Systemy logistyczne ćwiczenia dr Anna Trzuskawska-Grzesińska v 4.0 (19/02/2012)
Kontakt
Cel 1. Pogłębienie wiedzy o systemach logistycznych poprzez: Systemy logistyczne Cel 1. Pogłębienie wiedzy o systemach logistycznych poprzez: Ćwiczenia w laboratorium komputerowym Dyskusję Pracę w grupach i analizę przypadków systemów logistycznych 2. Zainteresowanie studentów praktycznymi przykładami rozwiązań logistycznych
Forma zaliczenia Punktacja i oceny: Systemy logistyczne 100% - 90% - 5 100% - 90% - 5 89% - 85% - 4,5 84% - 80% - 4 79% - 70% - 3,5 69% - 60% - 3 <60% - 2 Ocena udziału w ćwiczeniach max: 50 % Projekt max: 50 % ZADANIE
Literatura Systemy logistyczne Chaberek M.: Makro i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2002 Pfohl H.Ch.: Systemy logistyczne. ILiM, Poznań 2001 Christopher M. : Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw. Strategie obniżki kosztów i poprawy poziomu obsług. Wyd. II. Polskie Centrum Doradztwa Logistycznego, Warszawa 2000 Christopher M: Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998 A.Trzuskawska-Grzesińska: Podstawy logistyki [W:] Podręcznik spedytora. Pod redakcją D.Marciniak-Neider, J.Neider, Polska Izba Spedycji i Logistyki, Gdynia 2011 Czasopisma: Logistyka, ILiM;
Zakres Zadania systemu wsparcia logistycznego, Systemy logistyczne Zakres Zadania systemu wsparcia logistycznego, Elementy systemu wsparcia logistycznego, Konfiguracje systemów wsparcia logistycznego, Podsystemy w obsłudze przedsiębiorstwa, Podsystemy w obsłudze łańcucha dostaw, Model referencyjny ocena systemu
Projekt - SWL Przedstawienie przedsiębiorstwa i procesu podstawowego, Systemy logistyczne Projekt - SWL Przedstawienie przedsiębiorstwa i procesu podstawowego, Przedstawienie zasobów, które zapewnia SWL, Określenie procesów logistycznych, Zbudowanie organizacji i jej struktury dla zarządzania SWL, Zdefiniowanie procesu pomiaru i sterowania, Projekt należy opisać wykorzystując MS Word i wysłać e-mail Praca w grupach min 2 os. / max. 4 os. 4 pierwsze zespoły ochotników mogą zaprezentować projekt na ostatnich zajęciach