Szkoła Podstawowa nr 149 z klasami integracyjnymi im. Obrońców Westerplatte Łódź, Tatrzańska 69 A Dyrektor szkoły: Małgorzata Staciwa
WITAMY W NASZEJ SZKOLE W holu głównym, zawsze witamy gości stosowną do pory roku lub okazji dekoracją.
Szkoła istnieje już prawie 55 lat. W 2003 roku, otwierając się na potrzeby środowiska lokalnego, utworzono pierwszą klasę integracyjną. Ideę integracji oparto na słowach Marii Grzegorzewskiej: Każdy człowiek ma prawo do szczęścia i do swojego miejsca w społeczeństwie. W szkole uczy się 420 uczniów o wszechstronnych zainteresowaniach i możliwościach. Rada Pedagogiczna to nauczyciele z dużym doświadczeniem i pasją do pracy z dziećmi. Obecnie pracuje: 25 nauczycieli dyplomowanych, 16 mianowanych, 10 kontraktowych, 1 stażysta. Nauczyciele stale podnoszą swoje kwalifikacje. Większość z nich ukończyła dodatkowe studia podyplomowe. Nad prawidłowym i harmonijnym rozwojem uczniów czuwają także specjaliści: psycholog, logopeda i pedagodzy specjalni.
Nasza szkoła jest typowym przykładem tego, że marzenia się spełniają. Wszystkie klasy mają swoje odrębne sale lekcyjne, wyremontowane (nowe okna, odświeżone ściany, ozdobione malowidłami wykonanymi przez nauczycielkę plastyki, stanowiące odrębny klimat każdej klasy) i ciekawie oraz bogato wyposażone w meble dostosowane do wzrostu uczniów oraz różnorodne pomoce dydaktyczne.
SALE LEKCYJNE Każda z naszych sal lekcyjnych ma swój własny, niepowtarzalny charakter i klimat. Przyczyniają się do tego niewątpliwie charakterystyczne kąciki widokowe.
POMYSŁ NA PRZERWĘ Na korytarzach pojawiły się altanki, kąciki gier i estetyczne, przepiękne pejzaże, które często służą młodym aktorom jako scenografia do przedstawień i inscenizacji teatralnych.
CHATKA PUCHATKA Podczas przerw, młodsi uczniowie mogą udać się w gościnę do swojego ulubionego misia. W Chatce Puchatka dzieciaki bawią się lub zjadają małe co nieco.
BIBLIOTEKA I CZYTELNIA Radosna Szkoła Tu młodsi uczniowie mają swoją czytelnię, ze specjalnie przygotowaną dla nich lekturą. Wśród nich książki interaktywne zakupione w ramach programu Radosna Szkoła. Starsi zaś, prócz wypożyczenia książek, mogą popracować przy komputerach, na przygotowanych dla nich stanowiskach.
SALE ZABAW ORAZ PLAC ZABAW – PROJEKT RADOSNA SZKOŁA
GODZINY PRACY ŚWIETLICY: poniedziałek - piątek i przerwa
STOŁÓWKA Uczniowie chętnie korzystają z obiadów w stołówce szkolnej. Nasza szkoła stawia na estetykę spożywania posiłków, w związku z tym praktykuje się podawanie zup w wazach i korzystanie z serwetek.
PEDAGOG GODZINY PRACY PEDAGOGA: poniedziałek, czwartek 9.00 – wtorek – środa – piątek – 14.00
BOGATA OFERTA ZAJĘĆ Język angielski, Zajęcia wyrównawcze, Terapia pedagogiczna, Zajęcia polisensoryczne, Zajęcia Ortograffiti, Przygotowanie do sprawdzianu po szkole podstawowej, Koła zainteresowań: teatralne, informatyczne, europejskie, regionalne, ekologiczne, plastyczne, szkolne koło CARITAS, SKS, flety, metalofony, flażolety, zespół wokalny, taneczne, gry i zabawy ruchowe, Pierwsza pomoc i Klub Młodego Ratownika, Zajęcia sportowe.
PŁYWALNIA Na szkolnej pływalni wszyscy uczniowie rozpoczynają naukę pływania już w klasie I. Uczniowie sprawni fizycznie mogą dodatkowo doskonalić swoje umiejętności w Uczniowskim Klubie Sportowym.
BEZPIECZEŃSTWO I RATOWNICTWO MEDYCZNE Uczymy się ratować Uczniowie uczestniczą w zajęciach edukacji dla bezpieczeństwa Uczymy się ratować. Nasza szkoła jako pierwsza wprowadziła takie zajęcia. Aby utrwalić wiedzę zdobytą w czasie zajęć uczniowie wykonują różnorodne prace plastyczne.
SALA TEATRALNA I SALA DYSKOTEKOWA Uczniowie klas I-VI pod okiem trenerów kształcą swoje umiejętności na zajęciach koła tanecznego oraz urządzają imprezy dyskotekowe. To szkoła, nie teatr, ale scena prawdziwa. Od maja 2008 roku możemy pochwalić się prawdziwą, profesjonalną salą teatralną na 120 miejsc. Tutaj odbywają się szkolne przedstawienia.
