TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Krajowe Centrum Europass.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WIADOMOŚCI – świadomie i celowo zdobyta i zapamiętana wiedza; UMIEJĘTNOŚCI – zdolność do wykonywania czynności (w tym zawodowych) w określonych warunkach.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Izba Rzemieślnicza Małej i Średniej Przedsiębiorczości Al. Wojska Polskiego 78, Szczecin, tel: 91/
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
1 Rola Pomorskiej Izby Rzemieślniczej MSP w kształtowaniu pomorskiego rynku pracy
NAUKA W RZEMIOŚLE – DOBRY WYBÓR. CZYM JEST RZEMIOSŁO  Rzemiosło to zawodowe wykonywanie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną z udziałem kwalifikowanej.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT LUTY/
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
TERMINATOR 2– ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT STYCZEŃ/
TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEWILLA – ERFURT STYCZEŃ/
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„Szczęście sprzyja odważnym”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Dualne kształcenie zawodowe
TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEWILLA – ERFURT STYCZEŃ/
TERMINATOR 2 – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2016 do czerwca 2018 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.
HISZPAŃSKIE PRZYSMAKI Projekt programu Erasmus+ realizowany od września 2017 do sierpnia 2018 Staże zawodowe uczniów i kadry odbyły się w Sewilli w lutym.
„Młodzi fachowcy na europejskim rynku pracy – rzemieślnicze staże w Hiszpanii” Projekt Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia.
Autor i koordynator Projektu Anna Polewczyk
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
„SEVILLA EXPERIMENTALO STAŻE RZEMIEŚLNICZE W HISZPANII” POWERVET PL01-KA Projekt realizowany w ramach Projektu Ponadnarodowa mobilność.
Zapis prezentacji:

TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW – SEVILLA – ERFURT

REALIZATOR PROJEKTU Izba Rzemieślnicza w Tarnowie IZBA RZEMIEŚLNICZA W TARNOWIE PARTNERZY EM Training Agency Sewilla – Hiszpania HWK Erfurt - Niemcy

PROJEKT TERMINATOR realizowany był w dwóch Rzemieślniczych ZSZ w TARNOWIE i PILZNIE OD LIPCA 2014 DO CZERWCA 2016 WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ

CELE EUROPEJSKIEJ ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA Wzmocnienie konkurencyjności na krajowym i europejskim rynku pracy Zwiększenie atrakcyjności kształcenia zawodowego i mobilności uczniów RZSZ Zastosowanie nowych technologii w pracy

„TERMINATOR - zagraniczne praktyki uczniów tarnowskiego rzemiosła” Projekt realizowany we współpracy z EM Taining Agency w Sewilli oraz Izbą Rzemieślniczą w Erfurcie. Staże zawodowe to pięciotygodniowe wyjazdy na praktyki do Sewilli (Hiszpania) lub Erfurtu (Niemcy) w następujących terminach ; Grupa I - 24 uczestników: od 23 lutego do 27 marca 2015 Grupa II - 24 uczestników: od 12 października do 13 listopada 2015 Grupa III -24 uczestników: od 15 lutego do 18 marca 2016

PODSTAWOWE POJĘCIA CERTYFIKAT - potwierdzenie posiadania określonych kompetencji (wiadomości + umiejętności) EUROPASS MOBILNOŚĆ /Europass Mobility/ - dwujęzyczny dokument wydawany przez AN w Warszawie potwierdzający szkolenie zawodowe odbywane w innym kraju europejskim EUROPEJSKIE RAMY KWALIFIKACJI - unijny układ odniesienia umożliwiający porównywanie kwalifikacji (nabytych wiadomości + umiejętności ) uzyskiwanych w różnych krajach UE. W ERK wyróżniono 8 poziomów kwalifikacji, stażyści Terminatora osiągali 2 poziom.

72 UCZESTNIKÓW REPREZENTOWAŁO NASTĘPUJĄCE RODZAJE ZAWODÓW  fryzjer 18  elektromechanik pojazdów sam. 17  mechanik pojazdów sam. 9  kucharz 9  cukiernik 7  sprzedawca 5  ślusarz 3  monter inst. sanitarnych 2  stolarz 1  piekarz 1.

