Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
INTERBLOK Łukasz Słoniowski Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt Innowacyjny w ramach.
MANDALA.
Lekcja fizyki Równia pochyła.
Opracowanie wyników pomiarów
Jakie jest pole kwadratu?
ocenianie, które pomaga się uczyć
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
„DAJCIE MI PUNKT OPARCIA, A DŹWIGNĘ ŚWIAT” - Archimedes
Ocenianie Kształtujące
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Jak uczyć się skutecznie?
MS Excel - wspomaganie decyzji
siła cz.II W części II prezentacji: o sile ciężkości
Lekcja fizyki: W poszukiwaniu maszyn prostych
Maszyny proste.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Siły, zasady dynamiki Newtona
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Metody numeryczne szukanie pierwiastka metodą bisekcji
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Zadanie na dobry początek *. Pytanie kluczowe: Czy łatwiej wbić gwóźdź za pomocą lekkiego czy ciężkiego młotka w deskę dębową? *
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Temat lekcji: Praca w polu grawitacyjnym
RUCH W prezentacji znajdziesz: podział ruchów (slajdy 3 – 7)
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Co to jest spacer edukacyjny?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Paragraf 1.5 Sporządzamy wykresy.
Paragraf 1.4 Pomiar ciśnienia.
Paragraf 1.3 Gęstość substancji.
Opracowała: Sylwia Wieczór
1. Nauczyciele i uczniowie nie korzystają z telefonów komórkowych na lekcji.
Paragraf 1.2 Siła ciężkości Co to jest nanosekunda?
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Zadania tekstowe z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Budowa fizyczna i chemiczna kości.
Wielkości fizyczne, które mierzysz na co dzień
Energia Maszyny proste..
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zdobądź zamek Króla Maszyn prostych. 1.
Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.
WAŻENIE TORNISTRÓW 2016.
1.
Czy za pomocą dźwigni dwustronnej można wyznaczyć masę ciała ?
Waga mierząca masę piórka:
Konkurs z fizyki „Fizyka da się lubić”
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
Wyznaczanie indukcji magnetycznej
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia wagi? 1

Zadanie na dobry początek Masa Ani wynosi 50 kg. Jaką masę powinna mieć Monika, aby huśtawka była w równowadze? Przyjmij, że r 1 = 2,4 m, a r 2 = 3 m. Zapisz obliczenia.

Cele lekcji w języku ucznia: nauczysz się wyznaczać masę przedmiotu codziennego użytku bez wykorzystania wagi; dowiesz się, jakie jest praktyczne zastosowanie dźwigni dwustronnej. 3

Kryteria sukcesu dla ucznia / NaCoBeZU (Na Co Będziemy Zwracać Uwagę): przeprowadzisz doświadczenie z wykorzystaniem dźwigni dwustronnej; rozwiążesz zadanie rachunkowe; wyszukasz praktyczne zastosowanie dźwigni dwustronnej; zagrasz w grę dydaktyczną zgodnie z jej zasadami; porównasz masę wyznaczoną doświadczalnie z masą wyznaczoną za pomocą wagi. 4

Pytanie kluczowe dla uczniów: Czy bez wykorzystania wagi można dokładnie wyznaczyć masę przedmiotu użytku codziennego? 5

Informacja o tym, co uczniowie już wiedzą z poprzednich lekcji (powiązanie z wcześniejszą wiedzą): Uczniowie: wymieniają rodzaje maszyn prostych w tym dźwignie dwustronną; wyjaśniają i demonstrują zasadę działania maszyn prostych; znają zasady przekształcania wzorów; potrafią współpracować w grupie. 6

7 Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia wagi?

8 Wyznaczanie masy kubka za pomocą dźwigni dwustronnej. Dane:Rozwiązanie: r 1 = 10 cm r 2 = 11 cm m 2 = 200 g Szukane: m 1 = kubek Odp.: Masa kubka wynosi 220 g.

9 Wyznaczanie masy marchewki za pomocą dźwigni dwustronnej. Dane:Rozwiązanie: r 1 = r 2 = m 2 = Szukane: m 1 =

10 nazwa przedmiotu codziennego użytku odległość r 1 (cm) masa m 1 (g) odległość r 2 (cm) masa m 2 (g) obliczona masa m 2 (g) odczytana z wagi kubek marchewka

11 STAR T META

12 KUBEKMARCHEWKA Wnioski :

13 Masa Ani wynosi 50 kg. Jaką masę powinna mieć Monika, aby huśtawka była w równowadze? Przyjmij, że r 1 = 2,4 m, a r 2 = 3 m. Zapisz obliczenia.

14 Korzystając z dostępnych źródeł internetowych, znajdź praktyczne wykorzystanie dźwigni dwustronnej. Zastosowanie dźwigni dwustronnej zapisz w edytorze tekstu: plik: dzwig.doc (pamiętaj o estetyce zapisu i prawach autorskich) oraz uzupełnij kartę pracy. ZASTOSOWANIE DŹWIGNI DWUSTRONNEJ:

15 Gry dydaktyczne: X A B C D E F G H

Odpowiedz na pytanie kluczowe: Czy bez wykorzystania wagi można dokładnie wyznaczyć masę przedmiotu użytku codziennego? 16

17 A.Za pomocą dźwigni dwustronnej, znanej masy i linijki można wyznaczyć masę i ciężar dowolnego ciała PF B. Dźwignia dwustronna jest w równowadze, jeżeli m 1 r 2 =m 2 r 1. PF ZADANIE NA PODSUMOWANIE Określ, czy poniższe stwierdzenia są prawdą (P), czy fałszem (F): a)PP, b)PF, c)FP, d)FF.

18 Zadanie domowe do lekcji: Zadanie 1. Zapisz zależność pozwalającą wyznaczyć masę korzystając z dźwigni dwuramiennej, ciała o znanej masie i linijki. Zadanie 2. Piotr ma ciężar F 1 = 600 N. Oblicz ciężar Antka, jeśli chłopcy siedzą na huśtawce będącej w równowadze. Przyjmij, że r 1 = 2 m, a r 2 = 3m. Zapisz obliczenia. Zadanie 3. W którym miejscu należy podeprzeć drąg o długości 3m, aby ciężar 600 N zrównoważyć siłą 200 N? Przyjmij, że oba ciała zawieszono na końcach drąga. Sporządź odpowiedni rysunek i zapisz obliczenia. Zadanie 4 dodatkowe (dla chętnych). Wykonaj model dźwigni dwustronnej i przynieś go do szkoły na następną lekcję.

19 Informacja Zwrotna dla wybranej osoby z grupy: Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia wagi? Drugoklasistko! Drugoklasisto! Proszę o napisanie zdania podsumowującego do jednego z przedstawicieli Twojej grupy po dzisiejszej lekcji. Dziękuję za szczerą wypowiedź (imię) ………..…………………………., na dzisiejszej lekcji …………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………

20 Informacja Zwrotna dla nauczyciela: Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia wagi? Drugoklasistko! Drugoklasisto! Proszę o napisanie zdania podsumowującego do nauczyciela fizyki po dzisiejszej lekcji. Dziękuję za szczerą wypowiedź Dowiedziałem się, że / zastanawia mnie fakt, że ……………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………

Izabela Okrzesik – Frąckowiak Izabela Czechowska 21