Jesienne obserwacje: wzrok i dotyk. Sprawdzamy, jakie owoce mają pestki. Które mają ich najwięcej, a które najmniej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Myśl Teologia Program Serce Oblicze. Myśl D. Orione Czynić dobrze wszystkim, dobrze zawsze, źle nigdy i nikomu!
Advertisements

ZDROWO ROZPOCZNIJ DZIEŃ
Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne
Doświadczenie z wodą i atramentem
Pochodzenie, występowanie wody…
Czy końcówka banana jest trująca? PRAWDA CZY MIT?
Za pomocą metody Benedicta sprawdzamy, czy w liściu jest skrobia.
Problem braku wody pitnej w Indiach
Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli
Uprawy ekologiczne: wysoka jakość w połączeniu z poszanowaniem środowiska naturalnego Autor: Barbara Palka.
„Rzeczy nie zawsze są takie na jakie wyglądają."
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
1.
„Wpływ środowiska na człowieka”
DLACZEGO MYDŁO SIĘ PIENI?
Jak pietruszka pije wodę?
Barbary Gowin i Beaty Jamrochy
Szymon Owczarek Wojtek Łyczek
Surowosc obyczajow w Arabii Saudyjskiej Cruelty in Saudi Arabia.
Sok z czerwonego buraka
SMACZNIE I ZDROWO WITAMINY TO ZDROWIE.
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
Weronika Woźniak Klasa 2c Szkoła Podstawowa nr 2 w Wągrowcu
sprawdzenie wiedzy ludzi na temat wykorzystywania deszczówki zgłębianie wiedzy na temat deszczówki.
My kolorowe kredki serdecznie wszystkich witamy w imieniu uczniów klasy drugiej (Publicznej Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki) zapraszamy.
Co o wodzie każdy wiedzieć powinien… - na podstawie scenariusza Staropolanka Migawki z lekcji przeprowadzonej w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza.
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
„Nasz Zielony Zakątek przy Przedszkolu Samorządowym w Gorzkowicach”.
Kuchnia polska W odróżnieniu od wielu innych kuchni narodowych, trudno jest w polskiej tradycji znaleźć rzeczywiście "oryginalne" – "czysto polskie" potrawy.
PROGRAM EDUKACYJNY „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
Sok z malin Przepis. Pyszny i zdrowy jest sok malinowy! Piję go często, dobrze się czuję. I na dodatek świetnie smakuje. Najlepszy z herbatką sok malinowy,
ANKIETY DO RODZICÓW – SKLEPIK 92 rodziców wzięło udział w ankietach.
Owoce i warzywa. Owoce i warzywa są bardzo zdrowe dla
Doświadczenie z atramentem
Skrzaty” SP W KOLONI „Skrzaty -II kl. z Koloni wiedzę o odżywianiu zdobyły i długo będą żyły.
Czy to się da policzyć ? Statystyka także jest dla smyka
Puszcza Kozienicka, to miejsce piękne, bo stare
Możecie eksperymentować z różnymi gatunkami roślin...
Woda nasze życie.
Klasa III a. HALO! To my uczniowie klasy III a ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Białymstoku. Chcieliśmy się przekonać, czy śniadanie naprawę daje moc? Zobaczcie.
Pytania i odpowiedzi.
Doświadczenia w wykonaniu klasy III SP w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi im. Janusza Korczaka w Smólniku. ZAPRASZAMY NA POKAZ!!!
Z a n i e c z y s z c z e n i e w ó d w P o l s c e ( W e j h e r o w o ) A l e k s a n d r a G. k l. V E.
‘Wish’ życzenia, żal.
ŚNIADANIE DAJE MOC!!!! Klasa III c wychowawca Halina Łukasik
Śniadanie daje moc Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Janusza Korczaka w Lądku-Zdroju klasa 2b.
Zatrzymać lato w kuchni
Badanie wód jezior lobeliowych
Słońce rośliny ziemia woda. słońce rośliny ziemia woda.
Projekt otrzymał wsparcie finansowe Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi wydawca. Narodowa Agencja Programu Erazmus.
MIKOŁAJKOWY MARATON FITNESS PODSUMOWANIE …. Maraton odbył się W czasie maratonu można było zapoznać się z wybranymi formami fitness: Klasyczna.
KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
Studenci zagraniczni w Polsce 2016 Gdzie jesteśmy?
Barwa pelargonii w glebie o odczynie zasadowym i kwasowym. Do zakwaszenia gleby użyliśmy specjalnego środka zakupionego w sklepie ogrodniczym. Zakwasiliśmy.
Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Co by było gdyby nie było wody ?
Ka pe lu sze.
Prezentacja o książce ''Matylda''
WODA DLA MIESZKAŃCÓW SUDANU
1.
W poszukiwaniu „Pani Jesieni” Specer na Forty Bema
Zaraz, zaraz… może nie taka zwykła?
Doświadczenie z rzeżuchą
Doświadczenie z RzeŻuchą
Dzień Ziemi Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej poznawali dzieje naszej planety Ziemi: jak powstała, jaki ma kształt, jak się porusza, zapoznali.
Kolorowa chemia czyli indykatory naturalne i sztuczne
alternatywny sposób uprawy roślin doniczkowych
Zapis prezentacji:

Jesienne obserwacje: wzrok i dotyk

Sprawdzamy, jakie owoce mają pestki. Które mają ich najwięcej, a które najmniej.

Some fruits contain only a few seeds others as many that you can’t count them at all. Niektóre pestki były tak małe,że musielismy użyć lupy, żeby je policzyć.

Zabaw z pestkami ciąg dalszy. Tym razem dotykiem próbujemy odgadnąć co to za pestki (ziarna) i skąd pochodzą.

Marcel wiedział, że kiedy zanurzymy szyszkę w wodzie, to po pewnym czasie zamknie się. Szyszka mokra i sucha

Zamro ż ona jesie ń ? – Czemu nie !

Dotykanie zimnych, twardych i ś liskich kostek lodu by ł o SUPER!

Wreszcie lód stopnia ł i odkry ł jesienne skarby. Niektóre ł atwo by ł o odgadn ąć od samego pocz ą tku, ale nie wszystkie.

Wiemy, że rośliny potrzebują wody, słońca i gleby żeby rosnąć. Ale, jak piją wodę? Do słoiczków z zabarwioną wodą włożyliśmy liście kapusty i zostawiliśmy na noc …

…a oto, co zobaczyliśmy następnego dnia…

Przygotowała : Anna Taczyńska