PROJEKT BADAWCZY „MAM MARZENIE”. Marzenia – co to takiego ? Marzenia są największą siłą napędową Świata. To ludzie z marzeniami kreują wydarzenia, tworzą.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Advertisements

Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
OGŁOSZENIE W KĄCIKU RODZICA OGŁOSZENIE NA STRONIE INTERNETOWEJ PRZEDSZKOLA INFORMACJE USTNE O PROJEKCIE PRZEKAZANE RODZICOM I DZIECIOM.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Jak sobie z nim radzić ?.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Uczniowie wzięli udział w warsztatach dotyczących Akcji Burza 44. Poznali jej podstawowe założenia i przebieg.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
Światowy Dzień Zdrowia
MOJA ULUBIONA KSIĄŻKA KAMIENIE NA SZANIEC.
Umiemy powiedzieć NIE ! Czyli wskazówki dla każdego z Was.
CYBERPRZEMOC.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Projekt „Lekki tornister”
Aktywny RODZIC.
Rola książki w życiu człowieka
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Ku pokrzepieniu serc.
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
PAPIEROSOM MÓWIMY STANOWCZE NIE!
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
FOTOREPORTAŻ Z WYCIECZKI DO KSIĄŻNICY
Ogólnopolski Głos Profilaktyki czerwca 2017
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Potencjalni dawcy szpiku kostnego- sytuacja w Polsce
Moje szczęście.
Wartości płynące z zajęć artystycznych w domach opieki
dr Marzena Żylińska Łódź
Warsztaty: „Jak zostać swoim własnym rzecznikiem”
ZAWODNIK, INSTRUKTOR, BIZNESMEN – JAK ODNALEŹĆ SIĘ W NARCIARSKIEJ PASJI.
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Cieszę się bo dwoje zakochanych ludzi jest wspaniałym dowodem na to,  że całość może być doskonalsza, niż jej poszczególne części. Sam człowiek.
CEL: - Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
DLACZEGO CZŁOWIEK TAŃCZY?
MOJE KOCHANE DZIECKO!... Być może mnie nie znasz, ale Ja wiem o tobie wszystko. Wiem, kiedy siadasz i kiedy stoisz. Znam każdy twój krok. Ps 139,1-3.
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
“Przemyśl to ...” Kliknij myszkę by oglądnąć slajdy ...
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
Twoje własne życie podziękuje Ci za to.
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Najważniejsze reguły ankietowania
Projekt pod tytułem: ,,Stop Smog”
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Zaangażowanie społeczne
Wychowanie przez czytanie
Zaangażowanie społeczne
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Niezwykła Jessica.
B&L Bags and Lumber Gdzie nas znajdziecie? XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku.
UŻYWKI.
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
Zapis prezentacji:

PROJEKT BADAWCZY „MAM MARZENIE”

Marzenia – co to takiego ? Marzenia są największą siłą napędową Świata. To ludzie z marzeniami kreują wydarzenia, tworzą wynalazki, popychają do przodu rozwój techniki i technologii, powodują, że inni chcą sięgnąć po więcej. Pokazują, że możliwe jest dążenie do doskonałości. Każde dziecko jest wielkim marzycielem. Dla małego chłopca i małej dziewczynki - wszystko jest możliwe. On chce być Supermanem lub kowbojem, a ona Kopciuszkiem, księżniczką czy gwiazdą estrady.

Dlaczego warto mieć marzenia ? Warto mieć marzenia, tak naprawdę każdy z nas marzy. Marzenia dają nam chęć do życia, ponieważ z biegiem czasu do nich dążymy ( próbujemy je spełnić ). Z marzeniami świat jest ciekawszy. Marzenie to coś takiego jak cel, próbujemy je spełnić i dzięki temu życie jest ciekawsze i mniej monotonne, a jeśli marzenie się spełni to jesteśmy z siebie dumni i dążymy do następnego. „To możliwość spełniania marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące” Paulo Coelbo

Co robimy, aby spełnić marzenia ? Każdy z nas marzy. Przed pójściem spać patrzymy w ścianę i wyobrażamy sobie jak jesteśmy piłkarzami, biznesmenami, rockmenami lub aktorami. Ale czy robimy dość dużo w tym kierunku, aby te marzenia się ziściły ? Pamiętajcie, marzenia się nie spełniają, to my spełniamy marzenia.

