Badanie masy ciała SZKOŁA PODSTAWOWA NR 314 IM. PRZYJACIÓŁ ZIEMI PORAJÓW 3, 03 -188 WARSZAWA EWELINA KUCHARSKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

psychospołeczny aspekt otyłości
Skutki złego odżywiania.
Co oznacza BMI ? Body Mass Index (ang. wskaźnik masy ciała, w skrócie BMI; inaczej wskaźnik Queteleta II) – współczynnik powstały przez podzielenie masy.
Anna Gryboś, Łukasz Artyszuk, Paweł Dziliński
Opracowała: Justyna Piegat
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
Liczba dziewcząt i chłopców w roku szkolnym 2012/2013 Liczba dziewcząt i chłopców w roku szkolnym 2012/2013 Liczba dziewcząt i chłopców w roku szkolnym.
Projekt edukacyjny Czy uczniowie naszego gimnazjum są otyli? Autorzy: Józef Michalak i Andrzej Adamas.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
Projekt Edukacyjny „Siatkówka – sport dla wszystkich”
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
TRZYMAJ FORMĘ.
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Body Mass Index -wskaźnik masy ciała
Przyspieszenie ciała zależy od masy Wykonajmy doświadczenie jak na rysunku powyżej. Działając z jednakową siłą (popchnięcia przez kolegę) dwóch chłopców.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Konsekwencje nadwagi i otyłości?
IDEALNA WAGA Ile powinien ważyć człowiek? Nie ma na to pytanie jednej, gotowej odpowiedzi. Są za to przeróżne wzorce i internetowe kalkulatory, podające.
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Szkoła Podstawowa nr 137 im. A. Kamińskiego w Łodzi
Nadwaga I Otyłość oraz różnice między nimi.
STAN ZDROWIA, ROZWÓJ FIZYCZNY I POSTAWA CIAŁA DZIECKA W POZYCJI SIEDZACEJ PRZY PISANIU I SŁUCHANIU ORAZ WPŁYW CIĘŻARU TORNISTRA NA POSTAWĘ CIAŁA.
„TRZYMAJ FORMĘ!” Opracowanie: Joanna Kowalska
PODSUMOWANIE II EDYCJI PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ” w powiecie giżyckim
Trzymaj formę!!! Projekt wykonali: Aleksandra Auguścik Marcin Grzegrzak Bartosz Koryś Weronika Kiraga.
AKTUALNE TRENDY OTYŁOŚCI I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ UCZNIÓW GIMNAZJUM W ŚWIETLE BADAŃ HBSC Joanna Mazur Instytut Matki i Dziecka.
ROLA SZKOŁY W PROFILAKTYCE OTYŁOŚCI
BMI – WSKAŹNIK MASY CIAŁA
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
* Praca powstała w ramach projektu Fundacji Badawczej Nutricia RG1/05
Szkoła Promująca Zdrowie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Statystyka matematyczna czyli rozmowa o znaczeniu liczb Jan Bołtuć Piotr Pastusiak Wykorzystano materiały z:
Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Kątach Wrocławskich 2010/2011 koordynator projektu: Agnieszka Lewandowska.
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
Kinga Szymczykowska kl. IIc Katarzyna Kopczyńska kl. Iic Kewin Drapała kl. IIc Filip Jasiukiewicz kl. IIg Bartosz Barański kl. IIg Maksym Kujawa kl. IIg.
Czy chcesz utrzymać zdrowie? OBLICZ SWÓJ
Zaburzenia odżywiania otyłość i nadwaga –współczesny problem cywilizacyjny w populacji dzieci i młodzieży Dr Ewa Starostecka Klinika Endokrynologii i.
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
ANALIZA WYNIKÓW NAUCZANIA
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
Światowy Dzień Walki z Otyłością
Miejsca realizacji Programu Wykaz szkół podstawowych: Szkoła Podstawowa nr 1 Szkoła Podstawowa nr 4 Szkoła Podstawowa nr 5 Szkoła Podstawowa nr 6 Szkoła.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia.
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.
Troska jednostki samorządu terytorialnego o zdrowie dzieci w zakresie prowadzenia działań diagnostycznych i edukacyjnych na przykładzie Miasta Gdańska.
Test Zuchory Temat: Sprawdzamy swoją sprawność fizyczną
Wyniki badań ankietowych w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu Inowrocław, maj 2011 r. Jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Projekt edukacyjny wykonany przez uczniów klasy II gimnazjum z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Sątocznie.
KONDYCJA PSYCHOFIZYCZNA BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW PODSUMOWANIE.
ROZWÓJ FIZYCZNY BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW HELENA POPŁAWSKA, AGNIESZKA DMITRUK, WOJCIECH HOŁUB.
Dlaczego nie chcemy aby nasi uczniowie byli otyli?
Aktywność fizyczna w walce z nadwagą i otyłością
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Konkurs z fizyki „Fizyka da się lubić”
1.
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
BMI.
Ankieta na temat przedmiotów szkolnych
Problem zagrożenia otyłością wśród pilotów lotnictwa cywilnego
Sport w I semestrze 2018/19.
PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ODKRĘGOSŁUPOWYCH PODSUMOWANIE 2017/ 18 DZIAŁANIA PLANOWANE NA 2018/ 19 ,,Galen” - I. i J. Bienkiewicz.
Szkoła Podstawowa im. Konstytucji 3 Maja w Jaświłach
Problem otyłości w Polsce Problem otyłości w Polsce Przygotowała Małgorzata Orłowska.
Zapis prezentacji:

