Joanna Celuch W ż yciu codziennym cz ę sto znajdujemy si ę w sytuacji, gdy musimy jak ąś cało ść podzieli ć na cz ęś ci.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MATEMATYKA-ułamki zwykłe
Advertisements

Pisemne dzielenie liczb naturalnych
PROCENTY I PROMILE.
PROCENTY % % % % PROCENTY.
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
UŁAMKI ZWYKŁE KLASA IV.
Ułamki zwykłe Przygotowali: Przemek Konopko i Piotr Szydłowski
PIERWIASTKI.
Ułamki zwykłe i liczby mieszane.
Ułamki zwykłe.
Lekcja r. Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków.
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
DODAWANIE, ODEJMOWANIE,
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Równość ułamków zwykłych
Dawid Kubaczka kl. 5 „c” Ułamki zwykłe uczący: Ewa Szering.
Pisemne dzielenie liczb naturalnych.
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Liczby Naturalne.
Ułamki Zwykłe.
Matematyka 5 klasa Dalej.
Zdolny chłopak z Ciebie
UŁAMKI ZWYKŁE.
UŁAMKI ZWYKŁE.
Opracowała: Anna Mikuć
Iloraz dwóch liczb naturalnych można zapisać w postaci ułamka.
TEMAT: UŁAMKI ZWYKŁE.
Opracowała: Anna Mikuć
Jak graficznie przedstawić ułamek?
Procenty %.
MATLOS „JAK TEORIA MA SIĘ DO PRAKTYKI?”. Cel projektu: Sprawdzamy, jaka jest zależność między prawdopodobieństwem a częstością zdarzenia.
Waga pokazuje ile waży Chen. Ile waży Chen? Alfie zebrał informacje o zwierzętach domowych które mają dzieci w jego klasie. Oto jego wyniki. Zwierzę.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Liczby naturalne i całkowite Wykonanie: Aleksandra Jurkowska Natalia Piłacik Paulina Połeć Klasa III a Gimnazjum nr 1 w Józefowie Ul. Leśna 39 O5 – 420.
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Strat - programy – ELI2.0 DEMO – Laboratoriom Informatyki ELI 2.0 Demo.
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą piłeczki tenisowej.
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
ENERGIA to podstawowa wielkość fizyczna, opisująca zdolność danego ciała do wykonania jakiejś pracy, ruchu.fizyczna Energię w równaniach fizycznych zapisuje.
ULAMKI ZWYKLE KLASA IV. 2 3 kreska ułamkowa licznik ułamka mianownik ułamka ULamek zwykLy.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
To znaczy, że składa się z dwóch identycznych części, które można na siebie nałożyć. Na przykład człowiek (w niektórych miejscach) jest takim stworem.
POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza WYDZIAŁ ELEKTROTECHNIKI I INFORMATYKI ZAKŁAD METROLOGII I SYSTEMÓW POMIAROWYCH METROLOGIA Andrzej Rylski.
W KRAINIE CZWOROKĄTÓW.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Obliczanie procentu danej wielkości Radosław Hołówko.
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach.
WYPROWADZENIE WZORU. PRZYKŁADY.
Matematyka w Muzyce.
Liczby pierwsze.
Funkcja – definicja i przykłady
KLASYFIKACJA CZWOROKĄTÓW
Ile to kosztuje? Cz. II.
Dodawanie liczb całkowitych
Ułamki zwykłe.
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
Prezentacja Julia Hamala 3B.
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Ułamki.
169.Lecący poziomo z prędkością v=800m/s pocisk, rozrywa się na dwie części o masach m1=3,5kg i m2=6,5kg. Ruch większego odłamka odbywa się w pierwotnym.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_20 _ZLOMKY Mgr. Aniela Jochymková
Implementacja rekurencji w języku Haskell
NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH.
Zapis prezentacji:

Joanna Celuch

W ż yciu codziennym cz ę sto znajdujemy si ę w sytuacji, gdy musimy jak ąś cało ść podzieli ć na cz ęś ci.

Jedna cało ść - jedna druga Jaka to cz ęść ? - jedna czwarta

- trzy czwarte - jedna druga - dwie czwarte Jaka cz ęść figury jest zamalowana?

Połowa, czyli, powstaje z podziału całości na dwie równe części i wyodrębnieniu jednej z tych części. licznik ułamka kreska ułamkowa mianownik ułamka

Jaka cz ęść figur na rysunku jest zamalowana ?

3 z 5, to 2 z 6, to Jaki to ułamek?

Ułamek jako iloraz Podzielmy dwa batony mi ę dzy 3 dzieci tak, aby ka ż de dziecko otrzymało tyle samo. Ka ż de dziecko otrzyma 2 kawałki, czyli dwie trzecie.

Iloraz dwóch liczb naturalnych mo ż na zapisa ć w postaci ułamka. Dzielna jest licznikiem, dzielnik mianownikiem, a kreska ułamkowa zast ę puje znak dzielenia. Zapisujemy 2 : 3 =

1 : 3 = 3 : 4 = 2 : 3 = 5 : 7 = Ile to jest ?