Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Google AdWords. 1.Czym jest AdWords 2.Struktura konta 3.Podstawowe pojęcia 4.Na co należy zwrócić uwagę 5.Narzędzia Google AdWords 6.Zasada działania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Google AdWords. 1.Czym jest AdWords 2.Struktura konta 3.Podstawowe pojęcia 4.Na co należy zwrócić uwagę 5.Narzędzia Google AdWords 6.Zasada działania."— Zapis prezentacji:

1 Google AdWords

2 1.Czym jest AdWords 2.Struktura konta 3.Podstawowe pojęcia 4.Na co należy zwrócić uwagę 5.Narzędzia Google AdWords 6.Zasada działania i koszty 7.Wady i zalety 8.Google Merchant 9.Ciekawostki Google AdWords Plan wykładu

3 Google AdWords Czym jest AdWords? Reklamy są wyświetlane obok lub nad wynikami wyszukiwania Są powiązane z wyszukiwanym hasłem Użytkownik jest zainteresowany danym tematem i… bez trudu trafia na poszukiwaną stronę Google AdWords

4 Struktura konta Wybór słów kluczowych, tworzenie reklam Dzienny budżet, określenie zasięgu, inne Kampania komputronik.pl Grupa reklam aparaty cyfrowe Ads 1 ads2 Grupa reklam monitory ads3 Google AdWords

5 Podstawowe pojęcia CTR Click Through Rate Kliknięcia/wyświetlenia*100% CPC Cost Per Click Koszt jednego kliknięcia CPM Cost Per Impression Koszt wyświetleń Google AdWords

6 Konwersja - następuje wtedy, gdy po kliknięciu reklamy użytkownik wykonuje zdefiniowaną akcję (np. dokonuje zakupu produktu, pozostawia dane kontaktowe i itp. Sieć Partnerska - obejmuje w Polsce tysiące witryn, serwisów informacyjnych i blogów, które współdziałają z Google w zakresie wyświetlania reklam AdWords. Sieć Wyszukiwania – partnerzy Google, na których witrynach w wynikach wyszukiwania pojawiają sie reklamy Google AdWords (np. wynik wyszukiwania Gazeta.pl)

7 Odpowiedni dobór struktury (podział kampanii, grup reklam) pozwala uzyskać większą efektywność struktura Dobór słów kluczowych jest kluczowy Po jakich słowach mogą poszukiwać naszej firmy klienci słowa Tekst reklamy musi zachęcać do kliknięcia… …ale tylko potencjalnych klientów tekst Wykluczenie słów ogranicza koszty Warto śledzić statystyki złe słowa Źródło tanich klientów literówki Google AdWords 7

8 Narzędzie propozycji słów kluczowych Edycja wykluczających słów kluczowych kampanii Edytor AdWords Raporty Google AdWords 8

9 Reklamodawcy Mają możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Użytkownicy Google AdWords Pokazywane są im reklamy, którymi mogą być zainteresowany. Google Zarabia na reklamodawcach, a zadowoleni klienci być może znowu skorzystają z usług Google. Google AdWords

10 Aukcja reklam 4.00 zł 3.00 zł 2.00 zł 1.00 zł 3.00 zł 2.00 zł 1.00 zł Pozycja reklamy Maks. stawka Ostateczny koszt X Google AdWords

11 Trafność Odpowiedni dobór słów CTR Quality Score Click Through Rate Wskaźnik klikalności Strona docelowa Wysokiej jakości Google AdWords

12 Click Through Rate  historia współczynnika klikalności (CTR) słowa kluczowego i powiązanej z nim reklamy w Google,  historyczny CTR wyświetlanych adresów URL w grupie reklam oraz danej kampanii.  historia współczynnika klikalności (CTR) słowa kluczowego i powiązanej z nim reklamy w Google,  historyczny CTR wyświetlanych adresów URL w grupie reklam oraz danej kampanii. CTR Google AdWords

