Ekonomika Transportu Prezentacja firm: 1. EXTRAIL Spółka z o. o. 2. CTL Logistics Spółka z o.o. Adam Giza, Juliusz Kublik.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Advertisements

„Praktyczne aspekty współpracy z funduszem Venture Capital”
ul. Portowa 4A Krzyż Wielkopolskim Zespół konsultantów: Michał Kłos
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Jarosław Piszczek Michał Kłos
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Jarosław Piszczek
PKP CARGO kreatorem rynku towarowych przewozów kolejowych
3. Systemy transportowe – transport globalny
Real PRO in logistics. Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą transportowo- spedycyjną. Doświadczony zespół tworzy grupa profesjonalistów, związana.
Przedsiębiorstwo Spedycyjne trade trans sp. z o.o.
Konkurencjaw przewozach kolejowych Katowice, r. Krzysztof Niemiec.
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna we współpracy z
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Polish Forwarding Company
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
Elastyczne rozwiązania transportowe
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Transport kolejowy w Polsce W ostatnich latach rośnie ilość towarów przewożonych koleją. Według GUS w roku 2004 koleją przewieziono 282,9 mln ton towarów.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Infrastruktura i inwestycje rozwojowe w sektorze energetycznym
SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja.
PSIK – Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych
Kierunki rozwoju spółki
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
Transgraniczne Centrum Logistyczne, cele i bariery Słubice TTOC Świecko Frankfurt Oder Rzepin Eisenhuttenstadt.
Logistyk.
 Nazwa: RB Trans Service Sp. z o. o.  Adres www:  Siedziba: ul. Jakubowska 1, Warszawa  Forma prawna: spółka z ograniczoną.
1 Katowice, 24 marca 2010 r. Katowice, 24 marca 2010 r.strona.
Zaktualizowana Strategia Grupy Kapitałowej Grupy LOTOS S.A. do roku 2012 oraz kierunki rozwoju na lata 2013 – 2020 Paweł Olechnowicz Prezes Zarządu, Dyrektor.
DHL EXPRESS – sprawdzony partner w biznesie. DHL Express – sprawdzony partner w biznesiePage2 Międzynarodowe przesyłki lotnicze Deutsche Post DHL DHL.
Mazowiecka Spółka Taborowa oraz Sigma Tabor Jakub Gruszczyński Mateusz Wiewiór LiTTK Ekonomika transportu.
FREIGHTLINER PL SP. Z O.O.. Freightliner PL (skrót FPL) - to prywatny przewoźnik kolejowy. Członek brytyjskiej grupy Freightliner Group, wiodącego operatora.
1 RYNEK TSL 2009/ Informacje ogólne. 2. Determinanty rozwoju rynku TSL. 3. Syntetyczna analiza rynkowych zależności na rynku TSL. 4. Syntetyczna.
Usługi logistyczne Rynek usług TSL w Polsce
Przewozy Międzynarodowe – Agencja Celna Wykonały: Ewa Duszek Katarzyna Karpińska.
Kjnjnjnlkjnéíáýžřčšě. 0 o 2009 Lorenc Logistic Polska rozpoczyna działalność o 2012 Otwarcie własnego Serwisu dla Pojazdów Ciężarowych o 2014 Certyfikacja.
Prezentacja firmy No Limit Logistyka
Prezentacja firm TRANS KAMPANIA sp. Z.O.O 3 P CENTRUM CELNE" sp. Z O.O
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
Anna Wiraszka Łukasz Kubiś grupa SRL. Nazwa: Solid Logistics Sp. z o.o. Siedziba firmy: ul. Pokorna 2 lok. 1044, Warszawa posiada oddziały w Gdyni,
CTL EXPRESS SP Z O.O.. O firmie Współcześnie Grupa CTL Logistics to międzynarodowy koncern, oferujący kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu.
Kjnjnjnlkjnéíáýžřčšě. 0 o 2009 Lorenc Logistic Polska rozpoczyna działalność o 2012 Otwarcie własnego Serwisu dla Pojazdów Ciężarowych o 2014 Certyfikacja.
Jumbo Transport Poland Sp. z o.o.. 1. Dane firmy: Nazwa : Jumbo Transport Poland Sp. z o.o. Adres www: Siedziba: ul. Traktorzystów.
FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/11 02 – 175 Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy: PLN
Partner Logistic Wykonała: Magdalena Wołoszyn. DANE FIRMY SIEDZIBA FIRMY ul. Gadki Wolbórz TEL FAX CENTRUM.
IV Konferencja Koleje Samorządowe Szanse i zagrożenia Łódź r ROLA WSPÓŁPRACY KOLEI SAMORZĄDOWYCH W ODPOWIEDZI NA ZAGROŻENIA PŁYNĄCE Z RYNKU.
tel PL Włocławek Transport międzynarodowy i spedycjaTransport międzynarodowy i spedycja Logistyka i.
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Spółki w prawie polskim
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
OFERTA USŁUG Wagony Lokomotywy spalinowe i elektryczne Podzespoły
International Transport Spedition Logistics
PKS CARGO Prezentacja firmy.
Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
Porty w Szczecinie i Świnoujściu – w aspekcie przewozów towarowych
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
SPEDYCJA LOGISTYKA.
LOTOS Kolej sp. z o.o. Prezentacja Spółki 19 kwietnia 2019.
Zapis prezentacji:

