Res Publica Nowa Fundacja Res Publica im. H. Krzeczkowskiego Program DNA Miasta.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ambient Polska sieci Cash & Carry
Advertisements

Podsumowanie Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości Justyna Politańska.
Tygodnik Dzień Dobry Jedyny bezpłatny tygodnik w Polsce
Społeczna Kampania na rzecz budżetu obywatelskiego w Gdańsku
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Inwestycje transportowe współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach perspektyw finansowych UE oraz Konferencja Realizacja.
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Ministerstwo Transportu
Projekty Spółek Grupy PKP realizowane w ramach SPO- Transport na lata Łódź, 6 czerwca 2008 r.
MINISTERSTWO TRANSPORTU
Przeszłość teraźniejszość przedsiębiorczość.
WARSZTATY URBACT Informacje o trzeciej rundzie naboru projektów 15 grudnia 2011 r. Login: gosc Haslo: HF/QyKA3.
PODZIAŁ ADMINISTRACYJNY POLSKI
OFERTA HANDLOWA REKLAMA NA OGÓLNOPOLSKIEJ TV REGIONALNEJ TVP KIELCE
CENTRÓW I OŚRODKÓW SZKOLENIA ORAZ SZKÓŁ PODOFICERSKICH
XIX Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej Gniezno września 2013 r.
Rozkład jazdy na telefon komórkowy
III Liceum Ogólnokształcące w Zabrzu
ZADANIE 1 - Linie Kolejowe (MAPA LINII KOLEJOWYCH wg INDYKATYWNEGO WYKAZU DUŻYCH PROJEKTÓW DLA PO „I i Ś”) (1) GDYNIA HEL GDAŃSK SŁUPSK SKANDAWA KOŁOBRZEG.
I n s t y t u t W s p ó ł p r a c y i P a r t n e r s t w a L o k a l n e g o PROGRAM PARTNERSTWA LOKALNEGO CZERWIEC 2002 – CZERWIEC 2004 SIECI PARTNERSTWA.
Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.
OLSZTYŃSKI BUDŻET OBYWATELSKI. IDEA mieszkańcy i mieszkanki określają cele i sposób wydatkowania określonych kwot Biorą zatem udział w planowaniu wydatków.
Atrakcyjność inwestycyjna miast, co o tym decyduje?
Logica Poland – informacja o firmie
Prace wykonaly ; Weronika Surma Malgorzata Klempert
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Przeszłość teraźniejszość przedsiębiorczość Realizacja projektu pn. Uniwersyteckie Centrum Kariery jako forma aktywizacji zawodowej kobiet i mężczyzn w.
Sławomir Wachowicz Zastępca Prezesa Urzędu Patentowego RP
PIONIER — zaproszenie do współpracy Małgorzata Kozłowska Podsekretarz Stanu w Komitecie Badań Naukowych
WOJEWÓDZTWO jednostka podziału administracyjnego w Polsce/
SYGNITY + 24 LATA WSPIERAMY BIZNES NASZYCH KLIENTÓW + 20 LAT NA GPW ZREALIZOWANYCH PROJEKTÓW SPECJALISTÓW.
Konkurs wiedzy o Polsce XI Zima w Mieście 2015 Białka - Radzyń Podlaski, 4 lutego 2015 r.
Największe miasta POLSKI.
Wybrane Miasta Polski Julia Sieczkowska.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Krajowy Punkt Kontakowy Dzień Informacyjny URBACT – Luty 2015
