Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie 10.4.2 Edukacja dorosłych na rzecz rynku pracy Schemat: Podnoszenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Promocja zatrudnienia i wsparcie przedsiębiorców w 2012 r
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
PODDZIAŁANIE Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: otwarty Alokacja: ,00 PLN Typ/typy projektów (operacji)
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VI PO KL na 2013 rok.
Dofinansowanie na działania w obszarze edukacji i szkoleń Regionalny Program Operacyjny Lubuskie 2020.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Poddziałanie 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: A.1 -zamknięty Alokacja: ,00.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych RPO WM dla Działania 8.1 oraz kryteria wyboru projektów.
Projekty systemowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Toruń, 12 października 2015 roku.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Harmonogram naboru wniosków w 2016 roku finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, r.
Działanie 2.3 Rozwój kompetencji i umiejętności osób dorosłych Poddziałania oraz (1 typ) Olsztyn, 7 grudnia 2015 r. 1.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla Poddziałanie Inwestycje w infrastrukturę kształcenia.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna ZIT Schemat: Termomodernizacja w obiektach nie.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Wsparcie outplacementowe Schemat: Łagodzenie negatywnych.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna ZIT Schemat: Termomodernizacja w obiektach należących.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Projekty zrealizowane w ZS1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Możliwości uzyskania dofinansowania na założenie działalności gospodarczej i podnoszenie kwalifikacji zawodowych z programów operacyjnych na lata
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
SPECYFIKA, CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA
Operatorzy projektu: Wektor Consulting
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych na rzecz rynku pracy Schemat: Podnoszenie kwalifikacji zawodowych osób dorosłych – projekt grantowy

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium B.1.4 przed zmianami (uwaga KE, UM Torunia): B.1.4 Projekt jest skierowany do właściwej grupy docelowej Ocenie podlega czy projekt jest skierowany do osób dorosłych w wieku lat, które z własnej inicjatywy chcą nabywać, podnosić lub uzupełniać posiadane kompetencje i umiejętności i jednocześnie należą do grup defaworyzowanych, czyli wykazują największą lukę kompetencyjną i posiadają największe potrzeby w dostępie do edukacji z wyłączeniem osób prowadzących działalność gospodarczą, w tym: - osoby o niskich kwalifikacjach, - osoby z niepełnosprawnościami, - osoby powyżej 50 roku życia 1. UWAGA! Osoby o niskich kwalifikacjach to osoby posiadające wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Standardów Edukacyjnych ISCED 2011 tj. wykształcenie ponadgimnazjalne (liceum, liceum profilowane, liceum ogólnokształcące i uzupełniające liceum ogólnokształcące technikum, technikum uzupełniające, zasadnicza szkoła zawodowa). W przypadku gdy uczestnik posiada np. wykształcenie policealne (szkoły policealne), tj. ISCED 4, nie wpisuje się w definicję osób o niskich kwalifikacjach. We wniosku o dofinansowanie projektu należy opisać grupę docelową w sposób pozwalający jednoznacznie stwierdzić, czy projekt jest skierowany do grupy kwalifikującej się do otrzymania wsparcia zgodnie z zapisami kryterium dostępu. Kryterium weryfikowane w oparciu o wniosek o dofinansowanie projektu. Do wsparcia kwalifikują się również osoby w wieku powyżej 67 roku życia, bez względu na ich status na rynku pracy, które z własnej inicjatywy są zainteresowanie nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności i kompetencji w zakresie TIK oraz języków obcych, o ile zadeklarują gotowość do zatrudnienia po zakończeniu udziału w projekcie. Tak/Nie (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) 1 - o wsparcia kwalifikują się również osoby w wieku powyżej 67 roku życia, bez względu na ich status na rynku pracy, które z własnej inicjatywy są zainteresowanie nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności i kompetencji w zakresie TIK oraz języków obcych, o ile zadeklarują gotowość do zatrudnienia po zakończeniu udziału w projekcie.

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium B.1.4 po zmianach (uwaga KE, UM Torunia): B.1.4 Projekt jest skierowany do właściwej grupy docelowej Ocenie podlega czy projekt jest skierowany do osób dorosłych w wieku lat, które z własnej inicjatywy chcą nabywać, podnosić lub uzupełniać posiadane kompetencje i umiejętności i jednocześnie należą do grup defaworyzowanych, czyli wykazują największą lukę kompetencyjną i posiadają największe potrzeby w dostępie do edukacji tj.:: - osoby o niskich kwalifikacjach, - osoby z niepełnosprawnościami, - osoby powyżej 50 roku życia 1 z wyłączeniem osób prowadzących działalność gospodarczą. UWAGA! Osoby o niskich kwalifikacjach to osoby posiadające wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Standardów Edukacyjnych ISCED 2011 tj. wykształcenie ponadgimnazjalne (liceum profilowane, liceum ogólnokształcące i uzupełniające liceum ogólnokształcące technikum, technikum uzupełniające, zasadnicza szkoła zawodowa). W przypadku gdy uczestnik posiada np. wykształcenie policealne (szkoły policealne), tj. ISCED 4, nie wpisuje się w definicję osób o niskich kwalifikacjach. We wniosku o dofinansowanie projektu należy opisać grupę docelową w sposób pozwalający jednoznacznie stwierdzić, czy projekt jest skierowany do grupy kwalifikującej się do otrzymania wsparcia zgodnie z zapisami kryterium dostępu. Kryterium weryfikowane w oparciu o wniosek o dofinansowanie projektu. Do wsparcia kwalifikują się również osoby w wieku powyżej 67 roku życia, bez względu na ich status na rynku pracy, które z własnej inicjatywy są zainteresowanie nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności i kompetencji w zakresie TIK oraz języków obcych, o ile zadeklarują gotowość do zatrudnienia po zakończeniu udziału w projekcie. Tak/Nie (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) 1 - Do wsparcia kwalifikują się również osoby w wieku powyżej 67 roku życia, bez względu na ich status na rynku pracy, które z własnej inicjatywy są zainteresowanie nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności i kompetencji, o ile zadeklarują gotowość do zatrudnienia po zakończeniu udziału w projekcie.

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium B.1.5 uwaga MRPiPS: Dokonano zmiany nazwy kryterium przed zmianą: Projekt zakłada, że minimum 70% uczestników projektu musi: uzyskać kwalifikacje w ramach pozaszkolnych form kształcenia zdobyć wiedzę, umiejętności lub kompetencje w ramach pozaszkolnych form kształcenia. po zmianie: Projekt zakłada osiągnięcie odpowiedniego poziomu kwalifikacji, umiejętności lub kompetencji

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium B.1.12 uwaga KE: Dodano w treści definicji kryterium zapis: W przypadku gdy, w celu poprawnego wykorzystania zakupionego w projekcie wyposażenia, zidentyfikowana zostanie konieczność przeszkolenia, szkolenia takie muszą stanowić element projektu.