Kurs interaktywnej komunikacji wizualnej NARZĘDZIA WIZUALIZACJI Andrzej Łachwa 2/8 © Andrzej Łachwa, 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady tworzenia prezentacji
Advertisements

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Dlaczego warto wybrać specjalność CYBERNETYKA EKONOMICZNA
Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
Specjalność: Metody i systemy wspomagania decyzji II
Specjalność: Metody i systemy wspomagania decyzji
Stan informatyzacji zbiorów muzealnych w Polsce.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
XIX FORUM EKONOMICZNE Krynica 9-12 września Oferta specjalna dotycząca publikacji towarzyszących forum: EUROPA NAJWIĘKSZYCH FIRM EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ.
P O P Y T , P O D A Ż.
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
przygotowała mgr Sylwia Zych
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Studium Przypadku (case study)
Różne sposoby prezentacji danych
Sporządzanie biznesplanu
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Technik Organizacji Reklamy
Prezentacja raportów - uwagi
Opis zawodu ( łac. informare, -atum: obrazowo opisać) – osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadającego wiedzę
Bezpieczeństwo IT w polskich firmach raport z badań
Analiza wizualna – co to jest i czym to się je
Jak przygotować dobrą prezentacje???
Analiza wizualna – co to jest i czym to się je Krzysztof S. Nowiński
Prezentacja programu Territory Manager 4.01 Delta Software sp. zoo.
„Bezpieczeństwo w Internecie”
Ustawa o rachunkowości z 29 września 1994r
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
MS Excel - wspomaganie decyzji
Z wizytą w redakcji „Gazety Olsztyńskiej” 25 kwietnia 2013 r. wybraliśmy się do siedziby największego dziennika w województwie- „Gazety Olsztyńskiej”.
Polski system współpracy rozwojowej spotkanie 28 lutego 2011 POLSKA USA Szwajcaria Kanada Chiny Szwecja Francja.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Prezentacja w Power Point
W YBIERAMY KOLORYSTYKĘ DLA NOWEJ STRONY INTERNETOWEJ  Odpowiedni dobór kolorów to jeden z podstawowych elementów przygotowania dobrego projektu graficznego.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Przykłady analiza i projektowanie
Jak przygotować poster naukowy
Kwalifikowalność kosztów w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Opole,
Temat Prezentacji : ZNACZNIKI META TAGS wyk.H. Kozłowski.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Przewodnik Wykorzystanie listy wyników EBSCOhost
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
WIELOLETNIE PLANOWANIE FINANSOWE
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" „Laboratorium Wirtualne Fotoniki Mikrofalowej„ Krzysztof MADZIAR, Bogdan GALWAS.
Technik transportu drogowego
Studia II stopnia. KIM BĘDZIESZ? Analitykiem biznesowym – specjalistą w zakresie stosowania profesjonalnych narzędzi matematyczno-statystycznych oraz.
Kurs interaktywnej komunikacji wizualnej NARZĘDZIA WIZUALIZACJI Andrzej Łachwa 1/8 © Andrzej Łachwa, 2013.
Grafika komputerowa (twoje imię).  Chociaż grafika komputerowa koncentruje się głównie na specjalistycznych algorytmach i strukturach danych, to jednak.
Jak przygotować poster naukowy
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
3 lutego 2017 roku odbył się konkurs „Mistrz Bezpiecznego Internetu” dla klas 4 – 6, w którym wzięło udział 49 uczniów.
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Zgłoszenie do konkursu
Inwestycje Dotacje Szkolenie –
Logistyka międzynarodowa
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół konsultantów
Czym są i jak służą społeczeństwu?
Zapis prezentacji:

Kurs interaktywnej komunikacji wizualnej NARZĘDZIA WIZUALIZACJI Andrzej Łachwa 2/8 © Andrzej Łachwa, 2013

Dobra infografika nie prezentuje danych, tylko tezę! © Andrzej Łachwa, 2013

TEMAT PROJEKTU Najlepszymi kandydatami na infografikę są tematy, które zawierają bardzo dużo danych! Jak już widzieliśmy, wcale nie muszą to być dane numeryczne. Warto by były to dane o złożonej strukturze, a nie pojedynczy arkusz liczb. Pierwsze 4 omówione przykłady były wizualizacjami ogromnych zbiorów danych. Przykład 5 to interesujący wyjątek! © Andrzej Łachwa, 2013

Twoja infografika powinna być albo ponadczasowa, albo dotyczyć bardzo popularnego tematu bieżącego. Tematy bieżące nie są zbyt długo popularne, ale ich krótkotrwała popularność bywa na tyle wysoka, że warto stworzyć infografikę dotyczącą takiego tematu. Przykładami są ostatnie igrzyska olimpijskie w Londynie, wybory prezydenta USA w 2012, budżet państwa polskiego na 2013, wojna w Iraku z 2003, kłopoty transportu lotniczego po erupcji wulkanu Eyjafjallajökull w 2010, kryzys finansowy 2008/09. Tematy ponadczasowe warto oprzeć na danych, które mogą być uaktualniane. © Andrzej Łachwa, 2013

Infografikę tworzysz przede wszystkim dla tych, którzy będą z niej czerpać wiedzę. Ale nie tylko dla nich. Również dla tych, którzy będą ją oceniać, podziwiać i pokazywać innym (w szczególności więc tworzysz ją także dla nas). Ponadto tworzysz ją dla siebie, by była wizytówką Twoich możliwości.

Zadaniem infografiki jest opowiedzenie przedstawianych treści obrazami. © Andrzej Łachwa, 2013

SKĄD WZIĄĆ DANE? 1. Dane operacyjne przedsiębiorstw, czyli dane związane z pojedynczymi, konkretnymi zdarzeniami gospodarczymi. W przypadku systemu magazynowego może to być na przykład informacja o tym, że dany towar został przyjęty „na magazyn”, albo wydany z magazynu. Dane takie znajdują się zwykle systemach operacyjnych lub w hurtowniach danych przedsiębiorstwa i zwykle nie są publicznie dostępne. © Andrzej Łachwa, 2013

2. Dane operacyjne skonsolidowane ogłaszane np. przez firmy giełdowe 3. Urzędy statystyczne patrz: Rocznik Statystyczny 2012, p. VII Organizacje rządowe, samorządowe, pozarządowe © Andrzej Łachwa, 2013

5. Organizacje międzynarodowe EUROSTAT zobacz: road_ac_death ONZ © Andrzej Łachwa, 2013

6. Prace naukowe 7. Biuletyny zaufanych organizacji 8. Dane zebrane z sieci komputerowych zobacz: statystyka serwisuwww.geodezja.pl 9. Zbiory uzyskane w wyniku symulacji czy działania generatorów danych 10. Wyniki badań przeprowadzonych przez jakąś firmę, np. wyniki badań marketingowych 11. Programy do clicktrackingu itp. © Andrzej Łachwa, 2013

Infografika ma przyciągać uwagę, wzbudzać chęć interakcji i potrzebę zdobycia wiedzy. © Andrzej Łachwa, 2013

PAMIĘTAJ O PRZEPISACH PRAWA 1. Ustawa o ochronie danych osobowych 2. Prawo autorskie 3. Ustawa o ochronie baz danych © Andrzej Łachwa, 2013

Zadaniem infografiki jest zastąpienie długiego i skomplikowanego opisu słownego oraz tabel liczbowych przekazem graficznym, który ułatwia percepcję tych samych treści i wnosi dodatkową wartość poznawczą. © Andrzej Łachwa, 2013