SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” w latach 2012 - 2014 W PRZEDSZKOLU NR 287 „PIOTRUSIA PANA” W WARSZAWIE ul. Wł. Broniewskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Przedszkolak Pełen Zdrowia
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
AKCJA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK w Przedszkolu nr 2 im. M
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Sprawozdanie z akcji Przedszkolak Bezpieczny w Środowisku
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
W kolejnej edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka dzieci z naszego przedszkola zapoznały się z pojęciami „zdrowia” i „choroby”. Dzieci rysowały zdrowego.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY.
Sprawozdanie z realizacji akcji ,, Przedszkolak Pełen Zdrowia’’
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY”
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
Sprawozdanie z akcji ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY przeprowadzonej w GR. II w Przedszkolu w Trzebownisku.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Sprawozdanie z realizacji programu „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
W zdrowym ciele zdrowy duch
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„ Zdrowie – to nie tylko brak choroby, lecz stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego” Każdy przedszkolak w naszym przedszkolu:
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
Przedszkole Samorządowe nr 3 Skawina. * Założenia innowacji pedagogicznej: * W naszym przedszkolu promujemy zdrowy tryb życia, dzieciom wpajamy podstawy.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
AKADEMIA AQUAFRESH Dzieci z Przedszkola Publicznego im. Bł. Edmunda Bojanowskiego ustanawiają Rekord Guinnessa w myciu ząbków.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
NASZE DZIAŁANIA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK ĆWICZENIA POZORUJĄCE ZAGROŻENIE POŻAREM, AWARIĄ URZĄDZEŃ WODOCIĄGOWYCH I ELEKTRYCZNYCH.
Rok szkolny 2015/2016.
Bezpieczne Małe Talenty 2016/2017
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
PRZEDSZKOLE NR 7 im „ SKARBNIKOWA WILLA” Ubiegające się o Krajowy Certyfikat Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.
Zapis prezentacji:

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” w latach W PRZEDSZKOLU NR 287 „PIOTRUSIA PANA” W WARSZAWIE ul. Wł. Broniewskiego Warszawa

Bezpieczne Przedszkole

„Bezpieczne Przedszkole” to hasło programu które nasze Przedszkole realizowało w roku szkolnym 2012/2013 oraz 2013/2014. Rada Pedagogiczna zaplanowała działania, które zostały podjęte w ciągu dwóch lat. Program wdrożył dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. Treści zawarte w programie „Bezpieczne przedszkole” dotyczą wiedzy, umiejętności i kształtowania postaw sprzyjających odpowiedzialności za własne i nie tylko bezpieczeństwo.

 Odpowiedzialny rodzic: zebranie organizacyjne, warsztaty, kącik dla rodziców;  Współpraca z instytucjami: Policja, Straż Miejska, Straż Pożarna, Sanepid, GOPR, WOPR;  Bezpieczne przedszkole: wprowadzenie nowych procedur i regulaminów związanych z bezpieczeństwem dzieci;  Bezpieczny przedszkolak: zajęcia z dziećmi w grupach, zajęcia praktyczne w czasie spacerów i wycieczek, kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Treści i zadania programu były realizowane w następujących formach:

Zaprosiliśmy rodziców na warsztaty dotyczące bezpieczeństwa w domu i na podwórku. Rodzice aktywnie uczestniczyli w dyskusji na temat największych niebezpieczeństw dla dziecka w domu i na podwórku. I. Odpowiedzialny rodzic

W Kąciku dla rodziców zamieściliśmy informacje dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji:  nad wodą  w górach  w lesie  na podwórku I. Odpowiedzialny rodzic

II. Współpraca z instytucjami – prowadzenie zajęć i prelekcji dla dzieci przez pracowników służb publicznych.  Policja  Straż Miejska  Straż Pożarna  Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe  Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe

 Policja Tematy spotkań : „Bezpiecznie poruszam się po drodze, bezpiecznie bawię się w domu i na podwórku” „Obcy niebezpieczny potrafię mówić NIE” II. Współpraca z instytucjami