REKRUTACJA UCZESTNIKÓW DO PROJEKTU  poprzedzona kampanią informacyjną o projekcie,  ogłoszenia kierowane do uczniów ostatnich klas,  spotkania informacyjne w szkołach,  informacje na tablicach ogłoszeń oraz na stronie www Izby Rzemieślniczej. PROCES REKRUTACJI OBEJMOWAŁ  złożenie formularza aplikacyjnego,  rozmowę kwalifikacyjną,  akceptację wniosku przez Zespół Rekrutacyjny,  utworzenie listy rezerwowej.

OBOWIĄZKOWE ZAJĘCIA PRZYGOTOWUJĄCE  konsultacje językowe w języku angielskim 10 godzin,  kurs języka hiszpańskiego/ niemieckiego od podstaw 30/35 godzin,  przygotowanie psychologiczne 10 godzin,  podstawy komunikacji międzykulturowej 8 godzin,  przygotowanie pedagogiczne 4 godziny.

ORGANIZACJA ZAKWATEROWANIA SEWILLA - Hiszpania  Rezydencja Universitaria Fernando Villalon C/ Paraje de Paterna 10, Bormujos  Pokoje dwuosobowe wyposażone w funkcjonalną kuchnię i łazienkę.  Bezpłatny dostęp do WIFI, możliwość korzystania z pralni, siłowni, sali tv.  Wygodny dojazd autobusem do centrum miasta

ORGANIZACJA ZAKWATEROWANIA ERFURT NIEMCY  międzynarodowe schronisko młodzieżowe Jugendherberge Erfurt  Standard: pokoje czteroosobowe z łazienkami, stołówka, pełne wyżywienie, sala TV, dostęp do WIFI, wygodny dojazd tramwajem do centrum.

FIRMY PRZYJMUJĄCE W ERFURCIE (sklepy spożywcze, warsztaty samochodowe i metalowe, zakłady fryzjerskie, cukiernie i piekarnie) Autohaus M. Flügel GmbH, Automobile Peter GmbH, Autohaus Glinicke GmbH & Co., Russ & Janot GmbH, Metallbau Loht, Senger Kraft GmbH & Co. Autocenter Kornmaul GmbH & Co., Backspezialitäten GmbH, Sternenbäck Gera, MAE Metall und Anlagenbau GmbH, Bäckerei und Konditorei Matthias Rüger, Konditorei Stefan Lobenstein, Friseursalon ; Angelika Grau, Ines Kampke u. Denis Popovic GbR, Winnie Wedemeyer, Suite 406, Frisör Klier, Frau Silke Doninger, Frau Andrea Jülich, Frau Jana Gebhardt

stanowisku pracy ( SYSTEM „on

Izba Rzemieślnicza w Erfurcie (HWK) wspiera interesy gospodarcze zrzeszonych rzemieślników, prowadzi kursy zawodowe oraz przeprowadza egzaminy czeladnicze i mistrzowskie. HWK prowadzi duże Centrum Kształcenia Zawodowego, świadczące usługi edukacyjne. Izba podejmuje wyzwania rynku pracy, spowodowane niżem demograficznym w Niemczech, objawiające się brakiem wykwalifikowanych pracowników w regionie. Działania Izby Rzemieślniczej w Erfurcie wspierają atrakcyjność i jakość kształcenia zawodowego przyszłych specjalistów poprzez realizację praktyk zagranicznych, a szczególnie projektów umożliwiających transfer wiedzy.

FIRMY PRZYJMUJĄCE W SEVILLI (salony fryzjerskie, sklep odzieżowy, stolarnia, warsztaty samochodowe, restauracje, zakład instalacyjny) Koupas Peluqueros, Peluquería Beth, Kahyra, Gopa e Hijos S.L., Gysconsur S.L. Norauto, S.A.U., Ford Ferri-Móvil S.A. Restaurante "Arrocería la Plaza”, Perro Viejo Tapas Bar. Equipo MpuntoR, Bar Antojo. Equipo MpuntoR, Confitería la Campana S.L., Hotel Vértice, Restaurante San Marco Aljarafe.

