Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Usprawnienie komunikacji i pracy zespołowej poprzez wdrożenie systemu obiegu informacji i platformy pracy zespołowej w oparciu o Microsoft Office 2003.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Usprawnienie komunikacji i pracy zespołowej poprzez wdrożenie systemu obiegu informacji i platformy pracy zespołowej w oparciu o Microsoft Office 2003."— Zapis prezentacji:

1 Usprawnienie komunikacji i pracy zespołowej poprzez wdrożenie systemu obiegu informacji i platformy pracy zespołowej w oparciu o Microsoft Office 2003 i SharePoint Portal Server 2003

2 2 Agenda Case Study- opis problemu Przegląd rozwiązania Prezentacja funkcjonalności –Microsoft Office 2003 i integracja z Windows SharePoint Services - Praca zespołowa i komunikacja –Outlook 2003 – obszar roboczy spotkania –OneNote – zarządzanie notatkami –IRM, RMS – poufność informacji Korzyści Podsumowanie

3 3 Case Study - opis problemu* Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Tychach –80 stacji roboczych – klientów. Potrzeby: –Zautomatyzowanie obiegu dokumentów –Wyeliminowanie papierowego obiegu informacji –Przyśpieszenie procesu obsługi klienta –Polepszenie jakości obsługi klienta Wdrożone rozwiązanie –Microsoft Office SharePoint Portal Server 2003 Korzyści: –Zwiększona produktywność –Lepszy wgląd w procesy biznesowe –Lepszy poziom obsługi klienta –Zwiększone przychody –Obniżka kosztów *http://www.microsoft.com/poland/office/sharepoint/rozwiazania/pwik.aspx

4 4 Case Study - opis problemu* Sytuacja wyjściowa - problemy Utrudniona praca grupowa - komunikacja z członkami zespołu Wyzwanie w poszukiwaniu właściwych ludzi na właściwym miejscu Problem w wyszukiwaniu odpowiednich informacji Liczne wyspy informacji Problem poruszania się wśród wielu zasobów Trudne zarządzanie Intranetem - brak jednego, zcentralizowanego miejsca przechowywania informacji Duże koszty utrzymania infrastruktury *http://www.microsoft.com/technet/itsolutions/msit/

5 5 Przegląd rozwiązania Rozwiązanie: Microsoft Office System jak platforma pracy zespołowej i komunikacji Microsoft Office 2003 Windows SharePoint Services Portal intranetowy SharePoint Portal Server 2003 SharePoint Portal Server 2003 Shared Services, –Centralne zarządzanie –Skalowalne –Łączy wiele sitów i farm serwerów

6 6 Technologie SharePoint 2003 – Wizja pracy zespołowej Użytkownik indywidualny Korporacja Departament Zespół Web Parts oraz Web Services Własne elementy Web Parts Konektory dla aplikacji Elementy Web Parts firm trzecich Web Parts oraz Web Services Aplikacje firm trzecich

7 7 Przegląd rozwiązania – wdrażanie technologii komunikacyjnej i platformy pracy zespołowej Child Portal Sites Shared services Centralna platforma pracy grupowej Portale i witryny zespołów Shared Services -Centralne zarządzanie, łączy wiele witryn i farm serwerów Microsoft Web Parent portal site SharePoint Portal Server 2003 Windows SharePoint Services Microsoft SQL Server 2000 Microsoft Windows Server 2003 Microsoft Office 2003

8 8 Rozwiązanie: Portal firmowy i platforma pracy grupowej w oparciu o SPS 2003 i WSS Farma witryn zespołów Farma portali Farma Shared Services Portal Division Portal Centralny Portal Powiązanie Personal Sites Witryny zespołów

9 9 SPS Wymagania Środowisko domenowe Wymagania sprzętowe Intel Pentium III 512 MB RAM 550 MB wolnego miejsca na dysku Intel Pentium III 512 MB RAM 550 MB wolnego miejsca na dysku Microsoft Windows NT 4.0 Windows 2000 Windows Server 2003 Microsoft Windows NT 4.0 Windows 2000 Windows Server 2003