PROGRAMY WŁASNE W szkole realizujemy 10 programów własnych. Dotyczą m.in.: edukacji europejskiej, ekologii, sztuki, sportu, zdrowia i bezpieczeństwa.
AKCJE I PROJEKTY ● ● Szkoła z pasją, ● ● Wszystkie kolory świata, ● ● Sprzątanie świata, ● ● Kasztanowce, ● ● Kasztanobranie, ● ● Pomaganie na merdanie, ● ● Zakręcone miesiące, ● ● Pijemy mleko, ● ● Owoce w szkole, ● ● Czytająca szkoła, ● ● Rodzinne czytanie, ● ● Czytamy razem, ● ● Dzień Sportu, ● ● Europa w naszej szkole, ● ● Zawody o puchar dyrektora SP 149, ● ● Tydzień świadomości dysleksji, ● ● Projekt Od grosika do złotówki, ● ● Projekt Poznać–Zrozumieć–Doświadczyć.
POSIADAMY CERTYFIKATY Odzwierciedleniem wspólnej pracy i zaangażowania nauczycieli są uzyskane przez szkołę certyfikaty potwierdzające udział w różnorodnych akcjach i przedsięwzięciach. Od 2004 roku nasza szkoła należy do Łódzkiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie i w roku 2011 uzyskała certyfikat Sieci Szkół Promujących Zdrowie Województwa Łódzkiego oraz Certyfikat udzielania pierwszej pomocy.
W roku szkolnym 2006/2007 po raz pierwszy otrzymaliśmy certyfikat kampanii społecznej Szkoła bez przemocy i dalej systematycznie uczestniczymy w tej kampanii. W ramach akcji Bezpieczna szkoła uzyskaliśmy Honorowy Certyfikat Bezpieczeństwa nadawany łódzkim szkołom za wysoki poziom bezpieczeństwa oraz jakość inicjatyw profilaktycznych. Uzyskaliśmy również certyfikat uczestnictwa w akcji Klub Bezpiecznego Puchatka. CERTYFIKATY
Ukoronowaniem kilkuetapowej akcji przeprowadzanej pod patronatem Łódzkiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji było uzyskanie w roku szkolnym 2008/2009 Certyfikatu Szkoły Przyjaznej Uczniom z Dysleksją. Szczególnie ważnym certyfikatem jest otrzymany w czerwcu 2010 roku Certyfikat Organizacji Innowacyjnej przyznawany najbardziej przedsiębiorczym i kreatywnym szkołom i placówkom oświatowym, które poprzez wdrażanie nowych technologii kształcenia udoskonalają proces edukacyjny w naszym województwie. W roku 2010 i 2011 otrzymaliśmy certyfikat y za upowszechnianie wśród uczniów wiedzy o Parlamencie Europejskim i Instytucjach Europejskich Europa w Szkole. CERTYFIKATY W roku 2011 uzyskaliśmy tytuł Szkoły odkrywców talentów.
UCZNIOWIE I ICH OSIĄGNIĘCIA Osiągnięcia dydaktyczne naszych uczniów bardzo często idą w parze z sukcesami sportowymi. Szkoła od kilku lat zajmuje czołowe lokaty we współzawodnictwie sportowym. 4,2. Od kilku lat średnia szkoły przekracza 4,2. W zestawieniach klasyfikacyjnych klasy IV – VI osiągają średnie powyżej 4,00 co jest wynikiem dostosowywania wymagań do potrzeb i możliwości uczniów. Wyniki sprawdzianów końcowych są wyższe od średnich łódzkich i wojewódzkich. Nasi absolwenci nie mają większych problemów z uzyskaniem miejsca w wymarzonym gimnazjum, a potem kontynuują naukę w liczących się szkołach ponadgimnazjalnych.
KLUB PRZODUJĄCYCH SZKÓŁ I MEDAL SERCE DZIECKU Dnia 10 listopada 2010 dyrektor Małgorzata Staciwa odebrała akt przyjęcia Szkoły Podstawowej Nr 149 do elitarnego Klubu Przodujących Szkół, którego ideą jest zrzeszanie placówek z całej Polski odznaczających się kreatywnymi i nowatorskimi rozwiązaniami w pracy z dziećmi. W roku 2011 szkoła otrzymała Medal Serce Dziecku.
PRZEDSTAWIENIA I INNE SZKOLNE TRADYCJE Od siedmiu lat, przed Bożym Narodzeniem, nauczyciele i pracownicy szkoły, w ramach świątecznego prezentu dla uczniów, wcielają się w role postaci z bajek i tym samym dają upust swoim umiejętnościom aktorskim. Boże Narodzenie, Wielkanoc, Tłusty Czwartek to dobry czas na to, by zgodnie z tradycją obdarować dzieci. W role Mikołajów czy też Zajączków Wielkanocnych wcielają się panie dyrektor, częstując łakociami uczniów i pracowników szkoły.
Świat należy do ludzi, którzy mają odwagę marzyć i ryzykować, aby spełniać swoje marzenia. I starają się robić to jak najlepiej. Paulo Coelho