Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kryteria wyboru projektów
Advertisements

Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne AJ Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej Projekt dofinansowany.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
STRATEGIA ROZWOJU LOKALNEGO KIEROWANEGO PRZEZ SPOŁECZNOŚĆ NA LATA dla obszaru gmin: CZERNICHÓW, LISZKI, MOGILANY, SKAWINA, ŚWIĄTNIKI GÓRNE, ZABIERZÓW.
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ Kryteria merytoryczne specyficzne oraz ocena zgodności projektów ze Strategią ZIT AW w ramach.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla Poddziałanie Inwestycje w infrastrukturę kształcenia.
Propozycje systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFS Posiedzenie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Aglomeracji Jeleniogórskiej Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4.2 Infrastruktura uczelni prowadzących kształcenie o profilu praktycznym Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Poddziałanie 1.2 C: Usługi dla przedsiębiorców (Bon na innowacje)
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie 1.4 B: Zwiększenie międzynarodowej ekspansji MSP poprzez wdrożenie.
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Kryteria strategiczne w konkursie nr RPKP IZ /16
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Główne błędy popełniane we wnioskach aplikacyjnych w zakresie opisu zgodności projektu ze Strategią ZIT AJ Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wsparcie aktywności gospodarczej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
ZGODNOŚĆ PROJEKTU ZE STRATEGIĄ ZIT Konkurs nr RPLD IP
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE KOSZALIŃSKO-KOŁOBRZESKO-BIAŁOGARDZKI OBSZAR FUNKCJONALNY Działanie 8.4 Upowszechnienie edukacji przedszkolnej oraz.
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Olsztyn, 14 maja 2019 r. Miejski Obszar Funkcjonalny OLSZTYNA.
Zapis prezentacji:

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej

Obszar realizacji ZIT AJ Obszarem realizacji ZIT AJ jest obszar jednostek samorządu terytorialnego, które przystąpiły do Porozumienia w celu wspólnej realizacji ZIT.

Członkowie ZIT AJ Gmina miejskaGmina miejsko- wiejska Gmina wiejskaMiasto na prawach powiatu Karpacz Kowary Piechowice Szklarska Poręba Wojcieszów Złotoryja Gryfów Śląski Lubomierz Mirsk Wleń Świerzawa Janowice Wielkie Jeżów Sudecki Mysłakowice Podgórzyn Stara Kamienica Pielgrzymka Jelenia Góra

Cel strategiczny ZIT AJ „Integracja obszaru AJ w spójny organizm wzmacniający swoją konkurencyjność poprzez rozwój dostępności komunikacyjnej i innowacyjnej przedsiębiorczości oraz potencjału turystycznego, przyrodniczego i kulturowego, dla poprawy jakości życia mieszkańców”

Cele szczegółowe ZIT AJ I.Stworzenie dogodnych warunków dla inwestycji generujących nowe miejsca pracy w AJ II.Dogodna dostępność komunikacyjna i infrastrukturalna AJ III.Atrakcyjna dla mieszkańców i przedsiębiorstw przestrzeń AJ IV.Aktywni zawodowo i społecznie mieszkańcy AJ

Kryteria oceny zgodności projektów ze Strategią ZIT AJ Nabór Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego do potrzeb rynku pracy – ZIT AJ Liczba możliwych do zdobycia punktów, będzie stanowić 50 % wszystkich możliwych do zdobycia punktów

L.pNazwa kryteriumOpis znaczenia kryterium Waga kryterium % 1Ocena zgodności projektu ze strategią ZIT AJTak/Nien/d 2Poprawność doboru wskaźnikówTak/Nien/d 3Wpływ projektu na realizację Strategii ZIT AJSkala punktowa od 0 do % 4Wpływ projektu na realizację wartości docelowej wskaźników monitoringu realizacji celów Strategii ZIT wynikających z Porozumienia Skala punktowa od 0 do % 5Komplementarny charakter projektuSkala punktowa od 0 do 5 10%

KRYTERIUM NR 1 Ocena zgodności projektu ze Strategią ZIT Weryfikacja czy projekt wpisuje się w Strategię ZIT AJ Definicja kryterium TAK/NIE Kryterium obligatoryjne (kluczowe) – niespełnienie oznacza odrzucenie wniosku Opis znaczenia kryterium

KRYTERIUM NR 2 Poprawność doboru wskaźników W ramach kryterium będzie sprawdzane czy wybrane wskaźniki produktu i rezultatu odzwierciedlają zakres rzeczowy projektu, a założone do osiągnięcia wartości są realne do osiągnięcia (nie zostały sztucznie zawyżone lub zaniżone) Definicja kryterium TAK/NIE/NIE DOTYCZY Kryterium obligatoryjne (kluczowe) – niespełnienie oznacza odrzucenie wniosku Opis znaczenia kryterium

Nazwa wskaźnikaTyp wskaźnika Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu objętych wsparciem w programie Produktu Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawcy Produktu Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego doposażonych w programie w sprzęt i materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji kształcenia zawodowego. Produktu Liczba podmiotów realizujących zadania centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego objętych wsparciem w programie Produktu Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu Rezultatu bezpośredniego/ strategicznego Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego wykorzystujących doposażenie zakupione dzięki EFS Rezultatu bezpośredniego/ strategicznego