Ekonomika Transportu Prezentacja firm: 1. EXTRAIL Spółka z o. o. 2. CTL Logistics Spółka z o.o. Adam Giza, Juliusz Kublik

EXTRAIL Spółka z o. o. Podstawowe informacje o firmie strona internetowa: Siedziba: Bukowiecka 92, Warszawa, Forma prawna: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Oferta: Transport kolejowy, usługi bocznicowe, spedycja kolejowa i samochodowa, opracowywanie rozwiązań logistycznych, Klienci: firmy korzystające z międzynarodowego transportu kolejowego – import, export, tranzyt przez Polskę oraz transporty poza granicami kraju – pojedyncze wagony, grupy wagonowe oraz całe pociągi, zainteresowane transportem kombinowanym z dowozem samochodami na kolej lub z magazynu na kolej i odwrotnie, realizujące przewozy specjalistyczne w branży chemicznej.

Historia firm i oferta Została założona 24 lipca 2009 r. przez Marcina Brzozowskiego (wiek nieznany), prawdopodobnie jako kontynuacja likwidowanej spółki Greenchip Cargo powstałej w 2004 r. Licencja UTK na przewóz rzeczy została wydana dnia r. bezterminowo. Zgodnie z informacjami na stronie www: „Naszą misją jest realizacja przewozów z wykorzystaniem kolei, jeśli jest to uzasadnione, jako podstawowego środka transportowego. Celem nadrzędnym jest zadowolenie Klienta wynikające z ceny i jakości usługi”. Firma zajmuje się głównie obsługą bocznic firm petrochemicznych. Wg wicepremiera Janusza Piechocińskiego: „W Polsce na krajowym rynku kolejowym funkcjonuje kilka przedsiębiorstw wyspecjalizowanych w transporcie paliw płynnych (ropa naftowa, paliwa). Do najważniejszych można zaliczyć m.in. PKP CARGO S.A.... oraz EXTRAIL Sp. z o. o.”[1] EXTRAIL Spółka z o. o.

