroDrill® 880 Redukuje koszty!
KLASYFIKACJA NA HYDROCYKLONACH W ZAMKNIĘTYCH UKŁADACH MIELENIA
Prof. Krzysztof Jemielniak Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Instytut.
Uszkodzenia kół zębatych i ich przyczyny
JAZDA SZOSOWA POKONYWANIE ZAKRĘTÓW.  1.Obserwacja  2.Prędkość  3.Pozycja przed zakrętem  4.Hamowanie  5.Skręcanie  6.Przyśpieszanie  7.Podsumowanie.
Narzędzia elektryka.
Zapis prezentacji:

Wszystko o oponach

KLASYFIKACJA OPON Główne rodzaje opon : • letnie (zwykłe lub kierunkowe lub asymetryczne) • zimowe (zwykłe lub kierunkowe) • uniwersalne Podział opon szosowych : • standardowe (Balanced Performance) • wysokich osiągów (High Performance) • super wysokich osiągów (Ultra High Performance)

Rodzaje opon specjalizowanych : • na nawierzchnie stałe suche [slick](suchy - asfalt, beton, kostka) • na nawierzchnie stałe wilgotne [intermediate](wilgotny - asfalt, beton, kostka) • na nawierzchnie stałe mokre [wet](mokry - asfalt, beton, kostka) • na nawierzchnie luźne suche (szuter, piasek) • na nawierzchnie luźne mokre (błoto, ziemia) • na śnieg kopny i szlam pośniegowy • na śnieg zajeżdżony i lód • na kamienie i skały Rodzaje opon ze względu na profil : • normalne • niskoprofilowe • o wysokim profilu

Grupy producenckie : • Bridgestone, Firestone, Dayton • Michelin, Kleber, BFGoodrich, Kormoran • Pirelli, Ceat, Courier • Goodyear, Dunlop, Fulda, Dębica • Continetal, Uniroyal, Semperit, Barum, Gislaved, Viking • terenowe : Simex, General Grabber

INFORMACJE O FELGACH ALU 1. Felga ALU jest znacznie sztywniejsza jeżeli chodzi o obciążenia boczne (na zakręcie) ze względu że ma inną budowę przekroju poprzecznego. 2. Felga ALU umożliwia lepszą wentylację i bezpośrednie chłodzenie hamulców dzięki ramiennej, otwartej konstrukcji co wpływa na skuteczność jak i trwałość hamulców. 3. Felga ALU umożliwia lepsze odprowadzanie i rozproszenie ciepła z gorącej tarczy hamulcowej poprzez piastę koła co wpływa na skuteczność jak i trwałość hamulców (tarcz, bębnów, klocków i szczęk). 4. Felga ALU jest bardziej wytrzymała na szybką dynamiczną jazdę (nie pękają od zmęczenia materiału w okolicach mocowania do piasty). 5. Felga ALU jest bardziej bezpieczniejsza ze względu na lepsze trzymanie się opony na obręczy felgi (co uniemożliwia ubytki powietrza w oponie podczas dużych przeciążeń).

6. Felga ALU umożliwia lepsze wyważenie we wszystkich płaszczyznach ze względu na możliwość trwałego zamocowania równoważników w każdym miejscu. 7. Felga ALU nie zawsze jest lżejsza (ma mniejszą masę) od swojej odpowiedniczki wykonanej ze stali. 8. "Dobre" felgi ALU są o wiele bardziej odporne na warunki atmosferyczne i chemiczne (na środki chemiczne używane do utrzymania zimowego dróg). 9. "Dobre" felgi ALU nie ulegają zjawisku korozji z biegiem lat dlatego przez długie lata nie tracą estetycznego wyglądu. 10. felgi ALU są ładniejsze i bardziej prestiżowe. 11. Felgi ALU są znacznie droższe od stalowych. 12. Felgi ALU wymagają częstej pielęgnacji w postaci mycia w celu spłukania osadzającego się na niej pyłu powstałego w czasie pracy hamulców. 13. Felgi ALU można prostować ale nie zaleca się tego ze względu na osłabienie felgi i możliwość pęknięcia podczas jazdy.

Przekrój opony

Oznaczenia opony

Standardowe oznaczenia : 1. Maksymalne obciążenie w LBS [funt] 2. Maksymalne ciśnienie eksploatacyjne w PSI [funt/cal2] 3. Warstwy na bokach i czole opony 4. Ściana boczna opony (materiał i ilość warstw) 5. Czoło opony (materiał i ilość warstw) 6. Kod instytucji certyfikującej 7. Kod producenta (inny dla różnych krajów) 8. Kod rozmiaru opony 9. Kod typu opony 10. Dwie pierwsze cyfry to tydzień produkcji 11. Ostatnia cyfra (lub dwie ostatnie) rok produkcji 12. Rodzaj opony ze wzglądu na konstrukcję 13. Rodzaj opony ze wzglądu na obecność dętki 14. Szerokość opony [mm] 15. Profil opony [%] 16. Symbol opony promieniowej 17. Średnica obręczy [cal] 18. Indeks nośności 19. Klasa prędkości 20. Symbol homologacyjny 21. Nr zezwolenia 22. Oznaczenie opon śnieżno-błotnych

Dodatkowe oznaczenia : - M+S i/lub "śnieżynka" - opona zimowa lub wielosezonowa - tubeless - opona bezdętkowa - tube type - opona dętkowa - XL lub Extra Load - opona o zwiększonej nośności - RF lub Reinforced - opona wzmocniona - studless - opona bezkolcowa - studable - opona o możliwością kolcowania

Dziękujemy za uwagę !  Kamil Mazur Bartosz Klima