1 Nawigacja w Internecie Ewa Półtorak Zakład Kształcenia na Odległość Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

JAK KORZYSTAĆ z BIBLIOTEKI INSTYTUTU KULTURY FIZYZYCZNEJ
System informacji przestrzennej miasta Cieszyna
Sieci komputerowe Usługi sieciowe Piotr Górczyński 27/09/2002.
Wyszukiwarki internetowe
INTERNET jako „ocean informacji”
Poradnik dla wyższych uczelni
OPERATORY WYSZUKIWAWCZE
Wyszukiwanie zaawansowane w środowisku internetowym Maja Wilczewska-Wojczyszyn.
Lekcje informatyki w K.S.P. Lekcje informatyki w K.S.P. Wykonanie Pawe ł Majocha VB 2007r,
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Sposoby wyszukiwania multimediów w Internecie. Standardowe wyszukiwarki odrębna zakładka w formularzu do wyszukiwania, np. Images, Video, Audio, Grafika.
Wyszukiwanie informacji
PROGRAMY SPOTYKANE W ŻYCIU CODZIENNYM
INTERNET JAKO OCEAN INFORMACJI
Wyszukiwarki internetowe
Strategia skutecznego szukania informacji w Internecie
Szkoła Przysposabiająca do Pracy przy Zespole Szkół Nr 3 we Włocławku
Aktywna edukacja.
Internet jako źródło informacji
Co to jest TIK?.
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Poznajemy pulpit.
Użytkowanie komputerów
Podstawy tworzenia stron WWW
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Katalog WWW.
Kijo Do komputera można podłączyć różne urządzenia. Kijo 2009.
Chyba najczęściej używaną przeglądarką internetową jest INTERNET EXPLORER, bo jest ona domyślnie instalowana w wiodącym na rynku polskim oprogramowaniu.
Program kursu zakłada:
Sieć komputerowa – grupa komputerów lub innych urządzeń połączonych ze sobą w celu wymiany danych lub współdzielenia różnych zasobów, na przykład: korzystania.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
INTERNET Sieć komputerowa o światowym zasięgu łącząca sieci lokalne, sieci rozległe i wszystkie komputery do nich podłączone. Służy do komunikacji między.
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE czyli TIK W NASZEJ SZKOLE.
Technologie informacyjne II
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
Nieograniczone źródło informacji
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
Wyszukiwanie informacji w internecie
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
PULPIT WINDOWS.
Internet jako środowisko informacyjne wykład - studia podyplomowe Broker informacji Dr Remigiusz Sapa.
Internet jako środowisko informacyjne wykład
Dokumentacja obsługi programów Kamil Smużyński Piotr Kościński.
Ukryty Internet (Web).
Internet jako środowisko informacyjne wykład - studia niestacjonarne
W sieci dla dzieci. Problemy udostępniania cyfrowych zasobów kultury młodym i najmłodszym użytkownikom Dorota Grabowska, Małgorzata Kisilowska Instytut.
KOMPUTER I INTERNET.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
INTERNET jako „ocean informacji”
Marcin Wojnowski.  To największa ogólnoświatowa sieć komputerowa. Łączy miliony ludzi na całym globie ziemskim. Dzięki internetowi stała się możliwa.
Wyszukiwanie informacji w Internecie Marcin Wojnowski.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Program naszych zajęć Zakres, który obejmują nasze kursy: – Podstawowa obsługa komputera – Obsługa przeglądarek i wyszukiwarek – Obsługa kont mailowych.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Źródła informacji. Społeczeństwo informacyjne społeczeństwo charakteryzujące się przygotowaniem i zdolnością do użytkowania systemów informatycznych,
1 Ewa Półtorak Zakład Kształcenia na Odległość Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego.
Elementy przeglądarki internetowej Pasek menu Pasek kart Pasek adresowy Pasek wyszukiwania Okno z zawartością strony internetowej Zakładki (ulubione)
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
E-KATALOG KARTKOWY Katalog Centralny Bibliotek Specjalistycznych Politechniki Śląskiej BIBLIOTEKA GŁÓWNA POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Gliwice, ul. Kaszubska.
Przeglądarka internetowa Prezentacja. Przykłady przeglądarek internetowych Internet Explorer Mozilla Firefox Google Chrome Opera Safari.
mgr Anna Pieczka Uniwersytet Jagielloński Bydgoszcz,
Bezpieczeństwo
Katalog Centralny Bibliotek Specjalistycznych Politechniki Śląskiej
Hipertekst HTML WWW.
Sieci komputerowe Usługi sieciowe 27/09/2002.
Html - szkielet strony internetowej
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

1 Nawigacja w Internecie Ewa Półtorak Zakład Kształcenia na Odległość Instytut Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego

2 I Eksploracja zasobów sieci: 1. Przeglądarki internetowe i ich właściwości: a)najpopularniejsze przeglądarki internetowe:  Internet Explorer Internet Explorer  Mozilla Mozilla  inne przeglądarki inne przeglądarki b) zastosowanie przeglądarek sieciowych:  paski narzędzi  wprowadzanie adresów wprowadzanie adresów  zakładki i ulubione  zapisywanie stron  szybkie wyszukiwanie

3 2. Portale i wyszukiwarki sieciowe: a) katalogi: b) wyszukiwarki: inne wyszukiwarki c) multiwyszukiwarki: d) wyszukiwarki specjalistyczne lub tematyczne:

4 II Wyszukiwanie informacji: 1.Podstawowe wyszukiwanie. 2.Wyszukiwanie zaawansowane. 3.Jak optymalnie formułować hasła do wyszukiwania? a) operatory Boole’a:operatory Boole’a  AND  OR  NOT b) inne symbole i operatory:inne symbole i operatory:  „ ”  ~  *  define:

5 III Przetwarzanie informacji: Importowanie/przetwarzanie plików tekstowych. Importowanie/przetwarzanie obrazków, rysunków, schematów, dokumentów audio z Internetu. Wykorzystanie zasobów internetowych do przygotowania lekcji języka obcego.

6 IV Aspekty etyczno-prawne korzystania z technologii informacyjnej: ◊ Korzystanie z nowych technologii.Korzystanie z nowych technologii. ◊ Wolność i własność intelektualna w Internecie. ◊ Ochrona praw autorskich.