10 10 Wymagania aplikacyjne – SPS 2003 Windows SharePoint Services Windows Server 2003 ASP.NET Internet Information Services (IIS) Windows SharePoint Services Windows Server 2003 ASP.NET Internet Information Services (IIS) Zgodność z SPS 2001 ogranicza możliwości SPS 2003 i nakłada dodatkowe ograniczenia

11 11 Wymagania bazodanowe – SPS 2003 Microsoft SQL Server 2000 Desktop Engine (MSDE 2000) lub Microsoft SQL Server 2000 lub Microsoft SQL Server 2000 Enterprise Edition Microsoft SQL Server 2000 Desktop Engine (MSDE 2000) lub Microsoft SQL Server 2000 lub Microsoft SQL Server 2000 Enterprise Edition

12 12 Klient SPS 2003 Zgodność z SPS 2001 ogranicza możliwości SPS 2003 i nakłada dodatkowe ograniczenia Zarządzanie witrynami WSS możliwe jest z poziomu aplikacji Microsoft Office 2003 Zgodność z SPS 2001 ogranicza możliwości SPS 2003 i nakłada dodatkowe ograniczenia Zarządzanie witrynami WSS możliwe jest z poziomu aplikacji Microsoft Office 2003 Pentium III, 64MB RAM, 30-50MB wolnego na dysku Windows 98, Outlook Express 5.01 Internet Explorer 5.01, or Netscape Navigator 6.2 Pentium III, 64MB RAM, 30-50MB wolnego na dysku Windows 98, Outlook Express 5.01 Internet Explorer 5.01, or Netscape Navigator 6.2

13 13 Przygotowanie środowiska do instalacji SPS 2003 Instalacja Windows Server 2003 Podłączenie do domeny Instalacja IIS (bez obsługi Front Page Extensions) Instalacja i konfiguracja MS SQL Server 2000 (SP2 lub wyżej) Uruchomienie IIS Uruchomienie SQL Server Uruchomienie World Wide Web Publishing Service Instalacja Windows Server 2003 Podłączenie do domeny Instalacja IIS (bez obsługi Front Page Extensions) Instalacja i konfiguracja MS SQL Server 2000 (SP2 lub wyżej) Uruchomienie IIS Uruchomienie SQL Server Uruchomienie World Wide Web Publishing Service

14 14 Praktyczne pokazy na żywo Architektura SPS Administracja

15 15 Zarządzanie informacją za pomocą WSS i SPS 2003 Gromadzenie informacji Udostępnianie informacji Intuicyjne wyszukiwanie informacji Intuicyjne korzystanie z informacji z wykorzystaniem znanego interfejsu Microsoft Office 2003 Rozwijalna platforma

16 16 Praca zespołowa w oparciu o WSS i SPS 2003 Obszar roboczy dokumentu Obszar roboczy spotkania Biblioteka dokumentów Wyszukiwanie pełnotekstowe Możliwość moderacji

17 17 Zarządzanie Intranetem w oparciu o SPS2003 Centralnie zarządzane, skalowalne –Wyszukiwanie, –Powiadamiania, –Pojedyncze logowanie –Kierowanie zawartości do odbiorców, –Grupy odbiorców, Wykorzystywane do scalania wielu portali

18 18 Prezentacja funkcjonalności Windows SharePoint Services –Praca zespołowa i technologia komunikacyjna SharePoint Portal Server 2003 –Portal internetowy firmy Microsoft Office 2003 –Intuicyjna współpraca z WSS OneNote –Tworzenie i zarządzanie notatkami IRM, RMS –Poufność informacji firmowych

19 19 Windows SharePoint Services Silnik do tworzenia Web site –Listy –Biblioteki dokumentów –Kalendarze –Kontakty –Integracja z Microsoft Office 2003 Umożliwia tworzenie stron www do pracy grupowej Klient: przeglądarka lub Office 2003 SQL Server (lub MSDE) do przechowywania informacji Platforma do tworzenia własnych aplikacji

