Pułapki w sklepach czyli krótki zakupowy przewodnik.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zakupy.
Advertisements

PODSTĘPNA WALKA O KLIENTA CZYLI ATAK NA NASZE ZMYSŁY.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
ZESPÓŁ CECH UMOŻLIWIAJĄCY OSIĄGANIE ZYSKU Nie ryzykujesz zgubieniem pieniędzy Będziesz miał czas przemyśleć zakup Nie będziesz kupował pod wpływem.
Zanim zdecydujesz się coś kupić, pomyśl, czy naprawdę tego potrzebujesz Prezentację wykonał: Kamil Chmura II a.
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Poznaniu. W SKLEPIE JESTEŚMY KONSUMENTAMI i to… Z LICZNYMI PRAWAMI.
Na co oszczędzamy? rower studia waciki gitarę komputer wycieczki
Zostań detektywem reklamy
JAK JA MOGĘ ZAPOBIEC WYTWARZANIU NIEPOTRZEBNYCH ODPADÓW?
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
CECHY DOBREGO SPRZEDAWCY
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
Udowodnijmy prawdziwość hasła: W jaki sposób mogę oszczędzić na zakupach?
Sztuka sprzedawania.
Etykiety Energetyczne jako narzędzie marketingowe: Etykiety energetyczne jako elementy marketingu-mix: - Cena – choć ceny urządzeń z najwyższej klasy są
Prezentują:.
Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej
Zadowolony Klient to zysk dla firmy
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Obsługa Klienta – sprzedaż soczewek kontaktowych i artykułów z grupy – pozostałe. Czyli sprzedaż przypisana do Klienta i sprzedaż bezimienna (detaliczna).
MATEMATEKA W ŻYCIU coDzIENNYm
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
„Matematyka w naszym życiu”
Prezentacja Zając Martyna
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
WITAJCIE! Zabieramy Was w podróże z Orzełkiem i Reszką.
1 Ludzie lepiej wykształceni stawiają na jakość, oryginalność i markę Dla ludzi najlepiej wykształconych wysoka jakość towaru jest ważniejsza niż jego.
JAK SKUTECZNIE FORMUŁOWAĆ OFERTY?
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Polichno lutego Ocena współpracy w zakresie handlowym marketingowym i operacyjnym Analiza grupy Propozycje zmian w celu zwiększenia wartości.
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
W tej szkole są najlepsze śniadania! Uczniowie klasy 3D Szkoły Podstawowej w Starych Babicach Mam ochotę na coś dobrego, a ty?
© Vattenfall AB 1 SER to metafora wszystkiego, czego pożądamy w życiu: -zdrowia, - dobrej pracy, - rodziny, - przyjaciół, - majątku, etc. Każdy ma własne.
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Mleczna droga na kawę… Kup Milkyway’a i ciesz się małą czarną w cenie 5 zł w lokalach Starbucks (za okazaniem paragonu).
Propozycja cross-promocji – batonik Milky Way z kawą Tchibo
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Obraz © 2006 Robert Dinkelacker Family Luty 2008 r. Istota działań komercyjnych w regionie EMEA Partnerzy HP – uproszczenie procesu.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
TECHNIK HANDLOWIEC.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
SKLEP DETEKTYWISTYCZNY „LUPA”. Polityka działalności sklepu:  Tylko markowe produkty  Aby mieć pewność, że sprzęt który Państwo kupujecie został zaprojektowany.
Targowiska kiedyś i dziś
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Witam Państwa, na Prezentacji, pt. „Realizacja zamówienia przez klienta” „Realizacja zamówienia.
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Realizacja zamówienia przez sklep Klient złożył zamówienie poprzez komórkę/komputer, więc.
Dietetyka praktyczna w profilaktyce chorób układu krążenia dr n. med. Bogdan Szponar Zakład Dietetyki Klinicznej Uniwersytet Medyczny w Lublinie.
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
TERA. Cel działalności Swoją działalnością chcemy przede wszystkim zwiększyć oryginalność w naszym otoczeniu. W przeciwieństwie do produktów oferowanych.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Marshall Software Bartosz Marszałek Bartosz Milewski Piotr Markowski Krzysztof Leoniak.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Dzięki osobie, która Ciebie zaprosiła ZAOSZCZĘDZISZ NA SWOICH WYDATKACH! FAMILO, to także PIERWSZY INTERNETOWY SKLEP W POLSCE, w którym kupisz paliwa DOŁĄCZ.
Produkcja śmieci w moim domu
Żywność ekologiczna.
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Złota 7 wytyczne obsługi
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

Pułapki w sklepach czyli krótki zakupowy przewodnik

Idąc na zakupy często trafiamy na świetne promocje, przeceny. Rynek sprzedaży rozwija się nieustannie i czasem aż trudno za nim nadążyć. Zobaczmy, jakie pułapki zastawiają na nas marketingowcy.

