Stały element życia ludzkiego. BYŁY, SĄ I BĘDĄ…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
Advertisements

INDYWIDUALNE STRATEGIE RADZENIA SOBIE ZE STRESEM Mgr Agnieszka Trela.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Po co mi te Normy? Prezentacja: Dominik Berliński.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
Mediacje rówieśnicze „Kiedy pozwolę sobie zrozumieć drugą osobę, zrozumienie może mnie zmienić” Carl R. Rogers.
“Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili.” (Mt 25,40) Słowo Życia Kwiecień 2016.
Jak Polacy się kłócą? ogólnokrajowe badania na temat konfliktów w rodzinie i sposobów ich rozwiązywania grudzień 2008.
DZIAŁY FILOZOFII Antropologia filozoficzna. Co to takiego w ogóle jest antropologia ?
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
SPOTKANIE Z RODZICAMI DOTYCZĄCE NABORU DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. R. W. BERWIŃSKIEGO W ZANIEMYŚLU I PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO „KOLOROWY ŚWIAT” W ZANIEMYŚLU.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
 Jak zapanować nad ludzkimi uczuciami?.  To powodowana strachem reakcja emocjonalna, która pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje.
Jezus Chrystus jedynym Bożym rozwiązaniem problemu grzechu człowieka.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Negocjacje 5 Dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Moc Dialogu i Transformacji Konfliktu, w oparciu o doświadczenie Dayton Mediation Center Michelle Zaremba & Aaron Primm.
Nr36zad3 Klasa IIIa Gimnazjum w Bogdańcu ma zaszczyt zaprezentować rozwiązanie zadania: o trójkątach z monet!
Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Program „Sen Żyrafy” w pracy z dziećmi w szkole podstawowej
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Innowacyjne wykorzystanie mediów drukowanych.
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
„Po czym Bóg im błogosławił, mówiąc do nich: «Bądźcie płodni i rozmnażajcie się, abyście zaludnili ziemię i uczynili ją sobie poddaną” Księga.
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
JUSTYNA ŚLIWIŃSKA-SROKA
CZTERY ŚWIECE.
HEJT!.
dobry humor, smutek, mądrość, duma; a wszystkich razem łączyła miłość.
dobry humor, smutek, mądrość, duma; a wszystkich razem łączyła miłość.
POZNANIE SPOSÓB ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
MEDIACJA W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM Materiały pomocnicze Postępowanie administracyjne Stacjonarne Studia Administracji Beata Madej Zakład Postępowania.
Krótka opowieść o życiu i kulcie błogosławionej Karoliny Kózkówny
„…stają się jednym ciałem.”
„CZYSTO, ŁADNIE WOKÓŁ NAS”
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Producent w product liability (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w Specjalistycznych Placówkach Wsparcia Dziennego na przykładzie działalności ELEOS Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia.
Techniki w mediacjach rodzinnych
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
20 Listopad 2016 Dzień Praw Dziecka
Program profilaktyczno-wychowawczy
Dzieci z pahiatua Teraz i dziś.
Źródło: Autorka: Joanna Heftowicz 
Komutator –co to jest Komutator umożliwia przepływ prądu do wirnika synchronicznie z obrotem wirnika przełączając kierunek przepływu prądu i obrót wirnika.
INSTRUKCJA.
Pamiętajcie! Każdy z nas powinien znać swoje prawa!
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Centrum Arbitrażu i Mediacji
Opatrzność Boża.
Instrukcja.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom.
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
Jednego dnia, mały motyl zaczął wykluwać się z kokonu; mężczyzna usiadł i przyglądał się jak motyl przeciska swoje ciało przez ten malutki otwór.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
CZŁOWIEK I JEGO BUDOWA.
Monitorowanie wdrażania opracowanie: Maria Utracka
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 1
Zapis prezentacji:

Stały element życia ludzkiego. BYŁY, SĄ I BĘDĄ… KONFLIKTY? Stały element życia ludzkiego. BYŁY, SĄ I BĘDĄ…

jak SOBIE Z nimi RADZONO?

Na początku było tak:

A później tak:

I jeszcze tak:

Na konflikty możemy reagować potęgując: 1. Złe emocje 2. Złe myśli 3. Złe słowa (obrażanie, zastraszanie) 4. Złe gesty 5. Niszczenie rzeczy 6. Przemoc fizyczna „Oko za oko, ząb za ząb.”

Możemy unikać konfliktu (ucieczka)

Szukamy rozwiązania: 1. SĄD (szukanie winnego) 2. MEDIACJE

MEDIACJE: To dobrowolna rozmowa stron znajdujących się w konflikcie w obecności bezstronnej i neutralnej trzeciej osoby - MEDIATORA.

CEL MEDIACJI: OD KONFLIKTU DO UGODY Celem jest wypracowanie takiego rozwiązania, w którym mamy do czynienia z dwoma zwycięzcami – BRAK TUTAJ PRZEGRANYCH.

DLACZEGO MEDIACJA? wyrażenie swoich uczuć odreagowanie emocji pozbycie się lęku przed sprawcą wzięcie odpowiedzialności zadośćuczynienie UMOŻLIWIA zaspokojenie potrzeb budowanie relacji na przyszłości

Mediacja jest: dobrowolna poufna bezstronna neutralna akceptowalna

Dobrowolność: - Strony nie są zmuszane do podjęcia mediacji. - Mogą w każdym momencie mediacji wycofać się.

Poufność: - Wszystkie sprawy i informacje przekazane na spotkaniu są objęte tajemnicą.

- Mediator nie wyróżnia żadnej ze stron. Bezstronność: - Mediator nie wyróżnia żadnej ze stron.

Neutralność: Osoby skonfliktowane same szukają rozwiązania konfliktu. - Mediator nie narzuca rozwiązania.

Akceptowalność: Zgoda na ustalone zasady m. in. zasada nieobrażania drugiej osoby, nieużywania wulgaryzmów, wzajemnego słuchania.

„Kiedy pozwolę sobie zrozumieć drugą osobę, zrozumienie może mnie zmienić.” Carl R. Rogers

Szkolni Mediatorzy: p. Małgorzata Królak p. Anna Erber p. Małgorzata Stawik p. Anna Drapikowska p. Monika Duda p. Anna Zwolak p. Marlena Nadolna p. Tomasz Kościucha

Prezentację przygotowały: p. Anna Erber – opracowanie p. Małgorzata Stawik – opracowanie i grafika