20 20 Windows SharePoint Services Wspólna praca nad dokumentami –Śledzenie wersji –Ewidencjonowanie/wyewidencjonowane dokumentów –Zestaw właściwości dla biblioteki dokumentów –Proces akceptacji –Prawa dostępu

21 21 SharePoint Portal Server 2003 Bazuje na Microsoft Windows® SharePoint Services Narzędzie pracy grupowej łączącym ludzi, zespoły i informacje Platforma pracy grupowej łatwa i intuicyjna w obsłudze dla użytkowników końcowych Personalizacja Skalowalność, niezawodność, łatwy w użyciu i administracji Pozwala integrować procesy biznesowe i aplikacje Możliwa kompatybilność z SPS 2001

22 22 Skalowalność i niezawodność Narzędzia administratorskie do zarządzania, monitorowania i wdrażania Rozwiązanie skalowalne dla firm różnej wielkości (farmy serwerów) Architektura rozległa bazująca na Windows Server 2003 i Microsoft SQL Server Możliwość łączenia serwera w klastry Korzysta z Network Load Balancing Korzysta z rozwiązań bezpieczeństwa zaimplementowanych w Windows Server 2003

23 23 Cechy SharePoint Portal Server 2003 Portal site Ludzie Wyszukiwania i alerty Integracja aplikacji i rozszerzalność

24 24 Portal Site Listy –Wydarzenia, –Zadania –Kontakty –Listy niestandardowe –Przeszukiwanie po wszystkich sitach w SPS Obszary robocze spotkania i dokumentu –Miejsce współpracy –Publikacja wspólnych zasobów –Dodatkowe dokumenty –Informacje o członkach zespołu –Łącza do dodatkowych zasobów

25 25 Portal Site Katalog witryn –Agreguje, –Organizuje, –Pozwala na wyszukiwanie, –Pozwala na zarządzanie sitami –Umożliwia dodawanie metadanych do plików Automatyczne tworzenie witryn –Użytkownik tworzy witryny –Automatycznie rejestruje –Dodaje do indeksu wyszukiwania Biblioteka dokumentów –Zawiera jedną, bądź wiele bibliotek dokumentów –Dokumenty są indeksowane

26 26 Wyszukiwania Indeksowanie zawartości –Pełnotekstowe wyszukiwanie udostępnionych plików, –Stron www, XML, HTML, HTTP, Pliki Microsoft Office, MIME, TIFF –Foldery publiczne –Bazy Lotus Notes –Sity SharePoint –SharePoint Portal Server –Dodatki do przeszukiwania PDF, WordPerfect, AutoCAD –i inne Wyszukiwanie –Najlepsze trafienia –Zaawansowane wyszukiwaniepo właściwościach dokumentu

27 27 Tematy i alerty Temat –Organizowanie podobnej treści –Zarządzane przez administratora (dodawania/usuwanie/edycja) –Asystent tematów Alerty –Wysyłanie wiadomości po zmianie –W pełni konfigurowalne –Web Part dla alertów –Serwer SMTP

28 28 Ludzie Moja Witryna –Osobiste dokumenty i aplikacje –Web Parts Osobiste Web Parts –Wbudowane w SharePoint Portal Server 2003 –Pozwalają na dostosowywanie zawartości Grupy odbiorców –Kierowanie zawartości do grupy odbiorców –zarządzane ręcznie –Zarządzane na podstawie AD

29 29 Integracja aplikacji i rozszerzalność XML Microsoft.NET Framework Web Parts Pojedyncze logowanie dla wielu aplikacji Integracja z Microsoft BizTalk® Server Microsoft ASP.NET