EXTRAIL Sp. z o. o. Firma EXTRAIL jest częścią grupy VIA CARGO S.A., która wraz z prezesem zarządu, panem Marcinem Brzozowskim, jest udziałowcem firmy EXTRAIL. Firma Via Cargo ma swoje początki w 2004 roku. Podstawową działalnością Spółki jest organizacja międzynarodowego transportu kolejowego, samochodowego i kombinowanego. VIA CARGO to europejska firma spedycyjna z siedzibą w Polsce oraz w Niemczech. Spółka jest w 100% własnością polskiego kapitału prywatnego. [2] Obecnie EXTRAIL wraz z VIA CARGO stały się częścią międzynarodowej grupy kapitałowej EXPLORIS z siedzibą w Luxemburgu. Holding Exploris posiada kapitał założycielski w wysokości 8,5 mln EUR i zrzesza przedsiębiorstwa, których obroty za rok 2013 przekroczyły 94 mln EUR, a wolumen przewiezionych koleją ładunków wyniósł ponad 10 mln ton. Do dyspozycji Klientów jest 35 lokomotyw, 4 licencje przewozowe w Niemczech, Polsce i Holandii oraz ponad 150 zaangażowanych pracowników. Należy podkreślić, że 100% kapitału akcyjnego Exploris znajduje się w rękach prywatnych i w przedsięwzięcie nie jest zaangażowana żadna kolej państwowa. Połączenie wynika ze zmieniającej się struktury rynku przewozowego i potrzeby sprostania wyzwaniom rzucanym przez dużych graczy – w zwartej strukturze holdingowej łatwiej będzie realizować projekty wymagające większego zaangażowania kapitałowego i sprzętowego. Wszystkie przedsiębiorstwa działające w ramach holdingu Exploris SA pozostają w dotychczasowym kształcie i funkcjonują pod własnymi markami. [3]

Jak wspomniano wcześniej, prezesem dwuosobowego zarządu i jednym z udziałowców jest Pan Marcin Brzozowski. EXTRAIL Sp. z o.o.

Konkurencja EXTRAIL Sp. z o.o. Zgodnie z raportem Urzędu Transportu Kolejowego dotyczącego przeowzów towarowych zarówno w roku 2012 jak i 2013, firma EXTRAIL nie osiągnęła nigdy ponad 2% udziału w rynku w przewiezionej masie i pracy przewozowej, choć należy zauważyć tendencję wzrostową przy części „Pozostali przewoźnicy”. [4] Należy uznać, że firma działa w rynkowej niszy obsługując niewielkie przedsiębiorstwa. Swoją szansę może upatrywać w przynależności do nowo powołanej grupy EXPLORIS.

Perspektywy dla firmy EXTRAIL Spółka z o.o. EXTRAIL Sp. z o.o.

Wygląd strony www

EXTRAIL Spółka z o. o. strona internetowa: Siedziba: Aleje Jerozolimskie 96, Warszawa, Forma prawna: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Oferta: Transport kolejowy, intermodalny, obsługa bocznic, spedycja, przeładunki, budowa i serwis infrastruktury kolejowej, recykling, biomasa, kruszywa, Klienci:. Katowicki Holding Węglowy, Kompania Węglowa, GDF Suez, Whirlpool, Dyckerhoff, Zakłady Azotowe Puławy, Zakłady Chemiczne Police, Zakłady Azotowe Kędzierzyn, Zachem, Morski Terminal Masowy Gdynia, Port Gdański, PKE Tauron, EDF, Gdańskie Zakłady Nawozów Fosforowych, elektrownie, itp.

Historia firmy w skrócie [5] 1992 Grupa CTL rozpoczyna działalność logistyczną, pierwotnie pod firmą Vector-Union, następnie Chem Trans Logistic Dynamiczny rozwój działalności spedycyjnej pod hasłem: „NO LIMITS!". Firma zostaje wyróżniona w prestiżowym rankingu 500 najważniejszych firm usługowych w Polsce Ekspansja w branży chemicznej i w obsłudze bocznic kolejowych. Powstaje sieć handlowa na terenie Polski, Holandii, Niemiec i Rosji oraz agencje celne na przejściach granicznych i w portach CTL uzyskuje koncesję na przewozy towarów niemasowych i rozpoczyna działalność prywatnego operatora logistycznego. Pierwszy przewóz odbywa się po sieci CTL Maczki-Bór Jako pionier rozwoju kolei prywatnej firma gromadzi własny tabor kolejowy, m.in. kupuje lokomotywy elektryczne ET22 w Maroku i transportuje je drogą morską z Casablanki do Polski. CTL Sp. z o.o.

