Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH"— Zapis prezentacji:

1 CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
DZIAŁANIA 5.5. KSZTAŁCENIE USTAWICZNE RPO WP na lata Listopad 2016 r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata

2 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne OŚ PRIORYTETOWA 5 ZATRUDNIENIE Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne Przedmiotem konkursu jest udzielenie dofinansowania projektom wpisującym się w cel szczegółowy Działania 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP poprawiona sytuacja osób w wieku aktywności zawodowej na rynku pracy ALOKACJA ,00 PLN WKŁAD WŁASNY – 15 % MINIMALNA WARTOŚĆ PROJEKTU ,00 PLN TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW: od 31 października 2016 r. do 24 listopada 2016 r.

3 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne TYP PROJEKTÓW Projekty ukierunkowane na poprawę sytuacji na rynku pracy osób w wieku aktywności zawodowej, które z własnej inicjatywy są zainteresowane nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności i kompetencji, w szczególności pracowników sektora MMŚP, realizowane w oparciu o popytowy model świadczenia wysokiej jakości usług edukacyjnych, z uwzględnieniem analizy potrzeb edukacyjnych danego uczestnika projektu, obejmujące rozwój kompetencji kluczowych, poprzez: szkolenia i kursy w zakresie TIK, kończące się programem formalnej oceny i certyfikacji zewnętrznej kompetencji osiągniętych przez uczestników projektów, zgodnych ze standardami określonymi w ramie kompetencji informatycznych i informacyjnych (Digital Competence Framework), szkolenia i kursy w zakresie języków obcych kończące się certyfikatem zewnętrznym, potwierdzającym zdobycie przez uczestników określonego poziomu biegłości językowej (zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego), iii) rozwój kwalifikacji zgodnych ze zintegrowanym systemem kwalifikacji (po jego wejściu w życie), obejmujący m.in. szkolenia i kursy.

4 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne GRUPA DOCELOWA Grupę docelową w ramach Działania 5.5. Kształcenie ustawiczne stanowią osoby w wieku aktywności zawodowej (18 lat i więcej), które z własnej inicjatywy są zainteresowane nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zawodowych. Wsparcie kierowane jest do osób niezależnie od ich sytuacji społeczno-zawodowej (zarówno do osób pozostających bez zatrudnienia, jak również pracujących). Preferowane są osoby o niskich kwalifikacjach zawodowych, osoby w wieku 50 lat i więcej, jako grupy wykazujące największą lukę kompetencyjną w zakresie TIK i języków obcych lub posiadające największe potrzeby związane z uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zawodowych. Ponadto preferowane jest ukierunkowanie projektów na udział pracowników sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, jak również pracowników podmiotów ekonomii społecznej/ przedsiębiorstw społecznych.

5 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WYMOGI DLA PROJEKTÓW NA PODSTAWIE KRYTERIÓW DOPUSZCZALNOŚCI SPECYFICZNYCH (1) W przypadku każdego projektu: - Weryfikacji podlega wartość projektu, wynosząca minimum 1  PLN Weryfikacji podlega średni koszt przypadający na uczestnika projektu, określony na maksymalnym poziomie zł Weryfikacji podlega, czy co najmniej 80% grupy docelowej projektu stanowią osoby w wieku 25 lat i więcej, z których co najmniej 40% to osoby o niskich kwalifikacjach Kryteria weryfikowane na etapie oceny formalnej – obligatoryjne.

6 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WYMOGI DLA PROJEKTÓW NA PODSTAWIE KRYTERIÓW DOPUSZCZALNOŚCI SPECYFICZNYCH (2) W przypadku każdego projektu: Weryfikacji podlega, czy w ramach projektu założono realizację wskaźnika rezultatu bezpośredniego: Liczba osób o niskich kwalifikacjach, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu lub Liczba osób w wieku 50 lat i więcej, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu Liczba osób w wieku 25 lat i więcej, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu na poziomie co najmniej 85% dla każdego z wybranych wskaźników, w odniesieniu do liczby osób należących do danej kategorii, objętych wsparciem w ramach projektu. Kryterium weryfikowane na etapie oceny formalnej – obligatoryjne.

