KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Advertisements

MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W KONINIE
Społeczna Kampania na rzecz budżetu obywatelskiego w Gdańsku
Koncepcja utworzenia Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Skład i rola Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny
Powstanie i działalność Miejskiej Rady Seniorów I kadencji
Statut Młodzieżowej Rady Gminy Moszczenica
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego 10.
OLSZTYN 17 LISTOPADA ZADANIA ROPMO 1.Reprezentowanie olsztyńskich organizacji pozarządowych w instytucjach 2.Realizacja Strategii Rozwoju Rady.
Statut Młodzieżowej Rady Gminy Moszczenica
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Seminarium Przyszłość europejskiego dialogu społecznego Łódź – 18 lutego 2009 r., Krynica Morska – 13 marca 2009 r. Dialog Społeczny w Unii Europejskiej.
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
DĄBROWSKI BUDŻET PARTYCYPACYJNY 2015
Regionalny Program Operacyjny
Koncepcja statutu Aeroklubu Polskiego jako polskiego zwi ą zku sportów lotniczych Warszawa 26 maja 2007.
Nadzór w spółkach kapitałowych
Zagadnienie prawno-organizacyjne funkcjonowania Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
Projekt „Standardy współpracy międzysektorowej w powiecie oleckim” dzień 4 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu.
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Metodyka pracy Komitetu Monitorującego PO KL, w tym prawa i obowiązki członka Komitetu.
Lokalny dialog obywatelski – mechanizmy i formy Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
POPULACJA POLSKICH SENIORÓW TO OK. 5 MLN OSÓB 500 UTW OK.150 TYS. CZŁONKÓW (3%) ORAZ KILKADZIESIĄT INNYCH ORGANIZACJI SENIORALNYCH OPTYMALNA LICZBA.
Walne zgromadzenie zgromadzenie wspólników Zagadnienia organizacyjno - prawne.
Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Miejskiej Słupsk z organizacjami pozarządowymi na 2008 rok Urząd Miejski w Słupsku.
Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami 2 września 2015 r.
BUDŻET OBYWATELSKI NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE. Co to jest Budżet Obywatelski? Budżet Obywatelski to mechanizm stosowany w wielu samorządach w Polsce, który.
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
Grupa Tematyczna ds. młodzieży na obszarach wiejskich Dotychczasowa działalność oraz obecne obszary działania.
BUDŻET OBYWATELSKI MIASTA STARACHOWICE NA 2016 ROK.
BUDŻET OBYWATELSKI MIASTA STARACHOWICE NA 2015 ROK.
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
FORUM ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH 4 KWIETNIA 2016 WYBORY PRZEDSTWICIELI ORGANIZACJI DO MIELECKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO Wydział Spraw Społecznych.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W POZNANIU Rekomendacje dotyczące zmian przepisów prawa w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie Poznań, 2013.
Poznański Budżet Obywatelski założenia i zasady -
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY URZĘDU MIASTA POZNANIA II ZASTĘPCA PREZYDENTA
Co to jest Zespół Interdyscyplinarny?
w województwie pomorskim
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Konsultacje społeczne projektu
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
Struktura Organizacyjna Urzędu Miasta Sopotu Prezydent
Struktura Organizacyjna Urzędu Miasta Sopotu Prezydent
Program Współpracy m. st
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Zasady funkcjonowania Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
Wybory związkowe w OM NSZZ „Solidarność” POiW RW
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Zasady funkcjonowania
Program Współpracy m. st
Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego
Wojewódzka Społeczna Rada Osób Niepełnosprawnych
Zapis prezentacji:

KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne

POZNAŃSKIE KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO - PODSUMOWANIE PRAC W 2013 ROKU

W 2013 r. AKTYWNA PRACA 4 KDO: przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta Poznania ds. spraw Osób Niepełnosprawnych przy Wydziale Kultury i Dziedzictwa przy Wydziale Ochrony Środowiska przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych Istnieje formalnie również KDO przy Wydziale Oświaty

KDO w LICZBACH liczba członków ilość posiedzeń w 2013 roku średnia frekwencja dostępność protokołów na

KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta Poznania do spraw Osób Niepełnosprawnych liczba członków: 37 członków ilość posiedzeń w 2013 roku: 9 posiedzeń średnia frekwencja: ok. 49 % dostępność protokołów: 9 protokołów

KDO przy Wydziale Kultury i Dziedzictwa liczba członków: 55 członków ilość posiedzeń w 2013 roku: 17 posiedzeń średnia frekwencja: ok. 41 % dostępność protokołów: 17 protokołów

KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska liczba członków: 28 członków ilość posiedzeń w 2013 roku: 6 posiedzeń średnia frekwencja: ok.32 % dostępność protokołów: 2 protokoły

KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych liczba członków: 53 członków ilość posiedzeń w 2013 roku: 9 posiedzeń średnia frekwencja: ok. 21 % dostępność protokołów: 1 protokół

Kompetencje KDO opiniowanie dokumentów i projektów aktów prawnych Program Ochrony Środowiska Roczny Program Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Poznań Wrażliwy Społecznie Obywatelski Poznań Wsparcie i aktywizacja społeczna seniorów w Poznaniu Poznań PRO Rodzina Uchwała w sprawie Karty Rodziny Dużej Strategia Rozwoju Miasta Poznania 2030

Kompetencje KDO wyodrębnianie tematycznych zespołów roboczych wyodrębniono: 8 aktywnie działały:3 występowanie do Miasta z wnioskami w zakresie działalności KDO nie udział z głosem doradczym w posiedzeniach PRDPP, proponowanie tematów do harmonogramu prac rady sporadyczna i nieregularna współpraca

Rekomendacje (na bazie dyskusji o zaletach i wadach KDO i odpowiedzi na pytania: Jakiej KDO chcemy ? Czego potrzebujemy, aby KDO takie było? Gdzie/jak możemy to zdobyć ? prezentacja wyników spotkania ewaluacyjnego na pierwszych posiedzeniach poszczególnych KDO w nowym roku praca nad przepływem informacji pomiędzy przedstawicielami wydziałów i organizacji pozarządowych przy wsparciu Oddziału Koordynacji Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi

Rekomendacje wsparcie dla przewodniczących przedstawicieli wydziałów w protokołowaniu posiedzeń konieczna weryfikacja faktycznych i gotowych do aktywnego udziału w posiedzeniach członków KDO; po jej przeprowadzeniu – określenie kworum niezbędnego do ważności posiedzenia dla każdego posiedzenia KDO wspólny regulamin pracy poszczególnych KDO uwiarygodnienie i uatrakcyjnienie KDO poprzez współpracę z ekspertami, komisjami Rady Miasta

Rekomendacje wprowadzenie nowych członków w zasady pracy kdo, uaktualnienie wiedzy w tym temacie obecnych członków; propozycja reprezentowania organizacji w posiedzeniach i w czasie głosowania- jedna osoba jako reprezentant jednej organizacji z prawem jednego głosu propozycja procedury dot. sposobu wystąpienia z KDO

PROJEKT NOWEGO ZARZĄDZENIA wprowadzenie zapisów odnośnie możliwości i sposobu rezygnacji z członkostwa KDO (złożenie pisemnej deklaracji do Przewodniczącego) wprowadzenie zależności pomiędzy obecnością na KDO a członkostwem ( nieobecność 3-krotka powoduje wystosowanie zapytania przez Przewodniczącego do organizacji o woli członkostwa, nieobecność na 2 kolejnych KDO po zapytaniu, skutkuje wykreśleniem z listy członków KDO) możliwość wprowadzenia jako członków KDO przedstawicieli jednostek miejskich

wprowadzenie kworum dla ważności posiedzenia KDO wprowadzenie zasady, że jedna osoba może reprezentować tylko jedną organizację na KDO i ma jeden mandat do głosowania możliwość delegowania zadania sporządzania protokołów, wprowadzenie zależności pomiędzy brakiem protokołów a oceną pracy Przewodniczącego (brak 3 kolejnych protokołów powoduje wprowadzenie do porządku obrad KDO tematu oceny pracy Przewodniczącego) przygotowanie wspólnego regulaminu prac KDO