TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Marcin Parczewski © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
Advertisements

e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
EControl – prostsze zarządzanie tożsamością pracowników Twórz Zarządzaj Audytuj Wolfgang Berger Omni Technology Solutions
Horyzontalne scenariusze pracy
Michał Żwinis s3472.
Service Level Agreement
W kierunku chmury - konsolidacja serwerów i korzyści biznesowe
Copyright © 2009 Quest Software Quest Access Manager Demonstracja funkcjonalności produktu Quest Polska Proszę nacisnąć Shift-F5 aby rozpocząć pokaz slidów.
Rational Unified Process
Wzorce projektowe w J2EE
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Continuous Integration
Dotcom Projektowanie systemów CCTV Projektowanie sieci LAN
Kompleksowe zarządzanie jakością informacji (TIQM)
© 2010 Quest Software, Inc. ALL RIGHTS RESERVED Kompleksowe monitorowanie środowisk kluczowych aplikacji Marcin Falkowski Product Manager Quest Dystrybucja.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Business Integration Knowledge System
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE OBIEGIEM
Mirosław Grybalow Business Development Manager SAS Polska
Prezentacja opisuje mechanizm pracy
SYSTEM DYNAMICZNEJ ANALIZY JAKOŚCI SCENARIUSZY BIZNESOWYCH Łukasz Budnik.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
IBM mainframe jest optymalnym serwerem, o ile … (czy musi być tak drogo?)
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Komponentowe systemy rozproszone Wprowadzenie. Komponent... jest to podstawowa jednostka oprogramowania z kontraktowo (deklaratywnie) opisanymi interfejsami,
Zaprojektowanie i wykonanie prototypowego systemu obiegu dokumentów (workflow) dla Dziekanatu Wydziału z wykorzystaniem narzędzi open-source i cloud computing.
Dr Karolina Muszyńska Na podst.:
Dział Wsparcia Technicznego MAM PROBLEM! ! II Linia Wsparcia JAKI PROBLEM ???
Bazy i Systemy Bankowe Sp. z o.o. ul. Kasprzaka 3, 85 – 321 Bydgoszcz
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Controlling projektowy – praktyczne spojrzenie na najczęstsze wyzwania
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Systemy zarządzania przepływem pracy i systemy zarządzania procesami biznesowymi Karolina Muszyńska.
Wdrożenie Foglight w Urzędzie Dozoru Technicznego
Zarządzanie stacjami roboczymi przy wykorzystaniu urządzeń i oprogramowania KACE serii 1000, 2000, 3000 Adam Pura, IT Projekt Jacek Gralik, Quest Dystrybucja.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Znaczenie komunikacji w łańcuchach dostaw
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Zarządzanie projektami „I”
Zintegrowane systemy informatyczne
© Copyright 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Bankowość w telefonie.
ARCHITEKTURA SOA JAKO KLUCZ DO CYFROWEJ TRANSFORMACJI Agata Kubacka, Poczta Polska Tomasz Gajewski, Poczta Polska Jerzy Niemojewski, Savangard © 2016 Software.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Maciej Ziemiański CIO, Veolia Energia Polska © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only Grzegorz B. Gruchman Starszy Architekt Rozwiązań.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Artur Mikołajczyk © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Chmura – szansa na lepsze IT i biznes onet.pl grupa onet.pl s.a. dyrektor pionu it operations.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. © 2016 Software AG.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
MASZ POMYSŁ NA WDROŻENIE NOWEGO PRODUKTU, USŁUGI?
Komponentowe systemy rozproszone
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
Nowoczesne zarządzanie
eConnect Inteligentne centrum obsługi
Dział IT partnerem w biznesie. Jak mierzyć wartość informatyki?
XIV Ogólnopolskie Sympozjum – Krakowskie Spotkania z INSPIRE
Raport postępu lub stanu
MASZ POMYSŁ NA WDROŻENIE NOWEGO PRODUKTU, USŁUGI?
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Przemysław Wierzbicki
Zapis prezentacji:

TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Marcin Parczewski © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only

POPRAWA EFEKTYWNOŚCI PROCESÓW ROZWOJU I UTRZYMANIA SYSTEMÓW IT W ARCHITEKTURZE USŁUGOWEJ PRZY WYKORZYSTANIU NARZĘDZI APM Marcin Parczewski © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only

© 2016 Inteca. All Rights Reserved. 3 Firma Konsultant zarządzający w Inteca. Doświadczenie Doświadczenie w sektorze finansowym zdobywałem pracując przez ostatnie 15 lat w Accenture, QNH Consulting B.V. oraz Inteca., Obszary zainteresowań Ład IT, Architektura Korporacyjna, BPM, SOA/Microservices Główny cel Pracuje dla poprawy efektywności procesów IT. Kilka słów o prezentującym