13 Odpowiedni dobór różnych elementów  trafność słowa kluczowego w stosunku do reklam w danej grupie reklam,  trafność słowa kluczowego i dopasowanej do niego reklamy w stosunku do wyszukiwanego hasła,  skuteczność konta w regionie geograficznym, w którym reklama ma być wyświetlana,  inne czynniki wpływające na trafność.  trafność słowa kluczowego w stosunku do reklam w danej grupie reklam,  trafność słowa kluczowego i dopasowanej do niego reklamy w stosunku do wyszukiwanego hasła,  skuteczność konta w regionie geograficznym, w którym reklama ma być wyświetlana,  inne czynniki wpływające na trafność. Google AdWords Trafność

14 Wysoka jakość  trafność – zgodność zawartości strony ze słowami kluczowymi,  oryginalność – niepowtarzalna treść, której nie można znaleźć na innej stronie,  przejrzystość – jasne oddanie charakteru i działalności firmy,  łatwość nawigacji Co tak naprawdę się liczy wiedzą tylko autorzy algorytmów Google  trafność – zgodność zawartości strony ze słowami kluczowymi,  oryginalność – niepowtarzalna treść, której nie można znaleźć na innej stronie,  przejrzystość – jasne oddanie charakteru i działalności firmy,  łatwość nawigacji Co tak naprawdę się liczy wiedzą tylko autorzy algorytmów Google Google AdWords Strona docelowa Google AdWords

15 Wpływ wyniku jakości na pozycję reklamy 4.00 zł 3.00 zł 2.00 zł 1.00 zł Maks. stawka Wynik jakości x = Wynik Aukcji X Pozycja reklamy Google AdWords

16 Wady Zalety  źle prowadzona kampania generuje niepotrzebne koszty,  ciągły wzrost konkurencji,  wraz ze wzrostem konkurencji wzrastają koszty,  problem fałszywych klikaczy,  niejawność algorytmów Google  częste zmiany.  źle prowadzona kampania generuje niepotrzebne koszty,  ciągły wzrost konkurencji,  wraz ze wzrostem konkurencji wzrastają koszty,  problem fałszywych klikaczy,  niejawność algorytmów Google  częste zmiany.  dociera do zainteresowanej produktem lub usługą grupy odbiorców,  umożliwia precyzyjną kontrolę kosztów,  jest w większości przypadków tańsza niż inne formy reklamy,  niskie koszty stworzenia reklamy i zarządzania kampanią,  duża ilość narzędzi wspomagających prowadzenie kampanii.  dociera do zainteresowanej produktem lub usługą grupy odbiorców,  umożliwia precyzyjną kontrolę kosztów,  jest w większości przypadków tańsza niż inne formy reklamy,  niskie koszty stworzenia reklamy i zarządzania kampanią,  duża ilość narzędzi wspomagających prowadzenie kampanii. AdWords – ważniejsze wady i zalety

17  Google Merchant Center jest płatnym katalogiem produktów, który działa podobnie, jak porównywarki cen.  integracja sklepu z Google Merchant Center ◦ Założenie konta Google Merchant ◦ Utworzenie pliku xml z danymi produktów ◦ Import pliku do Google Merchant ◦ Liczenie zysków Google AdWords 17

18 Ciekawostki – historie sukcesu Wzrost liczby klientów o 20% Wakacje.pl Wzrost sprzedaży o ponad 700%. 20 krotny wzrost sprzedaży. Google AdWords

19 Google AdWords jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się form reklamy Praca z Google AdWords nie wymaga zaawansowanej wiedzy informatycznej Jest to narzędzia cały czas rozwijane i ulepszane Znaczna część algorytmów jest niejawna Rosnąca konkurencja powoduje wzrost kosztów tej reklamy, więc trzeba się spieszyć

20  W prezentacji wykorzystano materiały szkoleniowe Google AdWords Wiedzę zaczerpnięto z:  Doświadczenia autora prezentacji  Pomocy Google AdWords  ebooka AdWords autorstwa Mariusza Gąsiewskiego  40-google-merchant-center-inf-526.html 20


Pobierz ppt "Google AdWords. 1.Czym jest AdWords 2.Struktura konta 3.Podstawowe pojęcia 4.Na co należy zwrócić uwagę 5.Narzędzia Google AdWords 6.Zasada działania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google