 Straż Miejska Tematy spotkań „Rola i zadania służb mundurowych” „Bezpieczeństwo w kontakcie ze zwierzętami” „Bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych lub letnich” II. Współpraca z instytucjami

 Straż Pożarna II. Współpraca z instytucjami

 Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe  Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe II. Współpraca z instytucjami

Wszystkie dzieci z naszego przedszkola wzięły udział w zajęciach na temat bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych. Dowiedzieliśmy się jak wiele tych urządzeń otacza nas na co dzień w domu i w przedszkolu. Obejrzeliśmy film opowiadający o zagrożeniach wypływających z niewłaściwego używania tych urządzeń, oraz wypadków, które mogą one spowodować. II. Współpraca z instytucjami Bezpiecznie z elektrycznością

Wspólnie z zaprzyjaźnionymi przedszkolami na boisku szkolnym zorganizowaliśmy Piknik w ramach I Ogólnopolskiego Dnia Bezpiecznego Przedszkola. W pikniku wzięło udział ok. 350 dzieci. II. Współpraca z instytucjami

Podczas pikniku dzieci nabywały wiadomości teoretyczne i praktyczne o pracy ww. służb, o zasadach bezpieczeństwa, jakimi należy się kierować, aby bezpiecznie bawić i uczyć się w przedszkolu, szkole, na podwórku, nad wodą. Poznawały i utrwalały zasady ruchu drogowego. Uczyły się sposobów unikania zagrożeń pożarowych. Wdrażały praktyczne zasady udzielania pierwszej pomocy osobom poszkodowanym, nieprzytomnym i chorym. Poznały pracę psa ratownika i jego przewodnika - w jaki sposób psy poszukują i ratują ludzi, oraz w jaki sposób należy chronić się przed agresją psa (pozycja „żółwik”). W trakcie Pikniku dzieci poznawały w zabawie zasady ekologicznego segregowania śmieci w celu dbania o środowisko naturalne. II. Współpraca z instytucjami

W naszej placówce w ciągu dwóch lat wprowadziliśmy nowe procedury i regulaminy dotyczące bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu. W przedszkolu działa system monitoringu pozwalający na bezpieczny odbiór dzieci z przedszkola. III. Bezpieczne przedszkole

Do ogrodu przedszkolnego zakupiliśmy nową tablicę z „Regulaminem korzystania z placu zabaw”. III. Bezpieczne przedszkole

W przedszkolu została opracowana i wdrożona instrukcja bezpieczeństwa pożarowego. Co roku prowadzimy ćwiczenia w zakresie praktycznego sprawdzenia organizacji oraz warunków ewakuacji.

Przez dwa lata nauczycielki w grupach prowadziły zajęcia na tematy dotyczące bezpieczeństwa : „Uczę się zasad ruchu drogowego” „Mój przyjaciel policjant” „Bezpieczny - niebezpieczny” „Obcy niebezpieczny” „Bezpieczne przejście przez jezdnię” IV. Bezpieczny przedszkolak

„Wokół nas są różne znaki” „Wiem, jak zachować się na ulicy” „Ulica i metro” „Zimowe zabawy i sporty są wesołe i bezpieczne” IV. Bezpieczny przedszkolak

„Pojazdy służb ratowniczych-numer alarmowy 112” „Bezpieczne zabawy” „Bezpieczne zabawy na plaży” IV. Bezpieczny przedszkolak

Zakupiliśmy interaktywną grę edukacyjną dla dzieci „Miś – numer alarmowy 112”. IV. Bezpieczny przedszkolak

W czasie spacerów i wycieczek dzieci uczyły się zasad ruchu drogowego i bezpiecznego zachowania na drodze w praktyce. W celu podniesienia bezpieczeństwa dzieci zostały zakupione kamizelki odblaskowe. IV. Bezpieczny przedszkolak

 Dzieci miały okazję zapoznać się z zasadami ruchu drogowego uczestnicząc w przedstawieniu pt. „Misiowa draka o drogowych znakach” IV. Bezpieczny przedszkolak

Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Do naszego przedszkola uczęszcza 165 dzieci w wieku od 3- 6 lat ( 6 grup). Dzieci poprzez różnorodne zajęcia i zabawy zdobywały wiedzę na temat zdrowia i higieny osobistej. Poniżej przedstawiamy realizację bloku tematycznego w 6 grupach. IV. Bezpieczny przedszkolak

MAMY POCIĄG DO ZDROWIA A w nim wagonów jest całe sześć (6 grup) I wszyscy wiemy, że witaminki trzeba jeść IV. Bezpieczny przedszkolak

„Czystość to zdrowie, każdy maluch Ci to powie” słuchały utworów literackich: opowiadań oraz wierszy czytanych przez nauczyciela; uczestniczyły w zabawach dydaktycznych, rozwiązywały zagadki o przyborach toaletowych; śpiewały piosenki o tematyce zdrowotnej; kształtowały dobre nawyki prozdrowotne, wykonując samodzielnie czynności higieniczne: mycie rąk, twarzy, szczotkowanie zębów. Pod takim właśnie hasłem dzieci z grupy I: IV. Bezpieczny przedszkolak

Podczas zajęć plastycznych, dzieci wydzierały, wyklejały oraz kolorowały przybory toaletowe. IV. Bezpieczny przedszkolak

„Ruch to zdrowie, każdy maluch Ci to powie” Poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe dzieci rozwijały sprawność fizyczną. IV. Bezpieczny przedszkolak

Promując zdrowy tryb życia, grupa II uczestniczyła w różnorodnych zajęciach Twórczość plastyczna Zuchów „Zdrowy uśmiech” – zabawy dydaktyczne. „Budowa ucha” - spotkanie z logopedą. „Moja wizyta u dentysty” – pogadanka. „Zdrowym być” – pogadanka na temat czystej i brudnej wody. „Dbamy o zdrowie” – wykonanie plakatu. Słuchanie wierszy i opowiadań o tematyce zdrowotnej. IV. Bezpieczny przedszkolak

„Każdy Zuch aby zęby zdrowe mieć, musi co dzień mleczko pić i po jedzeniu zęby myć” Zdrowy ząbek, chory ząbek – twórczość czterolatków IV. Bezpieczny przedszkolak

Dzieci z grupy III tak oto realizowały program „ Bezpieczny przedszkolak”: Cykl opowiadań „O Raptusiu, Wieprzusiu i Ociupince” na podst. „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka”. Poznanie pojęć: lekarz i pielęgniarka. Zorganizowanie kącika tematycznego „Apteka”. Przygotowanie „Zdrowych mikstur”:  malinowy syrop na kaszel oraz  „CCC”, czyli Cebula, Czosnek i Cytryna. IV. Bezpieczny przedszkolak

„W trzeciej grupie są prawdziwe Zuchy, dobrze wiedzą co daje siłę, a od czego bolą brzuchy!” Dzieci stworzyły plakaty przedstawiające zdrowe i szkodliwe dla zdrowia produkty IV. Bezpieczny przedszkolak

Pięciolatki w „Pastusiowej Krainie” W grupie IV pięciolatków dzieci słuchały edukacyjnych opowiadań proponowanych przez organizatora akcji oraz przez Akademię Aquafresh, dotyczących higieny jamy ustnej. Dzieci poznały bohaterów Pastusiowej Krainy, samodzielnie przygotowały sylwety postaci z opowiadań i przedstawiły teatrzyk. IV. Bezpieczny przedszkolak

„Każdy: czy mały, czy duży już wie, że do doktora czasem trzeba wybrać się!” Dzieci poznały lekarzy różnych specjalizacji Tak oto wyraziły swoją wiedzę w pracach: „U dentysty”, „U lekarza”, „W aptece” IV. Bezpieczny przedszkolak

Dzieci pięcioletnie potrafią już odczytać sygnały płynące z ich organizmów Tu powstaje chory przedszkolakA tutaj rysujemy zdrowego przedszkolaka IV. Bezpieczny przedszkolak

„Ćwicz i skacz na raz, dwa, trzy, zwinny, giętki będziesz Ty!” Codzienna dawka gimnastyki pozwoliła dzieciom zdobywać siłę i odporność oraz kształtować dobrą kondycję fizyczną. IV. Bezpieczny przedszkolak

