E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
Advertisements

E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Oferuje kwalifikacyjne kursy zawodowe na poziomie: Szkoły Policealnej, Technikum, Zasadniczej Szkoły Zawodowej LIDER KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH Zespół Szkół.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 18 im. Mikołaja Reja w Łodzi ul. Edwarda 41 „POLIGRAFIK”
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Technik cyfrowych procesów graficznych jest zawodem szerokoprofilowym, przygotowującym absolwenta do pracy przy procesie wytwarzania produktów poligraficznych.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 18 im. Mikołaja Reja w Łodzi ul. Edwarda 41 „POLIGRAFIK” 18.pl
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Informatyka to bardzo nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się dziedzina wiedzy. Nie wymaga poświęceń, gdyż większość informatyków to pasjonaci. Wymaga.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Technik teleinformatyk
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo, Busko-Zdrój, ul. Rehabilitacyjna 1
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
Zapis prezentacji:

E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie Upowszechnianie uczenia się przez całe życie M ULTIMEDIALNY K ATALOG Z AWODÓW ZAWÓD: TECHNIK INFORMATYK

ZADANIA ZAWODOWE ŚRODOWISKO PRACY PREDYSPOZYCJE MASZYNY I NARZĘDZIA TECHNIK INFORMATYK LITERATURA WARUNKI FIZYCZNE CZY WIESZ, ŻE …? KARIERA ZAWODOWA

C ZYM ZAJMUJE SIĘ TECHNIK INFORMATYK ? ZADANIA ZAWODOWE : konfigurowanie sprzętu komputerowego, serwisowanie sprzętu komputerowego, nadzorowanie nad prawidłowym działaniem sprzętu komputerowego, tworzenie oprogramowania, administrowanie systemów komputerowych, projektowanie i zarządzanie stronami www.

Miejsce wykonywania pracy Charakter pracy Praca technika informatyka ma głównie charakter indywidualny, ale równie często pracuje również w zespole. Praca technika informatyka może być także związana z dojazdem do klienta. W pracy używa głównie komputera oraz urządzeń peryferyjnych. J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY TECHNIKA INFORMATYKA ? Technik informatyk wykonuje swoją pracę w pomieszczeniach.

J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY TECHNIKA INFORMATYKA ? Możliwości zatrudnienia Technik informatyk może pracować w firmach informatycznych, ośrodkach obliczeniowych, serwisach sprzętu komputerowego, firmach sprzedających sprzęt komputerowy, firmach zajmujących się tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, bankach, studiach graficznych, agencjach reklamowych, firmach szkoleniowych i w wielu innych miejscach. Może również prowadzić własną działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług informatycznych. Stanowiska pracy serwisant, monter, sprzedawca w sklepie komputerowym, programista.

Czas pracy Praca technika informatyka zazwyczaj wykonywana jest w systemie 8-godzinnym, w dni powszednie jednak (w zależności od miejsca zatrudnienia) czas pracy może być również dłuższy lub mieć charakter zmianowy. Zarobki Średnia kwota zarobków w tym zawodzie kształtuje się na poziomie 2 tys. zł netto. Zarobki uzależnione są od wiedzy i umiejętności pracownika, a także miejsca i stanowiska pracy ( ). Czynniki zagrażające zdrowiu Do czynników szkodliwych w zawodzie technika informatyka zaliczamy: pole elektromagnetyczne - ekrany kineskopowe, pole elektrostatyczne oraz pole jonizujące - monitory, szkodliwe gazy znajdujące się wewnątrz komputera i monitora, prąd elektryczny, gorące powierzchnie wewnątrz drukarek, wielogodzinna praca wzrokowa, praca siedząca. J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY TECHNIKA INFORMATYKA ?

J AKICH MASZYN I NARZĘDZI UŻYWA TECHNIK INFORMATYK ? Tester diagnostyczny Drukarka Lutownica Komputer Dysk przenośny

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY urządzenie elektroniczne służące do przechowywania, przetwarzania i przesyłania informacji. Komputer

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY urządzenie pozwalające odczytywać informacje o ewentualnych błędach sieci. Tester diagnostyczny

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY komputerowe urządzenie peryferyjne, używane do drukowania tekstów i grafiki na papierze. Drukarka

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY narzędzie służące do łączenia na przykład obwodów elektrycznych lutem miękkim. Lutownica

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY urządzenia pamięci masowej podłączane do komputera za pomocą interfejsu USB. Dysk przenośny

J AKIE PREDYSPOZYCJE POWINIEN POSIADAĆ TECHNIK INFORMATYK ? Osoba wykonująca zawód technika informatyka powinna interesować się nowoczesnymi technologiami, elektroniką oraz techniką komputerową. Przydatna jest również znajomość języka angielskiego, zdolność analitycznego myślenia oraz jasne i precyzyjne formułowanie myśli. Cechami niezbędnymi w tym zawodzie są: dobra pamięć, duża koncentracja uwagi, kreatywność, spostrzegawczość, dokładność, systematyczność, umiejętność samodzielnej pracy, cierpliwość, wytrwałość, odporność na stres oraz zdolność pracy pod presją czasu.