© 2016 Inteca. All Rights Reserved. 4 Warto policzyć ile to kosztuje. Gdzie szukać rozwiązania? Drogie usługi, gdzie obiecana efektywność? O nieuniknionej zmianie w architekturze IT. Zróbmy Business Case Agenda

© 2016 Inteca. All Rights Reserved. 5 Digital Business Wszystko i wszyscy świadczą sobie nawzajem usługi. Technologia Zataczamy koło – SOA w wydaniu Microservices Business Agility Małe komponenty, automatyzacja wdrożeń eIDAS 2016 to podpis elektroniczny, 2018 to wirtualna tożsamość Talent management Globalnie największe wyzwanie dla ludzi zarządzających IT. O nieuniknionej zmianie w architekturze IT. Architektura usługowa zostanie z nami.

© 2016 Inteca. All Rights Reserved. 6 Drogie usługi, gdzie obiecana efektywność? Architektura usługowa jest bardzo kusząca… Brak redundancji danych i interfejsów; brak vendor-lockingu; możliwość szybkiej wymiany komponentów (małe komponenty z ustalonym kontraktem) Brak aplikacji silosowych Automatyczne rozmieszczenie od „metalu” do usługi. Pełne automatyczne rozmieszczanie Możliwość budowania oprogramowanie w taki sposób, aby można je było rozmieścić na produkcji w dowolnym momencie. Ciągła dostawa Małe komponenty(microsevices) i ustalone kontrakty(SOA) dają możliwość zastosowania metodyk zwinnych. Jestem agile

© 2016 Inteca. All Rights Reserved. 7 Drogie usługi, gdzie obiecana efektywność? Teoria z praktyką zgadza się tylko w teorii. INTEGRACJA TESTOWANIE UTRZYMANIE Wiele komponentów to dużo integracji. Uczymy się „wróżyć z logów” aplikacyjnych. Faza integracji Klient zgłosił błąd. Nie rozumiem zachowania systemu; Mam wielu dostawców, niestety żaden nie przyznaje się do błędu; Utrzymanie Jest błąd, pytanie tylko w którym komponencie? Zgłoszę błąd do wszystkich dostawców; Faza testów

© 2016 Inteca. All Rights Reserved. 8 80% kosztów developmentu jest związanych z identyfikacją i naprawą błędów 36% to RCA 64% to naprawa Warto policzyć ile to kosztuje. Czy muszę się tym przejmować? NIST NASAIBM Relatywne koszty naprawy błędu: 1x – projektowanie 6,5x – implementacja 15x –testowanie 100x - utrzymanie Potwierdza, że wzorce kosztowe związane z błędami występujące w budowie oprogramowania występują również w czasie budowy samolotów.

© 2016 Inteca. All Rights Reserved. 9 Gdzie szukać rozwiązania? Czego potrzebujemy? Natychmiastowego dostępu do historii błędnej transakcji biznesowej Serwery i Usługi Informacje o usługach oraz serwerach które brały udział w transakcji SLA usług Informacje o metrykach SLA usług Wiadomości usług Wiadomości wysyłane między usługami Logi aplikacyjne Logi aplikacyjne usług dotyczące badanej transakcji.

© 2016 Inteca. All Rights Reserved. 10 Gdzie szukać rozwiązania? Application Performance Management

© 2016 Inteca. All Rights Reserved. 11 DEMO Webmethods Insight jako APM

© 2016 Inteca. All Rights Reserved. 12 APM jednoznacznie wskazuje problematyczny komponent Faza Integracji Wskazanie dostawcy odpowiedzialnego za wystąpienie błędu Faza Testowania Jedno miejsce prawdy, analityka APM Współpraca dostawców realizowana przy wsparciu APM, natychmiastowy dostęp do informacji Analiza problemu Dostęp do historii wszystkich transakcji biznesowych. Klient zgłosił problem Zróbmy Business Case Odpowiedzi na wskazane problemy

© 2016 Inteca. All Rights Reserved. 13 Raportowanie Automatyczna korelacja między komponentami. Brak zadań manualnych. Rozwiązywanie problemów 85% mniej zasobów; 70% krótszy czas rozwiązania problemu Mniejsza liczba błędów Zastosowanie progów alarmowych, umożliwia szybką reakcję na możliwość wystąpienia blędu. Monitoring Przezroczysta instrumentyzacja każdego komponentu Zróbmy Business Case Zwrot z inwestycji

© 2016 Inteca. All Rights Reserved. 14 THANK YOU