Budżet miasta Gdańska na rok 2004 Opracowanie Uchwały Nr XIX/553/04 RMG z dn. 24 stycznia 2004.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Budżetu na 2016 rok Gminy Wiązowna
Advertisements

BUD Ż ET SKAR Ż YSKA-KAMIENNEJ NA 2012 ROK Opracowała Magdalena Grzmil.
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
PLANWYKONANIE % WYKONANIA DOCHODY BIEŻĄCE , ,7298,91 DOCHODY MAJĄTKOWE , ,1185,30 RAZEM , ,8397,33.
„Skąd mamy pieniądze i na co je wydajemy?” GMINA PRUSZCZ.
BUDŻET MIASTA KOSZALINA NA 2010 ROK. Budżet Miasta Koszalina na 2010 rok Dochody tys. zł Dochody tys. zł Przychody tys. zł.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
11. KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO WYDZIAŁ KULTURY > WROCŁAW, GRUDZIEŃ 2011 ROK PROJEKT BUDŻETU NA 2012 ROK.
Budżet Miasta Gdańska na rok 2015 Gdańsk, 18 grudnia 2014r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
STAN REALIZACJI PROGRAMU OCHRONY PRZED POWODZIĄ W DORZECZU GÓRNEJ WISŁY I ZAMIERZEŃ NA 2011 ROK.
Dochody JST 2004 – 2012, perspektywa 2013 – 2020 Warszawa, 20 czerwca 2013 Senat RP.
PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ NA LATA oraz BUDŻETU MIASTA NA 2012 ROK.
Projekt budżetu 2003 Prezydent Miasta TYCHY. Projekt budżetu 2003 ogółem Projekt budżetu ogółem Pożyczki, kredyty, obligacje Projekt.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
System wydatków jednostek samorządu terytorialnego.
Składka na ubezpieczenie społeczne System finansowy ubezpieczeń społecznych Podstawy prawa zabezpieczenia społecznego.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA ŁODZI NA ROK PROCEDURA BUDŻETOWA I etap – wyłączna właściwość Prezydenta Miasta od r. – przyjęcie założeń do projektu.
Fundusze unijne Rozplanowanie działań i środków w budżecie.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
UM Gdańsk, Wydział Programów Rozwojowych Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Gdańska na lata – edycja V (projekt)
Dr hab. Henryk Dzwonkowski Profesor UŁ. Działalność finansowa to: gromadzenie dochodów i dokonywanie wydatków Rozróżnienie prawa publicznego i prywatnego.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2016 ROK ORAZ WIELOLETNIEJ PROGNOZY FNANSOWEJ.
Fundusze unijne w Gdańsku – lata Projekty Miasta Gdańska E- Gdańsk5,2 mln zł GPKM ( partner ZKM )200 mln zł „Hewelianum”24 mln zł Ciąg Główny.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY BRUSY ZA 2014 ROK.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
*) WOLNE ŚRODKI jako nadwyżka środków pieniężnych budżetu na koniec 2008 roku, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych Budżet – wykonanie.
CELE WPROWADZENIA INDYWIDUALNEGO WSKAŹNIKA 1. WZÓR OBLICZENIA INDYWIDUALNEGO WSKAŹNIKA SPŁATY ZOBOWIĄZAŃ gdzie poszczególne symbole oznaczają: R -planowaną.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Prezentacja z wykonania budżetu i sprawozdania finansowego za 2015 r. Sesja Rady Gminy Tuszów Narodowy 13 czerwca 2016 roku.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA GDAŃSKA W 2007 ROKU Gdańsk 19.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, czerwiec 2011.
Załącznik Nr 1 do protokołu Nr XLVII/14 sesji Rady Miejskiej w Nowem w dniu 25 czerwca 2014 r. WYKONANIE BUDŻETU GMINY NOWE 2013 Wielkości rzeczywiste.
Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. i Zintegrowany Program Rewitalizacji Pragi na lata
Urząd Gminy Pruszcz ul. Główna 33, Pruszcz tel fax
WYKONANIE BUDŻETU GMINY NOWE za I półrocze 2015 Wielkości rzeczywiste Załącznik Nr 3 do protokołu Nr X/15 sesji Rady Miejskiej w dniu 30 września 2015.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
WOJEWODA KUJAWSKO - POMORSKI REALIZACJA RZĄDOWEGO PROGRAMU –
Załącznik do protokołu Nr XLVIII/14 sesji Rady Miejskiej w Nowem w dniu 24 września 2014 roku WYKONANIE BUDŻETU GMINY NOWE za I półrocze 2014 Wielkości.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2017 ROK PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2017 ROK
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Dochody Gminy Jedlnia–Letnisko
Dochody PUBLICZNE.
Sprawozdanie Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzierżoniowie za 2016 rok
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Gminy Grodków
ZARZĄD POWIATU W RYKACH
RODZAJE PODATKÓW Przygotowała: Magdalena Zawilińska.
BUDŻET GMINY NOWE 2017 Wielkości planowane
Załącznik nr 1 do zarządzenia Wójta WÓJT
2018 Projekt Budżetu Miasta Świnoujście www │ swinoujscie.pl.
Budżet założenia do projektu
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA ŁODZI ZA 2016 R
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Budżet miasta Tychy na 2005 r.
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
PROPOZYCJA ZMIAN OPŁAT
Finansowanie zadań oświatowych
Prawo Finansów Publicznych Sektora Samorządowego Cz. I
Finansowanie zadań oświatowych na przestrzeni lat 2008 – 2018
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Środki przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na dział: pomoc społeczna i rodzina w latach
Zapis prezentacji:

