Jak utrzymać marżę w aptece przy niskich cenach leków? Adam Smeja, Dariusz Nowak KEREL konsultacje i wdrożenia Warszawa październik 2006 rok.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza progu rentowności
Advertisements

Spis treści Przedstawienie firmy. Struktura organizacyjna.
Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
- na rynku od 1997 r. Kielce 2006.
Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny
Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
Analiza dystrybucji uwagi organizacyjnej w firmie "Majster-Plus" s.c.
Zmiany w Planie Marketingowym i Programy dla Nowych Klientów
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Kalkulacja kosztów, przychodów i ceny
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
System opieki zdrowotnej - stan obecny i perspektywy
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Zarządzanie projektami
Odwrócony łańcuch dystrybucji
Inicjatywa Ustawodawcza
KS-OMNIPHARM.
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
DZIAŁALNOŚĆ NIEODPŁATNA I ODPŁATNA POŻYTKU PUBLICZNEGO W ORGANIZACJACH POZARZĄDOWYCH Gostyń, 13 sierpnia 2013 roku.
Kampania reklamowa Somfy 2013
TEXT
Mobilny system sprzedaży z wykorzystaniem sieci telefonii komórkowej
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Inwestycja w NetBrokers. Historia 18 stycznia 2000powołanie spółki marzec 2000 do grona udziałowców dołącza ComArch SA 1 czerwca 2000uruchomienie programu.
Czynniki zmian czyli, co od czego zależy. Co wpływa na wyniki spzoz? 1/2 1. Czynniki ekonomiczne 2. Czynniki polityczne, prawne i fiskalne 3. Czynniki.
KS-AOW 2006, KS-AOD 2006, KS-BLOZ aktualizacje systemów aptecznych
ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU KRAJOWEGO TOWARÓW
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Podstawowe reguły w polityce cenowej KS-APTEKA Marcin Długosz Karpacz styczeń 2006.
ResiPlus® idealne oprogramowanie dla sektora opieki.
PZU Ubezpieczenie Lekowe Grupowe ubezpieczenie lekowe Opieka Medyczna
NATURE’S SUNSHINE PRODUCTS
NATURE’S SUNSHINE PRODUCTS
Raporty sprzedażowe jako dodatkowe źródło finansowania apteki
SYSTEM FINANSOWY COLWAY
Apteka XXI wieku.
Personel apteczny.
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Nowa rola dystrybutora farmaceutycznego
ANALIZA ZYSKU I RENTOWNOŚCI
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
1 Michał Rybczyński Wyznaczanie rentowności JGP Warszawa,
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Katalog nośników prasowych i uniwersalnych w sieci RUCH i punktach partnerskich 26 PAŹDZIERNIK 2016.
Postępowania Prezesa UOKiK w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów dotyczące reklam suplementów diety.
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o. o
Global Ordering System - GOS
Opieka farmaceutyczna – jak powinna wyglądać?
Zarządzanie sklepem internetowym
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie sklepem internetowym
Zapis prezentacji:

Jak utrzymać marżę w aptece przy niskich cenach leków? Adam Smeja, Dariusz Nowak KEREL konsultacje i wdrożenia Warszawa październik 2006 rok

Zadaniem właściciela apteki w planie rocznym powinno być dążenie do tego, Jak to zrobić? Nasze zadania: aby apteka osiągnęła zysk, natomiast o to, aby starczało środków finansowych na uregulowanie wszystkich wymagalnych zobowiązań należy dbać codziennie.

Plan prezentacji: Część I Czynniki determinujące marżę 1.wysokość przychodów ze sprzedaży 2.niska cena zakupu 3.struktura sprzedaży 4.receptura Część II Dodatkowy dochód Apteki

Część I: Czynniki determinujące marżę

Wysokość przychodów ze sprzedaży To głównie zwiększenie liczby pacjentów Jak więc tego dokonać?

Zwiększenie liczby pacjentów Wykreowanie przyjaznego pacjentowi wizerunku Apteki - otoczenie apteki - otwarte drzwi, oświetlenie - oznakowanie zgodne ze standardami DoZ+. Wprowadzenie programu lojalnościowego DoZ+, ciągła rejestracja nowych uczestników programu

Rejestracje w DOZ+ a sprzedaż

Zwiększenie liczby pacjentów szeroki asortyment leków i preparatów OTC zgodny z formatem apteki, ( Slajd przypominający ilości asortymentu dla określonych formatów – Kolaja)

Zwiększenie liczby pacjentów -poszerzenie asortymentu o kosmetyki (sprzedaż z próbkami), -suplementy diety, -odżywki, -wyroby medyczne, -środki do pielęgnacji niemowląt i dzieci, -środki do pielęgnacji ciężarnych i obłożnie chorych, -środki dezynfekcyjne, -środki spożywcze w skład których -wchodzą farmakopealne, naturalne składniki roślinne, -sprzęt rehabilitacyjny.