Historia firmy w skrócie 2004 CTL Logistics wraz z niemiecką firmą RAIL4CHEM uruchamia pierwszy prywatny międzynarodowy pociąg towarowy pomiędzy Polską i Niemcami CTL jako pierwszy prywatny przewoźnik wjeżdża na terytorium Ukrainy własnym składem do Mościsk (Ukraina), wioząc koks do hut na Ukrainie i w Rumunii Obok CTL Rail (2004) działalność rozpoczynają wyspecjalizowani przewoźnicy kolejowi Grupy: CTL Train, CTL Express, X-Train oraz CTL Reggio Fundusz Private Equity Bridgepoint zostaje strategicznym udziałowcem Grupy CTL Logistics CTL Logistics przewiózł 1,07 mln ton ładunku przy średniej odległości przewozowej 310 km. Pierwszy raz w historii spółki, miesięczny tonaż przekroczył milion ton Rozwija się transport intermodalny. CTL Logistics wspólnie z białoruskim partnerem uruchamia terminal masowy w Bruzgach pod firmą BielPolLogistics Pierwszy prywatny przewóz kolejowy pomiędzy Polską i Białorusią. Grupa CTL Logistics osiąga pozycję międzynarodowego koncernu logistycznego w regionie Europy Środkowo- Wschodniej. CTL Sp. z o.o.

CTL Logistics … jest największym w Polsce prywatnym przewoźnikiem kolejowym, który w 2012 roku wykonał pracę przewozową w transporcie kolejowym na poziomie 3,3 mld tkm. - przewożąc 15 mln ton towarów. Jest jednym z największych w Niemczech prywatnym przewoźnikiem kolejowym, który w 2012 roku osiągnął wyniki w wykonanej pracy przewozowej w transporcie kolejowym (1,11 mld tkm.)- przewożąc 3,1 mln ton towarów. Jest jednym z największych prywatnych operatorów logistycznych w kolejowym transporcie transgranicznym pomiędzy Polską i Niemcami, osiągając 20% udział (1,5 mln ton/rok) w tym segmencie. Jest jednym z największych prywatnych operatorów logistycznych w kolejowym transporcie transgranicznym, organizując przeładunki w terminalach na granicy Wschodniej Polski.

Oferta Przewóz różnych produktów takich jak węgiel, koks, kruszywa, paliwa, chemia, AGD, FMCG, kontenery, drewno, stal. Spedycja kolejowa i drogowa. Obsługa bocznic. Obsługa infrastruktury. Sprzedaż piasku kwarcowego z własnej kopalni pod Sosnowcem. Kompleksowa usługa logistyczna. Obsługa celna. Na stronie www można przeczytać: „Kierunki rozwoju CTL Logistics są oparte na wykorzystaniu posiadanego potencjału i kompetencji, ale również na zdefiniowanych szerszych potrzebach naszych klientów oraz szansach rynkowych wynikających z zapotrzebowania na kompleksową obsługę logistyczną. W obszarach wdrożeń CTL znajdują się kompletne produkty obejmujące swoim zasięgiem procesy organizacji zaopatrzenia, procesu transportu, magazynowania, przeładunków i dostaw just in time - również procesy produkcyjne i zarządzania. Dlatego oferta CTL Logistics jest i będzie dedykowana dla konkretnego klienta, branży lub procesu i obejmuje nieograniczony zakres”.[5] CTL Sp. z o.o.

Strategia rozwoju „Wizja 2016” [5] Główne cele grupy do roku 2016 określone przez prezesa zarządu CTL Logistics, Jacka Bieczka. 1.Utrzymanie wypracowanej już pozycji rynkowej CTL Logistics w zakresie przewozów kolejowych, które nadal są trzonem logistyki firmy, 2.Dalszy rozwój kompleksowej oferty logistycznej CTL, w której zaoferuje się klientom unikalny pakiet serwisowy obejmujący: logistykę zaopatrzenia w surowce, transport, przeładunki i magazynowanie, obsługę logistyczną procesów produkcyjnych, procesów dystrybucji produktów czy na przykład zagospodarowania ubocznych produktów z produkcji, rekultywację terenów poprzemysłowych oraz inne usługi według wymagań klienta, 3.Skupienie się na przebudowie struktury naszych procesów produkcyjno- operacyjnych i obniżymy koszty produkcji, CTL Sp. z o.o.

