KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
T: Oddziaływania grawitacyjne
Advertisements

albo zachować w pamięci to, co zobaczyłem.
Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
Figury geometryczne PRZESTRZENNE – wykorzystanie w życiu codziennym
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
STĘŻENIE PROCENTOWE.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
MATEMATYKA NA LEKCJI Opracowanie: Kacper Jagodziński Maciej Kędziora.
Matematyka w przyrodzie.
Pola i obwody figur płaskich
Prędkość początkowa Vo
TEMAT: „PRZYKŁADY BRYŁ OBROTOWYCH.”
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Jakie jest pole kwadratu?
Pole prostokąta i kwadratu
Potęgi.
WALEC KULA Bryły obrotowe STOŻEK.
Prędkość, droga, czas.
Wykład z Matematyki dla X LO w Krakowie 8 VI 2013 r. Jak ogarnąć nieskończoność? Monika Herzog Instytut Matematyki Politechnika Krakowska.
RÓŻNE WZORY NA POLA TRÓJKĄTÓW
Pola figur.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
Matematyka w zastosowaniach Maciej Lipski klasa III e.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Matematyka w życiu Codziennym.
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
KOŁA I OKRĘGI.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
Gotowi? No to zaczynamy .
„Plan i Skala w życiu codziennym”
GEOMETRIA.
Patrycja Walczak Kl. III-5 Przedstawia BRYŁY OBROTOWE.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Bryły Obrotowe.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
„Wycieczka ślimaka” Projekt był realizowany na zajęciach matematyczno-przyrodniczych dla klas I-III.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
MATEMATYKA.
Nasza gmina w liczbach i zadaniach matematycznych Wykona li : Kamil Turczyk Tomasz Skwirut Położenie i komunikacja.
Prędkość, droga, czas opracowała Krystyna Krawiec Dalej.
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
Omówienie i poprawa sprawdzianu
JEDNOKŁADNOŚĆ DEFINICJA ĆWICZENIA WNIOSKI
Mapa i plan. Mapa i plan Skala skala liczbowa 1 : : : skala mianowana 1 : : : skala mianowana 1 cm.
Odczytywanie wykresów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Plan i skala- to jest proste!
Opracowanie Joanna Szymańska. Notacja wykładnicza służy do zapisywania bardzo dużych albo bardzo małych liczb. a · 10 n liczba całkowita.
Zamiana jednostek długości i pola
i jej zastosowanie w praktyce
Przykład: 1 Pan Roch wpłacił 500 zł do banku, w którym oprocentowanie wkładów wynosiło 12% w skali roku. Pieniądze te przeznaczył dla swego chrześniaka,
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ Klasa 6c.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
76.Samochód osobowy rusza z przyspieszeniem 36 km/h2 w chwili, gdy mija go samochód ciężarowy jadący ze stałą prędkością 36km/h. Jaka odległość dzieli.
Obliczenia procentowe w praktyce
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Matematyka w życiu codziennym
Koła i okręgi – powtórzenie.
Po co nam ta Matematyka? czyli…
Zapis prezentacji:

KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą od Merkurego o około: A. 2 ・ 103 km C. 1,5 km B. 2 ・ 106 km D. 2 km

ZADANIE 2 Jaką drogę przebędzie ślimak w ciągu 20 minut, poruszając się ze stałąprędkością 12cm/min? A. 0,6 cm C. 1 2/3 cm B. 240 cm D. 24 cm

ZADANIE 3 Na mapie w skali 1 : odległość między dwiema miejscowościami wynosi 2 cm. Zatem rzeczywista odległość między nimi wynosi: A. 70m C. 700m B. 7m D. 7km

ZADANIE 4 Oprocentowanie netto (po uwzględnieniu podatku od odsetek) lokaty rocznej wynosi 2%. Ile zyskamy na tej lokacie po roku, jeśli wpłacimy na nią 480 zł ? A. 9,60 zł C. 576 zł B. 470,40 zł D. 489,60 zł

ZADANIE 5 Robotnik potrzebuje 2,5min na wywiercenie trzech otworów, pracując cały czas z tą samą wydajnością? Ile otworow wywierci przez godzinę, pracując cały czas z tą samą wydajnością? A. 180 B. 24 C. 36 D. 72

ZADANIE 6 Piechur idzie z prędkością 5 km/h, natomiast samochód jedzie z prędkością 33 1/3 m/s. Ile razy szybciej porusza się samochód?

ZADANIE 7 Podaj skalę mapy, na której obszarowi o powierzchni 4 arów odpowiada kwadrat o boku 1 cm.

ZADANIE 8 4,8 litra syropu rozlano do buteleczek o pojemności 25cm³ każda. Ile buteleczek wykorzystano?

ZADANIE 9 Wyznacz a ze wzoru : d = k/2(1/a + 1/b)

ZADANIE 10 Oblicz promień kuli o masie 45,24 kg wykonanej z drewna sosnowego, którego gęstość wynosi 400 kg/m3.

ZADANIE 11 PRAWDA CZY FAŁSZ? Jeśli w 100 g wody rozpuścimy 20 g soli, to otrzymamy roztwór 20–procentowy.

ZADANIE 12 PRAWDA CZY FAŁSZ? Jeśli odległość między budynkami na mapie w skali 1 : wynosi 2 cm, to na mapie w skali 1 : wyniesie 4 cm.

ZADANIE 13 PRAWDA CZY FAŁSZ? Pole powierzchni prostokątnego obszaru o wymiarach 200m × 300m wynosi 6 ・ 104 m².

ZADANIE 14 PRAWDA CZY FAŁSZ? Słoń, który biegnie z prędkością 9 m/s, pokona w czasie 1 minuty drogę 900m.

ZADANIE 15 PRAWDA CZY FAŁSZ? Jeśli 1 cm na mapie odpowiada 0,25 km w rzeczywistości, to skala mapy wynosi 1 : ZADANIA POCHODZĄ Z PODRĘCZNIKA MATEMATYKA Z PLUSEM – LEKCJEPOWTÓRZENIOWE GWO