Informatyka Zakres rozszerzony. GEOMETRIA - (gr. γεωμετρία; geo – ziemia, metria – miara) dział matematyki badający figury i zależności między nimi.gr.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Advertisements

Sandra Michalczuk Karolina Kubala Agata Ostrowska Anna Wejkowska
Cyfrowy model powierzchni terenu
Temat: WIELOŚCIANY KLASA III P r.
GRANIASTOSŁUPY.
Przygotowały: Jagoda Pacocha Dominika Ściernicka
W Krainie Czworokątów.
Grafika 3D.
Przekształcenia afiniczne
TWIERDZENIA WOKÓŁ NAS A. CEDZIDŁO.
Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz przedstawia pewną zmianę w stosunku do poprzedniego. Ta definicja.
Eliminacja powierzchni niewidocznych Wyznaczanie powierzchni widocznych Które powierzchnie, krawędzie i punkty są widoczne ze środka rzutowania (albo wzdłuż.
Temat: Opis prostopadłościanu.
Grafika wektorowa i bitmapa
prowadząca Justyna Wolska
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Rzut równoległy Rzuty Monge’a - część 1
MATEMATYKAAKYTAMETAM
EDYTOR GRAFIKI RODZAJE GRAFIKI
Figury przestrzenne.
Figury przestrzenne.
Trójkąty.
Figury płaskie I PRZESTRZENNE Wykonała: Klaudia Marszał
Modelowanie elementów świata 3D przy użyciu biblioteki Managed Directx
Komputerowe wspomaganie pracy inżyniera
Trójkąty.
GRAFIKA KOMPUTEROWA Co mamy z reklamy?
GRAFIKA W REKLAMIE.
FIGURY GEOMETRYCZNE.
Rzuty Monge’a cz. 1 dr Renata Jędryczka
Przygotowała Patrycja Strzałka.
Wykład 6. Redukcje odwzorowawcze
Opracowała: Iwona Kowalik
Figury przestrzenne.
wyk. Barbara Stępkowska i Maciej Panek
GRAFIKA WEKTOROWA I RASTROWA
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Spheroidator coded by Adam Piechna
STEREOMETRIA, czyli wszystko co trzeba wiedzieć o BRYŁACH.
Patrycja Walczak Kl. III-5 Przedstawia BRYŁY OBROTOWE.
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Bryły.
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Aksjomaty Euklidesa.
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Najważniejsze twierdzenia w geometrii
Vademecum: Bryły Zagadnienia.
Prezentację wykonał Daniel Klimczak kl V b
Rozpoznawanie brył przestrzennych
Grafika komputerowa.
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
Draver/GRK/cw3_result.jpg. Grafika 3D Wprowadzenie.
Grafika 2d - Podstawy. Kontakt Daniel Sadowski FTP: draver/GRK - wyklady.
PODSTAWY STEREOMETRII
czyli geometria (i nie tylko) w sztuce. Fraktale w Logo Komeniuszu
Figury płaskie Układ współrzędnych.
Grafika komputerowa Wykonał: Grzegorz Małek. Rodzaje grafiki komputerowej: Grafika wektorowa – w tym przypadku nazwa może być nieco myląca, ponieważ obrazy.
PODSTAWY PRACY W PROGRAMIE AUTOCAD OPISYWANIE RYSUNKÓW: ‒style tekstu; ‒wprowadzanie tekstu tekst wielowierszowy tekst jednowierszowy ‒edycja tekstu. WYMIAROWANIE.
Geometria płaska Pojęcia wstępne.
FIGURY PŁASKIE.
Figury płaskie.
Grafika wektorowa Konrad Janiszewski, kl. 2 . Co to jest? jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą.
GEODEZYJNE W PRZETRZENIACH METRYCZNYCH
Rzutowania Rzutowanie jest przekształceniem przestrzeni trójwymiarowej na przestrzeń dwuwymiarową. Rzutowanie polega na poprowadzeniu prostej przez dany.
Figury geometryczne.
Opracowała: Iwona kowalik
Grafika rastrowa i wektorowa
Bryły Przestrzenne Wokół Mnie
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Zapis prezentacji:

Informatyka Zakres rozszerzony

GEOMETRIA - (gr. γεωμετρία; geo – ziemia, metria – miara) dział matematyki badający figury i zależności między nimi.gr. Z rozwojem geometrii związane jest nazwisko greckiego matematyka Euklidesa. Dzięki Euklidesowi geometria przedstawiana jest jako nauka uporządkowana, to przykład teorii dedukcyjnej zaczynającej się od kilku pojęć, z których za pomocą aksjomatów i definicji wyprowadza się twierdzenia. 1. Dowolne dwa punkty można połączyć odcinkiem. 2. Dowolny odcinek można przedłużyć nieograniczenie (uzyskując prostą). 3. Dla danego odcinka można zaznaczyć okrąg o środku w jednym z jego końcowych punktów i promieniu równym jego długości. 4. Wszystkie kąty proste są przystające. 5. Dwie proste, które przecinają trzecią w taki sposób, że suma kątów 365 pne – 300 pne wewnętrznych po jednej stronie jest mniejsza od dwóch kątów prostych, przetną się z tej właśnie strony.