Muzyka Jak można często zauważyć będąc na zakupach – podczas wybierania potrzebnych nam produktów w tle słyszymy muzykę. To jeden z chwytów marketingowych, mający na celu zatrzymanie klienta na dłużej. Melodie słyszane w supermarketach mają za zadanie wprowadzić nas w dobry nastrój, dzięki czemu chętniej robimy zakupy. Muzyka puszczana w poszczególnych galeriach handlowych, supermarketach etc., nie jest przypadkowa. Nad jej wyborem pracuje wielu specjalistów – od muzyków, przez fachowców od audio-marketingu, aż po psychologów. Przygotowując składanki do sklepów kierują się oni nie tylko gustem i upodobaniami klientów, ale także ich wiekiem oraz wykształceniem.

Poczęstunki Kolejną pułapką czekającą na konsumentów są degustacje. Ładnie ubrane panie chodzące po sklepie częstujące czekoladą o najnowszym smaku, czy też jogurtem, który właśnie jest w promocji – kto by się nie skusił? Osoby z cieńszym portfelem będą bardzo zadowolone, gdyż nie muszą kupować danego produktu „w ciemno”, lecz mogą spróbować go na miejscu. Oprócz samej degustacji często podczas spaceru między regałami sklepowymi czujemy zapach świeżych, gorących bułeczek. Syntetyczny zapach świeżego pieczywa ma wzbudzać w nas poczucie głodu. Jest to bardzo skuteczna metoda zwabienia klientów, o czym pewnie sami doskonale wiecie ;)

„Przeceny” i 9,99… Słynne ceny z końcówką..,99 i ciągłe pytanie „czy mogę być winna grosik?”. Zmora wszystkich klientów! Kiedy klient spojrzy na cenę 9,99 nie myśli, że dany produkt kosztuje tak naprawdę 10zł, tylko widząc dziewiątkę z przodu, wydaje mu się, że zapłaci 9zł. To samo z rzekomymi „przecenami”… Konsument spostrzegając skreśloną wcześniejszą cenę nie zastanawia się zbyt długo nad zakupem, gdyż jest utwierdzony w przekonaniu, że dany produkt rzeczywiście jest przeceniony. Jednak tak naprawdę, cena nie tylko może być ta sama, co wcześniej, ale nawet wyższa!

Gazetki reklamowe Ulotki trafiają do naszego domu czy tego chcemy, czy nie. Jednak kiedy takowa gazetka znajdzie się na naszym stole nie sposób do niej nie zajrzeć. W ulotkach są przedstawione największe promocje, jakie w danym okresie proponuje nam konkretny supermarket. Często gazetki podzielone są na różne działy, aby klient łatwiej mógł znaleźć coś dla siebie.

Ustawienie produktów Rozmieszczenie produktów na pułkach sklepowych również nie jest przypadkowe. Towary pierwszej potrzeby są zazwyczaj umieszczane na końcu sklepu, gdyż wówczas klient kupuje produkty, których tak naprawdę nie potrzebuje. Kolejna sprawa: produkty będące na wysokości naszego wzroku są droższe. Sprzedawcy wiedzą, że klient sięga po to, co jest najbliżej, i niewielu porówna cenę z towarem zajmującym niższą półkę. W supermarketach często zmienia się także ustawienie regałów z danymi produktami, np. tam, gdzie kiedyś znajdowaliśmy przyprawy, dziś będą stały płyny do mycia naczyń. Jest to sposób na to, żebyśmy zbyt szybko nie zapamiętali co gdzie można znaleźć i nie kupili tylko potrzebnych nam produktów. Kolejną pułapką są drobne produkty, np. gumy do żucia czy batoniki umieszczone przy kasie. Klient znudzony długim czekaniem w kolejce prędzej czy później wrzuci jeszcze jakiś drobiazg do swojego koszyka.

„2 w cenie jednego” Bardzo często trafiamy na promocję „2 w cenie jednego”, szczególnie na dziale kosmetycznym oraz ze słodyczami. Konsument zwabiony takim hasłem nie zastanawia się, ile dane produkty kosztują osobno, lub ile kosztowały przed promocją. Warto to sprawdzić, gdyż niejednokrotnie kupienie tych produktów osobno o wiele bardziej się opłaca. Na dodatek, często na dzień przed promocją cena produktu jestpodniesiona, aby promocjawyglądała na naprawdę duży spadek ceny.

Tym sposobem, klienci przychodzący na „drobne zakupy” wychodzą z koszami pełnymi po brzegi. Wykonała: Daria Mujta