Matura 2011 Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH MATURA 2010, a ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH MATURA 2010, a Oto wyniki egzaminu maturalnego z matematyki dwóch ostatnich roczników w odniesieniu do wyników w woj. śląskim. ZdawalnośćWojewództwoSzkoła Maturzyści %78% Maturzyści %65%
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH Czy w tym roku szkolnym możemy liczyć na podobne wyniki ?
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH Dane statystyczne, które zostaną zaprezentowane pokazują, że będzie to trudne. 1. Poziom opanowania tego przedmiotu przez uczniów rozpoczynających edukację w naszej szkole z roku na rok jest coraz niższy. na rok jest coraz niższy.
Porównanie wyników średnich ocen z matematyki na podstawie dokumentów z rekrutacji Matura ,62,42,82,7 Matura ,82,4 Matura ,62,32,5 Matura ,92,782,642,67 Matura ,282,332,392,06 Matura ,282,382,392,07
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH Z zestawienia ( tabelka i wykres) widać, że obecne klasy czwarte technikum ( rok przyjęcia do szkoły 2008/09) Z zestawienia ( tabelka i wykres) widać, że obecne klasy czwarte technikum ( rok przyjęcia do szkoły 2008/09) to rocznik, którego wyniki gimnazjalne porównywalne są z wynikami rocznika poprzedniego, ale niższe od wyników roczników poprzednich. to rocznik, którego wyniki gimnazjalne porównywalne są z wynikami rocznika poprzedniego, ale niższe od wyników roczników poprzednich. Tak niskie wyniki już na wstępie dowodzą, że nasi uczniowie opuszczając gimnazjum mieli spore problemy z podstawowymi działaniami na liczbach, procentami, nie mówiąc już o przeprowadzaniu prostych rozumowań czy argumentacji. Tak niskie wyniki już na wstępie dowodzą, że nasi uczniowie opuszczając gimnazjum mieli spore problemy z podstawowymi działaniami na liczbach, procentami, nie mówiąc już o przeprowadzaniu prostych rozumowań czy argumentacji.
Oto lista zadań podjętych przez szkołę, aby dobrze przygotować uczniów do egzaminu maturalnego z matematyki: 1. Dołożenie dodatkowej godziny matematyki ( z godzin dyrektorskich) do planów lekcyjnych. 2. Udział w próbnych maturach, warsztatach, Salonie Maturzystów. 3. Prowadzenie obowiązkowych konsultacji, na których uczymy strategii rozwiązywania zadań testowych. 4. Praca na lekcjach powtórzeniowych pod kątem rozwiązywania zadań testowych i zadań krótkiej odpowiedzi. 5. Bieżące informowanie wychowawców i rodziców o postępach w nauce. Wykorzystanie poczty elektronicznej do ścisłego, bieżącego kontaktu z uczniem. 6. Wykorzystanie poczty elektronicznej do ścisłego, bieżącego kontaktu z uczniem. MATURA 2012 MATURA 2012
Salon Maturzystów 2011 Dnia 8 września 2011 r. kl. IV BDT uczestniczyła w Salonie Maturzystów 2011, na którym miała okazje zapoznać się z ofertą edukacyjną uczelni wyższych, jak również brała udział w spotkaniach dotyczących przygotowaniu do matury 2012.
…….czekamy na warsztaty z języka polskiego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH Terminy konsultacji: Terminy konsultacji: IV AT – poniedziałek godz IV BDT – poniedziałek godz lub wtorek godz lub wtorek godz IV CT- poniedziałek godz Sukces na maturze zależy jednak od samych uczniów, dlatego ….. Zachęcamy maturzystów do samodzielnej, systematycznej pracy w domu!
Podsumowanie Podsumowanie Rok szkolny 2011/2012 Matematyka jako jeden z trzech obowiązkowych przedmiotów zdawanych na egzaminie maturalnym. Czas trwania egzaminu 170 min. Maksymalna liczba punktów: 50. Warunkiem zdania egzaminu jest uzyskanie 30% punków za rozwiązanie zadań z arkusza. Na egzaminie można korzystać z kalkulatora prostego i zestawu wzorów dopuszczonych jako pomoce przez CKE.
WYKORZYSTANA LITERATURA ORAZ STRONY INTERNETOWE. 1. Informator o egzaminie maturalnym z matematyku od 2010 roku. 2.Prezentacja multimedialna o maturze z matematyki ( autor: Piotr Ludwikowski) www. oke.krakow.pl