Grafika 3D – nazwa jednej z dziedzin grafiki komputerowej, zajmującej się głównie wizualizacją obiektów trójwymiarowych. Nazwa pochodzi od angielskiego sformułowania Three- Dimensional Graphics. BLENDER – program do tworzenia grafiki 3D

Zbiory po łą czonych kraw ę dziami trójk ą tów lub czworoboków Do tworzenia prostych bry ł Ł atwo ść modyfikacji i deformacji Siatka wielokątów obiekt jest budowany z elementarnych sze ś cianów Stosowana w diagnostyce medycznej, gdzie uzyskuje si ę szereg przekrojów woksele obiekty s ą okre ś lone równaniami kule, p ł aszczyzny, oraz szczególnie u ż yteczne i powszechnie stosowane powierzchnie parametryczne (p ł aty powierzchni) Opis matematyczny

Tomografy komputerowe Skanery trójwymiarowe MOTION CAPTURE Przenoszenia ruchów człowieka poprzez czujniki na ciele Zdjęcia satelitarne (topografia terenów)

Obiekty trójwymiarowe mogą również zostać stworzone przez człowieka w procesie modelowania. Duże znaczenie mają też techniki komputerowe, które automatycznie modelują skomplikowane efekty (takie jak dym, ogień, śnieg, deszcz) i obiekty (chmury, góry, drzewa).

Modelowanie — w grafice 3D proces tworzenia i modyfikacji obiektów trójwymiarowych za pomocą specjalizowanego programu komputerowego, zwanego modelerem. Modeler dostarcza zestawu niezbędnych narzędzi, a także często zbioru podstawowych figur np. prostopadłościanów, kul, torusów i innych, które można wykorzystać od razu przy budowaniu obiektów.

Nadawanie dwuwymiarowym przekrojom głębokości, poprzez przesuwanie przekrojów wzdłuż ścieżki (tj. odcinka, bądź krzywej); w niektórych programach możliwe są dodatkowe działania na przekrojach, np. obroty, skalowanie, czy nawet zmiana przekroju na poszczególnych odcinkach ścieżki

Tworzenie brył obrotowych, poprzez obrót dwuwymiarowych przekrojów wokół osi.

CGS - definiowanie brył przez operacje boolowskie (suma, różnica, iloczyn) na innych bryłach.

subdivision surfaces – nieskomplikowana bryła tworzy „zarys” obiektu, natomiast algorytm nadaje jej bardziej obły, organiczny kształt

mapy wysokości — technika modelowania terenów, w której wysokość punktu jest powiązana z kolorem (jasnością) pikseli na bitmapie

To proces nakładania na względnie obiekty trójwymiarowe obrazów (tekstur).

Bitmapowe — są to na ogół zdjęcia powierzchni rzeczywistych przedmiotów :  ścian  tkanin  kory drzew Proceduralne — obrazy generowane programowo, np.:  szachownica,  marmur,  drewno,  granit,  chmury.

Odwzorowanie współrzędnych dwuwymiarowej tekstury na współrzędne obiektu trójwymiarowego nazywane jest mapowaniem Shader : krótki program komputerowy, często napisany w specjalnym języku (shader language), który w grafice trójwymiarowej odpowiada za cieniowanie obiektów. Shadery pozwalają na dużo bardziej skomplikowane modelowanie oświetlenia i materiału na obiekcie niż standardowe modele oświetlenia i teksturowanie. Są jednak dużo bardziej wymagające obliczenioweo.

Szader wierzchołkowy - uruchamiany jest raz dla poszczególnych przetwarzanych wierzchołków. Jego zadaniem jest transformacja położenia wierzchołka w wirtualnej przestrzeni 3D na współrzędne 2D na ekranie. Szader geometryczny - pozwala na dodawanie lub usuwanie wierzchołków z siatki. Mogą być używane do otworzenia obiektów geometrycznych albo do dodawania objętościowych detali istniejących siatek wierzchołków. Szader pikselowy – jest jednostką odpowiadającą za wyliczanie koloru pikseli. są przeważnie używane do oświetlenia sceny i innych powiązanych efektów lub kolorowania.

Antyaliasing – zespół technik służących zmniejszeniu liczby błędów zniekształceniowych lub schodkowania obrazu, powstających przy reprezentacji obrazu lub sygnału o wysokiej rozdzielczości w rozdzielczości mniejszej. W grafice komputerowej rezultatem antyaliasingu jest tworzenie wrażenia wygładzenia krawędzi obiektów wyświetlanych na ekranie komputera. Antyaliasing : YouTube