Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Advertisements

Copyright for librarians - a presentation of new education offer for librarians Agenda: The idea of the project Course content How to use an e-learning.
GLOBALNE BEZPIECZEŃSTWO EKOLOGICZNE Wykład III
Jak wniosek będzie oceniany? Warsztaty Jak przygotować wniosek o stypendium Marie Curie? Poznań, 27 lutego 2003r.
EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS. EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS.
Inclusive education support in Poland.
Doświadczenia z oceny wniosków w Komisji UE
S e a o f a d v e n t u r e Krok ku demokracji Bałtycki projekt młodzieżowy A Step towards Democracy Baltic Youth Project.
Giełda Tematów Prac Dyplomowych The Internet Exchange of Theses Topics Projekt Kadry dla Gospodarki współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
I L.O. im. Mikołaja Kopernika in Bielsko-Biała The following presentation has been created within the confines of Socrates- Comenius Programme Teaching.
Szła dzieweczka do laseczka
INNOWACYJNE DZIA Ł ANIA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ CZY W Ł ADZE PUBLICZNE NAD ĄŻĄ J Ą ZA ZMIENIAJ Ą CYM SI Ę RYNKIEM? INNOVATIVE ACTIONS OF PUBLIC ADMINISTRATION.
Centre of Sustainable Development and Environmental Management EVG-CT CSDEM CENTRE OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT.
Project Comenius Regio Sentimental tourism in regional and civil education.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
7. PR „Ludzie” - projekty indywidualne Przebieg ewaluacji: 1-stopniowa procedura składania wniosków: przesyłamy pełny wniosek (max. 25 stron.
Polsko-Norweski Fundusz Badań Naukowych / Polish-Norwegian Research Fund Testowanie metriksów czyli do czego jesteśmy zobowiązani zapisami aplikacji Warsztaty.
NATIONAL CENTRE FOR AGRICULTURAL EDUCATION IN BRWINOW ul. Pszczelińska 99, Brwinów Established.
SINTEF Byggforsk/Building and Infrastructure
River Vistula!.
1 GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY 6. PROGRAM RAMOWY UE FUNDUSZE STRUKTURALNE 7. PROGRAM RAMOWY UE PLATFORMY TECHNOLOGICZNE EUROPEJSKA INICJATYWA DLA ROZWOJU.
Market Strategies dr hab. Marek Szczepański. Programme (1/2) 1.The role of marketing and the importance of market strategies in the enterprise 2.The concept.
Artur Ochojski Katedra Badań Strategicznych i Regionalnych Wydział Ekonomii Dzień internacjonalizacji Katowice 18/06/2015 Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
Curriculum Vitae Personal information: –Date of birth: 25 August 1972 –Address: 48 Walled.
Ewolucja szkoły ku elastycznemu systemowi kształcenia M.M. Sysło Outreach to Prospective Informatics and Computer Engineering Students Maciej M. Sysło.
Assessment of the impact of regular pilates exercises on static balance in healthy adult women. Preliminary report. 1 Rehabilitation Department, Division.
Do “green”, residential properties exist in Wroclaw’s county? Malgorzata Sliczna Department of Ecological Economics Wroclaw University of Economics
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Gini index measures the extent to which the distribution of income (or, in some cases, consumption expenditure) among individuals or.
SUSTMAN Przedsiębiorczość, zrównoważony rozwój i produkcja dla studentów PWSZ w Koninie Prezentacja podręcznika 8 grudnia 2015 r., PWSZ w Koninie Projekt.
SUSTMAN Przedsiębiorczość, zrównoważony rozwój i produkcja dla studentów PWSZ w Koninie SEMINARIUM PODSUMOWUJĄCE WARSZTATY Prezentacja podręcznika 8 grudnia.
