SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 3.1 RPO WP 2014-2020 Gdańsk, 11.02.2016 r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Advertisements

1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Poddziałanie 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: A.1 -zamknięty Alokacja: ,00.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
1 Projekty PUP RPO WKP nabór w 2016 r..
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Maj 2016 r. CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 5.3. OPIEKA NAD DZIEĆMI DO LAT 3 RPO WP na lata Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Kryteria wyboru projektów i oceny wniosków dla konkursów w ramach Poddziałania oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA 3.1 RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Gdańsk, r. Typy operacji i kryteria wyboru projektów- konkurs w ramach Poddziałania Oś Priorytetowa 6 Regionalnego Programu Operacyjnego.
Działanie 2.3 Rozwój kompetencji i umiejętności osób dorosłych Poddziałania oraz (1 typ) Olsztyn, 7 grudnia 2015 r. 1.
Główne założenia konkursu w ramach Działania Podmioty Ekonomii Społecznej Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Zatrudnianie nauczycieli
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Spotkanie informacyjne
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Wskaźniki.
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
Projekty zrealizowane w ZS1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 3.1 RPO WP
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Zapis prezentacji:

SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 3.1 RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata

PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE OŚ PRIORYTETOWA 3 EDUKACJA Działanie 3.1 Edukacja przedszkolna  Alokacja: ,00 PLN  Maksymalny poziom dofinansowania projektu wynosi 85% wydatków kwalifikowalnych projektu  Wymagany wkład własny beneficjenta do projektu wynosi 15% wydatków kwalifikowalnych projektu  Minimalna wartość projektu wynosi PLN 2

3 PODSTAWOWE INFORMACJE O KONKURSIE Ogłoszenie konkursu – r. Rozpoczęcie naboru – r. Zakończenie naboru – r.

TYPY BENEFICJENTÓW Wnioskodawcą może być organ prowadzący ośrodek wychowania przedszkolnego (OWP) albo podmiot, który przed dniem podpisania umowy o dofinansowanie projektu uzyska wpis do ewidencji prowadzonej przez właściwą jednostkę samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 82 ust. 1 ustawy o systemie oświaty. Beneficjentem jest organ prowadzący ośrodek wychowania przedszkolnego. Organ prowadzący – jednostka samorządu terytorialnego, inna osoba prawna lub fizyczna odpowiedzialna za działalność OWP. Wnioskodawca składa jeden wniosek o dofinansowanie w ramach konkursu jednak może występować jako partner w innym projekcie/projektach, złożonym w tym konkursie, jednakże wyłącznie w zakresie realizacji działań wspierających (bez możliwości objęcia wsparciem OWP, dla których jest organem prowadzącym). Powyższy warunek nie dotyczy projektów realizowanych w partnerstwie jednostek samorządu terytorialnego. 4

5 PODMIOT REALIZUJĄCY PROJEKT Podmiot, powiązany z Wnioskodawcą organizacyjnie, któremu została powierzona realizacja projektu, tj. m.in. zarządzanie projektem, w tym jego rozliczanie. Podmiot wskazany w WND – sekcja B.4 oraz sekcji H – Zarządzanie projektem. Przykładowo gdy Wnioskodawcą jest jednostka samorządu terytorialnego to podmiotem realizującym projekt może być jednostka organizacyjnie powiązana, nieposiadająca osobowości prawnej np. OWP, zespół ekonomiczno-administracyjny szkół, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy itp. Wnioskodawca może wskazać tylko jedną jednostkę organizacyjną powiązaną z nim, która będzie pełniła rolę/funkcję podmiotu realizującego projekt.

6 PODMIOT UPOWAŻNIONY DO PONOSZENIA WYDATKÓW KTO MOŻE PONOSIĆ WYDATKI W PROJEKCIE? -Wnioskodawca, -Partner/Partnerzy, -podmiot realizujący projekt, -jednostki organizacyjne Wnioskodawcy i Partnera nieposiadające osobowości prawnej np. OWP, które w ramach projektu wykonują zadania merytoryczne i ponoszą związane z nimi wydatki np.: na wynagrodzenia dla nauczycieli, dokonywanie zakupów itp. pod warunkiem wskazania ich we wniosku o dofinansowanie realizacji projektu – sekcja H

7 1)Projekty ukierunkowane na tworzenie trwałych miejsc wychowania przedszkolnego (w tym przedszkoli przyzakładowych, integracyjnych i specjalnych oraz innych form wychowania przedszkolnego), realizowane w oparciu o diagnozę bieżących i prognozowanych potrzeb, w szczególności poprzez: dostosowanie lub adaptację (prace remontowo–wykończeniowe) budynków i pomieszczeń, modernizację istniejącej bazy przedszkolnej, zakup i montaż wyposażenia/doposażenia, zakup pomocy dydaktycznych, bieżące funkcjonowanie nowego miejsca wychowania przedszkolnego przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy, wsparcie towarzyszące w postaci pracy środowiskowej z opiekunami prawnymi dzieci, przy zaangażowaniu instytucji pomocy i integracji społecznej na rzecz podnoszenia świadomości w zakresie wpływu edukacji przedszkolnej na rozwój dziecka. TYP PROJEKTU