Gdy pogoda sprzyjała wyjściom, zabawy ruchowe odbywały się na świeżym powietrzu IV. Bezpieczny przedszkolak

Dzieci z grupy V poznawały sposoby zdrowego żywienia, degustowały świeże owoce i warzywa oraz zdobywały odznakę „Wesołej cytryny”. Pod hasłem „Zdrowie i czystość „ dzieci z grupy V realizowały program, zdobywając wiedzę oraz utrwalając prawidłowe nawyki żywieniowe i higieniczne IV. Bezpieczny przedszkolak

„Do przedszkola zaprosiliśmy pielęgniarkę, która pokazała nam jak z chorobami prowadzić walkę” Pięciolatki z grupy V spotkały się z panią pielęgniarką – mamą Amelki, która zapoznała przedszkolaki z wykonywaną pracą oraz jej znaczeniem dla zdrowia ludzi. Dzieci dowiedziały się co robić, aby unikać zachorowań. Podczas zabaw tematycznych w lekarza, pielęgniarkę i pacjentów dzieci przełamywały lęk przez wizytami w przychodni lekarskiej. IV. Bezpieczny przedszkolak

Pięciolatki w pracowni „Zaczarowany ogród” Dzieci uczestniczyły w wycieczce do pracowni „Zaczarowany ogród”, gdzie same robiły mydełka. W twórczości plastycznej wyraziły swoje umiejętności – zaprojektowały kolorowe ręczniki. IV. Bezpieczny przedszkolak

„Starszaki pomysł miały nie byle jaki: na wirusy bakterie i inne robaki, aby walczyć z nimi, trzeba jeść witaminy. Warzyw oraz owoców bez liku, w postaci robionych soków w sokowniku”.  Bakterie i wirusy;  Czystość to zdrowie;  Sport to zdrowie;  W co się ubrać?  Unikamy osób chorych - poznanie łańcuszka wędrówki wirusów i bakterii;  A po leki do apteki. Grupa VI program realizowała w następujących tematach: IV. Bezpieczny przedszkolak

W Przedszkolu wprowadziliśmy mycie zębów we wszystkich grupach. „Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć”. IV. Bezpieczny przedszkolak

Nasz pociąg zdrowia dojechał do stacji końcowej Kształtowanie nawyków higienicznych przyniosła duże efekty w postaci korzystnych zmian w postępowaniu i zachowaniu się dzieci w sprawach zdrowia i higieny. W całokształcie pracy wychowawczo-zdrowotnej znalazły swoje odzwierciedlenie zainteresowanie, inicjatywy i zaangażowanie całego personelu przedszkola. Nasze przedszkole stało się miejscem nauki i pracy, gdzie dzieci, nauczyciele i rodzice we współpracy z lokalną społecznością podejmują starania w kierunku poprawy swego samopoczucia i zdrowia. Poprzez edukację dzieci uczą się wykorzystywać wiedzę w sposób dla siebie skuteczny: podejmują decyzje, dokonują wyborów i działają na rzecz swojego zdrowia oraz zdobywają umiejętności zdrowego stylu życia. Kształtowanie nawyków higienicznych przyniosła duże efekty w postaci korzystnych zmian w postępowaniu i zachowaniu się dzieci w sprawach zdrowia i higieny. W całokształcie pracy wychowawczo-zdrowotnej znalazły swoje odzwierciedlenie zainteresowanie, inicjatywy i zaangażowanie całego personelu przedszkola. Nasze przedszkole stało się miejscem nauki i pracy, gdzie dzieci, nauczyciele i rodzice we współpracy z lokalną społecznością podejmują starania w kierunku poprawy swego samopoczucia i zdrowia. Poprzez edukację dzieci uczą się wykorzystywać wiedzę w sposób dla siebie skuteczny: podejmują decyzje, dokonują wyborów i działają na rzecz swojego zdrowia oraz zdobywają umiejętności zdrowego stylu życia. IV. Bezpieczny przedszkolak

Dziękujemy.