30 30 Integracja aplikacji i rozszerzalność cd.. Web Services Łatwość i szybkość wdrożenia Zarządzalny z poziomu przeglądarki Wydajność i skalowalność Łatwy backup i przywracanie Elastyczne wdrożenie – wiele scenariuszy

31 31 WSS a SPS 2003 CechaWindows SharePoint Services SharePoint Portal Server 2003 AlertyTAK Dostosowanie w oparciu o przeglądarkęTAK Listy dyskusyjneTAK Biblioteki dokumentówTAK Obszar roboczy dokumentuTAK Obszar roboczy spotkaniaTAK ListyTAK Integracja z BizTalkNIETAK Integracja z Microsoft FrontPageTAK Integracja z Microsoft InfoPathTAK AnkietyTAK SzablonyTAK Strony Web PartTAK

32 32 WSS a SPS 2003 CechaWindows SharePoint Services SharePoint Portal Server 2003 Automatyczna kategoryzacjaNIETAK Grupy odbiorcówNIETAK TematyNIETAK NowościNIETAK Moja WitrynaNIETAK Shared servicesNIETAK Pojedyncze logowanieNIETAK Katalog witrynNIETAK Profil użytkownikaNIETAK

33 33 Microsoft Office 2003 Współpraca i komunikacja Integracja z technologią SharePoint Praktyczne pokazy na żywo

34 34 Współpraca i komunikacja Wzbogacony proces współpracy –środowisko współpracy skalowalne –Integracja IM z Office –Informacje o obecności osób Możliwe podstawowe scenariusze –Tworzenie, publikacja i praca grupowa nad dokumentami –Wsparcie zebrań i spotkań –Zarządzanie dokumentami

35 35 Integracja z technologią SharePoint Microsoft Office 2003 Integracja z technologią SharePoint Współdzielenie dokumentów z innymi użytkownikami Eksport dokumentów do SharePoint Import z Sharepoint Edycja offline Analiza dokumentów na witrynie

36 36 Integracja z technologią SharePoint CechaDostępna w aplikacjach Otwieranie i zamykanie plików z witryn WSS z menu Plik Excel, FrontPage, InfoPath, Microsoft Project, OneNote, Outlook, PowerPoint, Publisher, Visio, Word Okno zadań Udostępniony obszar roboczy Excel, Microsoft Project, OneNote, PowerPoint, Visio, Word Tworzenie udostępnionych załącznikówOutlook Synchronizacja kalendarza i listy KontaktówOutlook Aktualizacja dokumentów dla udostępnionych załącznikówExcel, PowerPoint, Visio, Word

37 37 Integracja z technologią SharePoint Automatyczne zbieranie metadanychWord, Excel, PowerPoint Ewidencjonowanie/wyewid encjonowanieWord, Excel, PowerPoint Śledzenie wersjiWord, Excel, PowerPoint Przechowywanie dyskusji na serwerzeWord, Excel, PowerPoint Importowanie list z WSS jako daneExcel, Access Import danych do WSS jako listyExcel, Access

38 38 Praktyczne pokazy na żywo Tworzenie obszaru roboczego: –dokumentu –spotkania Wspólna praca nad dokumentem Zarządzanie obszarem roboczym z poziomu –Microsoft Office 2003 –Windows SharePoint Services Definiowanie alertów Przeszukiwanie portalu

39 39 OneNote 2003 Zwiększenie produktywności pracownika: Szybkie i łatwe sporządzanie notatek i Strukturalizowanie informacje Szybkie odnajdywanie wartościowych informacji Wielokrotnie wykorzystywanie notatki w różnych notatnikach programu Utrwalanie informacji w różnych formach

40 40 OneNote 2003 Tworzenie i organizowanie notatek w przyjaznym środowisku –Organizacja dostosowana do osobistych potrzeb –Flagi ważności –Możliwość pisania i rysowania odręcznego –Współdzielenie sesji Proste przeszukiwanie, udostępnianie i używanie notatek –Łatwa organizacja wiadomości –Uporządkowanie informacji w tworzonych dokumentach, listach i przypomnieniach

41 41 OneNote 2003 Ania, manager w firmie usługowej, używa OneNote na laptopie do organizowania swojego życia zawodowego i spraw prywatnych.