KRYTERIUM NR 3 Wpływ projektu na realizację Strategii ZIT AJ Weryfikowany będzie faktyczny wpływ przedsięwzięcia na minimalizację negatywnych zjawisk opisanych w Strategii ZIT AJ oraz faktyczny wpływ projektu na realizację zamierzeń strategicznych ZIT AJ. Sprawdzana będzie zbieżność zapisów dokumentacji aplikacyjnej z zapisami Strategii ZIT AJ. Ocena w tym aspekcie będzie opisowa i będzie zawierała szczegółowe uzasadnienie dla przyznanej liczby punktów. Definicja kryterium Kryterium punktowe skala punktowa od 0 do 25 Opis znaczenia kryterium

Wyszczególnienie Wpływ projektu na dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego do potrzeb rynku pracy AJ 0 pkt (brak wpływu i wpływ nieznaczący) 0 pkt 50 % max. oceny (średni wpływ) 7,5 pkt 5 pkt 100 % max. oceny (wysoki wpływ) 15 pkt10 pkt Waga czynnika/elementu 60 %40 % Ocena: max. 25 pkt - 100% Wpływ projektu na zwiększenie atrakcyjności oferty szkoleniowej oraz dostosowanie warunków kształcenia i szkolenia zawodowego do rzeczywistego środowiska pracy

KRYTERIUM NR 4 Wpływ realizacji projektu na realizację wartości docelowej wskaźników monitoringu realizacji celów Strategii ZIT AJ wynikających z Porozumienia Weryfikowany będzie poziom wpływu wskaźników zawartych w projekcie na realizację wartości docelowych wskaźników Strategii ZIT AJ wynikających z Porozumienia (wskaźników Ram Wykonania i pozostałych z RPO). Regulamin konkursu określa, jakie wskaźniki będą brane pod uwagę przy tym kryterium, a także potwierdza wagę poszczególnych wskaźników oraz progi wartości wskaźnika niezbędne dla przyznania punktów. Definicja kryterium Kryterium punktowe skala punktowa od 0 do 20 Opis znaczenia kryterium

Wyszczególnienie Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu objętych wsparciem w programie Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawcy Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego doposażonych w programie w sprzęt i materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji kształcenia zawodowego. Liczba podmiotów realizujących zadania centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego objętych wsparciem w programie Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego wykorzystujących doposażenie zakupione dzięki EFS. 0 (brak wpływu i wpływ nieznaczący) 0 pkt pon.2 osób 0 pkt pon.20 uczniów pkt pon. 65% 0 pkt pon. 80% 25% maksymalnej oceny (niski wpływ) 1 pkt 1-2 osoby 1 pkt uczniów n/d n/d 0,5 pkt 65%-70% 1 pkt 80%-85% 50% maksymalnej oceny (średni wpływ) 2 pkt 2-5 osoby 2 pkt uczniów n/d n/d 1 pkt 70% -73% 2 pkt 85%-89% 100% maksymalnej oceny (wysoki wpływ) 4 pkt pow.5 osób 4 pkt pow.30 uczniów 4 pkt pow.1 szt. 2 pkt pow.1 2 pkt pow.73% 4 pkt pow.89% Waga danego wskaźnika 20% 10 % 20% Ocena: (max 20 pkt. – 100%) 4pkt 2 pkt 4 pkt

KRYTERIUM NR 5 Komplementarny charakter projektu W ramach tego kryterium będzie weryfikowane czy istnieją projekty powiązane ze zgłoszonym projektem, które zostały zrealizowane, bądź są w trakcie realizacji, bądź zostały zgłoszone w ramach tego samego naboru Projekty te mogą polegać na wykorzystywaniu efektów realizacji innego projektu, wzmocnieniu trwałości efektów jednego przedsięwzięcia realizacją drugiego, bardziej kompleksowym potraktowaniem problemu m.in. poprzez zaadresowanie projektu do tej samej grupy docelowej, tego samego beneficjenta, tego samego terytorium, uzależnienia realizacji jednego projektu od przeprowadzenia innego przedsięwzięcia itd. Definicja kryterium

PUNKTACJA 0 pkt Brak komplementarności 1,25 pkt Projekt komplementarny z co najmniej jednym projektem 2,5 pkt Projekt komplementarny z co najmniej trzema projektami, w tym minimum jednym w ramach naboru 5 pkt Projekt komplementarny z co najmniej pięcioma projektami, w tym minimum trzema w ramach naboru Ocena: (max 5 pkt. – 100%)

MINIMUM PUNKTOWE Uzyskanie przez projekt minimum punktowego W ramach tego kryterium będzie sprawdzane czy, projekt otrzymał co najmniej 15% możliwych do uzyskania punktów na tym etapie oceny (7,5 pkt) Definicja kryterium TAK/NIE Kryterium obligatoryjne (kluczowe) – niespełnienie oznacza odrzucenia wniosku Opis znaczenia kryterium

Za spełnianie kryteriów zgodności ze strategią ZIT AJ Wnioskodawca może otrzymać maksymalnie 50 punktów Waga oceny w zakresie zgodności ze Strategią ZIT AJ

1.Wyjaśnienia o charakterze ogólnym publikowane są na stronie internetowej 2.Zapytania w zakresie oceny zgodności projektu ze Strategią ZIT AJ można składać do ZIT AJ: na adres: telefonicznie: oraz

Dziękujemy za uwagę