Projekt i implementacja symulatora żaglówki z wykorzystaniem biblioteki DirectX Promotor: dr hab. prof. WWSI Grabowski Michał Dyplomant: Radosław Czebreszuk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Łukasz Andrzejowski Rekonstrukcja zabytków archeologicznych z wykorzystaniem grafiki komputerowej w środowisku 3D Promotor mgr inż. Daniel Jaroszewski.
Advertisements

Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
“Przenoszenie złożeniowych rysunków z Autodesk Inventor’a do Autodesk AutoCAD’a z zachowaniem hierarchii” Pająk Barbara.
Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
Implementacja algorytmów na procesory kart graficznych
Narzędzia CASE pod Linux
Interaktywny edytor terenu
Interaktywny edytor terenu
Opracowanie i weryfikacja algorytmów szeregowania zadań dla potrzeb redukcji poboru mocy układów cyfrowych. Temat ten jest częścia jednego z 12 etapów.
Wprowadzenie do prezentacji multimedialnych
Seminarium Dyplomowe Prezentacja pracy
Seminarium Dyplomowe Prezentacja pracy
wykonał Jarosław Orski promotor pracy: mgr Szymon Smaga
Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa 2007
Analiza i ocena procesów wdrożeniowych systemów klasy MRP/ERP w firmie
Autor: Michał GAWRYLUK
Komputerowe wspomaganie skanera ultradźwiękowego
Komputerowe wspomaganie skanera ultradźwiękowego Zbigniew Ragin Bolesław Wróblewski Wojciech Znaniecki.
Heterogeniczne procesory wielordzeniowe w urządzeniach audio
Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.
PROJECT KULKA. Plan prezentacji Pomysł Realizacja Demonstracji prototypu.
trójwymiarowy labirynt z fizyką i przeszkodami
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Xls2html – biblioteka do konwersji arkuszy Excela do postaci HTML Raport z gry planistycznej Autorzy: Grzegorz Wolak Aleksander Migul.
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Temat: Symulacje komputerowe lotu helikoptera w języku Java
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
Spis treści Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Przegląd zagadnień Seminarium.
Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
EDYTOR GRAFIKI RODZAJE GRAFIKI
Microsoft Expression Studio
Szkołą z klasą 2.0 Proponowane Programy Pracownia zajęć Artystycznych.
Modelowanie elementów świata 3D przy użyciu biblioteki Managed Directx
System generowania wzorów matematycznych MathML
Wykorzystanie mechanizmu delegata do emulacji struktury i zachowania widżetów w architekturze Model/Widok biblioteki Qt4 Wytłumaczyc temat: Ja: W bibliotekach.
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Karty graficzne Karta graficzna, często określana też mianem akcelerator grafiki, to element komputera tworzący sygnał dla monitora. Podstawowym zadaniem.
Promotor dr inż. Mariusz Gola Wykonał Rafał Bajno
Witold Bołt. Agenda W czym tkwi problem..? Po co jest oprogramowanie? Kim jest użytkownik? Zbieranie danych Co to jest design Współpraca programista-projektant.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Opracowanie powłoki bazy danych MySQL
ZAKŁAD SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH
Oprogramowanie Sanyo VA-SW3050
Artur Ulatowski Implementacja algorytmu k – najbliższych sąsiadów jako serwis internetowy Promotor: Dr hab. prof. WWSI Michał Grabowski.
PRZEPRASZAMY ZA USTERKI 1 1.
Systemy zarządzania treścią Wykład 5
Analiza mechanizmów sterowania przepływem pakietów w protokole TCP
Animacja na stronie internetowej
System emulacji bezprzewodowych sieci komputerowych
Toruń 28/ Finansowanie w ramach aktywności 2.3 (Budowa infrastruktury dla nauki) – Konkurs 2.3/1/2013/POIG Okres realizacji: –
Walidacja danych alina suchomska.
Teksturowanie obiektów z wykorzystaniem reprogramowalnych modułów do obliczania cieniowania Daniel Kos promotor: dr inż. Radosław Mantiuk Wydział Informatyki,
Obliczanie wartości sygnałów w deterministycznych i stochastycznych modelach ścieżek sygnałowych Paweł Lachor, Institute of Informatics, Silesian University.
obsługa wyświetlacza graficznego
Akustyka Muzyczna Projekt. Temat projektu Implementacja algorytmu transpozycji dźwięku PSOLA (Pitch Synchronious Overlap/Add) [16] Opiekun - dr inż. Grzegorz.
1 Co nowego w ArtPro ArtPro+ ●Aplikacja towarzysząca.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
Wizualizacja algorytmu grupowania k-średnich Maciej Łakomy Promotor: Dr hab. prof. WWSI Michał Grabowski.
Akademia ETI 2016 LABORATORIUM 2 – OBSŁUGA WYŚWIETLACZA GRAFICZNEGO.
Kompilator eBook w technologii Java Dyplomant: Maciej Bagrowski Promotor: dr inż. Walery Susłow Politechnika Koszalińska Wydział Elektroniki i Informatyki.
Autor: Maciej Podsiadły Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
Zapis prezentacji:

Projekt i implementacja symulatora żaglówki z wykorzystaniem biblioteki DirectX Promotor: dr hab. prof. WWSI Grabowski Michał Dyplomant: Radosław Czebreszuk

Założenia grafika trójwymiarowa, oparcie symulatora o własny silnik graficzny i fizyczny wykorzystanie paradygmatu obiektowego i wzorców projektowych umożliwienie dodawania zewnętrznych modeli łodzi i akwenu, sterowanie elementami łodzi łódź poruszana pod wpływem wiatru

Silnik graficzny

Obsługa formatu obj edytowalny w wielu narzędziach do tworzenia grafiki 3D prosty do walidacji do jego obsługi nie jest niezbędne wykorzystanie dodatkowych bibliotek nie zezwala na animacje modelu, zastosowanie mechanizmu cache pozwoliło do uzyskania dwukrotnie wyższej wydajności algorytmu

Model terenu określanie ukształtowania terenu na podstawie kolorów monochromatycznego obrazu zastosowanie kafelkowania aby uzyskać lepszą jakość tekstur pokrycie terenu zależnie od wysokości

Silnik fizyczny

Fizyka łodzi żaglowej Dekompozycja wzorów Zaimplementowana tylko podstawowa fizyka dotycząca poruszania się łodzi żaglowej

Harmonogram prac nad symulatorem

Łódź żaglowa Składanie modelu z poszczególnych części Każdy z elementów posiada swoją konfigurację dotyczącą reprezentacji fizycznej i graficznej

Interfejs użytkownika Prostota czy duża ilość informacji?

Prezentacja symulatora

Możliwości rozwoju Dodanie ekranu konfiguracji rozgrywki Obsługa kolejnych formatów grafiki 3D do wczytywania modeli Stworzenie edytora ukształtowania terenu Rozbudowa map o dodatkowe obiekty takie jak: boja,keja Rozbudowa silnika fizycznego ( przechył łodzi, reakcja na falę) Rozbudowa oprogramowania o model zniszczeń Efekty cząsteczkowe Animacja falowania żagla pod wpływem wiatru Poprawa jakości tekstur, oraz zwiększenie realizmu silnika graficznego Zastosowanie reakcji na kolizję opartej o wektory normalne i wiele, wiele innych…