Budżet miasta Gdańska na rok 2004 Opracowanie Uchwały Nr XIX/553/04 RMG z dn. 24 stycznia 2004

Budżet 2004 – dochody, wydatki i nadwyżka W projekcie budżetu Miasta na rok 2004 zaplanowano nadwyżkę w wysokości 53,2 mln zł. Łączne dochody Miasta (gminy i powiatu) będą wyższe o 200 mln zł tj. o 21 proc, w stosunku do 2003 r. Łączne wydatki Miasta będą wyższe o ponad 117 mln zł tj. O 11,9 proc, w stosunku do 2003 r.

Budżet 2004 – dochody gminy i powiatu Projekt budżetu na rok 2004 zakłada wzrost dochodów powyżej wskaźnika inflacji. Dochody gminy będą wyższe o 24,1 proc. w stosunku do budżetu na 2003 r. Planowany wzrost dochodów powiatu wyniesie 9 proc. w stosunku do 2003 r.

Budżet struktura dochodów Głównymi źródłami dochodów miasta są: udział w podatkach (w tym w podatku CIT i PIT) – – 327,2 mln zł, dochody z mienia komunalnego – – 245,8 mln zł, subwencja z budżetu państwa na cele oświatowe – – 235,8 mln zł. Pozostałe dochody 9% Dochody realizowane przez jednostki i zakłady budżetowe 1% Udziały w podatkach 29% Dochody z mienia komunalnego 21% Subwencje 20% Dotacje na zadania własne 1% Dotacje na zadania zlecone 3% Wpływy z podatków i opłat lokalnych 16%

Budżet 2004 – wpływy z podatków Wpływy do budżetu Miasta z tytułu udziału w podatkach (w tym w podatku PIT i CIT) wzrosną z 224,7 mln zł w 2003 r. do 327,2 mln zł w 2004 r. Najważniejszym źródłem przychodów z podatków pozostaje w 2004 roku podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT), który wzrośnie ze 176,1 mln zł w 2003 r. do 275,7 mln zł w 2004 r. podatek dochodowy od osób fizycznych 85% wpływy z opłaty skarbowej 2% podatek od czynności cywilno- prawnych 5% podatek dochodowy od osób prawnych 6% podatek od spadków i darowizn 1% karta podatkowa 1%

Budżet 2004 – podatki i opłaty lokalne Planowane wpływy z tytułu podatków i opłat lokalnych wzrosną z 179,5 mln zł w 2003 r. do 182,5 mln zł w 2004 r. Najważniejszym źródłem przychodów z podatków lokalnych pozostaje podatek od nieruchomości, który wzrośnie ze 171,2 mln zł w 2003 r. do 174,2 mln zł w 2004 r. Podatek od nieruchomoœci 95% Wpływy z opłaty targowej 1% Podatek od środków transportowych 3% Pozostałe 1%

Budżet 2004 – dochody z mienia komunalnego Dochody z mienia komunalnego wzrosną ze 147,9 mln zł w 2003 r. do 245,8 mln zł w 2004 r. Miasto największy udział w dochodach z mienia komunalnego osiągnie w 2004 r. z tytułu wypłaconych dywidend i zbycia praw majątkowych - 139,1 mln zł. W kwocie tej zawierają się dochody ze sprzedaży udziałów w GPEC. sprzedaż wyrobów i składników majątkowych 15% zarząd i użytkowanie nieruchomości 6% pozostałe 1% dywidendy i zbycie praw majątkowych 57% najem i dzierżawa mienia 21%