J AKIE WARUNKI FIZYCZNE SĄ NIEZBĘDNE W TYM ZAWODZIE ? Do wykonywania zawodu technika informatyka niezbędna jest zręczność rąk, widzenie obuoczne, prawidłowe widzenie barw oraz swobodne komunikowanie się. Do przeciwwskazań w wykonywaniu zawodu technika informatyka należą zaburzenia wzroku niepoddające się korekcji, wzmożona pobudliwość ruchowa, znaczne zaburzenia układów nerwowego, krążeniowego, przewlekłe choroby skóry rąk, epilepsja.

I NFORMACJE DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ Istnieje możliwość kształcenia dla osób niepełnosprawnych. Możliwości dalszego zatrudnienia uzależnione są od stanowiska jakie osoba niepełnosprawna mogłaby zajmować. Ostateczną decyzję o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w zawodzie podejmuje zawsze lekarz medycyny pracy. W zawodzie technika informatyka może pracować zarówno osoba niepełnosprawna - poruszająca się na wózku, jak i osoba niedowidząca - przy odpowiednio dostosowanym sprzęcie.

Istnieje możliwość uzyskania kwalifikacji na Kwalifikacyjnym Kursie Zawodowym. JAKIE SĄ MOŻLIWOŚCI ROZWOJU W TYM ZAWODZIE? 1. Studia wyższe zawodowe (licencjat), np. Informatyka, Elektronika, Elektrotechnika, Teleinformatyka, Automatyka i robotyka. Aby podjąć naukę na studiach wyższych należy zdać egzamin maturalny. 3. Kursy i szkolenia kwalifikacyjne. 2. Studia podyplomowe, np. Inżynieria sieci teleinformatycznych, Grafika komputerowa, Bazy danych. Technik Informatyk JAK ZOSTAĆ TECHNIKIEM INFORMATYKIEM ? Liceum ogólnokształcące - 3 lata GIMNAZJUM Technikum - 4 lata Egzaminy potwierdzające kwalifikacje E.12, E.13, E.14. Technikum - 4 lata Egzaminy potwierdzające kwalifikacje E.12, E.13, E.14. Technik Informatyk Szkoła Policealna - 2 lata Egzaminy potwierdzające kwalifikacje E.12, E.13, E.14. Szkoła Policealna - 2 lata Egzaminy potwierdzające kwalifikacje E.12, E.13, E.14.

C ZY WIESZ, ŻE …? C IEKAWOSTKI Pierwszy komputer - Eniac został pokazany publicznie 14 lutego 1946 r. i nazwany przez prasę „Gigantycznym Umysłem”. Pierwszy komputer powstał na potrzeby wojska. Twórcą koncepcji Internetu jest Paul Baran.

„Systemy i sieci komputerowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk”, P. Bensel, „Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk”, T. Rudy, „Oprogramowanie biurowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk”, J. Pokorska, „Zarządzanie projektami informatycznymi”, M. Flasiński. C O CZYTAĆ ? L ITERATURA FACHOWA

B IBLIOGRAFIA Podstawa programowa kształcenia w zawodzie, opracowano na podstawie dokumentu z dnia 7 lutego 2012 r. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2011 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego z późn. zmianami. Informator o egzaminie potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie CKE, Materiały projektu „Poznaj swoje zainteresowania i świat szkolnictwa zawodowego”, Strony internetowe szkół prowadzących kształcenie w poszczególnych zawodach. „Podręcznik oceny zawodów z punktu widzenia różnych rodzajów niepełnosprawności. Zeszyty informacyjno-metodyczne doradcy zawodowego” ( informacyjno_metodyczne/zeszyt_14.pdf ). informacyjno_metodyczne/zeszyt_14.pdf

WYWIAD DŹWIĘKOWY Posłuchaj w Multimedialnym Katalogu Zawodów wywiadu z TECHNIKIEM INFORMATYKIEM.

SPRAWDŹ SWOJĄ WIEDZĘ - QUIZY Zapoznałeś się z charakterystyką zawodu. Teraz sprawdź swoją wiedzę i predyspozycje do zawodu rozwiązując quizy interaktywne.