Badanie masy ciała SZKOŁA PODSTAWOWA NR 314 IM. PRZYJACIÓŁ ZIEMI PORAJÓW 3, WARSZAWA EWELINA KUCHARSKA

Cel badania  Dokonanie pomiarów wysokości i masy ciała uczniów szkoły podstawowej z uwzględnieniem płci dziecka.  Pytanie kluczowe: Jaki procent U ma zaburzoną masę ciała?  Wykonanie odpowiednich obliczeń potrzebnych do przedstawienia wyników własnych oraz porównania ich z wynikami badań populacyjnych.  Stwierdzenie niedowagi lub otyłości wśród dzieci szkolnych.  Zwiększenie świadomości następstw niedożywienia i nadwagi dzieci

Materiał i metody  Badaniem objęto łącznie 987 U w wieku 5 – 12 lat w tym:  141 U z klas 0  503 U z klas I - III  343 U z klas IV – VI w tym:  Dziewcząt  Chłopców  U wszystkich uczniów wykonano pomiary podstawowych wartości antropometrycznych:  wysokości ciała  masy ciała wagą elektroniczną  Odczytanie wskaźnika masy ciała na warszawskich siatkach centylowych

Zestawienie wyników w kl – U KLAS DZIEWCZĄT 73 - CHŁOPCÓW

Ogólne zestawienie w klasach 0

Wnioski kl. 0 Większy odsetek uczniów z niedowagą niż z nadwagą. Więcej chłopców z nadwagą i otyłością. Więcej dziewcząt ze znaczą niedowagą. Podobny odsetek DZ i CHŁ przy niedowadze. WSZYSCY Co 13 U otyły Co 20 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 4 U ma niedowagę Co 11 U ze znaczną niedowagą DZIEWCZĘTA Co 23 otyła Co 23 ma nadwagę Co 2 w normie Co 4 ma niedowagę Co 9 znaczna niedowaga CHŁOPCY Co 9 otyły Co 18 ma nadwagę Co 2 w normie Co 4 ma niedowagę Co 15 znaczna niedowaga

Zestawienie wyników w kl. I - III

DZIEWCZĘTA  106 CHŁOPCY  100 KLASY I – 206 uczniów

OGÓLNE ZESTAWIENIE W KLASACH I 17 % 23 % 43% 9% 8%

Wnioski kl. I Większy odsetek uczniów z niedowagą niż z nadwagą. Więcej chłopców z nadwagą i otyłością. Więcej dziewcząt z niedowagą. Podobny odsetek DZ i CHŁ w normie Co 12 U otyły Co 11 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 4 U ma niedowagę Co 6 U ze znaczną niedowagą Co 21 DZ otyła Co 12 ma nadwagę Co 2 w normie Co 4 ma niedowagę Co 7 znaczna niedowaga Co 8 CHŁ otyły Co 10 ma nadwagę Co 3 w normie Co 5 ma niedowagę Co 6 znaczna niedowaga

DZIEWCZĘTA  71 CHŁOPCY  93 KLASY II – 164 uczniów

OGÓLNE ZESTAWIENIE W KLASACH II 47% 18 % 12 % 11 %

Wnioski kl. II Większy odsetek uczniów z nadwagą niż z niedowagą. Więcej chłopców z otyłością i niedowagą. Więcej dziewcząt z nadwagą i znaczną niedowagą. WSZYSCY Co 9 U otyły Co 9 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 6 U ma niedowagę Co 8 U ze znaczną niedowagą DZIEWCZĘTA Co 12 otyła Co 7 ma nadwagę Co 2 w normie Co 5 ma niedowagę Co 9 znaczna niedowaga CHŁOPCY Co 8 otyły Co 10 ma nadwagę Co 2 w normie Co 6 ma niedowagę Co 8 znaczna niedowaga