7 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne KRYTERIA SPECYFICZNEGO UKIERUNKOWANIA PROJEKTU (1) Nazwa kryterium Definicja kryterium Opis znaczenia Waga Maks. liczba punktów C.1. Specyficzna grupa docelowa Ocenie podlega stopień, w jakim projekt jest ukierunkowany na osoby w wieku 50 lat i więcej i o niskich kwalifikacjach zawodowych. 0 pkt – mniej niż 60% uczestników projektu stanowią (łącznie) osoby w wieku 50 lat i więcej i o niskich kwalifikacjach zawodowych. 1 pkt – co najmniej 60% uczestników projektu stanowią (łącznie) osoby w wieku 50 lat i więcej i o niskich kwalifikacjach zawodowych. 2 pkt – co najmniej 80% uczestników projektu są (łącznie) osoby w wieku 50 lat i więcej i o niskich kwalifikacjach zawodowych. 3 6

8 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne KRYTERIA SPECYFICZNEGO UKIERUNKOWANIA PROJEKTU (2) Nazwa kryterium Definicja kryterium Opis znaczenia Waga Maks. liczba punktów C.2. Pracownicy MSP i ES Ocenie podlega stopień, w jakim projekt jest ukierunkowany na pracowników sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów ekonomii społecznej/przedsiębiorstw społecznych. 0 pkt – mniej niż połowę uczestników projektu stanowią (łącznie) pracownicy sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów ekonomii społecznej/przedsiębiorstw społecznych. 1 pkt – co najmniej połowę uczestników projektu stanowią (łącznie) pracownicy sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów ekonomii społecznej/przedsiębiorstw społecznych. 2 pkt – wszystkimi uczestnikami projektu są (łącznie) pracownicy sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów ekonomii społecznej/przedsiębiorstw społecznych. 4 8

9 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne KRYTERIA SPECYFICZNEGO UKIERUNKOWANIA PROJEKTU (3) Nazwa kryterium Definicja kryterium Opis znaczenia Waga Maks. liczba punktów C.3. Porozumienie z pracodawcami Ocenie podlega stopień, w jakim projekt realizowany jest w porozumieniu z pracodawcą/-ami, które przyczyni się do osiągnięcia rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 0 pkt – projekt realizowany jest w porozumieniu z pracodawcą/-ami, które nie przyczyni się do osiągnięcia rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 1 pkt – projekt realizowany jest w porozumieniu z pracodawcą/-ami, które przyczyni się do osiągnięcia większości rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 2 pkt – projekt realizowany jest w porozumieniu z pracodawcą/-ami, które przyczyni się do osiągnięcia wszystkich rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 3 6

10 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (1) Zakres możliwych do realizacji form wsparcia został określony w Standardach realizacji wsparcia w zakresie Działania 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP , stanowiących załącznik nr 3 do regulaminu konkursu. Wnioskodawca zobligowany jest do opracowania i realizacji projektu z uwzględnieniem i w oparciu o zasady, warunki i elementy składające się na standardy realizacji wsparcia w zakresie Działania 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP , - zawierają m.in. szczegółowe wymagania wobec beneficjentów i uczestników projektu, - obejmują opis form wsparcia oraz wskazują sposób ich realizacji, - stanowią załącznik do regulaminu konkursu oraz umowy o dofinansowanie projektu.

11 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (2): Zrealizowane szkolenia lub inne formy wsparcia: w przypadku kwalifikacji – zakończą się formalnym wynikiem oceny i walidacji oraz będą dawać możliwość uzyskania certyfikatu (nadania kwalifikacji) - możliwe do realizacji w ramach każdej z form wsparcia/każdego rodzaju szkoleń; w przypadku kompetencji – będą dawać możliwość uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie kompetencji – możliwe do realizacji jedynie w przypadku szkoleń/kursów w zakresie TIK.