FAQ. Jeden numer - FAQ 2© 2013 T-Mobile Polska S.A. Wszystkie prawa zastrzeżone. Jeden Numer – jaki numer wybrać Numerem dostępowym w usłudze może być.
Projektowanie systemów transportowych
BIURO KWIATOWE FLOWER Alicja Żurek gr. HISTORIA BIURA Biuro kwiatowe „FLOWER” powstało w 1997 roku we Wrocławiu. Firma posiada 16 oddziałów w całej Polsce.
DEPARTAMENT ZAWODÓW PRAWNICZYCH I DOSTĘPU DO POMOCY PRAWNEJ ANALIZA WYNIKÓW ZAWODOWYCH EGZAMINÓW PRAWNICZYCH ADWOKACKIEGO i RADCOWSKIEGO PRZEPROWADZONYCH.
Rozwój sieci dyskontowych w Polsce Stan obecny i prognoza VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2013 Maciej Bartmiński, Market Side
„Struktura ochrony ludności w Polsce” dr inż. Mariusz Mazurek Szkoła Główna Służby Pożarniczej w Warszawie.
Tworzenie związku metropolitalnego. Górnośląski Związek Metropolitalny od lat zabiegał o stworzenie prawnych podstaw metropolii. Ustawa o związkach metropolitalnych.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
Szczyrk, kwietnia 2016 r. Edyta Tkacz KONFERENCJA „System wsparcia ekonomii społecznej w województwie śląskim”
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych INWESTYCJE ZAGRANICZNE W 2005 ROKU I ROLA PAIiIZ PAIiIZ Warszawa, 27 kwietnia 2006.
KONFERENCJA DLA PRZEWODNICZĄCYCH GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH Danuta Janusz Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i.
1 Jak zwiększyć zaangażowanie lokalnego biznesu?.
Dług Miasta Gdańska w latach GDAŃSK, 24 WRZEŚNIA 2014r.
GOP: Sieć Tramwajowa Według Modelu Trzech Miast. Częstotliwość kursowania w minutach TrasaMoja propozycjaStan aktualny Ruda Śląska – Bytomco 10co 20 Sosnowiec.
Justyna Wieczorkiewicz-Molendo Biuro ZIT WrOF Urząd Miejski Wrocławia Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych /ZIT/ jako nowe rozwiązania dla.
Klasyfikacja łączna województw 1.Mazowieckie – ,34 pkt. 2.Wielkopolskie – ,87 pkt. 3.Dolnośląskie – ,83 pkt. 4.Śląskie – ,62 pkt.
Polska.
Poddziałanie 1.2 C: Usługi dla przedsiębiorców (Bon na innowacje)
INSTYTUT GEOGRAFII SPOŁECZNO-EKONOMICZNEJ I GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie 1.4 B: Zwiększenie międzynarodowej ekspansji MSP poprzez wdrożenie.
w województwie pomorskim
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Prezentacja O Naszej Ojczyźnie - Polsce
Bezprawnym jest uzależnienie przyjęcia wniosku od uiszczenia opłaty
OSTROWA WIELKOPOLSKIEGO z dnia 25 marca 2015 roku
Dokąd jedziemy na wakacje?
CPK i jego wpływ na zmiany systemu transportowego na terenie Mazowsza
Aktywność – fundusze – mobilność
CEL OGÓLNY: Charakterystyka urbanizacji w Polsce
Wyniki badania potencjału miast średnich w Polsce dla lokalizacji inwestycji z branży BPO/SSC/IT/R&D przeprowadzonego przez ABSL dla Ministerstwa Inwestycji.
BEZPIECZNE PRAKTYKI I ŚRODOWISKO 2019.
Mielno 18c Przewóz Polska PL
Zapis prezentacji:

