ShowMi ShowMi – Wyniki pilotażu Projekt realizowany w ramach programu Gruntvig 2009-2011 Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Advertisements

Raport OECD o Czechach „Użytecznym przykładem mogą być aktywności podejmowane w Czechach, w których internacjonalizacja została zidentyfikowana w „Planie.
Polska Centrala Firm Symulacyjnych CENSYM
Kolonializm w XIX-XX wieku
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
SIARKA I JEJ ZWIĄZKI Marek Skiba.
Konkurs o Unii Europejskiej
Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (BUWiWM)‏
Projekt Partnerski Grundtviga
ShowMi ShowMi – umiej ę tno ś ci j ę zykowe migrantów warto ś ci ą dla innych Projekt Grundtvig Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Studium Podyplomowe Nauczania Języka Polskiego jako Obcego
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Projekt Dance and move Ten projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Ta publikacja [ten materiał] odzwierciedla jedynie stanowisko.
Organizacja Narodów Zjednoczonych
Sukcesy polskiej reprezentacji piłkarskiej już były. Od wielu już lat kibice pocieszają się, że "może tym razem się uda", ale niestety, znów się nie udaje.
Łączna długość pielgrzymkowych dróg Jana Pawła II wynosi ok
Rodziny wielojęzyczne
Uporządkuj państwa od 1 do 16.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Międzynarodowe Stowarzyszenie
Społeczna Akademia Nauk
Jan Paweł II Pielgrzymki.
Stymulowanie wzrostu gospodarczego poprzez transfer technologii
PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
SERIO Wzmocnienie umiejętności pracowników budowlanych w ramach BHP przy użyciu multimedialnego szkolenia opartego na przykładach zaczerpniętych z życia.
KINGA NOWAKOWSKA OLGIERD KONIECZNY Szczecinek, 30 września 2014 r. BADANIE EWALUACYJNE STAŻE JAKO NARZĘDZIE AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Poznajemy pracę młynarza
Ekonomika ochrony zdrowia (I)
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Staż zawodowy w Londynie r. Staż zawodowy w Londynie –
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
Język mniejszości - język niemiecki
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Efektywność w strategiach energetycznych
Integracja polityczna państw świata
Kto handluje z kim?.
Dane na Senat r. prof. dr hab. Kazimierz Przyszczypkowski.
ALGERIA AUSTRALIAAUSTRALIA AUSTRIA CHILE CHINYCHINY.
Najważniejsze wydarzenia
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Departament Strategii i Analiz
1© GfK 2016 | Reasons for trying to look good and time spent on personal grooming Polaków dbałość o dobry wygląd styczeń 2016.
Bezrobocie. Stan, w którym osoba zdolna do pracy i gotowa do jej podjęcia, mimo aktywnych poszukiwań pozostaje bez zatrudnienia.
Arif Erkol , Gdańsk. Studenci w Grupie Uczelni Vistula.
PROJEKT: „EUROPEJSKIE STAŻE ZAWODOWE” NR PL01-KA realizowany przy wsparciu finansowym programu Unii Europejskiej Erasmus+: Kształcenie.
Studenci zagraniczni w Polsce 2016 Gdzie jesteśmy?
Na Wydziale Biologii Koordynatorzy Erasmus+ na Wydziale Biologii: Nadzieja Ewa
Zagrożenia i szanse gospodarki polskiej Spojrzenie długookresowe Dr hab. Prof. UW Grzegorz Jędrzejczak 1.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_05_ Europa Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Vlastivěda Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Sytuacja epidemiologiczna Polski na tle Europy i świata implikacje dla profilaktyki Katowice, wrzesień 2004 Anna Marzec-Bogusławska.
Letnie IGRZYSKA OLIMPIJSKIE w RIO DE JANEIRO 2016
GOSPODARCZE ASPEKTY WSPÓŁPRACY PODLASKICH PRZEDSIĘBIORSTW Z KAZACHSTANEM I UZBEKISTANEM Białystok, dn r. Projekt jest finansowany ze środków.
STRUKTURA GEOGRAFICZNA POLSKA I JEJ SĄSIEDZI Wyk. xxx Ekonomia 3, grupa 4.
DYPLOMACJA EKONOMICZNA – wspieranie promocji polskiej gospodarki i interesów gospodarczych polskich przedsiębiorstw za granicą Iwona Woicka-Żuławska.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
ruch wychowawczy przyszłości
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Europass.
ODCZYTYWANIE DIAGRAMÓW
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
SPOŁECZNE SKUTKI POLITYKI KLIMATYCZNEJ ŚWIATA
Dzień Papieski 2018 Święty Jan Paweł II. Totus Tuus (z łac. „Cały Twój”)
portal społecznościowy nauczycieli
Zapis prezentacji:

ShowMi ShowMi – Wyniki pilotażu Projekt realizowany w ramach programu Gruntvig Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Grundtvig). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autorów i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną

ShowMi Pilotaż Pilotaż materiałów opracowanych w ramach projektu odbył się w okresie styczeń 2011 – czerwiec 2011 Spośród wszystkich osób uczestniczących w pilotażu, na ankiety odpowiedziało 83 migrantów i 21 doradców / trenerów