DZIEWCZĘTA  64 CHŁOPCY  69 KLASY III – 133 uczniów

Zestawienie w klasach III 7%7% 13 % 15 % 52 % 13 %

Wnioski kl. III Większy odsetek uczniów z niedowagą niż nadwagą. Podobny odsetek dziewcząt i chłopców przekraczających nadmiarową masę ciała. Więcej dziewcząt z niedowagą niż chłopców. WSZYSCY Co 7 U otyły Co 7 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 7 U ma niedowagę Co 15 U ze znaczną niedowagą DZIEWCZĘTA Co 6 otyła Co 9 ma nadwagę Co 2 w normie Co 5 ma niedowagę Co 16 znaczna niedowaga CHŁOPCY Co 9 otyły Co 6 ma nadwagę Co 2 w normie Co 12 ma niedowagę Co 14 znaczna niedowaga

Wnioski – edukacja wczesnoszkolna Co 2 DZ i co 2 CHŁ w normie. Więcej chłopców z nadmiarową masą ciała oraz ze znaczną niedowagą. WSZYSCY Co 9 U otyły Co 9 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 5 U ma niedowagę Co 8 U ze znaczną niedowagą DZIEWCZĘTA Co 11 otyła Co 9 ma nadwagę Co 2 w normie Co 5 ma niedowagę Co 9 znaczna niedowaga CHŁOPCY Co 8 otyły Co 9 ma nadwagę Co 2 w normie Co 6 ma niedowagę Co 7 znaczna niedowaga

Klasy IV uczniów 49 dziewcząt 56 chłopców

Zestawienie w klasach IV 16% 25% 38% 13% 8%

Wnioski kl. IV Co 3 uczeń w normie. Więcej chłopców z nadmiarową masą ciała. 24% U w klasie sportowej ma niedowagę. Co 6 U otyły Co 4 U ma nadwagę Co 3 U w normie Co 8 U ma niedowagę Co 13 U ze znaczną niedowagą Co 25 DZ otyła Co 4 ma nadwagę Co 2 w normie Co 5 ma niedowagę Co 16 znaczna niedowaga Co 4 CHŁ otyły Co 4 ma nadwagę Co 3 w normie Co 11 ma niedowagę Co 11 znaczna niedowaga

Klasy V – 105 uczniów 55 dziewcząt 50 chłopców

Zestawienie w klasach V 43% 18% 8% 15% 16%

Wnioski kl. V Co 2 uczeń w normie. Więcej chłopców z nadmiarową masą ciała. Większy odsetek U z mniejszą masą ciała niż nadmiarową. Co 6 U otyły Co 7 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 6 U ma niedowagę Co 13 U ze znaczną niedowagą Co 8 DZ otyła Co 7 ma nadwagę Co 2 w normie Co 6 ma niedowagę Co 14 znaczna niedowaga Co 5 CHŁ otyły Co 6 ma nadwagę Co 3 w normie Co 6 ma niedowagę Co 13 znaczna niedowaga

Klasy VI – 132 uczniów 70 dziewcząt 62 chłopców

Zestawienie w klasach VI 20% 10% 15% 14% 41%

Wnioski kl. VI Co 2 uczeń w normie. Więcej chłopców z nadmiarową masą ciała. Więcej dziewcząt z niedowagą. Podobny odsetek U z mniejszą i nadmiarową masą ciała. Co 7 U otyły Co 7 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 10 U ma niedowagę Co 5 U ze znaczną niedowagą Co 8 DZ otyła Co 9 ma nadwagę Co 2 w normie Co 8 ma niedowagę Co 5 znaczna niedowaga Co 6 CHŁ otyły Co 6 ma nadwagę Co 2 w normie Co 16 ma niedowagę Co 5 znaczna niedowaga

DZIEWCZĘTA  483 CHŁOPCY  504 Zestawienie wszystkich klas 0 – VI – 987 U

Ogólne zestawienie wszystkich U 12 % 18 % 13 % 11 % 46 %

Wnioski ogólne Co 2 uczeń w normie. Więcej chłopców z nadmiarową masą ciała. Większy odsetek U z mniejszą masą ciała niż nadmiarową masą ciała. WSZYSCY Co 9 U otyły Co 8 U ma nadwagę Co 2 U w normie Co 6 U ma niedowagę Co 9 U ze znaczną niedowagą DZIEWCZĘTA Co 11 otyła Co 8 ma nadwagę Co 2 w normie Co 5 ma niedowagę Co 8 znaczna niedowaga CHŁOPCY Co 7 otyły Co 8 ma nadwagę Co 2 w normie Co 6 ma niedowagę Co 8 znaczna niedowaga

Zacznij ćwiczyć – wygraj zdrowie EWELINA KUCHARSKA