12 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (3): Kwalifikacja – określony zestaw efektów uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych nabytych w edukacji formalnej, edukacji pozaformalnej lub poprzez uczenie się nieformalne, zgodnych z ustalonymi dla danej kwalifikacji wymaganiami, których osiągnięcie zostało sprawdzone w walidacji oraz formalnie potwierdzone przez instytucję uprawnioną do certyfikowania. Kompetencja - to wyodrębniony zestaw efektów uczenia się/ kształcenia. Opis kompetencji zawiera jasno określone warunki, które powinien spełniać uczestnik projektu ubiegający się o nabycie kompetencji, tj. wyczerpującą informację o efektach uczenia się dla danej kompetencji oraz kryteria i metody ich weryfikacji.

13 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (4): Fakt nabycia kompetencji będzie weryfikowany w ramach następujących etapów: ETAP I – Zakres – zdefiniowanie w regulaminie konkursu grupy docelowej do objęcia wsparciem oraz wybranie obszaru interwencji EFS, który będzie poddany ocenie, ETAP II – Wzorzec – zdefiniowanie w regulaminie konkursu standardu wymagań, tj. efektów uczenia się, które osiągną uczestnicy w wyniku przeprowadzonych działań projektowych, ETAP III – Ocena – przeprowadzenie weryfikacji na podstawie opracowanych kryteriów oceny po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie, ETAP IV – Porównanie – porównanie uzyskanych wyników etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami (określonymi na etapie II efektami uczenia się) po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie.

14 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (5) -UZYSKIWANIE KWALIFIKACJI NIEZBĘDNYCH NA RYNKU PRACY: Efektem szkolenia/kursu ukierunkowanego na uzyskiwanie kwalifikacji niezbędnych na rynku pracy jest nabycie przez uczestników projektu kwalifikacji, których osiągnięcie zostało sprawdzone w wyniku walidacji oraz formalnie potwierdzone przez instytucję uprawnioną do certyfikowania. Ze wsparcia obejmującego uzyskiwanie kwalifikacji niezbędnych na rynku pracy wyłączone są kwalifikacje językowe i kwalifikacje z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych, dla których określono Standard wymagań dla kompetencji cyfrowych stanowiący załącznik nr 1 do Standardów realizacji wsparcia.

15 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (6) – UZYSKIWANIE KWALIFIKACJI NIEZBĘDNYCH NA RYNKU PRACY: Możliwości uzyskania kwalifikacji: Kwalifikacje nadawane w systemach oświaty i szkolnictwa wyższego; Kwalifikacje nadawane poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego przez organy władz publicznych i samorządów zawodowych; Kwalifikacje rynkowe, w tym: Kwalifikacje, które mają znaczenie w określonych środowiskach działalności społecznej lub zawodowej oraz mają stworzony własny system walidacji i certyfikowania (np. kwalifikacje finansowe, zarządzania projektami, kwalifikacje informatyczne); Kwalifikacje, dla których został wypracowany system walidacji i certyfikowania efektów uczenia się na poziomie międzynarodowym; Kwalifikacje włączone do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji zgodnie z ustawą o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji z dnia 22 grudnia 2015 r., po uruchomieniu Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.

16 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (7) – UZYSKIWANIE KWALIFIKACJI NIEZBĘDNYCH NA RYNKU PRACY: Instytucje certyfikujące : instytucje uprawnione do nadawania kwalifikacji w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, zgodnie z odpowiednimi aktami prawnymi; organy władz publicznych i samorządów zawodowych zgodnie z odpowiednimi aktami prawnymi, które regulują nadawanie kwalifikacji poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego; instytucje uprawnione do wydawania certyfikatów: które mają znaczenie w określonych środowiskach działalności społecznej lub zawodowej oraz mają stworzony własny system walidacji i certyfikowania; dla których został wypracowany system walidacji i certyfikowania efektów uczenia się na poziomie międzynarodowym; instytucje akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji, których wykaz znajduje się na stronie internetowej oraz na stronie Rady Głównej Instytutów Badawczych (zakładka: Laboratoria Akredytowane/Wykaz akredytowanych jednostek certyfikujących).