ShowMi Kraje Kraje pochodzenia respondentów: 36 różnych państw** Kraje zamieszkania: 20 Niemcy  11 Austria 20 Polska  7 Włochy 13 Wielka Brytania  6 Hiszpania 6 Szwajcaria Odpowiedzi migrantów:

ShowMi Afganistan (8), Nigeria (8), Polska (7), Czeczenia (6), Rumunia (5), Pakistan (4), Włochy (3), Irak (3), Rosja (3), Czechy (3), Tanzania (2), Kuba (2), Iran (2), Kongo (2), Białoruś (1), Gruzja (1), Syria (1), Chiny (1), Węgry (1), Brazylia (1), Portugalia (1), Gwinea (1), Maroko (1), Kolumbia (1), Japonia (1), Erytrea (1), Indie (1), Somalia (1), Liban (1), USA (1), Tunezja (1), Meksyk (1), Turkmenistan (1), Ukraina (1), Francja – Martynika (1), Etiopia (1) **Kraje pochodzenia respondentów Odpowiedzi migrantów:

ShowMi Wiek respondentów A < 2430% B % C % D % E % F > 640% Suma100% Odpowiedzi migrantów:

ShowMi Płeć respondentów A Kobiety55% B Mężczyźni45% Suma100% Odpowiedzi migrantów:

ShowMi Wykształcenie: Odpowiedzi migrantów: Na wykresie pokazane są najwyższe kwalifikacje uczestników

ShowMi A Samodzielnie26% B Z doradcą / trenerem46% C W grupie16% D Samodzielnie i z doradcą / trenerem4% E Samodzielnie i w grupie1% F Z doradcą / trenerem i w grupie6% Suma100% Kontekst pracy Odpowiedzi migrantów: Pytanie: W jakiej sytuacji pracowałeś z materiałami (Eksplorerem i Paszportem Językowym)?

ShowMi 30 – 59 minut - 26% 1 godz. – 1 godz. 29 min.- 33% 1 godz. 30 min. – 1 godz. 59 min.- 6% 2 godz. – 2 godz. 29 min.- 29% 2 godz. 30 min. – 2 godz. 59 min.- 0% ponad 3 godziny- 6% Nakład czasu Odpowiedzi migrantów: Pytanie: Ile czasu zajęła ci praca z materiałami?

ShowMi Poziom trudności Odpowiedzi migrantów: Pytanie: Gdy zaczynałeś/aś wypełnianie Paszportu Językowego, czy praca z nim była łatwa?

ShowMi Ewaluacja materiałów przez uczestników Odpowiedzi migrantów: Pytanie: Czy materiały podobały ci się?

ShowMi Nie wykryto istotnych zależności związanych z: Wiekiem, Krajem pochodzenia, Płcią, Wykształceniem. Zależności Odpowiedzi migrantów:

ShowMi “Podobało mi się, dzięki tym materiałom zacząłem myśleć o nowych możliwościach, potencjalnych miejscach pracy.” Komentarze uczestników “Zdałem sobie sprawę z nowych sytuacji, w których mógłbym wykorzystać znane mi języki.” “Materiały sprawiły, że zacząłem myśleć o kompetencjach w języku ojczystym.” “Dzięki nim zacząłem się zastanawiać ile znam języków.” Odpowiedzi migrantów:

ShowMi Kraj pochodzenia Polska = 9 Niemcy = 3 Hiszpania = 3 Wielka Brytania = 3 Szwajcaria = 1 Włochy = 1 Austria = 1 Z przeszłością migracyjną (1) Bez przeszłości migracyjnej (20) Odpowiedzi trenerów:

ShowMi Poziom trudności A Bardzo łatwe6% B Potrzebne były nieliczne wyjaśnienia56% C Potrzebnych było wiele wyjaśnień39% Suma100% Pytanie: Kiedy pierwszy raz zetknąłeś się z Eksplorerem i Paszportem Językowym, na ile łatwo przyszło ci je zrozumieć? Odpowiedzi trenerów:

ShowMi Przydatność materiałów Pytanie: Kiedy pracowałeś z materiałami po raz pierwszy, na ile łatwe było dla ciebie wyjaśnienie ich uczestnikom? Odpowiedzi trenerów: A Bardzo łatwe 5% B Potrzebne były nieliczne wyjaśnienia 57% C Potrzebnych było wiele wyjaśnień 33% D Oni nie zrozumieliby tego bez wyjaśnienia 5% Suma100%

ShowMi Komentarze “Wpłynęły na poprawę ich pewności siebie i samoocenę.” “Poczuli się dowartościowani, że posiadają kompetencje w pierwszym języku.” “Student aktywnie szukał pracy, był zmotywowany do wysiłku. Materiały pomogły mu odkryć nowy potencjał – był zniechęcony gdyż jego nigeryjski dyplom nie był uznawany w Polsce. ” “Po raz pierwszy ujrzeli praktyczną możliwość wykorzystania pierwszego języka.” Odpowiedzi trenerów:

ShowMi Więcej informacji