Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)1 " SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU mgr Stanisław Bobula psycholog Niepubliczny.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)1 " SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU mgr Stanisław Bobula psycholog Niepubliczny."— Zapis prezentacji:

1 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)1 " SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU mgr Stanisław Bobula psycholog Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Sophia dr Jakuba Kołodziejczyka

2 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)2 Czym będziemy się dziś zajmować? Model uzyskiwania pomocy i diagnozy ADHD. System wsparcia dzieci z ADHD w szkole. Praca w naturalnym środowisku dziecka. Praca w klasie z dzieckiem z ADHD. Behawioralne metody kierowania dzieckiem z ADHD. Metody pracy z konkretnym zachowaniem. Współpraca z rodzicami.

3 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)3 Model uzyskiwania pomocy i diagnozy ADHD. Źródło: CBT w Warszawie

4 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)4 System wsparcia dzieci z ADHD w szkole. Źródło: CBT w Warszawie

5 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)5 Praca z dzieckiem z ADHD odbywa się tu i teraz, czyli w jego naturalnym środowisku, tzn. tam, gdzie dziecko się znajduje w danym momencie. W domu W domu W szkole W szkole Na wycieczce Na wycieczce Podczas wyjścia do znajomych itp.. Podczas wyjścia do znajomych itp..

6 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)6 Praca w klasie z dzieckiem z ADHD Układ sali lekcyjnej i miejsce, jakie uczeń powinien zajmować. Układ sali lekcyjnej i miejsce, jakie uczeń powinien zajmować. Ograniczanie bodźców. Ograniczanie bodźców. Dzielenie pracy na etapy. Dzielenie pracy na etapy. Planowanie. Planowanie. Metody dydaktyczne ułatwiające dzieciom z ADHD przyswajanie materiału. Metody dydaktyczne ułatwiające dzieciom z ADHD przyswajanie materiału.

7 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)7 Behawioralne metody kierowania dzieckiem z ADHD. Tworzenie systemu zasad i procedur. Tworzenie systemu zasad i procedur. Skuteczne wydawanie poleceń. Skuteczne wydawanie poleceń. Stosowanie konsekwencji pozytywnych i negatywnych. Stosowanie konsekwencji pozytywnych i negatywnych.

8 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)8 Metody pracy z konkretnym zachowaniem. Analizujemy zachowanie, które chcemy zmienić. Analizujemy zachowanie, które chcemy zmienić. Wyznaczamy sobie cele, które mamy osiągnąć w pracy nad danym zachowaniem. Wyznaczamy sobie cele, które mamy osiągnąć w pracy nad danym zachowaniem. Zawiązujemy z dzieckiem kontrakt behawioralny. Zawiązujemy z dzieckiem kontrakt behawioralny. Pracujemy nad jednym zachowaniem na raz!!! Pracujemy nad jednym zachowaniem na raz!!!

9 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)9 Współpraca z rodzicami. Pedagogizacja rodziców. Pedagogizacja rodziców. Pomoc szkoły w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Pomoc szkoły w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Ścisła współpraca wspierająca przyswajanie wiedzy przez dzieci z ADHD. Ścisła współpraca wspierająca przyswajanie wiedzy przez dzieci z ADHD.

10 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)10 Szkolenia organizowane przez NODN Sophia dr Jakuba Kołodziejczyka: NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA (ADHD) - praca z dzieckiem nadpobudliwym w szkole (10-15 godzin) Prowadzi mgr Stanisław Bobula PEŁNA OFERTA SZKOLEŃ NA STRONACH:

11 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)11 Indywidualne porady dla rodziców i nauczycieli w Krakowie: mgr Stanisław Bobula tel. (12) kom

12 NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)12 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! mgr Stanisław Bobula


Pobierz ppt "NODN "Sophia" (kliknij aby przejść dalej)1 " SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU mgr Stanisław Bobula psycholog Niepubliczny."

Podobne prezentacje


Reklamy Google