KALKULACJA CEN W GASTRONOMII

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Advertisements

CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Konkurencja doskonała i pełny monopol: skrajne przypadki struktury rynku Mikroekonomia Wykład 9.
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Klasyfikacja kosztów do celów kontroli.
Rachunkowość zarządcza – wykład 2
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
DOKUMENTACJA KOSZTORYSOWA
P O P Y T , P O D A Ż.
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
Rynki konkurencji niedoskonałej
Dr inż. Sebastian Saniuk
Mikroekonomia A.14 Maciej Wilamowski.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 14 we Wrocławiu
DECYZJE CENOWE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Prawo popytu.
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
STRONA POPYTU NA RYNKU Opracowanie: mgr inż. Dorota Bargieł-Kurowska
Formuły cenowe.
Wprowadzenie do zaawansowanych elementów popytu i podaży
Strategia przedsiębiorstwa
Zespół Szkół Gastronomicznych
Blok 1 Podaż, cena równowagi Nierównowaga rynkowa
Popyt i podaż jako regulatory rynku
Wykład 1 Dr Agnieszka Tubis.
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
TECHNIK ŻYWIENIA I ORGANIZACJI USŁUG GASTRONOMICZNYCH
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
Sławomir Sztaba Szkoła Główna Handlowa Kolegium Ekonomiczno-Społeczne
Rachunkowość zarządcza
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
ANALIZA WRAŻLIWOŚCI.
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
1 ĆWICZENIA ANALIZA WRAŻLIWOŚCI. 2 WYKŁAD ANALIZA WRAŻLIWOŚCI Przez analizę wrażliwości rozumie się badanie siły oddziaływania różnych czynników lub ich.
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
FUZJA Office Depot / Staples.
1 PROBLEMY DECYZYJNE KROTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI.
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
INFLACJA Wykonał:PawełSochacki Kl.1 Te. Rodzaje inflacji Inflacja popytowa Inflacja popytowa Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
DECYZJE CENOWE CENY ZEWNĘTRZNE. CENA Nazwa świadczenia kupującego w umowie sprzedaży: kwota pieniężna ustalona jako ekwiwalent nabywanej rzeczy. Rodzaje.
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
Ekonomia menedżerska Wykład 5 Rynki czynników produkcji. Inwestycje
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Negatywny wpływ rekompensat na ekonomikę gospodarstw karpiowych.
Prezentacja biznesplanu
Ustalenie polityki cenowej - przykład
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Prezentacja biznesplanu
Modele konkurencji rynkowej – konkurencja doskonała
Zapis prezentacji:

KALKULACJA CEN W GASTRONOMII

1. Kalkulacja cen i jej rola Właściwie skalkulowana cena sprzedaży potraw i napojów z jednej strony zapewnia pokrycie kosztów, z drugiej zaś – wpływa na zwiększenie sprzedaży i osiągnięcie wyższego zysku.

2. Metody kalkulacji cen w gastronomii metoda kosztowa – cena kalkulowana jest przez obliczenie kosztów i doliczenie marży metoda cen konkurencyjnych – uwzględnia ceny potraw przedsiębiorstw konkurencyjnych metoda średniej ceny rynkowej metoda poniżej lub powyżej ceny rynkowej

2. Metody kalkulacji cen w gastronomii metoda popytowa – cena ustalana jest na podstawie wielkości popytu. Metoda ta uwzględnia zapotrzebowanie rynku. ceny prestiżowe – ustalenie ceny na wysokim poziomie w celu zainteresowania określonej grupy konsumentów np. w znanej restauracji prowadzonej przez sławnego restauratora lub zlokalizowanej w wyjątkowym miejscu; ceny asortymentowe – kalkulowane w kilku wariantach cenowych jednej kategorii lub jednej grupy usług; ceny penetracyjne – ustalane na początku działalności danego zakładu gastronomicznego na stosunkowo niskim poziomie w celu zdobycia wielu odbiorców

Wykonała mgr inż. Ewa Chełchowska