Res Publica Nowa Fundacja Res Publica im. H. Krzeczkowskiego Program DNA Miasta

W jaki sposób władze miast organizują swoje działania w dziedzinie kultury?

Aby być pewnym odpowiedzi przeprowadziliśmy prawie 200 wywiadów i poddano analizie 390 uchwał budżetowych. Badanie objęło swoim zasięgiem 66 miast, w których mieszka ponad 12,5 mln Polaków.

Przyjęliśmy dwa kryteria selekcyjne. Najważniejszym była wielkość miasta. Wybraliśmy największe ośrodki. Wywiady przeprowadziliśmy we wszystkich miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Z mniejszych miejscowości wyselekcjonowaliśmy ośrodki o dużym znaczeniu jako regionalne centra życia kulturalnego – wywiady przeprowadziliśmy w połowie ze wszystkich miast liczących 50– 100 tys. mieszkańców, a także w trzech mniejszych miastach o prężnym życiu kulturalnym.

Bełchatów, Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Bytom, Chełm, Chorzów, Cieszyn, Częstochowa, Dąbrowa Górnicza, Elbląg, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głogów, Gniezno, Gorzów Wielkopolski, Inowrocław, Kalisz, Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Kielce, Kołobrzeg, Koszalin, Kraków, Legionowo, Legnica, Łódź, Lublin, Malbork, Mielec, Mysłowice, Nowy Sącz, Olsztyn, Opole, Ostróda, Ostrów Wielkopolski, Oświęcim, Piotrków Trybunalski, Płock, Poznań, Przemyśl, Radom, Ruda Śląska, Rybnik, Rzeszów, Siedlce, Słupsk, Sosnowiec, Starachowice, Stargard Szczeciński, Suwałki, Szczecin, Tarnów, Toruń, Tychy, Wałbrzych, Warszawa, Włocławek, Wrocław, Zabrze, Zamość, Zawiercie, Zgierz, Zielona Góra

W realizacji tego badania przyjęliśmy jedną istotną zasadę: nie mówimy o tym, jak powinno być i nie sprawdzamy, czy rzeczywista sytuacja badanych miast w jakikolwiek sposób zbliża się do wybranego przez nas ideału.

FINANSE W MIEJSKIEJ KULTURZE. ANALIZA BUDŻETOWA POLITYKA KULTURALNA MIAST. TRZY PERSPEKTYWY POLITYKA KULTURALNA W WYBRANYCH POLSKICH MIASTACH. STUDIA PRZYPADKU

Miejska polityka kulturalna jest dzisiaj zorientowana przede wszystkim na budowie marketingowego wizerunku oraz infrastruktury kulturalnej. Wysoką pozycję wśród celów miejskich polityki zajmuje także chęć wykorzystania kultury jako narzędzie zmiany społecznej.

171% o tyle pomiędzy 2007 a 2012 r. wzrosły wydatki na inwestycje w remonty starych i budowę nowych obiektów w miastach objętych badaniem. W tym samym czasie ilość środków finansowych przeznaczanych na bieżącą działalność kultury wzrosła o 40%. Warto pamiętać, że lata 2010 – 2012 przyniosły realny spadek nakładów na ten cel.

Tak wielkie środki przeznaczane na inwestycje z jednej strony rozwiązują istniejące ogromne braki infrastrukturalne, a z drugiej narażają miejską kulturę na poważny kryzys w nadchodzącej przyszłości. Koszty utrzymania nowych obiektów, a często także mieszących się w nich nowych instytucji kultury mogą sprawić, że na realizację planów dotyczących wzmocnienia roli kultury w funkcjonowaniu i rozwoju miast zabraknie pieniędzy.

Władze miast prowadzą swoją politykę kulturalną na wyczucie. Nie stosują żadnych sensownych systemów ewaluacji swoich inwestycji i w przeważającej większości nie posiadają spisanych i przemyślanych planów rozwoju kultury. W bardzo krótkim czasie konieczne stanie się wsparcie miast w ich dążeniach do realizacji lepszej polityki kulturalnej.

Tymczasem jednak prawie 2/3 naszych respondentów z urzędów miejskich ocenia poziom kultury w swoim mieście jako mieszczący się „powyżej przeciętniej” na tle kraju. Tylko 2% z nich oceniło, że ich miasto jest „poniżej przeciętnej”.

Projekt został zrealizowany przez Fundację Res Publica im. Henryka Krzeczkowskiego z wykorzystaniem dofinansowania ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Partnerem merytorycznym badania, zarówno na etapie jego realizacji, jak i pracy nad stworzeniem systemów wsparcia merytorycznego dla miejskich polityk kulturalnych jest Narodowe Centrum Kultury.