Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Advertisements

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3
Jak bezpiecznie korzystać z Internetu?
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Relaks przy śpiewie i muzyce
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Author: Welcome to London's history and culture.
Surowosc obyczajow w Arabii Saudyjskiej Cruelty in Saudi Arabia.
Music: Nightengale Serenade
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
Holidays in Poland Christmas and Easter.
POLISH FOR BEGINNERS.
How to make an application on Step by Step Instructions
This is why our your interest !!! and we have our beloved patroness Ms. Mire Stanisławska Meysztowicz.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
REMEMBER THE HUMAN Netykieta - Netiquette 1. Staraj się zawsze pisać na temat. Przed wzięciem udziału w dyskusji zapoznaj się z tematyką sporu. 2. Przemyśl.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Much, many, a lot of, some,any
Polish language course – lesson 3 SERVICES 1. 1 jeden 2 dwa 3 trzy 4 cztery 5 pięć6 sześć 7 siedem 8 osiem 9 dziewięć 10 dziesieć 2.
Wstęp do Fizyki Środowiska - Podstawy mechaniki płynów Problems 1 Lecture 1 1)In a vertical capillary filled with water air bubbles are rising Sketch the.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
S: Present Simple vs Present Continuous.
Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące Możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące The ability to.
1 Summary of the survey on dedicated bus lanes EMTA GM, , Budapest Tamás Dombi, ZTM Warsaw.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Writing Ewa Hołubowicz 23 października 2015 Plan  Typy zadań  Cechy wspólne  Instrukcja  Ocena.
Shakespeare's legacy 400th anniversary. Shakespeare's legacy Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi. Data zakończenia konkursu: 12 kwietnia 2016.
Realizatorzy: uczniowie gimnazjum z klasy 1a, 1b, 2a i 2b Opiekun: nauczyciel chemii – Agata Kula.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
Ile masz lat? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Co robisz jutro rano? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Jak pomóc dziecku pozbyć się Część 2. odpowiada dr Grzegorz Spiewak PO ANGIELSKU: Z AKCENTEM CZY BEZ …?
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Formative Assessment - assessment for learning 1
Gustaw Morcinek was born in a very poor family.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
11. Work Praca.
SafeSurfing Moduł 1 Jak bezpiecznie korzystać z internetu i jak chronić swoje dane osobowe?
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Present continuous
Tworzenie zdań i zastosowanie
A prototype of distributed modelling environment
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
AOP – Aspect Oriented Programming
Authors: ♥Jacek Nodzykowski ♥Zuzanna Gruszczyńska ♥Monika Gołębiewska
Ankieta “I am my life hero”
Polish L3 Learning Pack Saying your name
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Cover page Change background image by right-clicking → Edit background Picture fill → From file First move the gradient mask by activating it (clicking.
SatMapping Your map from space Cover page
Zapis prezentacji:

Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016 "Finding the light at the end of the tunnel - that is how to hear what we want to hear and how to say what we want to say in English”. "Re-exploring the wildest recesses of the English language - the MATURA exam brush-up".

Overcoming language inhibitions and anxiety TASK 1 To get read of your fears and distance yourself from them, you need to express them in writing, in drawing and in speech. However, to succeed, this should be done in the presence of other people (especially those you trust very much) and with the use of your native language.

Overcoming language inhibitions and anxiety STAGE 1 Draw a picture presenting your biggest fear that concerns your participation in any oral exam. STAGE 2 Try to describe the drawn picture in a written form. STAGE 3 Present it orally to the selected listener. Don’t forget to focus on the feelings and emotions you experience when doing this task. Now that you have finished this task, do you believe that the fear concerning your exam scenario is still so overwhelming and reasonable?

Overcoming language inhibitions and anxiety TASK 2 You can change your emotional states only when you become aware of them. This can be achieved through the gradual development of self-awareness. Think carefully about the questions provided in the table below. Give a written answer to each of them. You can do this task for some days in a row, adding some new pieces of information to each section with a passage of time. When you have finished the task, read the answers aloud to yourself. Then, read them all to a person you trust very much.

Overcoming language inhibitions and anxiety QUESTIONNAIRE Jaki najgorszy scenariusz związany z moim udziałem w egzaminie/teście przychodzi mi do głowy? Jakie jest prawdopodobieństwo, że scenariusz ten urzeczywistni się? Co mógłbym odczuwać, gdyby scenariusz ten urzeczywistnił się?

Overcoming language inhibitions and anxiety W jaki sposób pracowałem, aby przygotować się do egzaminu/testu (na jakie zajęcia uczęszczałem, ile zadań udało mi się rozwiązać, co udało mi się przeczytać, jakie umiejętności przydatne w trakcie egzaminu/testu udało mi się rozwinąć, jakie przydatne elementy językowe udało mi się opanować w trakcie przygotowywania się do egzaminu/testu, z czym mogę mieć nadal trudności w trakcie egzaminu/testu)?

Overcoming language inhibitions and anxiety Czy mój sukces/moja porażka na egzaminie/teście będzie dla mnie motywująca, czy też demotywująca? Jakie mogą być tego konsekwencje?

Overcoming language inhibitions and anxiety Jakiej reakcji nauczyciela egzaminującego/testującego moje umiejętności najbardziej się obawiam? Czy potrafię zaakceptować fakt, że reakcja nauczyciela, której się obawiam, może w ogóle nie być spowodowana moim zachowaniem w trakcie egzaminu/testu, tylko czynnikami, o których nie wiem, a które mają wpływ na nauczyciela, np. jego problemami osobistymi lub mechanizmami psychologicznymi, które konstruują jego psychikę?

SOURCE: Marcin Gliński You no longer have to endure your the psychological FL detour The Teacher: 10(122)2014 pp