Wizualizacja półek z kosmetykami

Wizualizacja półek - ciąg dalszy

Apteka o formacie A+ Wzrost marży przy poszerzeniu asortymentu o kosmetyki

Apteka o formacie A Wzrost marży przy poszerzeniu asortymentu o kosmetyki

Apteka o formacie B Wzrost marży przy poszerzeniu asortymentu o kosmetyki

Wprowadzenie elementów samoobsługi

Wprowadzenie elementów samoobsługi

Gablota ze sprzętem rehabilitacyjnym

Sprzedaż w Aptece formatu A

Akcje prozdrowotne dla pacjentów - Darmowy pomiar ciśnienia krwi (zdjęcie Corazonu+) -Badania densytometryczne (wykres pokazujący ilość pacjentów przed i w trakcie trwania akcji) -Dermokonsultacje -Promocje z hostessami (wykres pokazujący wzrost sprzedaży promowanego preparatu przed i w trakcie trwania akcji) Przy współpracy z producentami - Darmowa opieka farmaceutyczna oraz porada choremu w zakresie interakcji leków (slajd pokazujący moduł w systemie KS)

Dermokonsultacje – wyniki sprzedaży

-udział w przetargach na dostawy leków do domów pomocy społecznej (współpraca z hurtownią przy sporządzaniu oferty) -współpraca z prywatnymi gabinetami lekarskimi w zakresie zaopatrywania w leki oraz materiały i drobny sprzęt medyczny oraz środki dezynfekcyjne, -współpraca z zakładami pracy w zakresie uzupełniania apteczek pierwszej pomocy. Inne czynniki determinujące marżę

- Zakup preparatów w promocyjnych cenach promocje producenckie promocje hurtowniane Udział w grupach zakupowych Możliwość uzyskania rabatów nawet do 50% na wybrany asortyment. - Weryfikacja dziennych zamówień pod kątem obowiązujących rabatów, - Umiejętne gospodarowanie uzyskanym rabatem – analiza działań konkurencji - Dbanie o płynność finansową apteki, aby nie stracić rabatu podmiotowego. Niska cena zakupu

Struktura sprzedaży 1.Jeżeli przedmiotem obrotu są drogie leki refundowane - konieczność sprzedaży wiązanej 2.Jeżeli przedmiotem obrotu są głównie tanie preparaty OTC, kwota marży nie jest satysfakcjonująca - konieczność poszerzenia asortymentu, sprzedaż wiązana 3.Właściwy wybór miejsca ekspozycji preparatów promowanych – sezonowość ekspozycji 4.Świadomy wybór polecanych i promowanych preparatów (hostessy, plamy, bryły) wg rentowności

Wystawienie preparatów wysokomarżowych

SPRZEDAŻ PREPARATÓW W CIAGU M-CA Przed ekspozycją: ESPUMISAN 12 op./ESPUTICON:22 op. Po ekspozycji: 42 OP./ESPUTICON:5 OP

Wystawienie preparatów wysokomarżowych Espumisan c: zamiast Esputicon c: Rennie c: 6.49 zamiast Alugastrin c: 3,39.

Receptura -Ilość wykonywanych leków złożonych wpływa na wysokość generowanej marży -Zaleca się, aby apteki sporządzały również leki apteczne, co dodatkowo staje się jej wyróżnikiem (private label

Część II: Dodatkowy dochód apteki

Dodatkowy dochód apteki A)wydzierżawienie powierzchni apteki do celów reklamowych odpłatność za wystawianie reklam producenckich sprzedaż półki Cena za półkę waha się: Od 50 do 100 zł/ m-c

Przykład półki dla producentów

Przykład odpłatnej Apteczki

Odpłatność za wystawianie reklam producenckich

Dodatkowy dochód apteki B)Bankomaty montowane przy aptece (zdjęcie bankomatu przy aptece)

Jutro może wykorzystamy rozwiązania stosowane na świecie Dodatkowy dochód apteki sprzedaż doładowań do telefonów komórkowych cash back przyjmowanie zleceń na wywoływanie zdjęć realizacja opłat Dodatkowy dochód apteki

Podsumowanie Odpowiedzialność decyzyjna zawsze spoczywa na właścicielu i od niego zależy, jak będzie rozwijała się apteka. Nigdy nie jest za późno, by zmienić podejście do biznesu i wprowadzić niezbędne modyfikacje