stanowisku pracy ( SYSTEM „on

EM Training Agency jest organizacją szkoleniową działającą w Sewilli, zajmuje się promocją i koordynacją projektów edukacyjnych i kulturowych w ramach unijnych programów. Wspiera firmy, władze lokalne, instytucje edukacyjne, organizacje pozarządowe z Andaluzji i Europy w przygotowaniu projektów międzynarodowych oraz umożliwieniu młodym osobom dostępu do informacji, doradztwa zawodowego oraz zapewnieniu im logistyki w organizacji praktyk i studiów w Andaluzji i innych krajach Europy. Organizacja prowadzi kursy języka hiszpańskiego, których poziom dostosowywany jest do poziomu wyjściowego uczestników

REZULTATY STAŻU „MIĘKKIE”  podniesienie umiejętności zawodowych stażystów,  podniesienie kompetencji organizacyjnych i społecznych,  poznanie specyfiki zagranicznego rynku pracy,  przygotowanie do pracy w środowisku wielokulturowym,  nabyte kwalifikacje zwiększają konkurencyjność stażystów na rynku pracy i ułatwiają znalezienie zatrudnienia,  wzrost mobilności uczniów.

REZULTATY STAŻU „TWARDE” KAŻDY Z 72 UCZESTNIKÓW  Przepracował średnio godzin stażowych,  Uczestniczył w 65 godz. kursów przygotowujących,  Otrzymał 3 certyfikaty potwierdzające kwalifikacje; - Europass Mobilność - Certyfikat wystawiony przez zagranicznego pracodawcę - Dyplom ukończenia kursu przygotowującego  Zdobył umiejętność posługiwania się językiem hiszpańskim/ niemieckim na poziomie komunikatywnym.

stanowisku pracy ( SYSTEM „on

ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE Umiejętność porozumiewania się w języku hiszpańskim/ niemieckim - rozumienie słuchania czytania, wypowiedzi, pisanie: osiągnięty poziom A1 Opis poziomu A1  Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować podstawowe zwroty potoczne i wyrażenia dotyczące życia codziennego.  Potrafi przedstawiać siebie i innych oraz formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np. miejsca, ludzi, których zna i rzeczy.  Potrafi prowadzić prostą rozmowę, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.

DYPLOM UKOŃCZENIA KURSU

CERTYFIKAT OD PRACODAWCY

PODSUMOWANIE OCZEKIWAŃ UCZESTNIKÓW PROJEKTU PRZED WYJAZDEM NA STAŻE DO SEWILLI I ERFURTU  Wszyscy uczestnicy projektu zdecydowanie liczyli na podniesienie umiejętności zawodowych i językowych.  Wszyscy deklarowali swój udział w celu podwyższenia kwalifikacji zawodowych a połowa dodatkowo w celu zdobycia certyfikatu.  Wysoko wypada ocena przygotowania językowo-kulturowego oraz psychologiczno-pedagogicznego.  Część uczestników ok. 30% miała częściowe obawy związane z wyjazdem za granicę i czasowym oderwaniem od rodziny

WYNIKI EWALUACJI BADAJĄCEJ POSTĘPY UCZESTNIKÓW ORAZ REALIZACJĘ CELÓW EDUKACYJNO-ZAWODOWYCH  Diagnozowanie opinii uczestników dotyczących takich zagadnień jak; nowe technologie i urządzenia, przygotowanie do europejskiego rynku pracy, warunki socjalne i nadzór, posługiwanie się językiem obcym, organizacja stażu, satysfakcja i zadowolenie..  Prowadzenie spotkań ewaluacyjnych w połowie i na zakończenie.  Ocena nabytych kompetencji oraz zgodności rezultatów z zaplanowanymi celami edukacyjnymi, badanie opinii pracodawców.  Diagnozując wyniki ankiet, rozmowy indywidualne należy bardzo wysoko oceniać staże, ich przebieg i efekty.  Stażyści chwaleni byli za fachowość, zaangażowanie, uprzejmość a kilka osób otrzymało propozycje zatrudnienia po ukończeniu szkoły. Europejskiej.

Po zakończeniu każdej edycji staży przeprowadzano seminaria podsumowujące - upowszechnianie rezultatów mające na celu zachęcenie innych do uczestnictwa w programie, promowanie mobilności europejskiej a także promocję absolwentów staży na lokalnym rynku pracy.

Zostaję w Polsce, przyjeżdżajcie licznie