Identyfikacja Wizualna Firmy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Identyfikacji Wizualnej dla Gminy Osiecznica wykonanej w ramach X Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Kliczków, luty 2008.
Advertisements

Człowiek – najlepsza inwestycja
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Damian Korczowski Jakub Patykowski
Poprawność informacji prasowych
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
Katedra Marketingu Usług
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Politechnika Krakowska
Katowice, Współpraca z graficznym studiem projektowym Jak dobrze napisać brief projektowy? Ewa Sadowska 1.
Prezentacja semestralna
` PREZENTACJA FIRMY 1.
Biznes Plan – charakterystyka przedsięwzięcia
Dr inż. Maciej Białecki: Kreatorzy wizerunku miasta
Technik Organizacji Reklamy
IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
Kluczowe czynniki sukcesu
KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA - PIKTOGRAMY
Projekt I Projekt wprowadzenia nowej marki na rynek
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Kampania wizerunkowa Gmina Rewal Natchnieni Słońcem
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Interakcja człowiek – komputer Podstawy metod obiektowych mgr inż. Marek Malinowski Zakład Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Zarządzanie marką Vanda Máraková.
GRAFIKA WEKTOROWA I PROJEKTOWANIE LOGO
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Marka i jej znaczenie Michał Białek.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
NOTATKI CO I JAK ?.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Reklama jako narzędzie marketingu Projekt jest współfinansowany.
Polska organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi twórców. Akronim ZAiKS w nazwie pochodzi od nazwy Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych.
TECHNIK HANDLOWIEC.
LOGO. Czym jest logo? Logo najczęściej składa się z sygnetu (graficznego znaku) i logotypu (znaku typograficznego, czyli składającego się z fontu wybranego.
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
Podstawy projektowania i grafika inżynierska Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechnika Gdańska 2009 r.
PRODUKT.
Sposoby komunikacji.
ŠKODA. Od grudnia 1994 roku Skoda Auto Polska S.A. jest w Polsce oficjalnym przedstawicielem producenta samochodów marki Škoda. Po sukcesie Škody Favorit.
Podstawy Komunikacji Wizualnej
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Corporate Identity mgr Gabriela Piechnik. Warunki zaliczenia przedmiotu: - Pisemne zaliczenie na ostatnich zajęciach, - Referat na jeden z dwóch tematów:
Usługi informatyczne Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 4 w Tychach im. Janusza Groszkowskiego Tychy.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Promocja i informacja Poznań, r.. Podstawy prawne Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego.
Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita "J-elita" Księga znaku logotypu.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
System Identyfikacji Wizualnej dla Gminy Osiecznica wykonanej w ramach X Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Kliczków, luty 2008.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Rodzaje zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa:
Logo bibliotek akademickich jako element identyfikacji wizualnej
Projektowanie wspomagane komputerem
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
Nowa karta wizualizacji
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Oznaczanie stali zgodnie z normami europejskimi opiera się na dwóch systemach: znakowym (wg PN-EN :2007); znak stali składa się z symboli literowych.
Identyfikacja wizualna
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
IDENTYFIKACJA WIZUALNA PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
Pracownia techniki biurowej
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

Identyfikacja Wizualna Firmy Mgr Elżbieta Hałasa

Znaki(gmerki) kamieniarzy z Katedry w Strasburgu

„Identyfikacja wizualna firmy (corporate identity) to podstawowe narzędzie służące budowie wizerunku marki na rynku. Pojęciem tym określa się ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu osiągnięcia czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji, a jego podstawę stanowi znak firmowy”. A. Benicewicz-Miazga „Grafika w biznesie”

Zależności pomiędzy tożsamością przedsiębiorstwa, tożsamością wizualną, a wizerunkiem

Landor Associates – Walter Landor (1913-1995)

Paul Rand (1914-1996)

Paul Rand twórca m.in. logo IBM, ABC, UPC, opisał istotę znaku firmowego w zdaniu: „O ile w dziedzinie komunikacji wizerunek jest królem, o tyle jego esencją, klejnotem w koronie, jest logo”.

ZNAK GRAFICZNY - LOGO – LOGOTYP LOGOTYP – z gr. logos – słowo, myśl typos – odcisk, obraz Termin rozpoznawalny od lat 30 XX wieku jako forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt, usługę, przedsięwzięcie, imprezę, projekt, ideę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej (Wikipedia)

Budowa LOGO Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz tagline Sygnet – to element graficzny reprezentujący firmę Logotyp – to część typograficzna Tagline – to hasło firmowe umieszczone zazwyczaj pod logotypem

Sygnet – to element graficzny reprezentujący firmę Budowa LOGO Sygnet – to element graficzny reprezentujący firmę Henryk Chyliński – Lotnisko Chopina Piotr Rosiński, Edyta Majewska – logo Banku PKO SA

Logotyp – to część typograficzna Redkroft – logo dewelopera Savan Investments

Sygnet – to element graficzny reprezentujący firmę Logotyp – to część typograficzna Tagline – to hasło firmowe umieszczone zazwyczaj pod logotypem Andrzej Budek, Jacek Ebert – logo wydawnictwa Baobab Papajastudio – logo producenta mebli

Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz tagline Budowa LOGO Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz tagline Henryk Chyliński – Orlen Mamastudio - Otofilm

Sygnety, których stylizowana treść sięga do przedstawień figuratywnych

Sygnety, których budowa oparta jest na bazie liter (monogramy)

Sygnety, formy abstrakcyjne

Znaki graficzne Karola Śliwki

Znaki graficzne Henryka Chylińskiego

Cechy, którymi powinno charakteryzować dobre logo: Prostota Trafność Trwałość/Czerpanie z tradycji Oryginalność Rozpoznawalność Spójność Czytelność Łatwość zapamiętania Uniwersalność

Kultowe marki

Kultowe marki

Kultowe marki

Księga znaku (corporate identity) - podstawowa Opis znaczenia logo lub logotypu (filozofia znaku) Opis budowy logo lub logotypu Kolorystyka Pole ochronne wokół logo Warianty logotypu, wersje mono i achromatyczne Skalowanie i orientacja logo Przykłady prawidłowej i nieprawidłowej formy logo Zestaw znaków firmowego kroju pisma oraz zalecane odmiany i wielkości

Projektowanie znaków oraz złożonych systemów identyfikacji to dziedzina powstała na skrzyżowaniu dwóch odległych światów: marketingu i kultury wizualnej.

Studio SEMAFOR – elementy identyfikacji warszawskiej restauracji KOM

Paweł Jońca – elementy identyfikacji firmy projektowej Graphic Studio Design

Sagmeister&Walsh – Stefan Sagmeister – creative direction, Jessica Walsh – art. direction, design Function Engineering (konstrukcja mechaniczna i technika dla rozwoju produktu)

Sagmeister&Walsh – Stefan Sagmeister – creative direction, Jessica Walsh – art. direction, design

Dziękuję za uwagę