8 2) Projekty ukierunkowane na podniesienie jakości usług świadczonych w ośrodkach wychowania przedszkolnego, realizowane w oparciu o diagnozę potrzeb, zgodnie z regionalnymi ramami kompleksowego wspomagania przedszkoli, wyłącznie jako uzupełnienie działań dotyczących tworzenia trwałych miejsc wychowania przedszkolnego (pkt 1), w szczególności poprzez: a) rozszerzenie oferty ośrodków wychowania przedszkolnego o dodatkowe zajęcia zwiększające szanse edukacyjne dzieci, obejmujące m.in.: zajęcia edukacyjne rozwijające kompetencje kluczowe niezbędne na rynku pracy oraz postawy i umiejętności (kreatywność, innowacyjność oraz praca zespołowa), zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze (zajęcia specjalistyczne np.: logopedyczne, terapeutyczne, psychologiczne, gimnastyka korekcyjna). b) doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie prowadzenia zajęć, o których mowa w pkt a), wyłącznie jako uzupełnienie działań dotyczących rozszerzenia oferty ośrodków wychowania przedszkolnego, obejmujące m.in.: kursy i szkolenia, studia podyplomowe, sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli, współpracę ze specjalistycznymi ośrodkami. TYP PROJEKTU

GRUPA DOCELOWA Wsparcie skierowane jest do: Wsparcie skierowane jest do:  dzieci w wieku przedszkolnym,  nauczycieli,  opiekunów prawnych dzieci. 9

10 STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA W ZAKRESIE DZIAŁANIA 3.1 STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA W ZAKRESIE DZIAŁANIA 3.1 uwzględniają regionalne ramy kompleksowego wspomagania ośrodków wychowania przedszkolnego. Wnioskodawca zobligowany jest do opracowania projektu w oparciu o zasady, warunki i elementy wymienione w Standardach. Oświadczenie wnioskodawcy o realizacji projektu zgodnie ze standardami wsparcia określonymi w regulaminie konkursu - generowane jest w aplikacji GWA. STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA

11 STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA – DIAGNOZA Projekt realizowany w jest w oparciu o diagnozę potrzeb OWP, która może być złożona z 2 części: 1) diagnoza dot. faktycznego oraz prognozowanego zapotrzebowania na usługi edukacji przedszkolnej na terenie gminy w perspektywie 3-letniej, z uwzględnieniem odniesienia do istniejących miejsc przedszkolnych – obligatoryjnie, 2) diagnoza, dotycząca działań ukierunkowanych na podnoszenie jakości – jako uzupełnienie ww. diagnozy – fakultatywnie.

STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA – DIAGNOZA w zakresie projektów ukierunkowanych na tworzenie trwałych miejsc wychowania przedszkolnego 12 Diagnoza Diagnoza obejmuje faktyczne oraz prognozowane zapotrzebowanie na usługi edukacji przedszkolnej na terenie gminy w perspektywie 3-letniej, z uwzględnieniem odniesienia do istniejących miejsc przedszkolnych, tj:  faktyczne oraz prognozowane zapotrzebowanie na usługi edukacji przedszkolnej na terenie gminy w perspektywie 3-letniej, z uwzględnieniem odniesienia do istniejących miejsc przedszkolnych;  potrzeby OWP dotyczące dostosowania i wyposażenia pomieszczeń w odniesieniu do nowo utworzonych miejsc wychowania przedszkolnego;  potrzeby OWP dotyczące dostosowania i wyposażenia pomieszczeń OWP w zakresie potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami;  analiza założeń polityki danego organu prowadzącego w obszarze wychowania przedszkolnego, przy czym analiza powinna odnosić się do dokumentów strategicznych przyjętych na poziomie lokalnym (np. lokalnych strategii oświatowych lub strategii rozwoju danego organu prowadzącego) oraz dokumentów strategicznych przyjętych na poziomie regionalnym, w tym Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 i Regionalnego Programu Strategicznego w zakresie aktywności zawodowej i społecznej „Aktywni Pomorzanie”.

STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA – DIAGNOZA w zakresie projektów ukierunkowanych podnoszenie jakości edukacji przedszkolnej (uzupełnienie diagnozy) 13 Diagnoza potrzeb Diagnoza potrzeb będąca uzupełnieniem diagnozy sporządzanej w zakresie upowszechniania edukacji przedszkolnej obejmująca następujące etapy: etap I (przygotowany i przeprowadzany przez dany OWP), tj.: analiza sytuacji każdego OWP, planowanego do objęcia wsparciem w projekcie, podlegającego pod dany organ prowadzący, służąca identyfikacji zarówno problemów, jak i potencjałów tych OWP, obejmująca m.in. potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci, potrzeby nauczycieli w zakresie doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych, potrzeby OWP w zakresie wyposażenia; etap II (przygotowany i przeprowadzany przez organ prowadzący OWP), tj.: analiza dotycząca zakresu planowanego wparcia: -ustalenie hierarchii potrzeb - określenie zakresu planowanego wsparcia

STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA - DIAGNOZA 14 Diagnoza Diagnoza nie jest finansowana ze środków RPO WP , stanowi jednak konieczny warunek zaplanowania działań w projektach. Wniosek o dofinansowanie realizacji projektu zawiera:  deklarację realizacji działań w projekcie w oparciu o wyniki przedmiotowej diagnozy,  wnioski z diagnozy, z przywołaniem danych wynikających z diagnozy oraz źródeł ich pozyskania,  konkluzje z analizy I etapu przeprowadzonej we wszystkich OWP ze szczególnym uwzględnieniem tych OWP, które zaplanowano do objęcia wsparciem w ramach projektu. We wniosku o dofinansowanie należy uzasadnić wybór OWP planowanych do objęcia wsparciem w ramach projektu. Diagnozę zatwierdza organ prowadzący OWP np. w formie uchwały organu stanowiącego jst, zarządzenia organu wykonawczego jst, oświadczenia złożonego w innej formie przez osoby posiadające pełnomocnictwo do reprezentowania organu prowadzącego w czynnościach związanych z realizacją projektu. Organ prowadzący na wezwanie Instytucji Zarządzającej jest zobowiązany do udostępnienia diagnozy w formie pisemnej.

15 STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA- KOMPETENCJE KLUCZOWE Kompetencje kluczowe niezbędne na rynku pracy Kompetencje kluczowe niezbędne na rynku pracy - kompetencje, których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej i zatrudnienia, do których zalicza się: porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne, inicjatywność i przedsiębiorczość.

WSKAŹNIKI 16  Liczba miejsc wychowania przedszkolnego dofinansowanych w Programie (wskaźnik obligatoryjny)  Liczba dzieci objętych w ramach programu dodatkowymi zajęciami zwiększającymi ich szanse edukacyjne w edukacji przedszkolnej,  Liczba nauczycieli objętych wsparciem w Programie, WSKAŹNIKI PRODUKTU

WSKAŹNIKI 17  Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu Programu, WSKAŹNIKI REZULTATU BEZPOŚREDNIEGO

WSKAŹNIKI 18  Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,  Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych,  Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami. Należy we wniosku o dofinansowanie przy każdym z powyższych wskaźników uwzględnić jego wartość, również w przypadku niewystąpienia danego wskaźnika (wartość „0”). WSKAŹNIKI HORYZONTALNE

19 KWALIFIKACJE I KOMPETENCJE Spodziewanym efektem realizacji projektów, w przypadku objęcia wsparciem nauczycieli (projekty ukierunkowane na podniesienie jakości usług świadczonych w OWP) jest uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji przez nauczycieli objętych wsparciem w ramach projektu (90% członków tej grupy). Kwalifikację należy rozumieć jako określony zestaw efektów uczenia się (kompetencji), których osiągnięcie zostało formalnie potwierdzone przez upoważnioną do tego instytucję zgodnie z ustalonymi standardami. Nadanie kwalifikacji następuje w wyniku walidacji i certyfikacji.

20 KWALIFIKACJE I KOMPETENCJE Fakt nabycia kompetencji zgodnie z Wytycznymi w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata będzie weryfikowany w ramach następujących etapów: Zakres ETAP I – Zakres – zdefiniowanie w ramach wniosku o dofinansowanie grupy docelowej do objęcia wsparciem oraz wybranie obszaru interwencji EFS, który będzie poddany ocenie (Sekcja C4 (grupa docelowa) WND), Wzorzec ETAP II – Wzorzec – zdefiniowanie we wniosku o dofinansowanie standardu wymagań, tj. efektów uczenia się, które osiągną uczestnicy w wyniku przeprowadzonych działań projektowych, (Sekcja E1 (zakres zadań) WND), Ocena ETAP III – Ocena – przeprowadzenie weryfikacji powyższych efektów na podstawie opracowanych kryteriów oceny po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie (Sekcja E1 (zakres zadań) WND), Porównanie ETAP IV – Porównanie – porównanie uzyskanych wyników etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami (określonymi na etapie II efektami uczenia się) po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie (Sekcja E1 (zakres zadań) WND).

Organ prowadzący OWP jest zobligowany do zapewnienia trwałości utworzonych w ramach projektu miejsc wychowania przedszkolnego przez okres: 1)minimum dwóch lat od daty zakończenia realizacji projektu, określonej w umowie o dofinansowanie realizacji projektu – obligatoryjnie 2)co najmniej odpowiadający okresowi realizacji projektu – kryterium fakultatywne Trwałość - instytucjonalna gotowość OWP do świadczenia usług przedszkolnych w ramach utworzonych w projekcie miejsc wychowania przedszkolnego. 21 TRWAŁOŚĆ

Dziękuję za uwagę.