Założycielem oraz obecnym udziałowcem przedsiębiorstwa jest Jarosław Pawluk. Studiował na Politechnice Śląskiej na Wydziale Technologii i Inżynierii Chemicznej. W 1984 r. ukończył studia w Wyższej Szkole Inżynierskiej Dolnej Nadrenii- Westfalii. Przechodził różne stopnie kariery zawodowej w koncernach niemieckich, między innymi w Henkel i Ruetgers Werke. Prowadził także projekty restrukturyzacji spółek przejmowanych przez CTL Logistics od Skarbu Państwa. Należy do Business Centre Club i KPPP "Lewiatan". Jest współzałożycielem Railway Business Forum. Po sprzedaży 75% udziałów w CTL Logistics funduszowi Bridgepoint, zachował pozostałe 25% udziałów. [6] CTL Sp. z o.o.

Grupa CTL Na grupę CTL składa się kilkanaście wyspecjalizowanych firm, dla których nadrzędną spółką jest CTL Logistics Sp. z o.o. Najważniejsze firmy to: CTL Logistics GmbH – działalność na terenie Niemiec CLT Chemkol Sp. z o.o. – obsługa bocznic firm chemicznych CTL Północ Sp. z o.o. – obsługa portów w Gdyni i Gdańsku CTL Południe Sp. z o.o. – obsługa przesyłek przez wschodnią granicę państwa CTL Maczki-Bór Sp. z o.o. – obsługa firm przemysłu ciężkiego w rejonie GOP CTL Kolzap Sp. z o.o. – obsługa bocznic Zakładów Azotowych Puławy CTL Service Sp. z o.o. - utrzymanie infrastruktury kolejowej MB EKO Sp. z o.o. - usługi z zakresu rewitalizacji i rekultywacji terenów zdegradowanych działalnością przemysłową, zagospodarowaniu ubocznych produktów przemysłowych oraz ziemnych robotach inżynieryjnych. CTL Sp. z o.o.

Grupa CTL Grupą kieruje 4 osobowy zarząd na czele z prezesem Jackiem Bieczkiem. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa kierowanie firmą zmieniło się z nadzoru właścicielskiego na menedżerski. Członkowie zarządu są mianowani przez właścicieli CTL Sp. z o.o.

Konkurencja CTL Sp. z o.o. Zgodnie z raportem Urzędu Transportu Kolejowego dotyczącego przewozów towarowych zarówno w roku 2013, spółki grupy CTL osiągnęły 6,77 % udziału w rynku przewiezionych towarów. To o 0,3 punktu procentowego więcej niż w roku 2012 co stawia grupę CTL jako największego prywatnego przewoźnika w kraju (nie licząc DB Schenker Logistic S.A.). [4] Jak widać grupa CTL skutecznie utrzymuje wypracowaną pozycję na najbardziej zliberalizowanym europejskim rynku kolejowym. Na dzień obecny licencje na przewóz rzeczy posiada 61 przewoźników. Jednak prezes grupy największe zagrożenie widzi ze strony transportu drogowego i uregulowań prawnych. [5]

Zasoby materialne i kadry CTL Sp. z o.o. Grupa CTL Logistics posiada w swoim parku taborowym własne lokomotywy (ponad 200 sztuk, w tym elektrowozy liniowe, również wielosystemowe, pozwalające przekraczać granicę bez konieczności wymiany lokomotywy, spalinowozy liniowe i manewrowe) oraz wagony (5000 sztuk, w tym węglarki, dumpcary, cysterny, platformy, kryte). [5] Zatrudnia ponad 2500 osób, w tym wiele profesji specjalizowanych, jak maszynista pojazdów trakcyjnych, rewident taboru, itd.

Perspektywy dla firmy CTL Logistics Spółka z o.o. CTL Sp. z o.o.

Wygląd strony www

Odwołania z prezentacji towarowe-2014/rok/4118,Rok-2013.html