Budżet 2004 – wydatki gminy i powiatu Projekt budżetu na rok 2004 zakłada wzrost wydatków powyżej wskaźnika inflacji. Wydatki przewidziane w budżecie miasta są wyższe o 15,2 proc. w stosunku do wydatków budżetu z 2003 roku

Budżet 2004 – struktura wydatków W planowanych na 2004 rok wydatkach Miasta dominujący udział będą miały: oświata i edukacyjna opieka wychowawcza – 431 mln zł, oraz transport i łączność – 192,8 mln zł Oświata i edukacyjna opieka wychowawcza; 430,9 Ochrona zdrowia; 13,9 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego; 31,2 Transport i łączność; 192,8 Administracja publiczna; 73,2 Pomoc społeczna i zadania związane z polityką społeczną; 91,7 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska; 71,7 Gospodarka mieszkaniowa; 48,4 Rolnictwo i łowiectwo; 32,7 Obsługa długu publicznego; 29,1 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa; 26,2 Kultura fizyczna i sport; 11,7 Pozostałe wydatki; 50,2

Budżet 2004 – wydatki na oświatę Wydatki na oświatę i opiekę wychowawczą w planowanym na 2004 rok budżecie miasta wzrosną z 402,9 mln zł w 2003 r. do 431 mln zł. Miasto otrzyma 235,8 mln zł subwencji oświatowej z budżetu centralnego. Wzrost wydatków na oświatę finansowany jest przede wszystkim ze środków własnych Miasta. 230,6 172,3 235,8 195,2 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% subwencja oświatowawydatki z budżetu gminy Zaplanowane nakłady z budżetu miasta wzrastają w porównaniu z 2003 r. o 13,2 proc., podczas gdy subwencja wzrasta tylko o 2,2 proc.

Budżet 2004 – wydatki inwestycyjne Na inwestycje finansowane z budżetu Miasta zaplanowano na rok 2004 kwotę 117,9 mln zł. Kwota ta obejmuje nakłady na zadania inwestycyjne oraz pozostałe wydatki majątkowe. Wydatki inwestycyjne zapisane w projekcie budżetu zostały zawarte w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym na lata uchwalonym przez Radę Miasta Gdańska w listopadzie 2003 roku. Łączne nakłady na inwestycje planowane w ramach WPI na 2004 r. wynoszą 181,3 mln zł. dotacje i subwencje 6,7 mln zł Źródła pozabudżetowe 29 mln zł dotacje z UE 27,6 mln zł środki własne budżetu 117,9 mln zł

Budżet 2004 – największe inwestycje Nakłady własne (mln zł) Łączne nakłady (mln zł) Planowana inwestycja 1,6 ulica Wodnika w Gdańsku Osowej 2,0 System Informacji Miejskiej 2,0 termomodernizacje w obiektach oświatowych 2,0 przebudowa ulicy Spacerowej 2,3 budowa budynków os. Zielone Wzgórze (TBS Motława) 3,011,8 rozbudowa ulicy Słowackiego 3,413,8 budowa drugiej nitki kolektora tłocznego od przepompowni Ołowianka do Oczyszczalni Wschód 3,5 remonty torowisk 3,79,4 Hala Sportowo - Widowiskowa 4,1 6,2 ścieżki rowerowe 7,213,9 budowa trasy W-Z 8,0 Przebudowa skrzyżowania ulic: Grunwaldzkiej, Dmowskiego, Partyzantów, Jaśkowej Doliny i Konopnickiej

Budżet 2004 – największe inwestycje (c.d.) Nakłady własne (mln zł) Planowana inwestycja 1,8 rewitalizacja Głównego Miasta 1,0 program Hewelianum 1,0 rewaloryzacja Twierdzy Wisłoujście 1,2 budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego nr 9, Gdańsk - osiedle Jeleniogórska 1,3 rewaloryzacja Parku Kuźniczki w Gdańsku- Wrzeszczu. 1,4 schronisko dla bezdomnych zwierząt 1,6 przedszkole w Jasieniu Największe zadania inwestycyjne zapisane w budżecie Miasta na rok 2004 pochłoną 85,8 mln zł. Udział własny miasta w ich realizacji wyniesie 52,1 mln zł. Łączne nakłady (mln zł)