Foundation for Promotion of Entrepreneurship – Continuing Education and Lifelong Learning NGO that responds to the training needs Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Development of rural tourism and agritourism Experience of the past 20 years Elżbieta Wyrwicz Department of Tourism 3rd International Conference AGROTRAVEL.
SUSTMAN Przedsiębiorczość, zrównoważony rozwój i produkcja dla studentów PWSZ w Koninie SEMINARIUM PODSUMOWUJĄCE WARSZTATY Prezentacja podręcznika 8 grudnia.
Norwegian Higher Education Structure Inge Øystein Moen Gjøvik University College Projekt współfinansowany ze środków funduszy norweskich i krajowych 1.
A socially responsible university - an attempt to approach the system Uniwersytet społecznie odpowiedzialny – próba ujęcia systemowego Krzysztof Leja Faculty.
MAŁOPOLSKIE CENTRUM NAUKI MALOPOLSKA SCIENCE CENTER.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Internet security risk management Prof. Artis Teilans, Aleksandrs Larionovs.
ŁÓDŹ CITY CENTRE REVIVAL PROGRAMME in the framework of sustainable development Bartłomiej Kacper Przybylski General Sociology Department Institute of Sociology.
Metody Analizy Danych Doświadczalnych Wykład 9 ”Estymacja parametryczna”
Jacek Zaucha członek Grupy SOG. 2 Interreg III B – BSR.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
1 High Speed Rail for Central Europe? Tomeš, Z. – Jandová, M. – Seidenglanz, D. INSTITUTE FOR TRANSPORT ECONOMICS, GEOGRAPHY AND POLICY.
INFORMACJA NAUKOWA JAKO MODEL I WYOBRAŻENIE WIEDZY SCIENTIFIC INFORMATION AS A MODEL AND REPRESENTATION OF SCIENCE Henryk Hollender Lazarski University.
Informatyczne Systemy w Zarządzaniu Tomek Marszał Wyższa Szkoła Informatyki I Umiejętności Zaliczenie przedmiotu Studia niestacjonarne.
VIRTUAL REALITY LABORATORY Andrzej Grabowski
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Forest fire protection
European Insolvency Regulation
Precarious work in the awareness and experience of Polish, Czech and Slovak academic youth from selected seats of learning mgr Piotr Czakon.
Alpha School of English
Przygoda lekarzy z komputerem czyli Elektroniczna Dokumentacja Medyczna
A prototype of distributed modelling environment
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
SP 28 LUBLIN, POLAND School Education Staff Mobillity-Operational Programme Knowledge Education Development Project name: OPENING MINDS- TOGETHER IN EUROPE
PROGRESS ON MONITORING OF SMART SPECIALISATION IN WARMIA-MAZURY REGION, POLAND July 2017, Barcelona.
Internationalisation at the University of Warsaw
POLSKA IZBA GOSPODARCZA ZAAWANSOWANYCH TECHNOLOGII
How to promote non violent parenting through positive parenting programmes - thougths from Poland Ewa Jarosz, Renata Szredzińska Tallin, 18 April 2018.
Zaproszenie na seminarium „OECD Economic Survey on Poland 2016”
INERNATIONAL LOGISTICS
Uniwersyteccy Edukatorzy dla Zrównoważonego Rozwoju
European Insolvency Regulation
Mariusz Dybał - Portfel akcyjny PTEbnmbnmbn mbn,bm,b
POWERVET PL01-KA „Wiedza w szkole, praktyka w firmie – europejski model wysokich kompetencji w zawodach nowoczesnych technologii” „Knowledge.
Sport in Bydgoszcz There are many clubs in Bydgoszcz where people practise various sports, e.g. athletics, rowing, speedway, basketball, volleyball and.
Combining chemical and biological methods for integrated environmental assessment The safety and quality of environment (living space, human and animal.
Zapis prezentacji:

Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych Sustainable development as a task for educational system

Structure of the presentation: 1) Education for sustainable development (ESD) in documents and planning 2) ESD: concepts, goals and methods; 3) Problems with the implementation of ESD; 4) Urgent and new challenges for ESD. Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

ESD in i nternational documents: Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych Agenda 21 (1992); UN Economic and Social Council Strategy for ESD (2005), undersigned by ministers of environment and education European Strategy for Sustainable Development – European Council (2006); European strategy for smart, sustainable and inclusive growth - EUROPA 2020 – European Commission (2010). UN Decade of Education for Sustainable Development ( ) (UNESCO).

ESD in Polish documents: Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej (MŚ 2001); Strategia Rozwoju Kraju 2020; Strategia zrównoważonego rozwoju wsi, rolnictwa i rybactwa na lata ; Strategia Edukacji Ekologicznej NFOŚiGW na lata z perspektywą do roku 2020; Długookresowa Strategia Rozwoju Kraju – Polska Trzecia fala nowoczesności; Strategia Bezpieczeństwo Energetyczne i Środowisko – perspektywa do 2020 roku. Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

ESD: Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

Implementation of ESD – research results

Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych Implementation of ESD – research results

Although it has general pedagogical significance, deep learning is particularly crucial in the case of sustainability education, where holistic insight and an ability to organise and structure disparate types of information into a coherent whole is central to the whole exercise. (…) Several factors are thought to influence deep learning strategies. Most importantly, deep learning is dependent on a student’s level of engagement with the topic. Deep learning is internally motivated and is associated with an intention to understand, rather than to simply pass an assessment task. Thus, a priority for educators must be to provide an environment where students develop a strong personal interest in sustainability issues (Warburton 2003, 45-46) Deep learning:

Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych Deep learning is internally motivated and is associated with an intention to understand, rather than to simply pass an assessment task. Thus, a priority for educators must be to provide an environment where students develop a strong personal interest in sustainability issues (Warburton 2003, 45-46)

Problems with ESD in Polish school system: Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych Lack of elements of ESD in the curricula of obligatory subjects: Knowledge on society, Basics of entrepreneurship, Economy in practice; Lack of integration within natural sciences curricula; Lack of courses in communication skills, group work, interpersonal communication, communication skills; Lack of interdisciplinarity in curricula; Lack of ethical and moral issues concerning consumption, science, reseach and cultural diversity in curricula; Lack of ICT/ project-based education and weak mathematical skills (Poziomek, Ostrowska, 2014).

Implementation of ESD One important factor hindering further development is the traditional silo approach that has dominated higher education teaching and research for a long time. Sustainability requires interdisciplinary approaches to problem solution and, therefore, requires a new set of tools, and a strong interdisciplinary team working on projects (Aktas, 2015, p. 365). Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

Implementation of ESD One important factor hindering further development is the traditional silo approach that has dominated higher education teaching and research for a long time. Sustainability requires interdisciplinary approaches to problem solution and, therefore, requires a new set of tools, and a strong interdisciplinary team working on projects (Aktas, 2015, p. 365). -Lack of inter- and multidisciplinarity in both teaching and research; -Concentration on teaching and not creating attitudes through engaging and active involvement in practical actions; -The best results always comes from the curricula combining theoretical knowledge with practical skills and active problem- based approach in educational processes; -Triple helix concept is under-used – lack of cooperation between academia, entrepreneurs and governing bodies on a local level -Particularly on the lower-than-tertiary level – concentration on a narrow, purely ecological understanding of sustainable development. Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

Key challenges: Political and cultural wars getting more tense Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

Key challenges: Political and cultural wars getting more tense Tabloidization and infantilization of media and information (meme wars) Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

Key challenges: Political and cultural wars getting more tense Tabloidization and infantilization of media and information (meme wars) Education for conscious and critical citizenship and critical approach to media content Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

Key challenges: Political and cultural wars getting more tense Tabloidization and infantilization of media and information (meme wars) Education for conscious and critical citizenship and critical approach to media content Criticism towards the media from elites & demand for quality content Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych

THANKS! Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu kształcenia w zakresie nowoczesnych metod pomiaru, ewaluacji i prognozowania jakości życia jest finansowany ze środków norweskich i środków krajowych