Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_ 08_Części mowy ćwiczenia Autor: Škola: Mgr. Beata Tomanek Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Definicja rzeczownika
Advertisements

Rok: 2007/2008 Autor: Zuzia Didyk i Justyna Wajda
Odmienne i nieodmienne części mowy
Powtórka z polskiego dla klas 5-6
ODMIENNE CZĘŚCI MOWY Aneta Woźniak.
Czy wiesz już wszystko o częściach mowy?
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_19_ Zdrowy styl życia Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Přírodověda Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Gramatyka języka polskiego Liczby i rodzaje. Rzeczownik  Odpowiada na pytania: kto? albo co?  Służy do nazywania osób lub rzeczy (przedmiotów, zjawisk,
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
MNEMOTECHNIKA czyli zapamiętywanie poprzez skojarzenia.
 Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_13_Bolesław Chrobry Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Vlastivěda Třída: 4.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění.
1 O ZWIERZĄTKACH….. powa ż nie i na wesoło O ZWIERZĄTKACH….. powa ż nie i na wesoło „ Jest jeden aspekt, pod którym zwierz ę ta przewy ż szaj ą cz ł owieka-
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_14_Dojrzewanie płciowe Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Přírodověda Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_11 _Rzeczownik ćwiczenia Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Polský jazyk Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_06_ Nasi sąsiedzi Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Vlastivěda Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo přílohy:íslo přílohy:VY_32_INOVACE_20_Sprawdzian 5 Autor: Škola: Mgr.Beata Tomanek Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec.
Alicja Rejment klasa Va Bajki. Co to jest bajka? Bajka – to krótki utwór literacki, cz ę sto wierszowany. Bajki ucz ą, bawi ą, rozwijaj ą i przestrzegaj.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_01_Drzewa Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Přírodověda Třída: 4.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_01_ Republika Czeska Autor: Mgr. Beata Tomanek Předmět: Vlastivěda Třída: 4.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Nadleśnictwo Tomaszów jest najbardziej wysuniętym na południowy wschód nadleśnictwem Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Lublinie. Gospodaruje na.
Ssaki domowe. Č íslo p ř ílohy: VY_32_INOVACE_11_SSAKI DOMOWE Škola: Autor: Základní škola a mate ř ská škola s polským jazykem vyu č ovacím Bukovec Mgr.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_O8_ Karol Iv Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Vlastivěda Třída: 4.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
BAŚNIE BRACI GRIMM Konkurs Konkurs! Po zapoznaniu się z baśniami braci Grimm, sprawdź się! Proponuję Ci konkurs znajomości baśni. Spróbuj odpowiedzieć.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_13_ Przymiotnik ćwiczenia Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Polský jazyk Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_16_Sprawdź siebie Autor: Škola: Mgr. Beata Tomanek Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec Předmět:
Miniprzedsiębiorstwo NIEWAŻNE COMPANY zostało założone przez sześcioosobową grupę najlepszych przyjaciół a zarazem ludzi cechujących się wielką ambicją.
Zapraszamy wszystkich do obejrzenia prezentacji przedstawiającej, jak w poszczególnych kategoriach liczbowych przedstawia się nasza szkoła, która funkcjonuje.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Filozofia na lata jesieni
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Analiza spektralna. Laser i jego zastosowanie.
Základní škola a Mateřská škola s pol.jaz.vyuč. Bukovec
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
1 Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_05 _Zbójnik Ondraszek Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Polský jazyk Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_3 _Przecinek w zdaniu Autor: Škola: Mgr.Beata Tomanek Základní škola a Mateřská škola s pol. jaz. vyuč. Bukovec Předmět: Polský.
Grzyby. Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_11_GRZYBY Škola: Autor: Základní škola a mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec Mgr. Halina Kuligová.
Julian Tuwim był autorem wielu wierszy dla dzieci.
Zioła. Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_18_ZIOŁA Škola: Autor: Základní škola a mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec Mgr. Halina Kuligová Předmět:
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_08_Rośliny Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Přírodověda Třída: 4.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Przecinki. Przecinek Przecinki w zdaniu mogą pełnić różne funkcje:  Rozdzielają zdania składowe;  Rozdzielają grupy takich samych wyrazów;  Działają.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_19_WIELKANOC I Škola: Autor: Základní škola a mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec Mgr. Halina Kuligová Předmět:
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_ O7_Cz ęści mowy Autor: Škola: Mgr.Beta Tomanek Základní 3kola a Mateřská škola s polským jaz. vyuč. Předmět: Polský jazyk.
ZAPROSZENIE I OGŁOSZENIE
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_07_ Od słodkiej Francji po tulipany Niderlandów Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Vlastivěda Třída: 5.třída Šablona projektu:
Ćwiczenia interaktywne dla uczniów w klasie II. INSTRUKCJA 1.By móc zaznaczać lub wpisywać odpowiedzi wybierz ikonkę wskaźnika i wybierz pióro lub naciśnij.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_02_WIELKANOC Autor: Škola: Mgr.Beata Tomanek Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec Předmět:
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
ZAIMKI Co to są zaimki? Jakie są ich rodzaje? Jak ich używać?
Tydzień zdrowia i bezpieczeństwa pracy Ćwiczenia dla osób narażonych na obciążenie statyczne mięśni – praca siedząca Październik 2007.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE _15_ Czasownik - ćwiczenia Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Polský jazyk Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a.
Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec
Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec
Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec
CZĘŚCI ZDANIA Co to w ogóle jest?.
Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec
Monika Siembida, ILE CZY ILU? O TO JEST PYTANIE! Monika Siembida,
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec
Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec
Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec
Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec
LEHÇE’DE SÖZCÜK TÜRLERİ
A Ą B C Ć D E Ę 4. F G H I J K L Ł 5. M N Ń O Ó P R S 6. Ś T
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_20 _ZLOMKY Mgr. Aniela Jochymková
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
CZĘŚCI MOWY Autor Anita Rejch.
Zapis prezentacji:

Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_ 08_Części mowy ćwiczenia Autor: Škola: Mgr. Beata Tomanek Základní škola a Mateřská škola s polským jazykem vyučovacím Bukovec Předmět: Polský jazyk Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Datum zařazení do výuky a zapsání do třídní knihy Jazyk: Polština Název a anotace: Materiál je určen k procvičováni slovních druhů Druh učebního materiálu: PowerPoint Očekávaný výstup Určuje slovní druhy, skloňuje a časuje. Využité materiály: BOCHENEK, Jolanta; ZAWADZKA, Jolanta. Język polski : Zeszyt ćwiczeń. Goleszów : Wydawnictwo Innowacje, Części mowy, s Obrázky byly použity z Klipartu.

Części mowy: Odmienne Nieodmienne Rzeczownik Przysłówek Przymiotnik Przyimek Czasownik Spójnik Liczebnik Wykrzyknik Zaimek Partykuła

1.W podanych zdaniach podkreśl rzeczowniki kolorem czerwonym a czasowniki kolorem niebieskim. Zosia powiedziała, że już niedługo będzie Dzień Nauczyciela i żeby każdy wymyślił jakąś niespodziankę. Od razu wpadł mi do głowy świetny pomysł. W tym dniu nie pójdę do szkoły.

2. W podanym tekście podkreśl wyrazy odpowiadające na pytania jaki? jaka? jakie? Chłopcy poszli w kierunku lasu i ujrzeli dwa ogromne ptaszyska. Stały na krótkich nogach wśród rozległego mokradła i patrzyły ciekawie srebrnymi, jakby bezbarwnymi oczyma. Miały długie, potężne dzioby, pod nimi puste worki, a także krótki ogon i różowe pióra. Podkreślone wyrazy to ……………………..

3.Połącz przypadki z pytaniami! Mianownik o kim? o czym? Dopełniacz komu? czemu? Celownik kto? co? Biernik kogo? czego? Narzędnik wołamy! Miejscownik kogo? co? Wołacz z kim? z czym?

4.Od podanych czasowników utwórz bezokoliczniki: gryzł - wiódł - lazł - gniótł - znalazł - kładł - wiózł - niósł -

5.Podane zdania uzupełnij odpowiednimi formami czasowników umieć i rozumieć: Sześcioletnie dzieci…………………………….. już liczyć do stu. Nie ……………………………… jeszcze określać położenia geograficznego miejscowości. Dorośli często nie ……………………………. dzieci. Wy też …………………………… sens tego zdania.

6.Omień przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej rzeczownik piórnik: l.p.l.mn.

7.Podane rzeczowniki uszereguj wg rodzajów: Pudło,słoń, myśliwy,żaba, lwy, kucharki, okna, lekarki, ramię, dyrektorzy, szafa, łuk, lusterko, strzelby, pisklęta r.m.r.ż.r.n.

8.Od podanych przymiotników utwórz przysłówki: dobry - mały- zły - wysoki – ciekawy - prosty – dumny - jasny -

9.Do podanych czasowników dopisz pokrewne rzeczowniki: wierzy - tworzy – karze - zbierze – orze - otworzy -