17 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (8) Pomocniczo w celu weryfikacji czy dany certyfikat/dokument potwierdza uzyskanie kwalifikacji przygotowana została Lista sprawdzająca do weryfikacji czy dany certyfikat/dokument można uznać za kwalifikację na potrzeby mierzenia wskaźników monitorowania EFS dot. uzyskiwania kwalifikacji stanowiąca załącznik nr 3 do standardów realizacji wsparcia. W przypadku szkoleń i kursów w zakresie TIK kończących się nabyciem kompetencji przez uczestników projektu, we wniosku o dofinansowanie konieczne jest wskazanie zapisów potwierdzających zaplanowanie etapów, które prowadzą do nabycia kompetencji oraz wskazanie obszarów zgodnie z ramą kompetencji informatycznych i informacyjnych (Digital Competence Framework), stanowiąca załącznik nr 1 do standardów realizacji wsparcia.

18 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WSKAŹNIKI REZULTATU BEZPOŚREDNIEGO Liczba osób o niskich kwalifikacjach, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu Wskaźnik mierzy liczbę osób o niskich kwalifikacjach, które otrzymały wsparcie w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu projektu. Liczba osób w wieku 25 lat i więcej, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu Wskaźnik mierzy liczbę osób, które w dniu przystąpienia do projektu były w wieku 25 lat i więcej i otrzymały wsparcie w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu projektu. Liczba osób w wieku 50 lat i więcej, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu Wskaźnik mierzy liczbę osób, które w dniu przystąpienia do projektu były w wieku 50 lat i więcej i otrzymały wsparcie w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu projektu.

19 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WSKAŹNIKI PRODUKTU Liczba osób w wieku 25 lat i więcej objętych wsparciem w Programie Wskaźnik mierzy liczbę wszystkich uczestników projektu objętych wsparciem w programie, którzy w dniu w którym przystąpili do projektu byli w wieku 25 lat lub więcej. Wiek uczestników liczony jest na podstawie daty urodzenia i ustalany w dniu rozpoczęcia udziału w projekcie. Liczba osób w wieku 50 lat i więcej objętych wsparciem w Programie Wskaźnik mierzy liczbę wszystkich uczestników projektu w wieku 50 lat i więcej objętych wsparciem w Programie Wiek uczestników określany jest na podstawie daty urodzenia i ustalany w dniu rozpoczęcia udziału w projekcie. Liczba osób o niskich kwalifikacjach objętych wsparciem w Programie Wskaźnik mierzy liczbę osób o niskich kwalifikacjach, tj. posiadających wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie Stopień uzyskanego wykształcenia jest określany w dniu rozpoczęcia uczestnictwa w projekcie. Osoby przystępujące do projektu należy wykazać raz uwzględniając najwyższy ukończony poziom ISCED. Liczba mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, których pracownicy zostali objęci wsparciem w Programie Wskaźnik mierzy liczbę mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw, których pracownicy zostali objęci wsparciem w zakresie podnoszenia lub zmiany umiejętności i kwalifikacji zawodowych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

20 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne
RPO WP Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WSKAŹNIKI HORYZONTALNE Odnoszą się do efektów interwencji w kluczowych dla KE obszarach: Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych, Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami. Wnioskodawca jest zobowiązany do określenia wartości dla wszystkich wskaźników horyzontalnych, jednakże, gdy na etapie przygotowania projektu i wniosku o dofinansowanie projektu nie przewidziano realizacji wsparcia skutkującego osiągnięciem powyższych wskaźników horyzontalnych, ich wartość należy pozostawić na domyślnym poziomie 0.

21 Dziękuję za uwagę.


Pobierz ppt "CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH"

Podobne prezentacje


Reklamy Google