42 42 Praktyczne pokazy na żywo Korzystanie z OneNote Wymiana informacji z Microsoft Outlook 2003 Notatki głosowe Współdzielenie sesji

43 43 Information Rights Management Rozszerzenie do Windows Rights Management Zapewnia poufność informacji Ograniczanie np. kopiowania, drukowania, przesyłania itp. Zarządzanie możliwościami konsumpcji informacji na poziomie pliku IRM jest przenoszone z plikiem Information Rights Management działa z każdym typem pliku Sprawdzanie uprawnień w trybie online

44 44 Poufność danych Information Rights Management (IRM) w poczcie Outlook IRM w dokumentach Excel, Word i PowerPoint Organizacyjne szablony IRM Przeglądarka IRM

45 45 Jak to działa? 1. Autor tworzy dokument i definiuje zestaw uprawnień. Klient szyfruje zawartość, tworzy klucz i licencję zawierającą uprawnienia do zawartości dokumentu. Dołącza licencję do treści jako metadane w nagłówku. 2. Autor rozpowszechnia dokument. 3. Odbiorca otwiera plik a klient RM przesyła referencje użytkownika i licencję dokumentu do serwera z żądaniem dstępu. 4. RMS sprawdza użytkownika i jego żądanie. Wystawia odpowiednią licencję użycia i wysyła z powrotem do klienta. 5. Aplikacja przetwarza licencję użycia i odpowiednio ustawia prawa do treści. Autor OdbiorcaRMS

46 46 Praktyczne pokazy na żywo Tworzenie szablonu IRM na serwerze Tworzenie dokumentu i zabezpieczenie go poprzez IRM Tworzenie wiadomości i zabezpieczenie go poprzez IRM

47 47 Wartość Biznesowa Wzrost efektywności pracowników i zwiększona produktywność –Pracownicy mogą wyszukać większą ilość właściwych informacji w krótszym czasie Większa możliwość podejmowania decyzji –mniej utraconych korzyści, –mniejsza konieczność wykonywania tych samych czynności, –większa satysfakcja klienta Zmniejszenie kosztów –wdrożeń, –zarządzania i rozwoju Intranetu platformy pracy grupowej

48 48 Korzyści dla IT Redukcja liczby serwerów –Niższe koszty sprzętu –Niższe koszty wdrożenia –Niższe koszty zarządzania –Optymalizacja wykorzystania serwerów

49 49 Podsumowanie Główne obszary usprawnień po wdrożeniu Microsoft Office 2003 i WSS oraz SPS2003 –Efektywne zarządzanie informacjami - pracownicy mogę łatwiej wyszukać interesujące ich informacje –Większa produktywność indywidualna – korzystanie z dobrze znanych, ale udoskonalonych produktów –Lepsza komunikacja pomiędzy pracownikami - łatwiejsze wyszukiwanie i komunikowanie się z użytkowników specjalizujących w danych dziedzinach –Możliwość obniżenia kosztów zarządzania i kosztów operacyjnych związanych z funkcjonowaniem portalu intranetowego Dostarczanie kompleksowego rozwiązania, zamiast zwykłej funkcjonalności portalu, pozwalającego na znaczne podniesienie produktywności pracowników

50 50 Dodatkowe informacje Microsoft SharePoint Portal Server Programy Windows SharePoint Services i SharePoint Portal Server nship.htm nship.htm Assistance Center for Microsoft SharePoint Products and Technologies Microsoft TechNet Show Case Microsoft Case Study Resources


Pobierz ppt "Usprawnienie komunikacji i pracy zespołowej poprzez wdrożenie systemu obiegu informacji i platformy pracy zespołowej w oparciu o Microsoft Office 2003."

Podobne prezentacje


Reklamy Google