CZĘŚĆ BADAWCZA PROJEKTU EDUKACYJNEGO

Celem badania było poznanie, jakie marzenia mają dzieci, a także próba zinterpretowania dążeń, pragnień i celów dzieci. Zakładamy, że marzenia mają większą szansę spełnienia, jeśli osoby wykonują jakieś czynności w ich kierunku. Posiadanie marzenia może pomagać w określaniu celów życiowych dzieci. 1.CEL BADANIA

O swoich marzeniach opowiedziało 39 uczniów, dodatkowo zebrano 12 prac plastycznych. Osobami badanymi byli uczniowie klas 0c-3c. Były to dzieci w wieku od 5 do 8. W badaniu uczestniczyły tylko te dzieci, których rodzice wyrazili zgodę na wystąpienie przed kamerą. Związane jest to z wykorzystaniem wizerunku dziecka. 2.OSOBY BADANE

Dzieci uczestniczyły w spotkaniu z uczniami gimnazjum, podczas których opowiadały przed kamerą na dwa pytania: jakie jest ich największe marzenie oraz co robią, aby to marzenie się spełniło. 3.WARUNKI BADANIA

Przeciętnie wywiad z dzieckiem trwał około sekund. 4.CZAS BADANIA

Większość dzieci chętnie opowiadała o swoich marzeniach. Niektóre z nich wykazywały się lekkim napięciem, które najczęściej szybko ustępowało. 5.OBSERWACJE Z PRZEBIEGU BADAŃ:

a.Jakie dzieci mają marzenia? 38 osób poinformowało o swoim marzeniu 1 osoba powiedziała, że nie ma marzeń 32 osoby powiedziały marzenie związane ze swoją osobą 4 osoby powiedziały marzenie związane ze swoją rodziną 1 osoba powiedziała marzenie związane z pokojem na świecie 12 osób powiedziało marzenie związane z posiadaniem rzeczy 12 osób powiedziało marzenie związane z niematerialną wartością (typu miłość, szczęście, zdrowie) 11 osób powiedziało marzenie związane z przyszłym zawodem 6.WYNIKI BADAŃ

b.Uzasadnienia marzeń 26 osób potrafiło powiedzieć, co robi w kierunku spełnienia marzenia 12 osób powiedziało, że nie robi w tym kierunku nic 15 osób miało trudności z uzasadnieniem(zastanawiali się, potrzebowali więcej czasu) 4 osób powiedziało, że coś robi, ale to uzasadnienie nie było adekwatne do realizacji marzenia c.Zachowanie podczas wywiadu Część dzieci się stresowało i wstydziło, a druga część była otwarta i odważna

7.WNIOSKI 30 % dzieci uczestniczących w badaniu poinformowało, że nic nie robi w kierunku spełnienia marzenia. Większość marzeń (82%) dotyczyła własnej osoby, nieliczne dotyczyły: pokoju na świecie, zdrowia matki, dobrej pogody. 30 % badanych dzieci swoje marzenia wiąże z niematerialną wartością.

30 % dzieci swoje marzenia wiąże z przyszłym zawodem (takim o którym aktualnie marzą). 38 % badanych dzieci miała trudności ze sformułowaniem odpowiedzi na pytanie „Co robisz, aby się twoje marzenie spełniło?” 7.WNIOSKI

Dzieci, które potrafiły określić swoje marzenia, potrafią określić cele i dążenia w życiu. Dążąc zaś do zmian w swoim życiu ludzie zaświadczają, że zależy im na własnym rozwoju - jakkolwiek rozumieją swój rozwój osobisty. HIPOTEZY TEORII

Sporo dzieci, które nic nie robią w kierunku spełnienia marzeń (30% badanych) może mieć przekonanie, że nic robić nie muszą, gdyż rodzice spełniają niemal każde ich zachcianki. HIPOTEZY TEORII

PREZENTACJA WYBRANYCH FILMIKÓW- WYWIADÓW

OMÓWIENIE PRAC PLASTYCZNYCH

Wskazówki → JAK ŻYĆ ?

Książki, które warto przeczytać : ● „Wielkie marzenia ” Marty Ingerskiej ● „Marzenia i Tajemnice ” Danuty Wałęsy ● „Papierowe marzenia ” Richarda Paula Evansa ● „Tabliczka Marzenia ” Haliny Snopkiewicz ● „Zmieniaj marzenia w realne wydarzenia ” J. Kordzińskiego ● „Wietrzne marzenia ” Wojciecha Ślęzak

Źródła:

DYSKUSJA

W projekcie badawczym „Mam Marzenie” udział wzięli: Magdalena Bebłacz Angelika Chmiel Olga Cicha Julia Gortat Weronika Janowska Urszula Kamińska Aleksander Sobczak Klaudia Witkowska DZIĘKUJEMY